Hintaansa arvokkaamman näköiset autot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
799
Tyyli on toki jokaisen katsojan silmissä, mutta silti osa autoista on käytettyinä "yllättävän halpoja", varsinkin autoihin perehtymättömien silmissä. Kaljat kädessä kavereiden kanssa mietittiin että mitä tälläisiä malleja keksittiin ja mieleen tuli esim Jaguarin XE. Ottamatta sen enempää kantaa esim tekniseen toimivuuteen tai kilometreihin tai käytännöllisyyteen niin onko tekkiläisillä mielessä hintaansa arvokkaamman näköisä autoja.

Jaguar XE, käytettynä n. 20 000€ vm 2016+
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
778
Halpahan se on uutenakin. Sisusta on kauhean näkönen mutta en tiedä jos vaikka olis laadukaskin. Ilmeisesti dieselkoneet on ihan hyviäkin. Hintaansa nähden varmasti aika hyvä ostos ja eipähän ole sama kun ne naapureiden 30 audia 20 auton parkkipaikalla. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 240
Mainoksen mukaan VW Jetta mk5: "Ei niin kallis miltä näyttää"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
799
Ai niin, ja tämä tuli kanssa:
Volvo V90 T8 Hybrid, uutena alkaen "vain" 64 000e sisältää verot. Tässä tuo hybridiys laskee veroja kivasti (vain reilut 2000€) ja silti tehoa ja näyttävyyttä riittää. Toki vastaava ilmiö kaikissa hybrideissä.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
74
Jaguarista samaa mieltä, mutta en kyllä ymmärtänyt millä tavalla ylläoleva volvo kuuluu tähän ketjuun? On 60k auto ja näyttää juuri siltä, ei yhtään enempää.

Itse ketjun aiheeseen sopinee ~2010 paikkeille sijoittuvat s-mersut ja 7-bemarit. Nykyhinta vain pieni osa uuden vastaavan, mutta maallikon silmin näyttää edelleen kalliilta niin ulkoa kuin erityisesti sisältä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 520
Jaguarista samaa mieltä, mutta en kyllä ymmärtänyt millä tavalla ylläoleva volvo kuuluu tähän ketjuun? On 60k auto ja näyttää juuri siltä, ei yhtään enempää.
Joihinkin Volvon "premium" vetoaa ja sijoittaa ne samaan luokkaan oikeasti arvokkaiden autojen kanssa.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
778
No, jos ottaa tehot mukaan niin ehkä kuuluis? Tyypillisesti tommoset 400 hv perhefarkut on lähteneet sieltä 80 tonnin hujakoilta kai hinnat alkaen.

Tuosta 2010 ajan S-mersusta en ole samaa mieltä, ei näytä yhtään miltään ja todella vanhan näköinen design uudempiin mersuihin nähden. Se edellisen korimallin 7-sarjalainen bemari nyt on jotenkin modernin näköinen.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
195
Mazzda vaan ehkä vähän paremmin säilyttää täällä japskiautojen luvatussa maassa arvonsa vähän paremmin;)
Jos nettiautossa tms. verrataan eri merkeillä olevaa samanlaista Fiattia ja Mazdaa.
 

vatanen

Perinnöllisesti impotentti
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
212
Öljynsyöjäsukupolven Audit. Muotoilullisesti samankaltaisia kuin uudet, autoja tuntemattoman silmään ei välttämättä uudesta Audista eroa vaikka ikää voi olla 10v tai yli.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
778
Öljynsyöjäsukupolven Audit. Muotoilullisesti samankaltaisia kuin uudet, autoja tuntemattoman silmään ei välttämättä uudesta Audista eroa vaikka ikää voi olla 10v tai yli.
Tosin kääntöpuoli on se että se 60 tonnin käytetty A7 ei näytä kauheesti erikoisemmalta ja kalliimmalta kun 20 tonnin A4.
 

abish

Ryzen FTW
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
128
Porsche Cayenne kasikoneella. Runsaalla kympillä saa ja on kyllä autoa. Toki pikkukoneellakin tyylikäs kulkine.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
40
Mersun CLA:t näyttää varmaan autoista vähemmän tietävän silmissä kalliilta koska Merssu.

Ja myös monet jo mainitutkin Audit ja BMW:t kans, ihmiset pitää "öky" autoina vaikka ois 10 vuotta vanha ja 500tkm rullailtu.
 

Mika__

Make ATK Great Again
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
1 872
Fiat 124 Spider. Alta kolmekymppiä käytännössä uutena (esittelykaarat). Kohta saa jo käytettyjäkin eikä varmaan kauaa ennen kuin alle 20k€ vähänajettuina.

Tässä autossa on aika hauska jippo, kuljettaja ja matkustaja eivät saa olla kauhean painavia (ei sillä, että kovin pitkä ja/tai paksu mahtuisikaan tuon ohjaamoon). Auton omamassa on 1176kg ja samalla suurin tieliikenteessä sallittu kokonaismassa on 1315kg. Eli matkustajille ja matkatavaroille jää 139kg. Just pääsisi muijan kanssa liikkeelle ja saisi vielä viitisen kiloa matkatavaroita. :D
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
381
Tässä autossa on aika hauska jippo, kuljettaja ja matkustaja eivät saa olla kauhean painavia (ei sillä, että kovin pitkä ja/tai paksu mahtuisikaan tuon ohjaamoon). Auton omamassa on 1176kg ja samalla suurin tieliikenteessä sallittu kokonaismassa on 1315kg. Eli matkustajille ja matkatavaroille jää 139kg. Just pääsisi muijan kanssa liikkeelle ja saisi vielä viitisen kiloa matkatavaroita. :D
Eikös tuossa omamassassa ole 75 kg kuljettaja mukana, kuten EU:ssa on tapana? Silloin tuohon autoon voisi kuormata ihmisiä ja tavaraa yhteensä 75 kg + 139 kg = 214 kg. Johonkin toiseen 124 Spideriin sopi peräti 505 lbs, eli 230 kg. Luultavasti kantavuus riittää sellaisille, jotka ylipäänsä penkkiin mahtuvat.


Aiheeseen: MB CLS w219 saa jo alle 10 k€. On iso ja näyttävä auto tuohon rahaan.
Esim. Mercedes-Benz CLS 320 CDI V6 4d A Porrasperä 2005 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:

Mika__

Make ATK Great Again
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
1 872
^ voi olla, että menee noinkin. Automyyjä vain keväällä esitteli innokkaana tämmöistä ja kertoi tämän asian. 214kg alkaa olemaan rajoilla, että sen kahdella jakamalla mahdutaan enää jakkaralle tai mahtuu pyörittämään rattia tuossa kamppeessa. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
560
Tää on sellainen asia joka riippuu kovasti katsojasta. Mun mielestä uudemmat Jagget näyttävät lähinnä Mondeoilta mutta sitten taas esim. S-Type näyttää (hyväkuntoisena) paljon kalliimmalta kuin on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 014
omaan silmään toi ap:n auto ei näytä mitenkään erityisen kalliilta.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
938
Ai niin, ja tämä tuli kanssa:
Volvo V90 T8 Hybrid, uutena alkaen "vain" 64 000e sisältää verot. Tässä tuo hybridiys laskee veroja kivasti (vain reilut 2000€) ja silti tehoa ja näyttävyyttä riittää. Toki vastaava ilmiö kaikissa hybrideissä.
Olen luullut että volvot maksais ehkä 20 tonnia.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
778
Olen luullut että volvot maksais ehkä 20 tonnia.
Mistä moinen käsitys?

Itellekin tuli yhdessä kohtaa yllärinä että esim. Volkkari on reilusti halvempi. Mutta sitten taas kun kasaa Volkkariin yhtä paljon varusteita niin se onkin saman hintanen. Tai vastaavasti Volvo tuntuu kalliilta Mersuun nähden, kunnes lyöt Mersuun samat varusteet ja hintaero kasvaakin jo aika isoksi.

Ihan perusjutut, eli automaatti + webasto + kännykkäohjaus maksaa hunajaa muilla merkeillä kun pitää ruksia erikseen.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
133
Olen luullut että volvot maksais ehkä 20 tonnia.
Kyllähän volvot ovat aina olleet lähempänä premium sekmentin autoja kuin jotain perus rellua hintansa, laatunsa ja varustelunsa suhteen. Toki jotain perus pikku kippoakin löytyy, mutta kyllä niissäkin on hyvin hintaa.

Tällä hetkellä halvin uusi volvo on noin hieman alta 30 tuhatta ilman varusteiden ruksintaa.

Itse ketjun aiheeseen: Mersun vanhemmat CLS-sarjalaiset ovat omasta mielestä pitäneet arvokkuutensa ulkonäöllisesti hyvin vaikka hinnat ovat laskeneet jo siedettävälle tasolle.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
396
Peugeot 406 Coupe tuli ekana mieleen. Takakulmasta kuvattuna hyvällä värillä ja vanteilla luulisi uudemmaksi.

Vaikka onkin kyse tonnin pommeista, niin onhan nää vähemmän myydyt coupet huomattavasti kiinnostavamman näköisiä noihin tavallisiin julmetunrumiin VW-Golf tylppäperäisiin perhekoppiautoihin verrattuna. Eli huomattavasti sitä ~ tonnin hintalappua arvokkaamman näköisiä.


Opel Astra Coupe 1998-2005 on todella nätti auto, ja täytyyhän sen olla, italialaista Bertonen suunnittelua.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
245
Ei tuu "ongelmaksi" tämän ketjun aihe Suomessa. Täällä kun tuntuu menevän niin päin, että autot vaikuttaa arvojansa halvemmilta varsinkin siinä kohtaa kun alkaa varustelistaa tutkimaan. Käytetytkin autot maksaa niin helvetisti, jos kriteereitä on enemmän kuin 4 pyörää ja ratti.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
395
XF-jagge taitaa olla oikea vastaus tähän kysymykseen
Ihan yksipuoleista mielipidettä ei tästä kyllä saada, XF näyttää Mondeolta = ei arvoansa arvokkaammalta autolta.




Uskon että käytetyssä XF:ssä saa paljon autoa hintaansa nähden, mutta äkkiseltään en pidä sitä arvoansa kalliimman näköisenä.

E: No itseasiassa, reilulla 20te alkaa saamaan jo oikeasti ihan arvokkaan näköistä XF:ää. Oikeastaan nyt yllätyin kuinka halvalla noita lähtee joten myönnän, samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 098
Miten olis Merssu SLK. Kuitenkin kaksipaikkainen avomersu. Hinnat alkaen alle 5k.

Sitten jos tuplataan hinta, niin alkaa löytymään Porche Boxteria, kympillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
677
Mun mielestä SLK ja Boxter näyttää kyllä just sellasilta muutaman tonnin vehkeiltä... SLC näyttää sitten taas kalliimmalta, mutta onkin jo selvästi uudempi.

Tähän voisi hyvin lisätä listaan hintaansa halvemman näköiset autot joihin esim 996 possu kuuluu ihan selvästi varsinkin kapeakoppaisena.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
560
Näyttääkseen arvoaan kalliimmalta auton muotoilun pitää olla, ainakin jollain mittapuulla, klassista. Sellaista tiettyä arvokkuutta henkivää, jopa aristokraattista.

Esim. tää näyttää mun silmään paljon yhdeksää tonnia kalliimmalta: Jaguar XJ 4,2 V8 A Huippuhieno Jagge isolla koneella! * Vaihto & rahoitus, alk. 130€/kk Porrasperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto



Toki tää on myös ikäkysymys. Mä oon kohta 42 ja mulle tuo 16 vuotta vanha Jagge näyttää edelleen "uudelta" autolta vaikka muotoilu onkin klassista Jaguaria. Jollekin parikymppiselle tuo näyttää vanhalta paskalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
799
Varhaisetkin BMW:n 6-sarjan mallit ovat mielestäni säilyneet hyvän näköisinä vielä nykyajankin standardeilla ja hinnat alkaa olemaan ihan siedettäviä. Noi on myös muihin BMWihin verrattuna jokseenkin harvinaisia kaduilla, joten herättää enemmän huomiota kuin perus 3/5-sarjalaiset ja omaan silmään myös paljon tyylikkäämpi.

Suomessa hinnat alkaen n. 12k€, Saksasta ym. uittamalla saa vielä reippaasti halvemmalla. Tässä vm -06 630.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
778
Varhaisetkin BMW:n 6-sarjan mallit ovat mielestäni säilyneet hyvän näköisinä vielä nykyajankin standardeilla ja hinnat alkaa olemaan ihan siedettäviä. Noi on myös muihin BMWihin verrattuna jokseenkin harvinaisia kaduilla, joten herättää enemmän huomiota kuin perus 3/5-sarjalaiset ja omaan silmään myös paljon tyylikkäämpi.

Suomessa hinnat alkaen n. 12k€, Saksasta ym. uittamalla saa vielä reippaasti halvemmalla. Tässä vm -06 630.
PK-seudulla liikkuvana kun näkee kaukaa tommosen, niin avaan bingon:

[ ] viron kilvissä
[ ] huomiovärivaatteet kuskilla
[ ] vannetukkuvanteet
[ ] itse räpelletty drl tai ajaa parkit päällä

yleensä se on 4/4, muualla päin Suomea varmaan eri :D tästä syystä ei kauheasti tule premium-viboja tosta autosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
677
Olen kyllä vähän eri mieltä siihen että 12 donaan saisi ehjän fiksun yksilön. Jonkun jenkeistä tulvassa uponneen ehkä juuri ja juuri. 20k pintaan taitavat mennä ne edullisimmat oikeasti ehjät ja kunnon historian omaavat kutoset.
 

Mika__

Make ATK Great Again
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
1 872
Varhaisetkin BMW:n 6-sarjan mallit ovat mielestäni säilyneet hyvän näköisinä vielä nykyajankin standardeilla
Mutta kun istahtaa sisälle, niin johan alkaa iän havaitsemaan. Instant landejunttifiilis. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
560
Varhaisetkin BMW:n 6-sarjan mallit ovat mielestäni säilyneet hyvän näköisinä vielä nykyajankin standardeilla
Heh, tässä huomaa hyvin eron ihmisissä. Mun mielestä toi uudempi kutossarjalainen oli helvetin ruma jo silloin kun se tuli markkinoille 2003 ja ihan yhtä ruma se on nykyäänkin :rofl:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
381
Mutta kun istahtaa sisälle, niin johan alkaa iän havaitsemaan. Instant landejunttifiilis. :D
Osaatko tarkemmin sanoa jonkun yksityiskohdan, minkä perusteella BMW E63:n sisällä tulee "landejunttifiilis"? Vai liittyikö se vaan johonkin tiettyyn mahdollisesti huonosti pidettyyn/konffattuun yksilöön?

En ole itse istunut sisällä, mutta ainakin tämän vuonna 2003 otetun kuvan perusteella ihan hyvältä/ suht nykyaikaiselta näyttää edelleen. Ratissa on nappuloita, löytyy joystick-pyörylä istuinten välistä, navi-näyttö on iso. Ainoastaan mittaristonäytön pienuus paljastaa iän, mutta se on aika pientä kokonaisuudessa.

bmw_6er_cabrio_cockpit_p0012582-b (1).jpg
 

Mika__

Make ATK Great Again
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
1 872
Just istuin keväällä suurin piirtein tuon ikäluokan kutosessa ja olihan se aivan helvetin aneeminen ja tuntui aivan paskalta. Makuasioita, mutta vanhahtava tyyli, näytöt ja tuon ikäisissä kulumat näkyy jo.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
821
En olisi uskonut että tuollainen aloituksen XE tai XF Jagge on toisaalta noinkin uutta vuosimallia ja noinkin edullinen (absoluuttisella hinnalla mitaten ja verraten).

Maallikolle led-valot saattaa olla tärkeä tekijä fiiliksissä että onko auto uusi vai vanha. Esimerkkinä tonnin pommi, 15v vanha Mitsu Grandis jossa takana led-valot:


Monissa suht uusissakaan automalleissa ei edelleenkään ole led-valoja. Aika paljon helpompaa oli autojen iän erottaminen vielä 20 vuotta sitten, mutta nyt kaikki on samaa maalattua muovia.


PK-seudulla liikkuvana kun näkee kaukaa tommosen, niin avaan bingon:

[ ] viron kilvissä
[ ] huomiovärivaatteet kuskilla
[ ] vannetukkuvanteet
[ ] itse räpelletty drl tai ajaa parkit päällä

yleensä se on 4/4, muualla päin Suomea varmaan eri :D tästä syystä ei kauheasti tule premium-viboja tosta autosta.
Plus perus preeeemium Bimmertuunink eli pikimustat (lue: laittomat) valoumpiot, wunderbaumit ja kuskilla lippis päässä. Tuo on samanlainen auto kuin 7-sarja että ne ei vanhene tyylikkäästi, ei sitten lainkaan.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
49
Tosta tuli mieleen Porsche Cayman, saa jo 30 tonnista ylöspäin.
Opel Astra Coupe 1998-2005 on todella nätti auto, ja täytyyhän sen olla, italialaista Bertonen suunnittelua.

Yllä kauhisteltiin E63:n ikääntynyttä sisustaa, joka näyttää omaan silmään asianmukaiselta. Kaikkihan tietää, että BMW kuten muutkin saksalaiset premiumvalmistajat menee pienillä muutoksilla vuodesta toiseen ja varsin konservatiisella linjalla.

Aihetta sivuten, mulla oli aikanaan kuvan kaltainen coupe turbo Astra vuodelta 2000 fully loaded varusteilla. Muutama vuosi sitten ostin 987.1 Caymanin. Caymanista löytyy sama kämäinen näyttö ja Navteqin pikselimössökartat kuin 7 vuotta vanhemmasta Astrasta. Myönnettäköön, että hieman syö mielikuvaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
80 736
Viestejä
1 644 774
Jäsenet
36 242
Uusin jäsen
JarnoH

Hinta.fi

Ylös Bottom