Harrastetila ja säilytys. Konehalli/lämpöeristetty halli.

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
142
Moro.

Lähdin vähän tiedustelemaan, josko löytyisi antaa omakohtaisia tietoja ja vinkkejä sekä arvioita hinnasta otsikon mukaisin rakennuksiin. Eli käytännön kokemuksia pyydän jakamaan.

Ajatus olisi kartoittaa ajoneuvojen säilytykseen säältä konehallissa ja sitten rakentelu ja arvokkaampi säilyttäminen lämpöeristetyssä konehallissa. Maatalous/agrihallien suuntaan tutkinut vähäsen. Netti antaa enempi ja vähempi vain materiaalitietoja, massiivisia tuotanto/liiketoimintaa komplekseja ja yhteydenotto pyyntöjä. Hintoja ei osaa yhtään arvioida miten menee about per m2.
En halua mitään pressu-kaari-halleja vaikka olisikin edullisempi.

Tontti tilaa on reippaasti kun osa entistä peltoa/niittyä maalla ja sitten metsäpohjaa ja kalliota jossain kohdissa. Pelto helpointa kuoria ja tehdä, mutta perustukset varmaan ankkurointi . (Ehkä hyvänä maaperätutkimus? Hinta??). Metsä(risukko) ja kallio enempi juttuja vaativa.

Pikkuasioihin en nyt lähtisi takertumaan tässä vaiheessa kun yritän saada kokonaiskuvasta vasta selkoa. Konehalliin riittää sepelistä pohja, mutta harrastehalliin siten betonia, että saisi autonosturin ja korkeutta, jotta isommallakin ajoneuvolla pääsee nostelee.

Oma osallistuminen rakentamiseen pysyy matalana eli työt tekee urakoitsija(t) ja itse ne pienimmät eli luvat ja tarpeelliset juoksemiset.

Parhaiten auttaa lyhyt kertominen : Tein hallin/tilan/tallin kokoa 123x123x321 (m2), kylmää oli 012m2, lämmintä oli 123m2 ja hinta oli xyz€, sekä esim. maapohjana oli zzz ja itse tein urakasta asiat cyz, urakoitsija qwerty ja aikaa meni pystytyksessä 666vk.
Tai jos intoa kirjoittaa on niin saahan sitä kertoa vapaasti kaikkea kun tietoa tässä haetaan mieluusti.

Kiitos ja anteeksi.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Aloitetaan omalla kokemuksella:
16x14m konesuoja, josta 6x14m mahdollista muuttaa lämpimäksi. Omalla työllä mahdollisimman paljon. Ei vieläkään valmis. Rahaa palanut noin 20ke ja ainakin 10ke menee vielä lämpimän tilan tekemiseen (betonilattia, nosto-ovi, eristeet, kyprockit yms) loppuun. Seiniin on laitettu tuulensuojalevyt valmiiksi.

Kysyjän hintaluokka (hatusta heittäen) alkaa tuolta 40-50ke ulkopuolisella teettäen, riippuen toki hieman liiterin koosta ja varustuksesta (lämmitysjärjestelmä, vessa yms?).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 101
Kymmenisen vuotta sitten rakennettiin kylmä halli. Pituutta on 30 m ja olikohan leveyttä 11 m. Halli on valmis teräsrunkoinen peltivuorattu paketti Weckmanilta. Työt teetettiin enimmäkseen, mutta puutavara (katto- ja seinäruoteet + betonmuottien laudat) tuli omasta metsästä. Itse tehtiin yksinkertaisia hommia, kuten routaeristeiden asentamista.

Maaperä on savea ja rakennuslupa velvoitti tekemään maaperätutkimuksen. Perustuksena on antura ja hallissa on betonilattia. Se on tosi hyvä, koska saa käytettyä mm. pumppukärryä. Hallissa on myös valaistus ja muutama pistorasia.

Hinnoista minulla ei valitettavasti ole muistikuvia, sillä olin tuolloin vielä lukiolainen. Kymmenen vuotta vanhat hinnat eivät välttämättä edes olisi enää kovin relevantteja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 476
Viestejä
4 163 490
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom