Hauskojen kuvien KESKUSTELUketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja all-in
  • Aloitettu Aloitettu
FB_IMG_1780118912774.jpg
Tuosta pitäis jo kyllä saada palkinto :lol:! En ota kantaa minkälainen ja mistä :wtf:...
 
Käytiin juuri Kööpenhaminassa baarissa missä sai vielä polttaa sisällä. Shotti naamaan ja ulos ennen kuin lentää laatta (eikä viinan takia) :darra:
Ei juma***... En kaipaa pätkääkään tuota aikaa ku Suomessa sai polttaa sisätiloissa. Kerran isä toi jäätelötuutit kaikille kotia Shelliltä tuohon aikaan ja en edes omaan sokeritärinään pystyny syömään siittä tuutista ku pari nuolasua. Se vaniliatoffeetuutti ku maistu vaan lähinnä vanhalle röökisavulle (olin silloin vielä muistaakseni ala-asteella).

Piti pestä hampaat, kieli ja ikenet niiden parin nuolasuiden jälkeen. Hyi stana :sick:! Ja voi luoja ne oikeet baarit/ravintolat/jne. se viinan, kaljan ja röökinsavun sekoitus vaatteissa ku heräät krapulassa...
 

Yhden tutun (vielä silloin) livenä nähneenä, niin silmät ovat vaan "vihreät", ei se ulkonäkö muuten normaalista tammikuisesta peruskalpeasta eroa.

Tuosta pitäis jo kyllä saada palkinto :lol:! En ota kantaa minkälainen ja mistä :wtf:...

Oikeesti noissa bussien paskasäiliöissä ei ole yläpuolella muuta aukkoa kuin se varsinainen täyttöaukko. Siellä on giljotiiniventtiili pohjassa, josta saalis pudotetaan suoraan kaivoon.
 
Eli taas päästään siihen että kuvat olisi hauskoja jos olisi aitoja. Muutenhan noita kirkko ja bussin WC-säiliötyyppisiä kuvia voi tehtailla mielin määrin jotka eivät ole kytköksissä "tapahtui oikeasti". No tästä oli risteävääkin kommenttia kun edellisen kerran aiheesta väännettiin mutta mielestäni ei ole hauskaa kun ei ole totta.
 
Tästä tulee kyllä ajatus jos toinenkin. Semisti toimiva ratkaisu? Osaako kukaan sanoa paljonko tuon mittaluokan auton pelkkä peltikori painaa?

Kyllä tiukkaa tekee jos aikoo tuollaisesta tehdä laillisen jarruttoman vaunun.. jos siis sen takia painoa kysyt.

Tietysti jos ostaa tonnilla umpilahon jarrullisen asuntovaunun, jättää vain rungon ja asentaa siihen transitin tai ducaton korin päälle.
 
Kyllä tiukkaa tekee jos aikoo tuollaisesta tehdä laillisen jarruttoman vaunun.. jos siis sen takia painoa kysyt.

Tietysti jos ostaa tonnilla umpilahon jarrullisen asuntovaunun, jättää vain rungon ja asentaa siihen transitin tai ducaton korin päälle.
Mökillä olisi yksi jarrullinen vaunu mistä varmaan olisi tarkoitus päästä eroon. siitä vaan jollekin aihiota :lol:
 
Tuo pitäisi kai nykysäännöillä tehdä vaan peräkärryn kuormaksi.. Tai ainakaan niiden omavalmisteiden tekeminen ei enää ole vastaava läpihuutojuttu kuin aiemmin.

Tosin en nyt muista miten se leveyssääntö meni, pitikö kuorma olla kokonaan kuormatilan sisällä, vai oliko vaan että ei saa olla kärryä leveämpi.
 
Oisko joku 200-250kg
Siis peräluukussa säilytetty kaljakatiska? Tuon hyötyauton kori tietenkin painaa paljon enemmän jo pelkkänä peltiosana puhumattakaan mistään ikkunoista sun muista pienestä ja sisälle tarvittavista varusteista. Jos Transitin purettu kori olisi noin kevyt, sitä pystyisi kynäniska aikuinen mies suht vaivatta heittämään ympäri pihaa käsivoimin. Näetkö tämän tapahtuvan?

Kyllä tiukkaa tekee jos aikoo tuollaisesta tehdä laillisen jarruttoman vaunun.. jos siis sen takia painoa kysyt.
Ei ole mitenkään fysikaalisesti mahdollista eikä edes tiukkaa tee, vaikka joku lain ja omien papereiden porsaanreikä löytyisi.

Huomataan myös, että kuvassa(jota en tarkemmin ala tutkia) kyseessä ei ole jarruton vaunu.
 
Siis peräluukussa säilytetty kaljakatiska? Tuon hyötyauton kori tietenkin painaa paljon enemmän jo pelkkänä peltiosana puhumattakaan mistään ikkunoista sun muista pienestä ja sisälle tarvittavista varusteista. Jos Transitin purettu kori olisi noin kevyt, sitä pystyisi kynäniska aikuinen mies suht vaivatta heittämään ympäri pihaa käsivoimin. Näetkö tämän tapahtuvan?
Riippuu tietysti vähän tarkoitetaanko koko koria pohjalevyineen, vai pelkkää päälikuorta. Seinät ja kattohan ei ole kovin raskas kokonaisuus yksinään, ja jos tuon siirtää johonkin valmiille peräkärryn alustalle, sitä pohjalevyä ei ole mitään ayytä pitää mukana.
 
Riippuu tietysti vähän tarkoitetaanko koko koria pohjalevyineen, vai pelkkää päälikuorta. Seinät ja kattohan ei ole kovin raskas kokonaisuus yksinään, ja jos tuon siirtää johonkin valmiille peräkärryn alustalle, sitä pohjalevyä ei ole mitään ayytä pitää mukana.

Pakkohan tämäkin oli Chatgptltä kysyä.. :D

Se riippuu paljon pakettiauton koosta ja rakenteesta, mutta karkea arvio pelkälle korille (runko-/korirakenne + ovet + konepelti + takaluukut + ikkunat) ilman moottoria, vaihteistoa, akseleita, pyöriä, jousitusta, sisustaa, sähköjä ja muita osia on yleensä:
Pakettiauton koko
Pelkkä kori + lasit
Pieni (esim. Volkswagen Caddy, Ford Transit Connect)
noin 300–500 kg
Keskikokoinen (esim. Ford Transit Custom, Volkswagen Transporter)
noin 500–800 kg
Iso (esim. Mercedes-Benz Sprinter, Ford Transit)
noin 700–1200 kg
Esimerkiksi:
Keskikokoisen pakettiauton omamassa on usein 1800–2500 kg.
Moottori ja vaihteisto voivat painaa 250–400 kg.
Akselit, pyörät ja jousitus 250–500 kg.
Sisusta, istuimet, kojelauta, sähköjärjestelmät jne. 200–400 kg.
Kun nämä poistetaan, jäljelle jäävä kori lasien kanssa on usein luokkaa 600–900 kg.

Eli jarrutonta ei saa tehtyä millään koska sisustuskin pitää tehdä mutta vanhan vaununpohjan päälle saa laillisesti tehtyä.

Tietysti se vaununraato saisi olla samantien vähän isompi vaunu ettei kokonaispaino pauku yli.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 542
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom