HDD kiintolevyn virtapiiri kärähti, elinluovuttaja haussa?

Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
9
Moikka.

Kytkin sitten vanhan Seagate Barracuda 7200.12 (mallinumero ST31000524AS) -kiintolevyn väärällä piuhalla virtalähteeseen. Ei tullu savua, mutta kärähti silti.

Haluaisin itse koittaa korjata erheeni vaihtamalla koviksen virtapiirin. Onko se noin helppoa, kuin tällä videolla näytetään? Entä mistä löytää uusi virtapiiri? Etsin torista samanlaisen ja ostan pois. Vai jos ei löydy, käviskö saman mallin pienempi, esmes 500gt, jota huutonetissä näytti olevan tarjolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 033
ei ole (ilman oikeaa kalibrointi-dataa just sun lätyille toiminta on x)

mutta mutta, tod.näk poltit vain sulakkeen taikka suojadiodin jotka taas löytyy lähes mistä tahansa muusta kovalevyn piirikortista... toki tarvitsee kolvin ja tinaajna
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
9
SPI flash pitää olla alkuperäisestä kortista, että olisi mitään toivoa onnistumisesta.
Kiitti vastauksesta! En sitten lähe metsästää piirisarjoja muista koviksista. Mutta en vielä luovuta! Oisko sulla antaa jotai vinkkejä tietojen palautukseen? Mä luulen, että jos johonkin liikkeeseen lähettäis, niin hintaa tulis roimasti.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
9
ei ole (ilman oikeaa kalibrointi-dataa just sun lätyille toiminta on x)

mutta mutta, tod.näk poltit vain sulakkeen taikka suojadiodin jotka taas löytyy lähes mistä tahansa muusta kovalevyn piirikortista... toki tarvitsee kolvin ja tinaajna
Jes, kiitti vinkistä! Projektista on tulossa astetta mielenkiintoisempi. Tolla videolla homma näyttikin liian helpolta ollakseen totta. Mun onkin pitkään ollu aikeissa hommata oma yleismittari ja kolvi. Pitääpä alkaa etsii mitkä ois hyvät sellaset.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
447
Ei kannata lähteä nollatiedoilla/taidoilla tuota rakentelemaan jos siellä on tosiaan jotain tarpeellista dataa.

Osaavalta flashin vaihto kortista toiseen onnistuu noin minuutissa. Sulakkeita tuossa ei tainnut olla ainoatakaan ja suojadioditkin lähtee sivuleikkureilla pois haittaamasta käden käänteessä.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
9
Ei kannata lähteä nollatiedoilla/taidoilla tuota rakentelemaan jos siellä on tosiaan jotain tarpeellista dataa.

Osaavalta flashin vaihto kortista toiseen onnistuu noin minuutissa. Sulakkeita tuossa ei tainnut olla ainoatakaan ja suojadioditkin lähtee sivuleikkureilla pois haittaamasta käden käänteessä.
Okei. Jos oikein ymmärrän, niin suosittelet seuraavaa: 1) Hommataan samanlainen HDD 2) irroitetaan kärähtäneen HDD:n flash ja siirretään uuteen piirilevyyn, 3) etsitään osaava kolvaaja hoitamaan kohta 2.

Ehkä tosiaan kolvaamista vois trenata vähempiriskisillä töillä. Oisko sulla suositella mestaa tai kolvaajaa, joka ei maksaisi miljoonia? Mun budjetti näiden tietojen palautukseen on noin satanen.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
675
Hiukan parempi (vanha) video missä selittää erillaisten HDD levyjen piirilevyjen eroja korjausta ajatellen.

 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
447
Niin, mikä se "väärä piuha" oli? Ei kuulosta uskottavalta että niin voisi edes käydä, kun mitään muuta kuin oikeita piuhoja ei levyyn mitenkään saa kiinni.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
447
Mjoo, jos siinä väärässä piuhassa oli polariteetti väärinpäin, niin voi olla että levyyn ei paljon mitään ehjää jäänyt.

Sellaisia on modulaariset virtaskat, ei sovi säheltäjien säädettäviksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 410
Viestejä
4 160 102
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom