Halpa ja hyvä pöytäkone

Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
61
Olisi tarve päivittää nykyinen yli 15v pöytäkone uudempaan...koska pian tämä lentää seinään kun menee hermot koneen tökkimiseen ja miettimiseen.

käyttö on vähäistä ja yleensä jotain perus surffausta ja videoiden katselua..
eli joku halpa ja hyvä kone hakusessa,hintaluokka n.200€. Mutta olen totaalisesti tipahtanut koneiden kehityksestä ja siksi apua kaipailisin.

esim, jotain tälläistä katselin, mutta en osaa sanoa onko hintansa arvoinen? vai saako samaan hintaan jotain parempaa jostain?

 
Liittynyt
18.04.2018
Viestejä
225
Olisi tarve päivittää nykyinen yli 15v pöytäkone uudempaan...koska pian tämä lentää seinään kun menee hermot koneen tökkimiseen ja miettimiseen.

käyttö on vähäistä ja yleensä jotain perus surffausta ja videoiden katselua..
eli joku halpa ja hyvä kone hakusessa,hintaluokka n.200€. Mutta olen totaalisesti tipahtanut koneiden kehityksestä ja siksi apua kaipailisin.

esim, jotain tälläistä katselin, mutta en osaa sanoa onko hintansa arvoinen? vai saako samaan hintaan jotain parempaa jostain?

Kun on netin peruskäytöstä kyse, niin tuo ehdotettu kone toimii siinä. Liikkeen myymässä koneessa on jonkunlainen takuu ja periaatteessa se on oma etunsa. Yrityskoneissa ehkä on vähemmän piileviä vikoja kuin yksityisen myyntiin laitetuissa? Leasing koneet lähtee kiertoon kun kalenteri niin näyttää.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 218
Minä oikeasti suosittelisin tuollaiseen käyttöön ChromeOS:aa. Se on ainoa käyttis, jolla saa toimivaa laitetta noin edullisesti. Esim. tuo ekassa viestissä ollut i5-3570 on jo 8 vuotta vanha prosessori ja minun maailmaani on ihan järjetöntä ostaa sellaista korvaamaan 15 vuotta sitten ostettu toinen kone. Lisäksi toi jätkä kokoaa harrastuksekseen hauskan oloisia koneita noin 300 euron hintaan Tietokone E5-2690 32gb DDR3 R9 290 4gb m.2ssd tai sitten Chromen puolelta löytyy noita uusia lähtien 300 eur tai sitten tällaisia Asus Chromebox i7 (8th gen) 16gb RAM 64SDD . Noikin molemmat linkkaamani olivat pyynnöiltään noin 300 eur, eli yli tuon budjetin. Tuo 200 menee ainakin minun näkemissä koneissa jonkin kipurajan alta ja tarjooma siellä on yleensä todella heikkoa ja vanhaa.

Toi Jaurakkajärven linkkaama tämän foorumin oma palsta on hyvä ja aktiivinen ja porukka hyvin tietää kanssa koneidensa oikean arvon, joten halpa menee oikeasti halvalla. En nyt osaa tämän paremmin ikävä kyllä neuvoa. OP voinee linkata noita löydöksiä ja sitten niitä yksittäisiä koneita voi hieman katsoa, mutta tuohon ei oikein ole mitään selkeitä neuvoja, kun se on hirveästi kiinni siitä, että mitä oikein on saatavilla.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 838
Yksi nopeusvertailupaikka on userbenchmark ja siellä ensimmäinen verrattuna tuohon jälkimmäiseen EliteDesk 705:een UserBenchmark: AMD A8-9600 APU (2016 D.BR) vs Intel Core i5-3570K eli ensimmäiseksi ehdotettu on selvästi nopeampi laskentatehossa. Toinen paikka vertailuun & CPU:n tiedot PassMark - AMD PRO A8-8600B - Price performance comparison
En luottaisi userbenchmarkin tuloksin vertaillessa erilsisia osia:

Hkultala ja kaotik ovat perustellet asian hyvin:
Kannattaa lopettaa sen Userbenchmarkin katseleminen. Se on TODELLA TYPERÄSTI ja puolueellisesti tehty benchmark. Sieltä ei löyty mitään hyödyllistä informaatiota vaan vain misinformaatiota.

Koko idea siitä, että mikrobenchmarkien tuloksista yhdistellään jotain yleistuloksia on toimimaton, ja userbenchmarkissa vielä niitä painotuksia muokataan sen mukaan että saadaan haluttu puolueellinen tulos.
UserBenchmark on täysin hyödytön sivusto, joka on jopa bannattu harhaanjohtavuutensa vuoksi Intelin subredditistä ja AMD:n subredditissäkin botti lisää automaattisesti huomautuksen sen epäluotettavuudesta viesteihin, jossa linkataan sinne. Muistaakseni joku muukin iso subreddit bannasi tuon kokonaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 762
Minä tykkään Userbenchmarkista :(

Ei sitä vaan pidä käyttää raudan vertailuun, mutta se antaa tarkan kuvan, mitä komponentteja koneessa on sisällä ja toimiiko ne oikein. Eli se huomaa, jos vaikka muistit on jääneet 2133MHz ja/tai HDD on vahingossa IDE-moodissa. 3DMarkkiakin käytän nykyään siihen, että katson, että tulokset on ok sille raudalle ja mitä lämpötiloja on ollut näytönohjaimella.

Käytännössä kun tuon ajaa uudelle kokoonpanolle, ja kaikki näyttää vihreää, niin sitten ei ole mitään kytketty väärin ja kone on konffattu oikein. En minä niitä lukuja katso. Tuo on vaan helppo 5min tsekkaus, että kaikki toimii ok.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 218
Minä tykkään Userbenchmarkista :(

Ei sitä vaan pidä käyttää raudan vertailuun, mutta se antaa tarkan kuvan, mitä komponentteja koneessa on sisällä ja toimiiko ne oikein. Eli se huomaa, jos vaikka muistit on jääneet 2133MHz ja/tai HDD on vahingossa IDE-moodissa. 3DMarkkiakin käytän nykyään siihen, että katson, että tulokset on ok sille raudalle ja mitä lämpötiloja on ollut näytönohjaimella.

Käytännössä kun tuon ajaa uudelle kokoonpanolle, ja kaikki näyttää vihreää, niin sitten ei ole mitään kytketty väärin ja kone on konffattu oikein. En minä niitä lukuja katso. Tuo on vaan helppo 5min tsekkaus, että kaikki toimii ok.
Juuri noin. Monta kertaa on Redditissä onnistuttu ratkomaan jonkun koneen ongelmia ihan vain ajamalla userbenchmark ja huomaamalla, että esim prosu toimii hitaammin, kuin muut vastaavat, tai juuri muistiongelmat näkyvät siinä selkeästi. Joo tuo Intel vs AMD bias on ihan jännä yms, mutta kun ne tiedostaa niin ei siinä sen jälkeen mitään ongelmaa ole ja se on hyvä tuota käydä kerralla läpi koneen lähes joka osa-alue.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 172
Viestejä
4 325 195
Jäsenet
72 173
Uusin jäsen
metsapuro

Hinta.fi

Ylös Bottom