Homeworld remastered (PC)

Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
79
Omistaako kukaan kyseistä peliä? Paras RTS peli mitä olen koskaan pelannut/nähnyt. En ole alkuperäisiä versioita pelannut. Harmittaa vain, että pelin multiplayeriä ihmiset eivät jostain syystä tykkää pelata. Siellä on aina vain vakituinen venäläislauma eli noin 2-10 pelaajaa online. Kaikki tuntevat kaikki siellä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Omistaako kukaan kyseistä peliä? Paras RTS peli mitä olen koskaan pelannut/nähnyt. En ole alkuperäisiä versioita pelannut. Harmittaa vain, että pelin multiplayeriä ihmiset eivät jostain syystä tykkää pelata. Siellä on aina vain vakituinen venäläislauma eli noin 2-10 pelaajaa online. Kaikki tuntevat kaikki siellä.
Omistan, myös alkuperäiset. Kyllä singlen kerran läpi pelasin ja valitettavaa ei löydy. Multia ei jaksa, kun sitä tuli jo silloin vuosikymmen sitten pelattua ihan tarpeeksi :tup:
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
70
Miten lienee nuo alusten muodostelmat tässä remakessa? Alkuperäisessä nuo olivat yksi hauskin (tärkein) ominaisuus, miksi en tätä remakea heti hankkinutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
79
Miten lienee nuo alusten muodostelmat tässä remakessa? Alkuperäisessä nuo olivat yksi hauskin (tärkein) ominaisuus, miksi en tätä remakea heti hankkinutkaan.
Mene katsomaan vaikka totalbiscuitin arvio pelistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 465
Mites täysin uudelle pelaajalle, joka ei ole noita alkuperäisiä koskaan pelannut? Ovatko nämä remastered versiot ostamisen arvoisia ja kannattaako ne pelata järjestyksessä vai onko jompi kumpi näistä uusista versioista selvästi toista parempi?
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
79
Mites täysin uudelle pelaajalle, joka ei ole noita alkuperäisiä koskaan pelannut? Ovatko nämä remastered versiot ostamisen arvoisia ja kannattaako ne pelata järjestyksessä vai onko jompi kumpi näistä uusista versioista selvästi toista parempi?
Kaikki tulee yhdessä paketissa uudet ja vanhat sekä multiplayer. Ite oon pelannu vaan ne remastered versiot. Pelaa 1 ja 2 campaign läpi ja sitte mp.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Omistaako kukaan kyseistä peliä? Paras RTS peli mitä olen koskaan pelannut/nähnyt. En ole alkuperäisiä versioita pelannut. Harmittaa vain, että pelin multiplayeriä ihmiset eivät jostain syystä tykkää pelata. Siellä on aina vain vakituinen venäläislauma eli noin 2-10 pelaajaa online. Kaikki tuntevat kaikki siellä.
Minulla on kuten myös kaikki kolme alkuperäistä. Pelailen vain singlenä.

Kyllä, edelleenkin sykähdyttävä avaruuspeli.:tup:
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
70
Minulla on kuten myös kaikki kolme alkuperäistä. Pelailen vain singlenä.

Kyllä, edelleenkin sykähdyttävä avaruuspeli.:tup:
Ensimmäisen HW:n tarina oli kyllä todella hyvin kirjoitettu, niitä muutamia välianimaatioita ei kyllä unohda, vaikka edellisestä pelikerrasta on jo vuosia.

Cataclysmiä en pelannut, mutta tuon alkuperäisen HW2 version muodostelmat ja marinefrekatit oli pienoinen pettymys, vaikka olikin ihan ok pelinä muuten.

Remake versioihin en ole vielä niin innolla koskenut. Ehkä jossain vaiheessa, jos löytyisi enemmän aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Tätä HW1 RM:ää nyt 5-6 tuntia pelanneena olen aika vahvasti eri mieltä. Tarina on ihan hieno, mutta itse pelaaminen sekavaa ja hyvin vähän varsinaisesti mitään tekemistä. Pelaaminen on sitä että laitetaan aluksia rakennusjonoon ja siinä se sitten onkin. Mitä varsinaisia taktiikoita tms on mahdoton toteuttaa kun alukset lentää päättömästi mihin sattuu, ja muodostelmista yms. ei saa mitään tolkkua. Lisäksi omien alusten tekoäly vaikuttaa aika heikolta, esim. resource collectorit on välillä aivan sekaisin mistä niitä resursseja löytyy. Lisäksi se samat alukset siirtyy seuraavaan tehtävään pilaa voiton iloa, sillä "olipa tiukka matsi, vain viisi alusta jäi jäljelle" tietää tappiota seuraavassa tehtävässä.

6/10

Tai sitten en ole vielä saanut tästä kiinni... ehkä vielä tunnin pari voin tälle antaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Tätä HW1 RM:ää nyt 5-6 tuntia pelanneena olen aika vahvasti eri mieltä. Tarina on ihan hieno, mutta itse pelaaminen sekavaa ja hyvin vähän varsinaisesti mitään tekemistä. Pelaaminen on sitä että laitetaan aluksia rakennusjonoon ja siinä se sitten onkin. Mitä varsinaisia taktiikoita tms on mahdoton toteuttaa kun alukset lentää päättömästi mihin sattuu, ja muodostelmista yms. ei saa mitään tolkkua. Lisäksi omien alusten tekoäly vaikuttaa aika heikolta, esim. resource collectorit on välillä aivan sekaisin mistä niitä resursseja löytyy. Lisäksi se samat alukset siirtyy seuraavaan tehtävään pilaa voiton iloa, sillä "olipa tiukka matsi, vain viisi alusta jäi jäljelle" tietää tappiota seuraavassa tehtävässä.

6/10

Tai sitten en ole vielä saanut tästä kiinni... ehkä vielä tunnin pari voin tälle antaa.
Siitä on niin kauan aikaa(joku 15 vuotta varmaan), kun pelasin tuota viimeksi, mutta eikö siihen seuraavan tehtävän vaikeuteen vaikuta se myös kuinka kovalla laivastolla sinne lähtee?

Edit:
Homeworld - Wikipedia

When all mission objectives are completed, the player is given the option to make a hyperspace jump to end the level. This may be postponed in order to gather more resources or build more ships. When the hyperspace jump is initiated, all fighters return to the mothership while larger ships line up next to it, and blue rectangles pass over the ships and teleport them to the next level. The player retains their fleet between levels, and enemy forces are adjusted based on how many ships are in the player's fleet at the beginning of each level.
 
Viimeksi muokattu:

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Tätä HW1 RM:ää nyt 5-6 tuntia pelanneena olen aika vahvasti eri mieltä. Tarina on ihan hieno, mutta itse pelaaminen sekavaa ja hyvin vähän varsinaisesti mitään tekemistä. Pelaaminen on sitä että laitetaan aluksia rakennusjonoon ja siinä se sitten onkin. Mitä varsinaisia taktiikoita tms on mahdoton toteuttaa kun alukset lentää päättömästi mihin sattuu, ja muodostelmista yms. ei saa mitään tolkkua. Lisäksi omien alusten tekoäly vaikuttaa aika heikolta, esim. resource collectorit on välillä aivan sekaisin mistä niitä resursseja löytyy. Lisäksi se samat alukset siirtyy seuraavaan tehtävään pilaa voiton iloa, sillä "olipa tiukka matsi, vain viisi alusta jäi jäljelle" tietää tappiota seuraavassa tehtävässä.

6/10

Tai sitten en ole vielä saanut tästä kiinni... ehkä vielä tunnin pari voin tälle antaa.
Peli voi alkuun vaikuttaa vaikealta, mutta harjoitus tekee mestarin. Saman kohdan voi tehdä loputtomasti uudelleen. Itse olen pelannut HW1:sen monta kertaa läpi. HW2 on huomattavasti vaikeampi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Peli voi alkuun vaikuttaa vaikealta, mutta harjoitus tekee mestarin. Saman kohdan voi tehdä loputtomasti uudelleen. Itse olen pelannut HW1:sen monta kertaa läpi. HW2 on huomattavasti vaikeampi.
Eipä mua peleissä (yleensä) vaikeus haittaa, kun on jo 80-luvulla pelailu aloitettu. Silloin pelit oli oikeasti vaikeita.

Tässä HWssä häiritsee se että itse pelaamista on hyvin vähän, ja alukset ei pysy kontrollissa niin mitään taktiikkaa on käytännössä mahdotonta suorittaa. Mielestäni tämä on erittäin iso miinus tähän genreen jota olen pelaillut Dunesta, C&Cstä, ja Warcraft ykköstä alkaen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
"Cataclysm is registered trademark of blizzard"

Ymmärtäisin ehkä jos cata ois uusin lisäri mutta 2011 vuoden lisärin takia nimi pitäny vaihtaa? Huhhuh.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Homeworldista puhuttaessa, onko kukaan pelaillut tuota Deserts of Kharak RTS-peliä? Se tuo ainakin screenshottien kautta mieleen vanhan kunnon Ground Controlin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 133
Viestejä
4 196 625
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom