HDMI ääniongelma vsync päällä AV-vahvarin kautta (Radeon RX570 ja Denon AVR-X3500H)

Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
125
Minulla on HTPC, jossa on uutena osana MSI:n Radeon RX570 näytönohjain. Näytönohjain on HDMI:llä kiinni Denonin AVR-X3500H:ssa.

Ongelmana on, että peleissä rätisee äänet muutaman sekunnin välein VSYNCin ollessa päällä. Jos VSYNCin ottaa pois päältä, niin äänet toimii normaalisti.

Olen vahvistimen asetuksia säädellyt ja näytönohjaimen ajurien, mutta en ole ongelmaan keksinyt ratkaisua.

Jos laitan HTPC:n suoraan telkkariin kiinni, niin äänet toimii normaalisti HDMI:n läpi, käytti VSYNCiä tai ei.

Muutamia eri ajureita olen AMD:ltä kokeillut ja vaihtanut HDMI äänikortin (vai millä nimellä nyt onkaan) laitehallinnassa AMD:stä Microsoftin malliseen.

Onko ideoita mitä kokeilisi seuraavaksi?

Äänen tuominen muuta kautta ei oikein ole ratkaisu, koska haluan käyttää monikanava-ääntä videoissa.

Edit: koneen käyttiksenä Windows 10 (1809). Denon päivitetty uusimmilla firmiksillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
125
Kokeilin toista kaapelia koneen ja vahvistimen välille, mutta en ole kaapelin merkistä ja premiumista varma. Luulisi tosin viallisen kaapelin aiheuttavan ääniongelmaa vsync pois päältäkin?
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Deltaco HDMI 2.0 -kaapeli, 4K, UHD 60Hz, 2m, musta - 8,90€
Noi taitaa olla ainoita premium sertifikoituja letkuja mitä suomesta saa, voin olla väärässäkin mutta avr-4500 denonin hommatessani tätä tutkin.
Mulla htpc:ssä 1050ti ja toi edellä mainittu denoni, toimii ok.
En nyt väitä että pakosta letkuissa vika olisi mutta olis helppo testata jos olis kunnon letku.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Deltaco HDMI 2.0 -kaapeli, 4K, UHD 60Hz, 2m, musta - 8,90€
Noi taitaa olla ainoita premium sertifikoituja letkuja mitä suomesta saa, voin olla väärässäkin mutta avr-4500 denonin hommatessani tätä tutkin.
Mulla htpc:ssä 1050ti ja toi edellä mainittu denoni, toimii ok.
En nyt väitä että pakosta letkuissa vika olisi mutta olis helppo testata jos olis kunnon letku.
Nvidian hdmi audio toimii ja amd:n ei?.Vika todennäköisesti amd:n ajureissa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
125
Nvidian hdmi audio toimii ja amd:n ei?.Vika todennäköisesti amd:n ajureissa.
Tämä on kyllä käynyt mielessä. Ei tosin tunnu netistäkään löytyvän aiheesta laajalti juttua. Kokeilin tosiaan Microsoftinkin high definition audio ajuria, mutta sillä on sama ongelma.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tämä on kyllä käynyt mielessä. Ei tosin tunnu netistäkään löytyvän aiheesta laajalti juttua. Kokeilin tosiaan Microsoftinkin high definition audio ajuria, mutta sillä on sama ongelma.
Siellä control panelissa on kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin vsync on/off .Toi hdmi audio on kyllä se viimeinen vaihtoehto jos haluaa saada äänet ulos koneesta eli mielummin käyttäisin vaikka sitä emon realtekkiä,ne uusimmat ei ole niin kuraa kuin ne vanhat.

Tolla pitäisi saada osassa emoista dd toimimaan realtekin piirillä,tuolla on jotain hdmi:stäkin
The Ultimate Realtek HD Audio Driver Mod for Windows 10
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
125
Mietinkin vähän ongelman kiertämiseksi ratkaisua, jossa vedän RCA:lla äänet vahvistimeen ja käytän sitä pelatessa. Muussa toiminnassa, kuten leffoja, sarjoja yms. katsellessa voin vaihtaa äänet HDMI:lle.
Molemmat kun saa suoraan kiinni ja voi tehdä Logitechin kaukosäätimeen omat nappulansa, niin ei ole iso homma edes vaihtaa :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom