Halvin keino nostaa FPS 4K pelaamisessa.

Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
32
Koneessa kiinni: näyttis: RTX 3070, prossu: i7-7700k, ram: Kingston Hyperx (8+8) 16gb 2666mHz, SSD Samsung evo 1Tb, emo: Maximus ROG ix Hero . Osat pysyy viileänä ja tallennustilaa jäljellä, ei varmaan siltä saralta saa lisää irti. Kaikki osat kellotettu.

Pelannut nyt Hogwarts Legacya ja FPS 4K RTX ON pyörii n. 45-60FPS (mulle riittävä sohvalta PS5-ohjain kädessä rötväten), mutta tipahtelee "välidemoissa ja linnan sisällä" alle 20 FPS tyyliin pariksi sekunniksi.

Youtubessa on videoita, että nostamalla RAM 32gb saisi tuon tippumisen jäämään tyyliin 20-40FPS. Ja ehkä muutaman freimin lähemmäs 60FPS keskiarvollisesti.

Käytettynä oon nähnyt saman kitin kun mulla (8+8) myynnissä n. 30€, mutta Internetissä sanottiin, että olisi parempi ostaa 16+16 3600mHz, kuin 4x8gb 2666mHz. Mutta sen hinta olisi taas jo 75€.

Mahtaako tuo RAM nosto edes vaikuttaa?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 114
Koneessa kiinni: näyttis: RTX 3070, prossu: i7-7700k, ram: Kingston Hyperx (8+8) 16gb 2666mHz, SSD Samsung evo 1Tb, emo: Maximus ROG ix Hero . Osat pysyy viileänä ja tallennustilaa jäljellä, ei varmaan siltä saralta saa lisää irti. Kaikki osat kellotettu.

Pelannut nyt Hogwarts Legacya ja FPS 4K RTX ON pyörii n. 45-60FPS (mulle riittävä sohvalta PS5-ohjain kädessä rötväten), mutta tipahtelee "välidemoissa ja linnan sisällä" alle 20 FPS tyyliin pariksi sekunniksi.

Youtubessa on videoita, että nostamalla RAM 32gb saisi tuon tippumisen jäämään tyyliin 20-40FPS. Ja ehkä muutaman freimin lähemmäs 60FPS keskiarvollisesti.

Käytettynä oon nähnyt saman kitin kun mulla (8+8) myynnissä n. 30€, mutta Internetissä sanottiin, että olisi parempi ostaa 16+16 3600mHz, kuin 4x8gb 2666mHz. Mutta sen hinta olisi taas jo 75€.

Mahtaako tuo RAM nosto edes vaikuttaa?
Noin hitailla muisteilla ihan sama laittaa neljä kampaa, 32gb saa pahimmat fps dropit selätettyä, mutta ei se silti sulavaa tule neliydinprossulla olemaan.
Kannattaa netistä katsoa optimoidut grafiikka-asetukset sillä moni tuon pelin asetuksista ei vaikuta huomattavasti kuvanlaatuun mutta rokottaa silti suorituskykyä, ray tracing esimerkiksi melko turha kun näyttää jo perus rasteroinnilla lähes samalta.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 021
Veikkaisin pahimmaksi ongelmaksi näytönohjaimen 8GB muistia, joka on nykyaikana hyvin niukasti erityisesti 4K-pelaamiseen. Muistin loppuminen aiheuttaa juuri pahoja FPS-droppeja. Itsellä samassa pelissä jo 1440p-resoluutiolla ilman säteenseurantaa muistin käyttö huiteli 10-12GB välillä. Ei siis ihme, jos menee diaesitykseksi välillä.

Prossukin on nykymittapuulla hidas ja hitaat muistit eivät auta yhtään. Linna ja Hogsmead ovat tässä pelissä todella raskaita ja kellotetulla i5-13600KF:lläkin ja nopeilla DDR5-muisteilla huomasi välillä nykäisyjä niissä.

Ota ainakin ensiapuun säteenseuranta pois päältä. Se syö näytönohjaimen muistia ja kuormittaa prosessoria enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
32
Joo varmaan tiputettava tuo RTX pois ja katsottava nuo suositellut asetukset. Joskus ainakin RDR2 en edes huomannut muutosta kun laski alemmas jotain grafiikoita, mutta FPS nousi, joten täytyy tehdä sama.

Kiitokset molemmille!

Jätetään lisämuistin osto välistä ja päivitellään sitten joskus DDR5 aikaan...
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 114
Joo varmaan tiputettava tuo RTX pois ja katsottava nuo suositellut asetukset. Joskus ainakin RDR2 en edes huomannut muutosta kun laski alemmas jotain grafiikoita, mutta FPS nousi, joten täytyy tehdä sama.

Kiitokset molemmille!

Jätetään lisämuistin osto välistä ja päivitellään sitten joskus DDR5 aikaan...
Ostaisin myös ne lisämuistit
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 114
Aivan! Siis kumpi parempi 4x8gb 2666 vai 2x16gb 3600? Vai onko mitää väliä eli halvempi vaihtoehto?
Halvempi vaihtoehto eli nuo 4x8gb. Tuolla 2666 nopeudella ei ole merkitystä onko 2 vai 4 kampaa käytössä, isommilla nopeuksilla sillä on enemmän merkitystä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 301
Viestejä
4 219 200
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom