Hiiren asetukset

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
En nopealla tutkailulla moista löytänyt joten tässä ketjussa voi keskustella oman hiiren asetuksista, miksi niihin on päätynyt, mikä hiiri on käytössä, mitä mieltä siitä on jne.

Hiiri: Logitech G500s

Tilailin tämän Amazonista koska alle 50€ sai ja aika jätti MX518:sta. Olen oikein tyytyväinen, vaikka varmasti on uudempia sekä parempia ilmestynyt markkinoille. Ajaa kuitenkin oikein hyvin asiansa. Pidän painoista millä hiiren saa sopivan raskaaksi sekä muotoilusta mikä käy oikein hyvin omaan kämmenpohjaan ranteen levätessä geelituella.

Asetukset:
Logitech Gaming Software (versio 8.90.117)

Osoittimen asetukset, käytän 5:ttä tallennettavaa tasoa: DPI: 800 / 2500 / 4500 / 6000 / 8000 (min 200, max 8200). Päivitysnopeus 1000/sekunnissa.

Yleensä käytän itse tuota 8000DPI:tä, vieraita varten on 800 vaikka siitäkin kuulee valitusta "liian nopea".

Painikkeet:
Painikeet 1 & 2: Vasen / oikea hiirenpainike
Painike 3: Hiiren rulla (kallistamalla vieritys oikealle tai vasemmalle)
Painike 4: Rullan lukitus / vapautus (ei ohjelmoitavissa)
Painikkeet 5 & 6: DPI ylös / alas
Peukalopainikkeet 7, 8 ja 9: Seuraava sivu, HOME, Edellinen sivu (nettiselaamista varten)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Pelikäytössä G500, muussa käytössä Evoluent VerticalMouse 4. Jälkimmäisestä voisi varmaan riipustella tänne jonkinlaisen arvostelunkin. Iso koko ja paino ovat tärkeitä, jottei käsi tule kipeäksi. Ylimääräisiä hiirisoftia koitan välttää, tosin Evoluentin kanssa sellaista on Windowsissa melkein pakko käyttää, koska näppäinten oletusjärjestys on vähän outo.

Logitech MX1000:a tuli käytettyä pitkään kunnes kytkimet kuluivat käyttökelvottomaan kuntoon ja akkukin huononi. Coolermaster Storm Sentinel (tai joku sellainen, räikeillä värivaloilla varustettu) oli käytössä joskus, mutta siinä oli tahmea, alas asti menevä kumipinnoite, joka haittasi liikettä ja rupesi jossain vaiheessa hilseilemään. Joku Logitechin langaton malli, olisiko ollut M500, hajosi pienestä kolhusta. Kakkoskoneessa on Logitech RX1000, joka ei ole erityisen hyvin muotoiltu eikä sensorikaan taida ihan parhaasta päästä olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Itsellä pääkoneessa Turtle Beach Grip 500.

Turtle Beachin softaa tietenkin käyttää koska DPIt stockina ovat omasta mielestä huonosti.

Profiilien DPIt: 800/1600/3200/6400 (max 8200)
Itse Windowsin hiiren osoittimen nopeusasetus on puolessa välissä.

6400 on työpöytä käyttöön kun tarvitsee liikkua kolmen näytön välillä.
3200 on peleihin joissa ei kovin vaadi tarkkuutta tai kun pääasiassa käyttelee vain yhtä näyttöä
1600 on peleihin joissa tarvitsee tarkkuutta
800 on kuvan muokkaukseen yms. kun tarvitsee erittäin tarkkaa liikettä. Tämä on tosin nykyään jäänyt vähemmälle.

Muita asetuksia tuossa nyt sitten ei sen kummemmin ole.
Valot ovat pääasiassa pois päältä koska ei niitä käden alta näe.
Yksi sivu näppäimistä on tietenkin F5.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Zowie FK.

400 DPI
Windowsissa keskellä

Softaa ei ole olemassa eikä kyllä tarvitsekkaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Kannattaa Windowsin ohjauspaneelin hiiriasetuksista tarkistaa, että "Enchance pointer precision" on pois päältä. Todellisuudessa tuo asetus tarkoittaa hiiren kiihdyttämistä nopeissa liikkeissä.

Lisäksi "pointer speed" kannattaa pitää keskiasennossa ja säätää dpi:tä hiirestä tai sen omasta softasta. Itse olen kokenut että jos tuo ei ole keskiasennossa niin eri tilanteissa hiiren nopeus vaihtelee hyvin voimakkaasti. Esim fallout 3:n valikoissa hiiri oli todella hidas ja taas pelin sisällä aivan liian nopea.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 421
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom