Hintaansa arvokkaamman näköiset autot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Tyyli on toki jokaisen katsojan silmissä, mutta silti osa autoista on käytettyinä "yllättävän halpoja", varsinkin autoihin perehtymättömien silmissä. Kaljat kädessä kavereiden kanssa mietittiin että mitä tälläisiä malleja keksittiin ja mieleen tuli esim Jaguarin XE. Ottamatta sen enempää kantaa esim tekniseen toimivuuteen tai kilometreihin tai käytännöllisyyteen niin onko tekkiläisillä mielessä hintaansa arvokkaamman näköisä autoja.

Jaguar XE, käytettynä n. 20 000€ vm 2016+
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Mainoksen mukaan VW Jetta mk5: "Ei niin kallis miltä näyttää"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Ai niin, ja tämä tuli kanssa:
Volvo V90 T8 Hybrid, uutena alkaen "vain" 64 000e sisältää verot. Tässä tuo hybridiys laskee veroja kivasti (vain reilut 2000€) ja silti tehoa ja näyttävyyttä riittää. Toki vastaava ilmiö kaikissa hybrideissä.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
668
Jaguarista samaa mieltä, mutta en kyllä ymmärtänyt millä tavalla ylläoleva volvo kuuluu tähän ketjuun? On 60k auto ja näyttää juuri siltä, ei yhtään enempää.

Itse ketjun aiheeseen sopinee ~2010 paikkeille sijoittuvat s-mersut ja 7-bemarit. Nykyhinta vain pieni osa uuden vastaavan, mutta maallikon silmin näyttää edelleen kalliilta niin ulkoa kuin erityisesti sisältä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Jaguarista samaa mieltä, mutta en kyllä ymmärtänyt millä tavalla ylläoleva volvo kuuluu tähän ketjuun? On 60k auto ja näyttää juuri siltä, ei yhtään enempää.
Joihinkin Volvon "premium" vetoaa ja sijoittaa ne samaan luokkaan oikeasti arvokkaiden autojen kanssa.
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Mazzda vaan ehkä vähän paremmin säilyttää täällä japskiautojen luvatussa maassa arvonsa vähän paremmin;)
Jos nettiautossa tms. verrataan eri merkeillä olevaa samanlaista Fiattia ja Mazdaa.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Öljynsyöjäsukupolven Audit. Muotoilullisesti samankaltaisia kuin uudet, autoja tuntemattoman silmään ei välttämättä uudesta Audista eroa vaikka ikää voi olla 10v tai yli.
 

abish

Ryzen FTW
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
354
Porsche Cayenne kasikoneella. Runsaalla kympillä saa ja on kyllä autoa. Toki pikkukoneellakin tyylikäs kulkine.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Mersun CLA:t näyttää varmaan autoista vähemmän tietävän silmissä kalliilta koska Merssu.

Ja myös monet jo mainitutkin Audit ja BMW:t kans, ihmiset pitää "öky" autoina vaikka ois 10 vuotta vanha ja 500tkm rullailtu.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Fiat 124 Spider. Alta kolmekymppiä käytännössä uutena (esittelykaarat). Kohta saa jo käytettyjäkin eikä varmaan kauaa ennen kuin alle 20k€ vähänajettuina.

Tässä autossa on aika hauska jippo, kuljettaja ja matkustaja eivät saa olla kauhean painavia (ei sillä, että kovin pitkä ja/tai paksu mahtuisikaan tuon ohjaamoon). Auton omamassa on 1176kg ja samalla suurin tieliikenteessä sallittu kokonaismassa on 1315kg. Eli matkustajille ja matkatavaroille jää 139kg. Just pääsisi muijan kanssa liikkeelle ja saisi vielä viitisen kiloa matkatavaroita. :D
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Tässä autossa on aika hauska jippo, kuljettaja ja matkustaja eivät saa olla kauhean painavia (ei sillä, että kovin pitkä ja/tai paksu mahtuisikaan tuon ohjaamoon). Auton omamassa on 1176kg ja samalla suurin tieliikenteessä sallittu kokonaismassa on 1315kg. Eli matkustajille ja matkatavaroille jää 139kg. Just pääsisi muijan kanssa liikkeelle ja saisi vielä viitisen kiloa matkatavaroita. :D
Eikös tuossa omamassassa ole 75 kg kuljettaja mukana, kuten EU:ssa on tapana? Silloin tuohon autoon voisi kuormata ihmisiä ja tavaraa yhteensä 75 kg + 139 kg = 214 kg. Johonkin toiseen 124 Spideriin sopi peräti 505 lbs, eli 230 kg. Luultavasti kantavuus riittää sellaisille, jotka ylipäänsä penkkiin mahtuvat.


Aiheeseen: MB CLS w219 saa jo alle 10 k€. On iso ja näyttävä auto tuohon rahaan.
Esim. Mercedes-Benz CLS 320 CDI V6 4d A Porrasperä 2005 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
^ voi olla, että menee noinkin. Automyyjä vain keväällä esitteli innokkaana tämmöistä ja kertoi tämän asian. 214kg alkaa olemaan rajoilla, että sen kahdella jakamalla mahdutaan enää jakkaralle tai mahtuu pyörittämään rattia tuossa kamppeessa. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 009
Tää on sellainen asia joka riippuu kovasti katsojasta. Mun mielestä uudemmat Jagget näyttävät lähinnä Mondeoilta mutta sitten taas esim. S-Type näyttää (hyväkuntoisena) paljon kalliimmalta kuin on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
omaan silmään toi ap:n auto ei näytä mitenkään erityisen kalliilta.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 564
Ai niin, ja tämä tuli kanssa:
Volvo V90 T8 Hybrid, uutena alkaen "vain" 64 000e sisältää verot. Tässä tuo hybridiys laskee veroja kivasti (vain reilut 2000€) ja silti tehoa ja näyttävyyttä riittää. Toki vastaava ilmiö kaikissa hybrideissä.
Olen luullut että volvot maksais ehkä 20 tonnia.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
417
Olen luullut että volvot maksais ehkä 20 tonnia.
Kyllähän volvot ovat aina olleet lähempänä premium sekmentin autoja kuin jotain perus rellua hintansa, laatunsa ja varustelunsa suhteen. Toki jotain perus pikku kippoakin löytyy, mutta kyllä niissäkin on hyvin hintaa.

Tällä hetkellä halvin uusi volvo on noin hieman alta 30 tuhatta ilman varusteiden ruksintaa.

Itse ketjun aiheeseen: Mersun vanhemmat CLS-sarjalaiset ovat omasta mielestä pitäneet arvokkuutensa ulkonäöllisesti hyvin vaikka hinnat ovat laskeneet jo siedettävälle tasolle.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Peugeot 406 Coupe tuli ekana mieleen. Takakulmasta kuvattuna hyvällä värillä ja vanteilla luulisi uudemmaksi.

Vaikka onkin kyse tonnin pommeista, niin onhan nää vähemmän myydyt coupet huomattavasti kiinnostavamman näköisiä noihin tavallisiin julmetunrumiin VW-Golf tylppäperäisiin perhekoppiautoihin verrattuna. Eli huomattavasti sitä ~ tonnin hintalappua arvokkaamman näköisiä.


Opel Astra Coupe 1998-2005 on todella nätti auto, ja täytyyhän sen olla, italialaista Bertonen suunnittelua.

 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Ei tuu "ongelmaksi" tämän ketjun aihe Suomessa. Täällä kun tuntuu menevän niin päin, että autot vaikuttaa arvojansa halvemmilta varsinkin siinä kohtaa kun alkaa varustelistaa tutkimaan. Käytetytkin autot maksaa niin helvetisti, jos kriteereitä on enemmän kuin 4 pyörää ja ratti.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
XF-jagge taitaa olla oikea vastaus tähän kysymykseen
Ihan yksipuoleista mielipidettä ei tästä kyllä saada, XF näyttää Mondeolta = ei arvoansa arvokkaammalta autolta.




Uskon että käytetyssä XF:ssä saa paljon autoa hintaansa nähden, mutta äkkiseltään en pidä sitä arvoansa kalliimman näköisenä.

E: No itseasiassa, reilulla 20te alkaa saamaan jo oikeasti ihan arvokkaan näköistä XF:ää. Oikeastaan nyt yllätyin kuinka halvalla noita lähtee joten myönnän, samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Miten olis Merssu SLK. Kuitenkin kaksipaikkainen avomersu. Hinnat alkaen alle 5k.

Sitten jos tuplataan hinta, niin alkaa löytymään Porche Boxteria, kympillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Mun mielestä SLK ja Boxter näyttää kyllä just sellasilta muutaman tonnin vehkeiltä... SLC näyttää sitten taas kalliimmalta, mutta onkin jo selvästi uudempi.

Tähän voisi hyvin lisätä listaan hintaansa halvemman näköiset autot joihin esim 996 possu kuuluu ihan selvästi varsinkin kapeakoppaisena.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 009
Näyttääkseen arvoaan kalliimmalta auton muotoilun pitää olla, ainakin jollain mittapuulla, klassista. Sellaista tiettyä arvokkuutta henkivää, jopa aristokraattista.

Esim. tää näyttää mun silmään paljon yhdeksää tonnia kalliimmalta: Jaguar XJ 4,2 V8 A Huippuhieno Jagge isolla koneella! * Vaihto & rahoitus, alk. 130€/kk Porrasperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto



Toki tää on myös ikäkysymys. Mä oon kohta 42 ja mulle tuo 16 vuotta vanha Jagge näyttää edelleen "uudelta" autolta vaikka muotoilu onkin klassista Jaguaria. Jollekin parikymppiselle tuo näyttää vanhalta paskalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Varhaisetkin BMW:n 6-sarjan mallit ovat mielestäni säilyneet hyvän näköisinä vielä nykyajankin standardeilla ja hinnat alkaa olemaan ihan siedettäviä. Noi on myös muihin BMWihin verrattuna jokseenkin harvinaisia kaduilla, joten herättää enemmän huomiota kuin perus 3/5-sarjalaiset ja omaan silmään myös paljon tyylikkäämpi.

Suomessa hinnat alkaen n. 12k€, Saksasta ym. uittamalla saa vielä reippaasti halvemmalla. Tässä vm -06 630.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Olen kyllä vähän eri mieltä siihen että 12 donaan saisi ehjän fiksun yksilön. Jonkun jenkeistä tulvassa uponneen ehkä juuri ja juuri. 20k pintaan taitavat mennä ne edullisimmat oikeasti ehjät ja kunnon historian omaavat kutoset.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 009
Varhaisetkin BMW:n 6-sarjan mallit ovat mielestäni säilyneet hyvän näköisinä vielä nykyajankin standardeilla
Heh, tässä huomaa hyvin eron ihmisissä. Mun mielestä toi uudempi kutossarjalainen oli helvetin ruma jo silloin kun se tuli markkinoille 2003 ja ihan yhtä ruma se on nykyäänkin :rofl:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Mutta kun istahtaa sisälle, niin johan alkaa iän havaitsemaan. Instant landejunttifiilis. :D
Osaatko tarkemmin sanoa jonkun yksityiskohdan, minkä perusteella BMW E63:n sisällä tulee "landejunttifiilis"? Vai liittyikö se vaan johonkin tiettyyn mahdollisesti huonosti pidettyyn/konffattuun yksilöön?

En ole itse istunut sisällä, mutta ainakin tämän vuonna 2003 otetun kuvan perusteella ihan hyvältä/ suht nykyaikaiselta näyttää edelleen. Ratissa on nappuloita, löytyy joystick-pyörylä istuinten välistä, navi-näyttö on iso. Ainoastaan mittaristonäytön pienuus paljastaa iän, mutta se on aika pientä kokonaisuudessa.

bmw_6er_cabrio_cockpit_p0012582-b (1).jpg
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Just istuin keväällä suurin piirtein tuon ikäluokan kutosessa ja olihan se aivan helvetin aneeminen ja tuntui aivan paskalta. Makuasioita, mutta vanhahtava tyyli, näytöt ja tuon ikäisissä kulumat näkyy jo.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
En olisi uskonut että tuollainen aloituksen XE tai XF Jagge on toisaalta noinkin uutta vuosimallia ja noinkin edullinen (absoluuttisella hinnalla mitaten ja verraten).

Maallikolle led-valot saattaa olla tärkeä tekijä fiiliksissä että onko auto uusi vai vanha. Esimerkkinä tonnin pommi, 15v vanha Mitsu Grandis jossa takana led-valot:


Monissa suht uusissakaan automalleissa ei edelleenkään ole led-valoja. Aika paljon helpompaa oli autojen iän erottaminen vielä 20 vuotta sitten, mutta nyt kaikki on samaa maalattua muovia.


PK-seudulla liikkuvana kun näkee kaukaa tommosen, niin avaan bingon:

[ ] viron kilvissä
[ ] huomiovärivaatteet kuskilla
[ ] vannetukkuvanteet
[ ] itse räpelletty drl tai ajaa parkit päällä

yleensä se on 4/4, muualla päin Suomea varmaan eri :D tästä syystä ei kauheasti tule premium-viboja tosta autosta.
Plus perus preeeemium Bimmertuunink eli pikimustat (lue: laittomat) valoumpiot, wunderbaumit ja kuskilla lippis päässä. Tuo on samanlainen auto kuin 7-sarja että ne ei vanhene tyylikkäästi, ei sitten lainkaan.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
142
Tosta tuli mieleen Porsche Cayman, saa jo 30 tonnista ylöspäin.
Opel Astra Coupe 1998-2005 on todella nätti auto, ja täytyyhän sen olla, italialaista Bertonen suunnittelua.

Yllä kauhisteltiin E63:n ikääntynyttä sisustaa, joka näyttää omaan silmään asianmukaiselta. Kaikkihan tietää, että BMW kuten muutkin saksalaiset premiumvalmistajat menee pienillä muutoksilla vuodesta toiseen ja varsin konservatiisella linjalla.

Aihetta sivuten, mulla oli aikanaan kuvan kaltainen coupe turbo Astra vuodelta 2000 fully loaded varusteilla. Muutama vuosi sitten ostin 987.1 Caymanin. Caymanista löytyy sama kämäinen näyttö ja Navteqin pikselimössökartat kuin 7 vuotta vanhemmasta Astrasta. Myönnettäköön, että hieman syö mielikuvaa.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
119
Olen miettiny miten aikoinaan kovalla rahalla aidon XJ:n ostaneista mahtoi tuntua kun tehdais alkoi floodaamaan markkinoille akkinäisen silmään varsin identtistä näköiskopioita (X-type ). Noita valkoisia sai kuitenkin samalla rahalla useamman..


 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Olen miettiny miten aikoinaan kovalla rahalla aidon XJ:n ostaneista mahtoi tuntua kun tehdais alkoi floodaamaan markkinoille akkinäisen silmään varsin identtistä näköiskopioita (X-type ). Noita valkoisia sai kuitenkin samalla rahalla useamman..


Eipä noilla luonnossa minkäänlaista sekaantumisen vaaraa ollut. Vahvaa sukunäköä on myös muilla premiumeilla.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
119
Olen miettiny miten aikoinaan kovalla rahalla aidon XJ:n ostaneista mahtoi tuntua kun tehdais alkoi floodaamaan markkinoille akkinäisen silmään varsin identtistä näköiskopioita (X-type ). Noita valkoisia sai kuitenkin samalla rahalla useamman..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Tällä logiikalla mitään merkkiä ei kannattaisi ostaa kun se JR. Executive sedan jos meinaa mennä C-mersukin Ässän kanssa sekaisin.
Yllätyksenä saattaa tulla että ulkonäön lisäksi jotkut arvostaa muitakin asioita autossa kuin ulkonäköä. Tuollainen tuplalamppu XJ on hiukan eri tason laite ajella kuin pyykkikorin kokoinen x-type vaikka ihan hauska auto sekin luokassaan on.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Passat CC, se ensimmäinen mielestäni paljon uudemman ja kalliimman näköinen kuin onkaan:
1668189566549.png


Myös facelift ihan kiva. Ei tunneta enään Passat CC:nä, vaan ihan vain pelkkä Volkswagen CC.
1668189766092.png
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Täysin päinvastoin, kaikki volkkarit on ylihintaisia ulkonäköönsä verrattuna.
Uutena kyllä, ja etenkin tuo CC. Jotain 50k€ ollut hinnat alkaen vuonna 2008. Ja ilmankos melko harvinainen malli nykyisin käytettyjen markkinoilla.
Nythän noita alkupään CC -malleja saa alkaen n. 5k€. Mielestäni erittäin kaunis auto, vaikka vähän sitä perus Passattia muistuttaakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
312
Minulla on ollut tuollainen 2008 vuosimallin CC, toin Ruotsista. 3.6l V6 ja neliveto, kattoluukulla.

Todella hyvä ja vakaa ajettava, hyvät varusteet (mm.kaistavahti, nahkapenkit, navigaattori..). Tehoa ihan tarpeeksi (299hp).

Ainoa auto mitä on jäänyt ikävä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Ei Volvo näytä mielestäni hintaansa arvokkaamalta, vaan päinvastoin. Siinä tulee joku köyhän Aston mieleen. Se niiden muskelimaisuus, mitä yritetään korostaa maskeilla yms. ei vaan toimi. Jotenkin Volvosta tulee mieleen sellainen fiilis, että yrittää kovin olla Mersu mutta on kuitenkin joku Opel. Hyvä auto kaikkineen, muttei premiumia nähnytkään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 498
Viestejä
4 164 372
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom