HDD levy vaihtaminen SSD levyyn. Lenovo G70

Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Ovatpa tietysti onnistuneet vanhemmille huijaamaan tuollaisen paskan, jossa siis todella hidas HDD levy.

SSD levy siihen on pakko laittaa tilalle ja joutuu nyt tinkimään myös levyn koosta koska kahdelle eri levylle ei paikkoja löytynyt. Pystyykö tuon levyn kloonaamaan ihan vaan toisella koneesa suoraan SSD levylle ja heittämään kiinni vai onkotuo windows kymppi siinäkin tehty vittumaiseksi.
En näe mitään syytä miksi seiskaa ei olisi voinut vain päivittää paremmaksi vaan siitä piti tehdä sellainen palikkaversio mikä se nyt on. Nykykokemuksien perusteela maksaisin ennemmin seiskaversiosta tai modernista vastaavasta, kuin laittaisin senttiäkään kiinni noihin uusiin.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Parempi ladata asennusmedia Microsoftilta ja asentaa puhtaasti SSD:lle niin pääsee Lenovon kököistä eroon. Koodeja ei tarvita, aktivoituu automaattisesti.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Kuulostaa paremmalta idealta. Laitetaampa latautumaan. Ei tuo windows kymppi itselle olisi niin vaikea, mutta yritäppä opettaa vanhuksille, kun en itse moista käytä...

Sitten noista SSD levyistä kysymys, että onko nuo 1,8 ja 2,5, levyn fyysisiä mittoja tuumina vai mitä? Tönärillä yritin saada vastaavia lukuja, mutta ei tule lähelllekkään, eli kysymykseni on minkälaisen levyn tuohon voi laitaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
Todellakin puhdas asennus, kone toimii sen jälkeen paljon paremmin, muutaman ko koneen käynyt fixailemassa uudelleen..
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Jos nyt suostuu Microsoftin paska latausohjelma tekemään edes sitä tarittavaa asennusmediaa. Tällä koneella päättyy aina error code 0xC18000103 - 0x90002
saa nähdä mitä toisella, mutta onko mikä torrenttiversio toimiva kun selvästi eivät suostu asennusmediaa antamaan vaikka maksettu on?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
254
Kuulostaa paremmalta idealta. Laitetaampa latautumaan. Ei tuo windows kymppi itselle olisi niin vaikea, mutta yritäppä opettaa vanhuksille, kun en itse moista käytä...

Sitten noista SSD levyistä kysymys, että onko nuo 1,8 ja 2,5, levyn fyysisiä mittoja tuumina vai mitä? Tönärillä yritin saada vastaavia lukuja, mutta ei tule lähelllekkään, eli kysymykseni on minkälaisen levyn tuohon voi laitaa.
Eikös nuo tuumamitat tule siitä, minkä kokoinen kiekko perinteisessä kiintolevyssä on. Kotelo on sitten hieman isompi.

Jos Windows 10 ahdistaa niin täältä forumilta saattaa saada ostettua seiskan lisenssejä reilulla kympillä. Tai sitten teet niin kuin mä ja länttäät linuxin vanhuksille käyttöön (edellyttää tietysti etteivät he tarvitse jotain vain Windowsille olevaa sovellusta).
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
Jos nyt suostuu Microsoftin paska latausohjelma tekemään edes sitä tarittavaa asennusmediaa. Tällä koneella päättyy aina error code 0xC18000103 - 0x90002
saa nähdä mitä toisella, mutta onko mikä torrenttiversio toimiva kun selvästi eivät suostu asennusmediaa antamaan vaikka maksettu on?
10 asennusmedia voi käydä luomassa vaikka kaverin Windows7 koneella jos ei se anna sitä muuten luoda.
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Sitten noista SSD levyistä kysymys, että onko nuo 1,8 ja 2,5, levyn fyysisiä mittoja tuumina vai mitä? Tönärillä yritin saada vastaavia lukuja, mutta ei tule lähelllekkään, eli kysymykseni on minkälaisen levyn tuohon voi laitaa.
Niiku tossa yllä sanottiin, tuo nimi periytyy juurikin kiekon koosta, mutta ulkomitat 2.5" on pyöreesti 100*70.
ja 99% todennäköisyydellä tuonne uppoaa aivan perinteinen ssd lätty.

Jos nyt suostuu Microsoftin paska latausohjelma tekemään edes sitä tarittavaa asennusmediaa. Tällä koneella päättyy aina error code 0xC18000103 - 0x90002
saa nähdä mitä toisella, mutta onko mikä torrenttiversio toimiva kun selvästi eivät suostu asennusmediaa antamaan vaikka maksettu on?
Toisella koneella vaan tekemään sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Kun olen kokeillut tehdä jo kahdella eri win 7 koneella.
Kun kerran maksoivat sen täyden hinnan lisenssistään niin laitan minä sen niille, mutta en itse en käytä.

Muuta tule mieleen kun hankkia se asennusmedia torrenttina.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
En tiedä missä vika kun yritä iso filoa tehdä noillla ja error code 0xC18000103 - 0x90002
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
En tiedä missä vika kun yritä iso filoa tehdä noillla ja error code 0xC18000103 - 0x90002
Siiis toi heittää noi gurut ennekuin saat ladatta ison koneelle? Jos niin sen voisi kiertää vaikkapa siten että jos sulla on älypuhelin käytössä niin lataa tosta mun linkistä se iso puhelimeen ja siirrä kaapelilla koneelle missä poltat sen levylle
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Sitten noista SSD levyistä kysymys, että onko nuo 1,8 ja 2,5, levyn fyysisiä mittoja tuumina vai mitä? Tönärillä yritin saada vastaavia lukuja, mutta ei tule lähelllekkään, eli kysymykseni on minkälaisen levyn tuohon voi laitaa.
2,5" siihen menee ja luultavasti 9,5mm paksu. 7mm paksut levyt vaatii joissakin läppäreissä koroke-adapterin, että istuu kunnolla kelkkaan, noita saa joidenkin levyjen mukana tai voi tilata erikseen vaikka Ebaysta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
Miksei kävisi? Koneessa on alkujaankin 2.5" sata kiekko, itse ottaisin samsungin, joka antaa 5v takuun.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Halusin nyt vaan varmistaa kun en läppäreiden levyjä ole ennen vaihdellut, mutta kiitos vaan

edit: autocorrect
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
395
Joo eipä tuossa ihmeitä ollut, kone on parempi kun uusi. En kyllä tuollaista kuraa ottaisi kauppaani edes myyntiin, mutta eipä kyseinen liike olekkaan enää toiminassa...
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
Joo eipä tuossa ihmeitä ollut, kone on parempi kun uusi. En kyllä tuollaista kuraa ottaisi kauppaani edes myyntiin, mutta eipä kyseinen liike olekkaan enää toiminassa...
Kyllähän se piristää konetta kummasti kun ylimääräiset ohjelmat heivataan pois taustalta ja tehdään puhdas asennus ja se ssd kummasti nopeuttaa käynnistystä / ohjelmien latautumista vanhemmissakin koneissa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 626
Viestejä
4 221 309
Jäsenet
71 072
Uusin jäsen
Maker's Marq

Hinta.fi

Ylös Bottom