HMD Global aloitti Nokia 8 Siroccon Pie-päivitykset

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 395
HMD Global on ilmoittanut hetki sitten aloittaneensa Android 9 Pie -päivityksen syöttämisen Nokia 8 Sirocco -huippumallilleen. Päivityksen koko on vajaat 1,4 Gt ja se tulee saataville portaittain. Päivitys sisältää joulukuun tietoturvapäivitykset.

Alkuperäiselle Nokia 8:lle Pie-päivitykset alkoivat ennen joulua, mutta monille TechBBS:n käyttäjille se on tullut saataville vasta tänään.

Lähde: Android Pie update for Nokia 8 Sirocco is officially rolling out now
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 558
Kuvittelenko vain, vai onko tuo "haptinen palaute" eli oletusvärinä muuttuntu erilaiseksi sitten Oreon? Tuntuu "väärältä" omiin sormiin.
Sitten pitää tietenkin valittaa tuosta kellosta joka on ihan väärässä paikassa, oikealla sen kuuluu olla.
Itseasiassa ekan vartin jälkeen en ole keksinyt vielä mitään mikä olisi parantunut, huonontuneita juttuja paljonkin (joista toki isoin osa ellei kaikki makuasioita)
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Kuvittelenko vain, vai onko tuo "haptinen palaute" eli oletusvärinä muuttuntu erilaiseksi sitten Oreon? Tuntuu "väärältä" omiin sormiin.
Sitten pitää tietenkin valittaa tuosta kellosta joka on ihan väärässä paikassa, oikealla sen kuuluu olla.
Itseasiassa ekan vartin jälkeen en ole keksinyt vielä mitään mikä olisi parantunut, huonontuneita juttuja paljonkin (joista toki isoin osa ellei kaikki makuasioita)
Puhelinvalmistajan vastuulla on muokata Android sopivaksi laitteellensa. Uusi alaosan toimintonipukka ja kellon asettelu ovat suurinäyttöisten laitteiden etu. Asettelua on muutettava näyttötilan enimmäistämiseksi, koska joissain puhelimissa on yläosassa lovi. Samoiten toimintonipukka vie vähemmän tilaa näytöltä kuin entiset kolme painiketta yleensä mustalla taustalla. Kehitys ei ole toivotuin kaikille laitteille jos valmistaja ei muokkaa sitä.

Sonyn kohdalla jo tiedänkin että ilmeisesti kellon paikkaa vakio Anteron mukaisesti myös muutettiin, mikä nyt on minulle se ja sama, mutta harmillisesti yläpalkki vie enemmän tilaa kuin ennen, suunnilleen juuri tyypillisen loven paksuuden verran, vaikka Sony ei ole valmistanut yhtäkään lovellista puhelinta.

Sony silti säästi piirakassaan vanhat toimintonäppäimet, eikä nipukkaa ole edes saatavilla. Itse en nipukkaa kaipaile kun sitä alkoi oikein toden teolla miettimään, että mitä hyötyä siitä edes on? Miksi hivuttaa nipukkaa sivuun tai pitää pohjassa kun voit vain painaa suoraan napista. Helppoa ja kätevää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 743
Kuvittelenko vain, vai onko tuo "haptinen palaute" eli oletusvärinä muuttuntu erilaiseksi sitten Oreon? Tuntuu "väärältä" omiin sormiin.
Sitten pitää tietenkin valittaa tuosta kellosta joka on ihan väärässä paikassa, oikealla sen kuuluu olla.
Itseasiassa ekan vartin jälkeen en ole keksinyt vielä mitään mikä olisi parantunut, huonontuneita juttuja paljonkin (joista toki isoin osa ellei kaikki makuasioita)
Itellä kun päivitti nokia 7 plussan piehen niin toi haptinen palaute muuttui ihan oudoksi, liian voimakkaaksi tjsp. Käynnistin puhelimen päivityksen jälkeen vielä kerran uusiksi niin palautui takaisin vanhanmalliseksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 073
Onko näissä Widewine DRM L1 pudonnu L3:ksi kun tehty Pie päivitys.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
302
Tuli muuten mulle nätisti sisään vaikka ihan normi 8 käytössä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 558
Tuli muuten mulle nätisti sisään vaikka ihan normi 8 käytössä.
Normi 8:n päivitykset alkoi virallisesti jo 19.12 viime vuonna, mutta kuten moni täälläkin on huomannut, jostain syystä täällä tuli vasta nyt saataville
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
124
Olen marraskuusta asti odottanut, että 8 saisi Pien, niin sain vasta eilen asennetuksi. Odotellessa vielä sitä, että vitonen sais myös.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 395
Pistinpä juuri latautumaan sekä 8:iin että 8 Siroccoon...

Screenshot_20190110-115124.png Screenshot_20190110-120442.png
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 395
Totesin tuossa juuri, että itsellä sekä Nokia 8:ssa että Nokia 8 Siroccossa putosi Widevine-luokitus L3:een Pie-päivityksen myötä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 558
Joo-o, kuuntelin nyt tarkemmin tuota väärältä tuntuvaa värinää, siinä tulee selvästi kaksi nopeaa erillistä värähdystä peräkkäin, mitään ideoita millä tän korjaisi?
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Sonyn kohdalla jo tiedänkin että ilmeisesti kellon paikkaa vakio Anteron mukaisesti myös muutettiin, mikä nyt on minulle se ja sama, mutta harmillisesti yläpalkki vie enemmän tilaa kuin ennen, suunnilleen juuri tyypillisen loven paksuuden verran, vaikka Sony ei ole valmistanut yhtäkään lovellista puhelinta.
Omaa viestiäni lainaten tulikin tänään XZ1:lle piiranen ja ei vie yläpalkki sen enempää tilaa kuin ennenkään, minkä olin lukenut netistä. Se vie silloin enemmän tilaa kun raahaa ylävalikon alas, muttei muuten. Tästä oli joku nillittänyt netissä vaikka sillä ei ole mielestäni mitään taivaallista merkitystä, joten aika tarkkaa on porukka nykyään.

Toivottavasti Nokian päivitys pelittää. Nopeat päivitykset voivat joskus olla myös vikaisia päivityksiä, vaikkakin tällä kertaa päivityksessä meni kyllä tovi Android One -järjestelystä huolimatta. Melko outoa kyllä. Sonyn päivitykseen olen hyvin tyytyväinen toistaiseksi, vain maltillisia lisäyksiä ja ei ole tullut vastaan vikoja.
 
Viimeksi muokattu:

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Androin Pien kohdalla kokemuksia lukeneena voin vain todeta -> #muutosvastarinta

Mielipiteitä kaikki, mutta kello on juuri loistava vasemmalla ja hetken käytön jälkeen sitä ei osaa muualta edes etsiä ja monen moittima äänenvoimakkuuden säätö on ehkä paras muutos aikohin.

 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
39
Asettelua on muutettava näyttötilan enimmäistämiseksi, koska joissain puhelimissa on yläosassa lovi.
Olisivat vaan jättäneet ne turhat lovet tekemättä ja menneet bezeleillä siihen asti kunnes tekniikka on valmis siihen että voidaan kamerat ym. laittaa piiloon näytön taakse, niin mitään tämmösiä ei tarvittais. Itse en yleensä ole niinkään muutosvastahakoinen mutta nämä uudet luurit on ollu kyllä täynnä aivan typeriä muutoksia, oikeastaan vain pelkän muutoksen takia. Mitään käytännön hyötyä niistä ei juurikaan ole ja joissakin tapauksissa jopa päinvastoin esim. Edge-reunat jotka aiheuttaa haittapainalluksia vaikka kuinka väitetään että ne on korjattu. Lovet ei juurikaan tuo sen enempää näyttötilaa, saadaan statusbaria muutaman pikselin verran ylemmäs mutta samalla menetetään tilaa siitä itse statusbarista vaakasuunnassa loven takia. Puhumattakaan kuulokeportin poistelemisesta. Voisi melkein valmistajat hidastaa julkaisusykliään niin tulisi sitten ehkä jopa kunnollisia muutoksia eikä tuollaisia hetken aivopieruja, kun eipä sitä joka vuosi tarvitsisi edes uutta puhelinta julkaista.

Itellä kohta 3 vuotta vanha S7 vielä käytössä ja edelleen kattaa aikalailla kaiken. S10:ntä vois ehkä harkita mutta siinäkin on nyt sitten typeriä kamerakikkailuja. Nokia 7 Plussaakin tuli silmäiltyä mut sit kun tarkemmin kattelin niin eipä siinä oikein ole hyvää syytä vaihtaa tästä S7:sta muuta kun isompi näyttö.
 
Viimeksi muokattu:

noh

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
25
Muuttuiko muilla Glancen sovellusnotikaatiot? Nyt näkyy koko ajan tietyt notifikaatiot (puhelut, sähköpostit, sms, Whatsup)ja niiden alapuolella lukumäärä 0 ->. Ennen päivitystä näkyi notifikaatio vain jos sellainen oli tullut ja näkyi myös muiden kuin yllämainittujen sovellusten notifikaatiot.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 759
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom