Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Terve, oma kone alkaa jo vetää viimeisiään ja ei ole itse osaamista tai aikaa kasata kone.
Selailin vähän prebuilt koneita ja tuli gigantista tämmöinen vastaan
Gigantti
onko hinnaltaan kannattava vai pitäisikö koota itse vaan
Kiitos vastauksesta. Ei mulla tarvetta saada samat komponentit kun victuksella mutta budjetti olisi sen ~1200e hinnalla. Saisikohan paremmat osat itse koottuna
Tuosta zotacin kortista kannattaisi ottaa se oc malli kun siinä 0db mode, eikä maksa kuin kympin enemmän. Toki jos sitä ei arvosta niin hukkaan heitetty kymppi.
Tarvitko esim wifiä?Kiitos vastauksesta. Ei mulla tarvetta saada samat komponentit kun victuksella mutta budjetti olisi sen ~1200e hinnalla. Saisikohan paremmat osat itse koottuna
Kiitos vastauksesta. Ei mulla tarvetta saada samat komponentit kun victuksella mutta budjetti olisi sen ~1200e hinnalla. Saisikohan paremmat osat itse koottuna
Kaapelilla selviän tällä hetkelläTarvitko esim wifiä?
Ja onnistuuko winukan asennus, kun tuolta datatronicista saa kasauksen ilman kunhan winukan asentaa ite?
SSD:ssä säästämistä en ymmärrä, DirectStorage on tulossa ja ostamalla hitaan varmistuu että ei tule hyötymään siitä.
Mutta vaikka ei tulis, niin prossu ja emo tukee PCIe 4.0:llaa ja sitten ehdotetaan hitain PCIe 3.0 asema.
Eli tuossakin ssd:ssä ilmoitettu max luku/kirjoitus: 2,400 / 1,800 MB/s.
Koska ostat kasattuna, niin ei pysty hyödyntää sitä Jimmsin tarjousta. siellä samaan hintaa parempi PCIe 3.0 asema, Seagate Firecuda 510:n luku/kirjoitus 3,450 / 3,100MB/s.
Datatronicin halvimmat PCIe 4.0 asemat jossa vastaavat luvut noin 5000 luokkaa ja yli.
88,90 € | Western Digital Black SN770 M.2 1000 GB PCI Express 4.0 NVMe 5,150 / 4,900 MB/s
94,90 € | Kingston Technology KC3000 M.2 1024 GB PCI Express 4.0 3D... 7,000 / 6,000 MB/s
Ja kahden teran asema jossa hinta kohdallaan:
161,90 € | Mushkin Vortex M.2 2000 GB PCI Express 4.0 3D NAND NVMe 7,415 / 6,800 MB/s
edit: korjattu "ostetaan" -> "ehdotetaan". koska ap ei onneks valinnut tuota.
On todistettu ettei käyttäjä tällä hetkellä näe eroa pelikäytössä PCI-e 3.0 tai PCI-e 4.0 levyllä, osa ei edes SATA SSD vs PCI-e 4.0 levyn välillä.
Editointi yms. käyttö ja isojen tiedostojen siirtely tietenkin erikseen.
Kannattaa myös huomioida mitä vastaan noita konepaketteja alunperin tarjottiin. Victusissa tuskin on mitään 7000MB/s levyä.
Ostamalla hitaan varmistut että pysyt menneisyydessä.
Huomasin mitä vasten ehdotusta tehtiin, ja siksi en siihen NV2:een tarttunu. koska viestissä luki myös:
"Ei parasta mahdollista mitä tuolla rahalla voisi saada, mutta mahdollisimman samanlainen."
Muut osat parani ja väläytettiin että hieman enemmän ja prossu paranisi.
ja näytönohjaimessakin annetttiin kaksi eri vaihtoehtoa.
Saman olisi voinut tehdä myös SSD:n kanssa.
Ja se on nyt tehty.
Onko 2021 julkaistuja osia jotenki tarve morkata?"Menneisyyttä" on myös 5700X ja 6700XT.
Onko 2021 julkaistuja osia jotenki tarve morkata?
(Edit: prossu olikin 2022, ja siitä vastaava 5800X julkaistiin kesällä 2020.)
Näytönohjain kun siitä hyvä, että sen tukema PCIe 4.0 on täydet "PCIe 4.0 x16".
Eikä ole mikään säästökusetus ala RX 6400, 6500, 6600, RTX 3050.
Nuo kun tarttee PCIe 4.0 rautaa toimiakseen kunnolla. 3050 ja 6600 ei ole niin pahasti rampautettu, Niissä kaista 4.0 x8.
No mielestäni ihan yhtä hupaisa ehdotus kun noi sun directstorage -jutut, mistä ei tällä hetkellä hyödy yhtään mitään. Eroja, mitä ei loppukäyttäjä käytännössä huomaa....ATX 3.0 virtalähdettä...
No sehän tosta puuttuukin, +250€ virtalähde budjettikoneessa.
Budjetti ssd voi myös olla parempi, ei tartte sitä lähes hitainta valita.