HDR päälle pc->vahvari->tv

Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
22
Tulipahan tuossa hankittua samsungin 65RU8005 töllö kun halavalla sai, nyt onkin ongelma että kuinka tuo HDR kytketään päälle.
Windowsin asetuksissa kerrotaan että ei ole hdr tuettua näyttöä tai jotain vastaavaa. Mitähän asetuksia tässä nyt pitäisi säätää?
Tällänen on tuo mun järjestelmä tässä nyt sit mitä pitäs alkaa säätämään.
Windows 10
1050TI -- Pioneer vsx-832 -- Samsung 65RU8005
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Mitä nopeasti katsoin niin general options -> external device manager -> HDMI UHD Color päälle siihen HDMI tuloon johon PC-kytketty:

Windowsista ei nykyään tarvitse edes enabloida HDR mitenkään erikseen, omat asetukseni näyttävät tältä:
dadas.jpg

Sitten kun HDR peli/video lähtee pyörimään vaihtaa tv automaattisesti HDR-asetukset käyttöön.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Itse tinttasin HDR-telkan suoraan näyttikseen HDMI:llä ja äänet näyttiksestä DP-HDMI-konvertterin kautta vahvistimelle. Jos vahvarin (Yamaha RX-685 tjsp.) laittoi telkan ja PC:n väliin, niin ei toiminut sitten millään. Tosin eipä telkan ja näytönohjaimen välissä vahvistinta kannatakaan olla, koska se voi kaiken järjen mukaan aiheuttaa viivettä.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
22
Itse tinttasin HDR-telkan suoraan näyttikseen HDMI:llä ja äänet näyttiksestä DP-HDMI-konvertterin kautta vahvistimelle. Jos vahvarin (Yamaha RX-685 tjsp.) laittoi telkan ja PC:n väliin, niin ei toiminut sitten millään. Tosin eipä telkan ja näytönohjaimen välissä vahvistinta kannatakaan olla, koska se voi kaiken järjen mukaan aiheuttaa viivettä.
Tässäpä se nyt olikin, kauhee säätö ollu päällä näitten kanssa ja ei tuo perkeleen hdr maailman tuonti vaan telkkariin onnistu jos on vahvistin välissä, ilman sitä toimii niinku pitää.
Tuon kai tuon äänen sit vahvariin optisella, vai onko noilla äänentuonnin eri vaihtoehdoilla isoa eroa?
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
22
Neljän HDMI-tulonsa kautta VSX-832 käsittelee jo nyt tulevaa UltraHD-videoformaattia 4K (60p, 4:4:4, 24bit) kaikilla dynaamisilla HDR-laajennuksilla.

Ei ei ie ainakaan minulla :(
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Tässäpä se nyt olikin, kauhee säätö ollu päällä näitten kanssa ja ei tuo perkeleen hdr maailman tuonti vaan telkkariin onnistu jos on vahvistin välissä, ilman sitä toimii niinku pitää.
Tuon kai tuon äänen sit vahvariin optisella, vai onko noilla äänentuonnin eri vaihtoehdoilla isoa eroa?
Optinen taisi olla huonompilaatuista pienemmän tiedonsiirtokapasiteettinsa takia. Äänet kannattaa ottaa näyttiksestä joko HDMI:n tai dp-liitännän kautta (jolloin dp-HDMI-adapteri näyttiksen ja vahvariin menevän HDMI-piuhan väliin).
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Eikö sen tvn voi laittaa ykköanäytöksi yhdellä piuhalla ja vahvistimen kakkosnäytöksi toisella hdmi piuhalla?

Sitte vaan ykkösnäyttö primary näytöksi ja wintoosan ääniasetuksista äänilaitteeksi se kakkos hödmiin kytketty vahvari.

Tai sitte näyttöjen kloonauksella?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 764
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom