HP: BFGD-näytöt viivästyvät ensi vuoteen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543



NVIDIA esitteli aiemmin tänä vuonna uudet BFGD- eli Big Format Gaming Display -näytöt yhteistyössä Acerin, Asuksen ja HP:n kanssa. Monet odottivat näyttöjä markkinoille jo kesällä ja virallinen aikataulu lupaili näyttöjä tälle vuodelle, mutta nyt näyttää siltä että kauppoihin näyttöjä on luvassa vasta ensi vuonna.

Gamescom-messuilla oli tuttuun tapaan esillä kaikkien kolmen valmistajan tulevat BFGD-näytöt. BFGD-näytöt ovat 65-tuumaisia 120 hertsin 4K UHD -näyttöjä, jotka kykenevät 1000 nitin maksimikirkkauteen, tukevat 10-bittistä väriavaruutta ja sisältävät G-Sync HDR -skaalaimen sekä NVIDIAn Shield-konsolin sisäänrakennettuna.

Hardware.info-sivuston mukaan HP:n edustaja paljasti Gamescom-messuilla, että näytöt tulisivat saataville vasta vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä. Näyttöjen hintojen HP odottaa osuvan noin 4000 ja 5000 euron välimaastoon, mutta siitä ei ole vielä täyttä varmuutta. Oletettavasti viivästyminen tulee koskemaan myös Aceria ja Asusta, sillä kaikkien näytöt rakentuvat samojen peruskomponenttien, paneelien ja muiden vastaavien ympärille.

Lähde: Hardware.info

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 232
Siis onpa taas nerokasta. Törkyisen kallis näyttö joka on lähes kaikille PC-pelaajille liian iso ja epäkätännöllinen. Ja tietty kallis. Samaan aikaan. ns yhdistelmäkäyttöön (työ + pelit + leffat tietokonetuolista) sopivia 4k näyttöjä 40" molemmin puolin, gsyncillä, HDR:llä jne. ei ole ollenkaan. Itselle optimaalinen olisi noin 40" 4k g-sync näyttö kunnon HDR:llä ja vaikka vain 60hz maksimeilla (jos hinta on kohtuullisempi) jotta saisi pelattua järkevän hintaisella laitteistolla pelejä joissa 30+ virkistystaajuus riittäisi hyvin. Itse asiassa jos tuollainen näyttö olisi tarjolla edes freesyncinä niin voisi hommata sitten vaikka Vega 64:n...
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
No itse ainakin käyttäisin tuota television korvikkeena. Siksihän siinä se shield on sisäänrakennettuna, että pelit voi streamata siihen suoraan. -> voi sijaita muualla kuin itse keskusyksikkö. Mutta näihin peleihin riittäisi tosin 60hz. Vähän kyseenalainen tuote. 65" voisi olla 21:9 mallisena oikein toimiva tosin. Mutta sitten resoluution pitäisi olla taas jotain muuta...
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
No itse ainakin käyttäisin tuota television korvikkeena. Siksihän siinä se shield on sisäänrakennettuna, että pelit voi streamata siihen suoraan. -> voi sijaita muualla kuin itse keskusyksikkö. Mutta näihin peleihin riittäisi tosin 60hz. Vähän kyseenalainen tuote. 65" voisi olla 21:9 mallisena oikein toimiva tosin. Mutta sitten resoluution pitäisi olla taas jotain muuta...
Noissahan ei tosin ole minkään sortin viritintä eli digiboksia väliin sitten vaan, jos meinaat antenni/kaapelilähetyksiä tuolla katsoa
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
No itse ainakin käyttäisin tuota television korvikkeena. Siksihän siinä se shield on sisäänrakennettuna, että pelit voi streamata siihen suoraan. -> voi sijaita muualla kuin itse keskusyksikkö. Mutta näihin peleihin riittäisi tosin 60hz. Vähän kyseenalainen tuote. 65" voisi olla 21:9 mallisena oikein toimiva tosin. Mutta sitten resoluution pitäisi olla taas jotain muuta...
Juu olohuoneeseen Nvidiakin on tuon ajatelltu mutta se joutuu kilpaileman HDR 4K televisioita vastaan jotka maksaa puolet BFGD:n hinnasta ja Samsung 4K HDR malleissa on myös Freesycn joka toimii myös kaikilla konsoleilla pelkkien Nvidain näytönohjaimien sijasta.

Kun ensivuonaa alkaa olemaan jo paljon juttua uusista tulevista konsoleista niin ihmiset alkaa harkita millaisen laiteen ne sinne olohuoneeseen hankii seuraava konsolia varten jolloin BFGD on autamatta altavastaaja.

Jos Nvidia olisi sanut BFGD:t myyntiin tänävuonna ne olisivat oleet hyvin etulyötiasemassa tuomassa Nvidia tekniikkaa olohuoneisiin ennen kuin asiakkaiden katseet kääntyy uusiin konsoleihin mutta Nvidia myöhästyi tästä kelkasta.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Tuohon hintaan noita nyt tuskin viedään kaupasta ulos kovinkaan monia kappaleita. Harvojen ja valittujen herkkua tuommoiset. Tavan tallaaja tuommosta ei osta ikinä kuitenkaan vaan sen 1500euron 65" töllöttimen :)
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
No itse ainakin käyttäisin tuota television korvikkeena. Siksihän siinä se shield on sisäänrakennettuna, että pelit voi streamata siihen suoraan. -> voi sijaita muualla kuin itse keskusyksikkö. Mutta näihin peleihin riittäisi tosin 60hz. Vähän kyseenalainen tuote. 65" voisi olla 21:9 mallisena oikein toimiva tosin. Mutta sitten resoluution pitäisi olla taas jotain muuta...
Noissahan ei tosin ole minkään sortin viritintä eli digiboksia väliin sitten vaan, jos meinaat antenni/kaapelilähetyksiä tuolla katsoa
Ei ole tullut televisiota perinteisiä kanavia pitkin katsottua viimeiseen neljään vuoteen. Nykyisessä televisiossa siis virittimet tyhjänpanttina. Todellinen unelmahan olisi kun saisi pelkän näyttöpaneelin, tietysti uhd, 144hz hdr 10bit värit jne jne, ja kälyominaisuudet, liitännät, kaiuttimet, ja virittimet voisi ostaa erillisinä moduuleina tarpeen mukaan. Menisi sitten signaali yhdellä kaapelilla blokista paneelille vähän lg:n kärkipään oled televisioiden tyyppisesti.

Itsellä televisiossa kiinni vain nvidia shield, ja palvelin ja internet tarjoaa sisällön. En siis tarvitsisi televisiossani älyominaisuuksia, useaa hdmi liitäntää, internet yhteyttä, jne. muuta turhahkoa. säästäisi melkoisesti valmistuskuluissa jos kaikkea ei täytyisi pakkonaittaa mukaan. Markkinatalouden kannalta siinä voisi käydä kyllä niin ikävästi, että tietyn osan mennessä vanhaksi/rikki, sen voisi vaihtaa uuteen... Aivan liian helppoa...
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Ei ole tullut televisiota perinteisiä kanavia pitkin katsottua viimeiseen neljään vuoteen. Nykyisessä televisiossa siis virittimet tyhjänpanttina. Todellinen unelmahan olisi kun saisi pelkän näyttöpaneelin, tietysti uhd, 144hz hdr 10bit värit jne jne, ja kälyominaisuudet, liitännät, kaiuttimet, ja virittimet voisi ostaa erillisinä moduuleina tarpeen mukaan. Menisi sitten signaali yhdellä kaapelilla blokista paneelille vähän lg:n kärkipään oled televisioiden tyyppisesti.

Itsellä televisiossa kiinni vain nvidia shield, ja palvelin ja internet tarjoaa sisällön. En siis tarvitsisi televisiossani älyominaisuuksia, useaa hdmi liitäntää, internet yhteyttä, jne. muuta turhahkoa. säästäisi melkoisesti valmistuskuluissa jos kaikkea ei täytyisi pakkonaittaa mukaan. Markkinatalouden kannalta siinä voisi käydä kyllä niin ikävästi, että tietyn osan mennessä vanhaksi/rikki, sen voisi vaihtaa uuteen... Aivan liian helppoa...
Olin kirjoittamassa äsken samaa, en ole koskaan edes hakenut omaan televisioon kanavia, vaan aina ollut digi/viihdeboksin kautta. Itselle siis riittäisi käytännössä pelkkä iso näyttö, jossa toki nykyaikaiset paneeliteknologiat, älyhommatkin kun hoituu Nvidia Shield TV:llä. Oishan noissa varmasti markkinarakoa. Noita olemassa olevia "mainosnäyttöjä" myydään pääasiassa yrityksille ja hinta sen mukainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 746
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom