Etenkin kun muistaa, että kunnon talonohjausjärjestelmä maksaa tuhansia( just päivitän 16 vuotta vanhan EKE:n järjestelmän( maksoi muistaakseni tuolloin 20 000 euron paikkeilla suunnitteluineen ja osineen) Unipiin ja pelkästään tietokone maksoi tonnin( ja päälle vielä lisäosia 3 500 eurolla, jotta saan kaikki 120 relettä ja 120 seinäpainiketta sovitettua laitteeseen)) vaikka suunnittelun ja työn tekisi itse. Ja sen perään nykyinen HA kaikkine liitännäisineen tonni lisää( mutta KNX olisi maksanut kuusinumeroisen summan niin halpaa kuin pässinliha).. En nyt tarkoita että talous siitä murenisi että pistäisi muutaman satasen tällaiseen, mutta kuitenkin. Raspissä on se etu, että sille mulla on joka tapauksessa käyttökohde. Mutta pitää tutustua vielä mini-PC:ihin. Ovat vähän vieras tuttavuus mulle ja niitä on monenlaista ja kokoista tarjolla.
Mökillä minulla on Odroid( halvempi kuin RPi4 ja valmiiksi varusteltu, sekä hyvin saatavilla( 90 euroa taisi olla kotiin kannettuna hinta) ja kotona NUC, ja täytyy sanoa, että Odroidin pieni kotelokoko on kyllä silmää miellyttävämpi kuin NUC mutta NUCissa taas moni muu asia on paremmin.