HBO Max (Nordic)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Kuten sanoin niin ainakin 1984:n kuvanlaatu on alussa ihan hirveää kuraa. Tv:stä.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Odottelen ainakin itse ihan suosiolla syksyyn WW84 ja Snyder kanssa. Eli siihen asti kun tulee meillekin HBO Max missä 4K sekä muut herkut.

Mielenkiintoista nähdä paljon nykyisestä tarjonnasta tulee paremmalla laadulla. Varmaan yllättävän paljon, kun kai digitaaliset versiot paremmalla laadulla on olemassa kuin mitä Nordic tukee. Varmaan netistä selviäisi.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 119
Tässä kuvakaappaus The Standin jaksosta. Mielestäni tämä on ihan hyvä kuvanlaatu, varsinkin kun katselen 40" FullHD-telkkarista joka on 2,5m etäisyydellä sohvasta.

Clipboard0100.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Sehän tuossa absurdia ollut kun HBO kuitenkin on jo vuosia(varmaan kauemmin kuin muut) tehnyt kaikki isot sarjansa 4K:na, mutta sitten striimipalvelunsa sellaista roskaa.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
595
Laita telkkarista normi HD-kanava pyörimään niin huomaat takuulla aika nopeasti eron kuvanlaadussa. Aivan järkyttävää pikselimössöä välillä HBO:n sarjoissa, kun on tummempia kohtauksia menossa.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 119
Laita telkkarista normi HD-kanava pyörimään niin huomaat takuulla aika nopeasti eron kuvanlaadussa. Aivan järkyttävää pikselimössöä välillä HBO:n sarjoissa, kun on tummempia kohtauksia menossa.
En katso lähes yhtään normi-TV:tä, jos tää mulle tuli. Siinä kyllä huomaa jo eron kuvanlaadussa. Enkä myöskään pääse vertailemaan streamipalveluita keskenään, koska pidän vain yhden niistä aktiivisena kerrallaan. Ja kuten jo totesin, jos kuvanlaatu on vähintään linkkaamaani tasoa niin en jaksa edes miettiä asiaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
93
Joo eipä se kuvanlaatu normidraamoissa pahemmin pääse haittaamaan, mutta herranjestas kun alkoi välillä vituttamaan jossain game of thronesin loppupuolen isoissa ja usein hämärissä taistelukohtauksissa.
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
2
Oli tarkoitus jatkaa Fargon 4-kauden katsomista eilen, mutta näyttää kadonneen koko sarja. Onko kellään tarkempaa tietoa sarjan kohtalosta?
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 119
Oli tarkoitus jatkaa Fargon 4-kauden katsomista eilen, mutta näyttää kadonneen koko sarja. Onko kellään tarkempaa tietoa sarjan kohtalosta?
Huomasin kanssa tämän kadonneen Watchlistaltani kanssa muutama päivä sitten. Itse ehdin neloskauden katsoa loppuun jo viime vuonna (vai koska se viimeinen jakso nyt tuonne tulikaan). Lisäksi kun Flixablessa näkee Netlixin poistuvan valikoiman muttei muiden palveluiden, mikä on hivenen ärsyttävää. Mulla jäi kanssa Killjoysin viimeinen kausi kesken, kun sekin yhtäkkiä vaan häipyi. Se kyllä oli listattuna "Vielä ehdit"-osiossa, muttei päivämäärää, koska se häipyy. No, ei se nyt ihan niin hyvä sarja ollut, että kauheasti harmittaisi, mutta silti vähän odottelen, josko se joskus vielä tulisi takaisin tai edes johonkin toiseen palveluun tarjolle.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541
Olikos tähän nyt jotain (mielellään vanhoillekin toimivia) koodeja jaossa? Näyttäis tulleen Manifestista uusi kausi niin voisi aktivoitua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Olikos tähän nyt jotain (mielellään vanhoillekin toimivia) koodeja jaossa? Näyttäis tulleen Manifestista uusi kausi niin voisi aktivoitua.
Harvemmin on hbo:lle mitään koodeja jaossa. Helpoin on kun teet uudella sähköpostilla tilin jos et saa aiempaan tiliin uutta ilmaiskuukautta.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541
Harvemmin on hbo:lle mitään koodeja jaossa. Helpoin on kun teet uudella sähköpostilla tilin jos et saa aiempaan tiliin uutta ilmaiskuukautta.
Näin mä järkeilin kans, nohh tupakka-aski maksaa about saman verran niin mentiin ihan vaniljana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 387
Odottelen ainakin itse ihan suosiolla syksyyn WW84 ja Snyder kanssa. Eli siihen asti kun tulee meillekin HBO Max missä 4K sekä muut herkut.
Onko jossain jo varmaa tietoa, että HBO muuttuu täälläkin 4K:ksi? En nimittäin ihmettelisi yhtään, jos nimi vain muuttuisi Maxiksi, mutta muuten kaikki jatkuisi ennallaan.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Onko jossain jo varmaa tietoa, että HBO muuttuu täälläkin 4K:ksi? En nimittäin ihmettelisi yhtään, jos nimi vain muuttuisi Maxiksi, mutta muuten kaikki jatkuisi ennallaan.
Tätä tuossa kanssa pohdin aiemmin. Pahoin pelkään, että ainut ero on hinnan korotus. Mutta pidetään peukkuja.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
No en nyt löytänyt faktaa, HBO Nordic oli ihan tiedottanut Max asiasta mutta en saanut kaiveltua.
Tuntuu kyllä melko hullulta ettei 2021 julkaistaisi samaa alustaa joka paikassa mihin HBO Max tulee. Alkaa olemaan pian ainoa tapa kilpailla, kun kaikki Disney+, Netflix, Prime Video, yms. vetelee meilläkin 4K sisällöllä.
Eihän se nyt varmaa ole, mutta kuten SweeneyTodd sanoi niin pidetään peukkuja. Silti, kyllä itse ainakin aika toiveikas olen sen suhteen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Sehän tuossa absurdia ollut kun HBO kuitenkin on jo vuosia(varmaan kauemmin kuin muut) tehnyt kaikki isot sarjansa 4K:na, mutta sitten striimipalvelunsa sellaista roskaa.
Asia helpompi ymmärtää kun muistaa että HBO Nordic on ulkoistettu ja tehty UrhoTV:n alustan päälle eikä HBO ole itse siitä toteutuksesta vastannut.

Joten ainoa ihmettelyn aihe miksi näin kauan (nyt kun asia viimein vissiin HBO Maxin myötä muuttuu) ovat viitsineet brändiänsä tolla paskalla tahrata.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
Millä jengi tätä katsoo kun kuvanlaatu on huonoa? Mä katson PC:llä niin mielestäni ihan hyvää laatua (varovainen arvio Bluray-tasoa tai ehkä hiukan alle) ja kuidun päässä olen. PS3 ja PS4 tosin ei onnistunut katselu, jatkuvaa bufferointipätkimistä niin ei siitä mitään tullut ja tästä syystä joutuu PC:n kautta katselemaan. Toimisikohan vitosella jo kunnolla? :hmm: Ennemminkin mua tässä palvelussa ärsyttää se, että jos laittaa jotain pauselle ja vaikka jatkaisikin kohta katselua, muistaa HBO vain sen tauotuskohdan, vaikka olisi katsonut jakson loppuun. Superärsyttävää.
65" oled tv ja apple tv, ylivoimasesti paskinta kuvanlaatua mitä kyseisestä kombosta on tullut ulos
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
ivä sitten. Itse ehdin neloskauden katsoa loppuun jo viime vuonna (vai koska se viimeinen jakso nyt tuonne tulikaan). Lisäksi kun Flixablessa näkee Netlixin poistuvan valikoiman muttei muiden palveluiden, mikä on hivenen ärsyttävää. Mulla jäi kanssa Killjoysin viimeinen kausi kesken, kun sekin yhtäkkiä vaan häipyi. Se kyllä oli listattuna "Vielä ehdit"-osiossa, mu
Tässä kuvakaappaus The Standin jaksosta. Mielestäni tämä on ihan hyvä kuvanlaatu, varsinkin kun katselen 40" FullHD-telkkarista joka on 2,5m etäisyydellä sohvasta.

kuva jo näyttää, että suttupaskaa
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 057
En katso lähes yhtään normi-TV:tä, jos tää mulle tuli. Siinä kyllä huomaa jo eron kuvanlaadussa. Enkä myöskään pääse vertailemaan streamipalveluita keskenään, koska pidän vain yhden niistä aktiivisena kerrallaan. Ja kuten jo totesin, jos kuvanlaatu on vähintään linkkaamaani tasoa niin en jaksa edes miettiä asiaa.
Pointti oli varmaan se, että tv:n hd-kanavatkin näyttää paremmalta.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 119
Ok, toki kuvanlaatu voisi olla parempaakin, mutta itseäni se ei niin haittaa. Valitsen streamipalvelut niiden tarjonnan mukaan, en kuvanlaadun mukaan. Ja kyllähän nyt "Yhyy ei 4K-kuvanlaatua" lukeutuu oikeasti ensimmäisen maailman ongelmiin. e: Lisätään vielä, että minulle nämä treamipalvelut ovat ensisijaisesti helppo tapa katsoa sisältöä ilman, että niitä tarvitsee hankkia fyysisesti. Jos joku sarja tai leffa paljastuu tosi hyväksi, voi sen sitten erikseen hommata vaikka 4K-Bluraynä sinne leffahyllyyn.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ok, toki kuvanlaatu voisi olla parempaakin, mutta itseäni se ei niin haittaa. Valitsen streamipalvelut niiden tarjonnan mukaan, en kuvanlaadun mukaan. Ja kyllähän nyt "Yhyy ei 4K-kuvanlaatua" lukeutuu oikeasti ensimmäisen maailman ongelmiin. e: Lisätään vielä, että minulle nämä treamipalvelut ovat ensisijaisesti helppo tapa katsoa sisältöä ilman, että niitä tarvitsee hankkia fyysisesti. Jos joku sarja tai leffa paljastuu tosi hyväksi, voi sen sitten erikseen hommata vaikka 4K-Bluraynä sinne leffahyllyyn.
Sama juttu. Vaikka HBO:n kuvanlaatu onkin heikkoa kilpailijoihin verrattuna, niin melko ahdasmielistä menoa on silti toitottaa jatkuvasti siitä kuinka "hirveää kuraa" kuva on ja kuinka sitä ei pysty siksi katsomaan. Jos kuva on tärkeämpää kuin sisältö, niin sitten vaan tilaus poikki ja sillä siisti.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Mä taisin joskus mielenosoituksellisesti pariksi kuukautta laittaa tilauksen paussille (kuvanlaatu). Taisi olla muistaaksein GoT viimeisein kauden jälkeen.

Oon alusta asti maksanut, siis nordicin alusta, ja edelleen maksan. Ihan tuen vaan superluokan sarjoja mitä he tuottaa vaikka tää nettipalvelu on ihan suolesta.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
240
Kolme tai neljä kertaa on tullut HBO nordicia kokeiltua vuosien varrella ja aina on saanut pettyä, kuva on aina ollut nykivää ja muutenkin laadultaan todella heikkoa. Sisältö HBO:lla on on todella laadukasta mutta itse en ainakaan maksa sellaisesta palvelusta joka ei vastaa nykypäivän laatuvaatimuksia toteutuksensa puolesta ja mikä pahinta palvelu ei tunnu kehittyvän vaikka vuodet vierivät, aspa vain toistaa samaa virttä viestin viemisestä eteenpäin. Se vain on surullista, että ihmiset valittavat ja maksavat silti kiltisti koko ajan kuukausimaksuja, ketään tuskin kiinnostaa parantaa mitään kun kassa kilisee paskallakin palvelulla....
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kysehän oli siitä, että väitettiin bluray-tasoikseksi. Hyvin maalitolpat siirtyy..
En tiedä mihin tai kenelle kommentoit, mutta sinun oma kommenttisi oli tällainen:
Yliterävä? Skaalaa toi isolle ruudulle ja parempaan tottuneena toi on vain kuraa.
Kyllä minäkin mieluummin katson terävää kuvaa, mutta siltikään ei ole HBO:lla tullut vastaan sellaista ohjelmaa, jossa kuvanlaatu olisi ollut mitenkään erityisen katselukelvoton isollakaan ruudulla.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Onko HBO Nordic parantanut kuvanlaatua uusiin sarjoihin?
En ole vähään aikaan katsonut ja nyt City On A Hill season 2 yllätti todella positiivisesti, en löydä mitään palikoitumista ja tummat kohtaukset ovat todella selviä.
Ihan eri maailmasta kuin pahin esimerkki Outsider viime vuodelta joka palikoitui niin että katsominen oli hankalaa.

Netti on mulla sama joten ei pitäisi olla suurta merkitystä sen suhteen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
The undoing tuli näistä uudemmista katsottua ja aivan pikselimössöä oli. Taustan tasaiser värit esim afaltti tuppasi menemään aivan laatikoille paikoitellen. Nyt Vikings vikat menossa ja nekin kyllä todella rumaa katsottavaa.

Tullut katsottua nyt enemmän disneytä ja amazon primeä, jossa on molemmissa täysin moitteeton kuva, niin korostaa vielä tätä hbo paskuutta. Katsoin ihan kokeeksi disneystä x-files pilotin, ja siinäkin merkittävästi parempi kuvanlaatu, mitä hbo game of thrones päätöskauden vikassa jaksossa, huoh! Vikingssin kattoo ja sit pois, kunnes korjaavat. Ekasta päivästä asti tullut maksettua ja kuvanlaatu on kyllä edelleen sen ensimmäisen päivän tasolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 558
Onko HBO Nordic parantanut kuvanlaatua uusiin sarjoihin?
En ole vähään aikaan katsonut ja nyt City On A Hill season 2 yllätti todella positiivisesti, en löydä mitään palikoitumista ja tummat kohtaukset ovat todella selviä.
Ihan eri maailmasta kuin pahin esimerkki Outsider viime vuodelta joka palikoitui niin että katsominen oli hankalaa.

Netti on mulla sama joten ei pitäisi olla suurta merkitystä sen suhteen.
Joissakin sarjoissa hbo:n kuva on ihan ok-tasoa, ei tosin kaikissa. Yleistäen vaikuttaa, että olisi jotenkin tekemisissä keston kanssa, mitä pidempi sen huonompi kuva. Olisiko tiedoston koko jotenkin määritelty kestosta riippumattomaksi, jolloin pidemmillä kestoilla tulee ongelmia.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Itse en ole keston huomannut vaikuttavan, koska käytännössä katsoen kaikki mitä sieltä katson ovat sarjoja jotka kestää sen noin 45min-65min.
Eilen katsoin uusimman jakson City on a Hilliä ja omaan vaatimustasoon on hyvää kuvanlaatua. Telkkukin on vain keskiverto VA-paneelinen, pointti kuitenkin että vertaan samoilla laitteilla ja samalla suoratoistolla katsottuja sarjoja, nyt tämä tuorein näyttää hyvältä eikä pikselöidy ollenkaan.

Toivotaan että Maxiksi muuttuva Nordic parantaa kuvanlaatua entisestään, tosin tuosta ei vielä oikein tiedä mitä on tulossa. Uusimpien tietojen mukaan tulossa Suomeen syksyllä, hinta ollut jenkeissä 15 dollaria jonka rinnalle tulossa jokin halpis versio mainoksilla.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
115
Tuossa laatuasiassa varmasti vaikuttaa kattooko sitä läpi full hd telkusta vai 4k telkusta, itse monta vuotta vannoin ettei full hd ja 4koolla ole eroa kuin resoluutio mutta nyt päälle kuukauden 4k telkkarin omistaneena niin kyllä se ero on huomattava ja jopa järkyttävä miten kovaa yksityiskohtaa huomaa hyvälaatuisesta lähetyksestä. Voi olla kanssa että 11 vuotta vanha full hd telkkarin kuvanlaatukin eri kuin viime vuonna valmistetulla 4k telkulla. Laadun sitten huomaa varsinkin kun kaikki muut sovellukset (netflix,prime,google movies tms) osaa antaa täyttä kaistaa hyvälaatuista kamaa ja hbo nordikki vieläkin antaa jotain ihan muuta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
810
Täällä lähti pitkästä aikaa pariksi kuukaudeksi käyttöön ilmaiskoodilla.
Meillä on kaksi Philipsin älytöllöä ja molemmissa HBO tökkii nykyään. En muista että olisi aikoinaan samaa ollut. Vähän kuin bufferointi-ongelmia olisi, eli kuva nykii enemmän ja vähemmän jonkin aikaa, kunnes palaa taas normaaliksi.
Läppärillä jos katsoo selaimella, niin ei ongelmaa. Todella raivostuttavaa, kun saattaa kesken sarjan alkaa temppuilemaan.
Onneksi 2kk aikana ehtii katsoa suurimman osan edellisen ilmaisvisiitin jälkeen tulleista seurattavista sarjoista/jaksoista pois.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 057
Täällä lähti pitkästä aikaa pariksi kuukaudeksi käyttöön ilmaiskoodilla.
Meillä on kaksi Philipsin älytöllöä ja molemmissa HBO tökkii nykyään. En muista että olisi aikoinaan samaa ollut. Vähän kuin bufferointi-ongelmia olisi, eli kuva nykii enemmän ja vähemmän jonkin aikaa, kunnes palaa taas normaaliksi.
Läppärillä jos katsoo selaimella, niin ei ongelmaa. Todella raivostuttavaa, kun saattaa kesken sarjan alkaa temppuilemaan.
Onneksi 2kk aikana ehtii katsoa suurimman osan edellisen ilmaisvisiitin jälkeen tulleista seurattavista sarjoista/jaksoista pois.
Mulla oli kans philipsin töllön kans joskus noita bufferointiongelmia. En ole nyt vähään aikaan hbo:ta katsonut, kun tullu kaluttua kaikki läpi toistaiseksi.

edit: Muistelen, että the Pasificissa ei ollu jaksojen alussa niitä Hanksin narratiiveja. Jotenki muistelen joskus yleltä katsoneeni sarjaa kans ja mun mielestä niissä oli? Vai muistanko vaa väärin?
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
150
Onko tähän jotain koodia ilmaiseen kokeiluun? Enää ei näkynyt edes sitä 14 päivän kokeilua missään, vai enkö vain osaa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
810
Pitää kyllä lisää haukkua tätä pasketta.
Välillä kun käynnistää HBO:n, niin ei aina ole näkyvissä tuota "Jatka katselua" -listaa.
Ei myöskään silloin näytä keskeneräisistä sarjoista, että olis edes katsonut yhtään jaksoa, kun erikseen selaa kyseiseen sarjaan.
Tää paska ei siis osaa päivittyä profiilin osalta heti, vaan välillä jonkin random-ajan päästä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
147
Pitää kyllä lisää haukkua tätä pasketta.
Välillä kun käynnistää HBO:n, niin ei aina ole näkyvissä tuota "Jatka katselua" -listaa.
Ei myöskään silloin näytä keskeneräisistä sarjoista, että olis edes katsonut yhtään jaksoa, kun erikseen selaa kyseiseen sarjaan.
Tää paska ei siis osaa päivittyä profiilin osalta heti, vaan välillä jonkin random-ajan päästä.
Nykyään tulee käyteltyä padilla kun telkun sovellus lakkasi toimimasta ja huomannut saman, että jatka katselua lista puuttuu kokonaan tai välillä kaivaa sen jostain vuoden takaa. Minulla tuo korjaantuu yleensä käynnistämällä softa uusiksi. Ärsyttävää paskettahan tuo softa on, mutta sarjasisältö on vaan täysin ylivoimainen muihin palveluihin verrattuna imo.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 019
Joku kellä on HBO, näkyykö tulevissa elokuvissa jo Mortal Kombat vai näkyykö siellä leffat vasta kun julkaistu? Haluaisin tuon katella heti kun julkaistaan :)
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Joku kellä on HBO, näkyykö tulevissa elokuvissa jo Mortal Kombat vai näkyykö siellä leffat vasta kun julkaistu? Haluaisin tuon katella heti kun julkaistaan :)
Itse olen ollut siinä uskossa että tuo julkaistaan vain HBO Maxissa, ei Suomen HBO Nordicissa.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Onhan tuo käyttis kökömpi kuin Netflix. Sanoisin että samaa luokkaa Prime Videon kanssa. Ei houkuttele surffaamaan satunnaista katsotavaa. HBO:lta tulee katsottua vain niitä tiettyjä laadukkaita HBO sarjoja jotka voi hakea haulla tai ilmestyessään napata siitä yläriviltä.
Itsellä toimii android tv:ssä jatka katselua-valikko moitteettomasti ja siitä joka ilta jatkan niitä paria sarjaa mitkä tuolla kesken.
Edelleen itse tuotannon laatu on mulle se merkittävin asia tässä, rikosdraamat erityisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 592
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom