Halvin keino testata (8kpl) prosessoreiden toimivuus?

Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
27
Löytyisi siis 8kpl i5-3470 prossuja, joista pitäisi testata toimivuus ennen myyntiä.

Kysymys kuuluukin, että käyttäisinkö tyynyjä vaiko tahnaa pelkästään lyhyiden testien ajaksi 1-2 tuntia per CPU sisältäen benchmark testin ja burn testin?

Ps. Myös hyviä neuvoja otetaan vastaan prossujen testaamiseen liittyen.

Pps. Kone, jossa testi tapahtuu löytyy kyllä ja sisältää saman prossun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 119
Halvin keino on olla testaamatta ja jättää yksi varalle, jos jollain pamahtaa. Ei prosessorit hajoa, tahnat vaan kuivuu sisään.

Itse olen testannut myymäni prosessorit nopeiten niin, että ne käynnistyy ja Linux/Windows/Memtest (yksi noista) toimii järkevällä lämpötilalla. En tulevaisuudessakaan aja parin tunnin testejä, varsinkin, jos myyntihinta on pari kymppiä..

Jotain kokoamiani tietokoneita testaan aina, mutta silloinkin se on perustestejä, kuten 3dmark ja userbenchmark, eikä tuntikausien testausta.

--

Nuo myisin testaamattomana ja toimivuustakuulla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Samoilla linjoilla, lisäksi sellainen tunne ettei nuo kivet tule lentämään käsistä, ainakaan ellei hinta sitten ole 2e kappaleelta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
345
Suosittelisin jotain halpaa tahnaa ja passiivi siiltä.
itselläkin olis n.30 kpl q6600 ja 15 kpl q8400 testattu toimiviksi. Ei vaan jaksa tehdä ilmoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Eikä niitä tartte tunteja testata, jos se boottaa normaalisti niin kyllä se toimii.
 
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
27
Kaipa ne sitten voisi laittaa myyntiin tavalla kuten hsalonen mainitsi.
 
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
27
Halvin keino on olla testaamatta ja jättää yksi varalle, jos jollain pamahtaa. Ei prosessorit hajoa, tahnat vaan kuivuu sisään.

Itse olen testannut myymäni prosessorit nopeiten niin, että ne käynnistyy ja Linux/Windows/Memtest (yksi noista) toimii järkevällä lämpötilalla. En tulevaisuudessakaan aja parin tunnin testejä, varsinkin, jos myyntihinta on pari kymppiä..

Jotain kokoamiani tietokoneita testaan aina, mutta silloinkin se on perustestejä, kuten 3dmark ja userbenchmark, eikä tuntikausien testausta.

--

Nuo myisin testaamattomana ja toimivuustakuulla.
Mitenkäs noi kannattaisi "pakata" siten ettei vain saisi mistään staattista iskua ja "kolauksia"?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Kartongista leikkaat 3cm kanttiinsa isommat palaset, prossu niiden välii ja teipillä kyljet umpeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 119
Kolauksista tuskin mitään väliä, itse saamissani prosessoreissa on joskus ollut lommoja heatsinkissä.. Veikkaan, että on vasaralla tai vastaavan kovakouraisesti otettu emolevystä irti kelpo osat kierrätyksessä.. Ei mitään vaikutusta toimintaan ja tahna korjaa pienet HS:n epätasaisuudet.

Alaosa pitää suojata niin, ettei se hankaudu mitään vasten ja tee staattista sähköä.. Paljas prossu löysässä kuplakirjekuoressa ja se kyllä generoi staattista sähköä..Itse olen pistänyt ESD-pussiin ja pahvit tiukasti teipattuna ympärille.
Kiinasta on tullut pari Xeonia niiin, että on muovinen kotelo, joka on tiukasti kiinni ja prosessorin alla, ison konkan päällä on teipinpala. Jostain Euroopasta (oliko Briteistä) tuli E5:sia ihan ESD-pussissa vailla mitään muuta suojausta. Kaikki on toimineet.

En olisi huolissani kuin staattisesta sähköstä..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
345
Pahvi+teippi ei vielä(kään) ole pettänyt. Jopa AMD kestänyt kustin polkemiset kun upottaa kannat styroksiin ennen pahveja
Kartongista leikkaat 3cm kanttiinsa isommat palaset, prossu niiden välii ja teipillä kyljet umpeen.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
58
Pahvi+teippi ei vielä(kään) ole pettänyt. Jopa AMD kestänyt kustin polkemiset kun upottaa kannat styroksiin ennen pahveja
Styroxi on aika itsari kamaa jos yrittää ehkäistä ESD ongelmia, ongelmana styroxin kyky varastoida itseensä jännitettä, toimii luonnostaan jo konkkana ;)
 
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
27
Suuret kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneista. Näillä saaduilla eväillä mennään kohti myyntipalstaa lähipäivinä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 298
Viestejä
4 193 555
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom