• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

BF Helppokatsastus vajaa viisikymppiä päästoineen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JPN
  • Aloitettu Aloitettu

JPN

Tuote: Katsastuspaketti tai sähköauton katsastus (Katsastus ja tarvittavat mittaukset)
Tarjoushinta: Riippuu paikasta, esim: Kuopio 47,- Vantaa Kehä III 49,- Jyväskylä 35,-
Normaalihinta: 54-95€
Kauppa: https://helppokatsastus.fi/
Voimassa: ??
Linkki: https://helppokatsastus.fi/

Kommentti tarjouksesta: Esim. Vantaalla voi varata ko.hinnalla aikoja 20.12 saakka, jonka jälkeen hinta pomppaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mka
Kotiin tulleessa tarjouslapussa ei ollu ainakaan mitään aikarajaa katsastukselle.

Näitä saa www.katsastushinnat.fi ympäri vuotta halvemmallakin.
A-katsastus on paras vaikka on yleensä kallein :thumbsup:
Miten katsastuskonttori voi olla "paras"? Päästävät läpi rikkinäisiäkin autoja? :D

Minulle olennaista on se, että kun vien katsastettavaksi ehjän auton, se leimataan ripeästi, ajallaan ja kohtuuhintaan. Odotellessa tarjottava kahvi on plussaa, mutta ei välttämätön. Paikallisella Q-katsastuksella hinta näyttää olevan 37€ mittauksineen ja tarjoavat munkkikahvit odotellessa. Se on ihan ok.

Viimeksi muokattu:
Minulle taas olennaista on että vaikka autossa olisi pikkuvikaa, niin se leimataan siitä huolimatta, eikä varsinkaan ruveta oikein etsimällä etsimään vikoja.

Plus-katsastukseen ei enää ikinä.

Eilen varasin Jyväskylän Helppokatsastuksesta katsastuspaketin bensahenkilöautolle (katsastus ja tarvittavat mittaukset) tammikuun lopulle. Hinnaksi kertoivat 35 €.

• Tykkää
Reactions: JPN
On niissä eroja esim. asiakaspalvelun tasossa.
Jaa-a, minulla se ainakin menee niin, että varaan netistä ajan ja maksan samalla, kävelen ajallaan tiskille, annan avaimet, odotan 15min kahvikupin kanssa sillä aikaa, kun inssi tarkistaa auton ja sen jälkeen tuo avaimet käteen. Tuossa ei paria sanaa enempää vaihdeta kenenkään kanssa, niin ei ole liiemmin asiakaspalvelun tasossakaan arvioitavaa.

Jaa-a, minulla se ainakin menee niin, että varaan netistä ajan ja maksan samalla, kävelen ajallaan tiskille, annan avaimet, odotan 15min kahvikupin kanssa sillä aikaa, kun inssi tarkistaa auton ja sen jälkeen tuo avaimet käteen. Tuossa ei paria sanaa enempää vaihdeta kenenkään kanssa, niin ei ole liiemmin asiakaspalvelun tasossakaan arvioitavaa.
Joo, ei varmaan ole juuri sinulle merkitystä, mutta on niissä silti eroja.

Helppokatsastuksessa olen jokusen kerran asioinut ja voin suositella. Normaalihinta taisi olla jotain 49 €.

Joo, ei varmaan ole juuri sinulle merkitystä, mutta on niissä silti eroja.

Helppokatsastuksessa olen jokusen kerran asioinut ja voin suositella. Normaalihinta taisi olla jotain 49 €.
En varsinaisesti epäile etteikö eroja olisi havaittavissa, jos on tapana kulkea inssin perässä hallissa höpöttämässä, mutta en oikein ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä ja toisekseen olen hieman skeptinen sellaisten yleistysten suhteen, että jossakin paikassa olisi automaattisesti aina toista parempi asiakaspalvelu, kun se on varmaan aika henkilökohtaista.

Toki jos katsastus maksaa reilusti enemmän kuin kilpailijalla, niin jollakin sitä pitää yrittää perustella, vaikka sitten tekohymyllä.

...jos on tapana kulkea inssin perässä hallissa höpöttämässä, mutta en oikein ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä...
No siinä on se että itse suoraan näkee että mikä siellä on mahdollisesti vikana ja siitä selvemmän selityksen suullisesti, mikä sitten mahdollisesti helpottaa jatkotoimenpiteitä ja niihin valmistautumista.

Joskus jopa onnistuu pelastamaan auton hylsyltä. On varmaan aika harvinaista, setäni kuitenkin kerran siinäkin onnistui. Joku sieltä auton alta vuoti, en muista mikä, mistä katsastusmies meinasi hylsyn antaa, setä kuitenkin kysyi että eikös se tuosta vaan kun vähän kiristää nippaa niin vuoto lopu. Katsastusmies totesi että niinhän se on, mutta ei tarkastatettaviin autoihin saa mennä säätelemmään, setä kysyi sitten että saisiko hetkeksi lainata jakaria, johon katsastusmies suostui, vuoto loppu ja autoläpi niin että heilahti.

Noin yleisesti näitä kannattaa aina katsoa etukäteen. Tuo 49e on jo tarjous kun vertaa että vie ns oman auton katsastusviikolla ja hinnat jotain 59 tai 69e. Aina alle 50e tähtään nämä. Viime vuodelta löyty kuitti 45e paikallisessa katsastuskontissa.

No siinä on se että itse suoraan näkee että mikä siellä on mahdollisesti vikana ja siitä selvemmän selityksen suullisesti, mikä sitten mahdollisesti helpottaa jatkotoimenpiteitä ja niihin valmistautumista.

Juuri näin. Ja kun itsellä auto on jo 10 vuotta vanha, niin ihan mukava nähdä auton pohja kerran vuodessa. Vielä pohja on hienossa kunnossa, mutta jos alkaa rajusti ruostumaan niin vaihtoon vaan.

Olen käynyt varmaan kymmenellä eri katsastusasemalla. Kaikissa saanut hyvää palvelua eikä mikään ole nipottanut turhasta. Homma on hyvin standardoitua. Erona on lähinnä hinta.

Ja kuten mainittua, kannattaa vähintään tulla hallin puolelle kurkkaan auton pohjaa. Jos vikaa löytyy, niin ota kuva. Helpottaa varaosan ostoa ja on vertailukuva korjaukselle.

Jos valo ei pala, kokeile pamauttaa sitä nyrkillä. Joskus on vain kosketushäiriötä. Valot kannattaa muutenkin tarkistaa ennen katsastusta. Parkkeeraa vaikka jonkin liikkeen näyteikkunan eteen niin näet heijastuksista mikä palaa ja mikä ei.

Lisäksi kannattaa ostaa OBD-lukija ja kuitata vikakoodit pois. Lukija+äppi ei paljoa maksa. Joskus vikakoodeissa on vääriä hälytyksiä.

Viimeksi muokattu:
Joskus jopa onnistuu pelastamaan auton hylsyltä.
Minä pelastin auton hylsyltä, kun inssi yritti mitata kesärenkaat syvyysmerkin päältä. Totesin, että mittaapa uran pohjalta ja löytyikin yllättäen >3 mm pintaa. Harmitus on pieni, jos jälkitarkastus on 5 €, mutta hieman isompi jos hinta onkin 50 €.

Olen miettynyt, erilaisia tapauksia nähneenä, että asiakkaan päästäminen katsastustilaan on aika riski teko yritykseltä. Koska asiakkaalla harvoin on suojaimia ja asenteetkin erilaisia, niin korjaamotiloissa voi huonolla onnella tapahtua, esim. kompastua laitteisiin tai monttuun. Tai auton alle vikaa tutkimaan mennyt saa öljyä tai roskaa silmiin ja tulee sairaalakeikka*. Voiko katsastusyritys olla korvausvelvollinen, koska päästi asiakkaan ilman opastusta ja suojalaitteita paikalle? Nykyään monessa paikkaa on palvelu ja katsastustila erikseen ja asiakkaita ei jälkimmäiseen mielellään oteta.

*kantapään kautta koettuna, enkä suosittele, muttei tapahtunut katsastusasemalla.

Viimeksi muokattu:
Katsastuskontti on perseestä muista saanut hyvää palvelua ja vikoja ei ole etsimällä etsitty. Tuolla valitettiin mm. dashcamista. Lisäksi jätettiin kirjaamatta koko katsastustapahtuma järjestelmiin ja jälkitarkastukseen mennessä oli kontin katsastaja lomalla ja Plus katsastukseen mennessä ei löytynyt mitään tietoja että olisin käynyt leimalla.

Miten katsastuskonttori voi olla "paras"? Päästävät läpi rikkinäisiäkin autoja? :D

Minulle olennaista on se, että kun vien katsastettavaksi ehjän auton, se leimataan ripeästi, ajallaan ja kohtuuhintaan. Odotellessa tarjottava kahvi on plussaa, mutta ei välttämätön. Paikallisella Q-katsastuksella hinta näyttää olevan 37€ mittauksineen ja tarjoavat munkkikahvit odotellessa. Se on ihan ok.
Oletko varma, että tuohon sisältyy nuo kaikki mittaukset? Joku aika sitten katselin ja alle 60€ en löytynyt yhtään jossa olisi ollut mittaukset mukana. Katselin pk seudulta kylläkin. Nyt näyttää 60-69 €.

qkatsastus.jpg

Oletko varma, että tuohon sisältyy nuo kaikki mittaukset? Joku aika sitten katselin ja alle 60€ en löytynyt yhtään jossa olisi ollut mittaukset mukana. Katselin pk seudulta kylläkin. Nyt näyttää 60-69 €.
Hinnat tuntuvat oleva kovin paikkakuntakohtaisia. Jyväskylän Q-katsastuksessa pakettihinta näyttää olevan 37,- Uusimaalla näyttää valitettavasti olevan vähemmän kilpailua :-(

Statistiikka

Viestiketjuista
261 289
Jäsenet
74 780
Uusin jäsen
je55e

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom