Homman hinnoittelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Palveluiden ja itsensä hinnoittelu on yllättävän haastavaa. Olen tilanteessa, jossa teen sivutoimisesti IT-ylläpitoa parille yritykselle. Homma käsittää Google Workspacen ylläpitoa, puhelimien, tablettien ja tietokoneiden asennusta. Välillä käyn tunkkaamassa verkkoja ja tulostimia kuntoon toimistoilla. Perstuntuma-arvio on, että tähän hommaan kuluu 1–2 työpäivää per viikko. Lisäksi teen teknisen isännöitsijän hommaa, eli käyn viidessä eri kohteessa per kuukausi, yhdessä kohteessa 1-2h kerrallaan. Kierrän paikat läpi ja katson, että ovat teknisesti kunnossa. Putket eivät vuoda, sähköt kunnossa ja yleisilme on perussiisti.

Pitäisi ilmoittaa firman omistajalle nyt jotain, että minkä verran palveluista laskutan per kuukausi. Tarjosivat "tonni kuussa", itse ajattelin esittää, että 1300-1400e/kk.

Mitä mieltä, olenko täysin hakoteillä vai onko tuo suurin piirtein oikea hintaluokka kuvatunlaiselle palvelulle?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
86
Kuulostaa kyllä todella alhaiselta.

Sanoisin että järkevä tuntilaskutus molemmissa hommissa ja noin pienillä tunneilla on jotain 80-120 euron välillä.

Jos nuo ko. yritykset lähtevät ostamaan ulkoistettua IT-palvelua vähänkään hommansa osaavalta IT-konsultilta, tulee siitä helposti päälle 100 eur per tunti, ja yleensä näissä palvelusoppareissa on minimitunnit jne...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 169
Ne voi myös palkata jonkun datanomin koulun penkiltä parilla tonnilla kuussa, mutta jos saat samat hommat tehtyä murto-osassa ajasta ja järjestelmät ovat tuttuja, niin itse velottaisin ainakin tuon ehdottamasi summan, mutta joustavalla laskutuksella - eli vaikka tuohon sisältyy 37.5h/kk ja lisäpäivät ovat 300€/päivä. Näin sinulle ei käy huonosti, kun jossain kuussa olet siellä kaikki päivät ja olet lupautunut siihen urakkapalkalla. Eikä tule sellaista päivien siirtoa toiselle kuukaudelle ja kesälomien palamista, joka seuraa siitä, että myyt liikaa päiviä.

Kannattaa myös kysellä tuolla sama kysymys:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 451
Viestejä
4 215 291
Jäsenet
71 056
Uusin jäsen
MCBace

Hinta.fi

Ylös Bottom