HP Zbook 15 Windows 10 uudelleenasennus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Kypsyin näyttöongelmiin ja poistin Windows 10:n kokonaan koneelta. Koneella on siis jäljellä joku 15 Gt osio (recovery) ja sitten SSD:tä joku 238 Gt. Windowsin asennusmedia on USB-tikulla.

Asennusohjelma käynnistyy ja menee yleensä siihen, jossa pitäisi valita mihin asennetaan. Sieltä valitsen tyhjän tilan ja siihen asennus sitten jäätyykin. Olen antanut koneen olla siinä pisimmillään jopa 24h.

Uusin BIOS on sisällä. Sieltä valittuna Secure Boot poissa ja Hybridi UEFI (kokeiltu CSM:llä ja ilman) päällä. Ideoita miten asennuksen saisi läpi? Myöskään Ubuntun asennus ei päässyt käsiksi tuohon SSD:hen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
809
Itse poistaisin levyltä kaikki osiot, jollet ole varma että haluat säästää tuon recoveryn. Voisi kokeilla myös eri USB-porttia sekä tarkistaa, olisiko SSD-levylle uutta firmistä saatavilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Tuo recovery näkyy vain omana levynään diskpartilla. Windowsin asennus ei edes näe sitä. Periaatteessa sen voisi poistaakin, koska sinne ei mitenkään tunnu pääsevän millään boottikikalla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
809
Siinä tapauksessa jos Windowsin asennuskaan ei näytä sitä niin vetäisin varmuudella koko levyn nukella tms.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
809
Jokusen olen itse ajanut mutta siitä löytyy paljon kertomuksia puolesta ja vastaan. DBAN nyt oli lähinnä ensimmäisenä mieleen tullut ja tietoturvallinen vaihtoehto mutta pääasia olisi nyt vaan saada kaikki osiot poistettua ja levy tyhjäksi joka varmasti onnistuu jollain toisellakin työkalulla :think:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 028
Viestejä
4 210 627
Jäsenet
71 005
Uusin jäsen
Seppochu

Hinta.fi

Ylös Bottom