Olen harkinnut vakavissani sidegrade-näppäimistöä puhtaasti pelikäyttöön. Yleiskäyttöön minulla on K95 Platinum mikä on kyllä toiminut erinomaisesti ja siitä löytyy kaikki ominaisuudet media-näppäimistä ylimääräisiin G-macroihin. Siinä on kuitenkin yksi heikkous - se on valtava, ja tietyissä peleissä nuo pienet näppäimistöt antavat paremman asennon. Ajattelin vapaaehtoisesti kävellä tähän uusimpaan markkinointimiinaan - tämä ilmiselvästi tekee minusta ammattilaispelaajan yhdessä yössä.
Minulla on hyvin rajallinen kokemus näistä mininäppäimistöistä. Olen käyttänyt muutamia kertoja muiden koneilla mutta ei siinä mitään tuntumaa ehdi saada ja itse en ole ikinä moista omistanut. Olen jonkin verran googlettanut ja etsinyt tietoa, ja saanutkin hyvän yleiskuvan. Nuo laitteet eivät kuitenkaan ilmaisia ole enkä näe syytä olla kysymättä muiden kokemuksia ja mielipiteitä ennen ostopäätöstä, eli kirjoitan tässä kirjeen joulupukille ja katson jos Korvatunturilta tulisi vastaus.
Prioriteetit - mitä enemmän plussaa, sen tärkeämpi. Miinus tarkoittaa "ei mitään käyttöä"
+++++ Pienikokoinen eli 60-65%
++++ Laadukkaasti rakennettu
++++ Hot swap
+++ Tactile > Linear
+++ Erilliset nuolinäppäimet
++ Layout jossa pieni LEFT SHIFT
++ Wireless
+ Laadukkaat keycapit
+ Edullinen hinta
+ Ulkonäkö
- RGB
- Äänitaso - ei väliä kunhan ei ole clicky switchit
- Liikkuvuus - ei tarvitse olla kevyt tai mahtua perseenreiästä sisään
Kartoittamiani vaihtoehtoja
1. Ducky One 2 SF (65)
+ Nuolinäppäimet
+ Nordic Layout
+ Hyvä build
+ Tutut Cherry MX Brownit tarjolla
- Wired
2. Anne Pro 2 (60)
+ Edullinen
+ Wireless
+ Paljon eri switchejä(Cherry/Gateron/Kailh)
- Ei nuolinäppäimiä
- Orcish layout
3. Drop ALT (65)
+ Nuolinäppäimet
+ Hot swap eli täysin muokattavissa mielialan mukaan
- Orcish layout
- Kallis
4. Durgod Hades 68
+ Paras build googlettelun perusteella
- Orcish layout
- Kallis
Saa jakaa kokemuksia näistä, kehua, haukkua ja ehdottaa muutakin. Kuitenkin mielellään perustelujen kera.
Minulla on hyvin rajallinen kokemus näistä mininäppäimistöistä. Olen käyttänyt muutamia kertoja muiden koneilla mutta ei siinä mitään tuntumaa ehdi saada ja itse en ole ikinä moista omistanut. Olen jonkin verran googlettanut ja etsinyt tietoa, ja saanutkin hyvän yleiskuvan. Nuo laitteet eivät kuitenkaan ilmaisia ole enkä näe syytä olla kysymättä muiden kokemuksia ja mielipiteitä ennen ostopäätöstä, eli kirjoitan tässä kirjeen joulupukille ja katson jos Korvatunturilta tulisi vastaus.
Prioriteetit - mitä enemmän plussaa, sen tärkeämpi. Miinus tarkoittaa "ei mitään käyttöä"
+++++ Pienikokoinen eli 60-65%
++++ Laadukkaasti rakennettu
++++ Hot swap
+++ Tactile > Linear
+++ Erilliset nuolinäppäimet
++ Layout jossa pieni LEFT SHIFT
++ Wireless
+ Laadukkaat keycapit
+ Edullinen hinta
+ Ulkonäkö
- RGB
- Äänitaso - ei väliä kunhan ei ole clicky switchit
- Liikkuvuus - ei tarvitse olla kevyt tai mahtua perseenreiästä sisään
Kartoittamiani vaihtoehtoja
1. Ducky One 2 SF (65)
+ Nuolinäppäimet
+ Nordic Layout
+ Hyvä build
+ Tutut Cherry MX Brownit tarjolla
- Wired
2. Anne Pro 2 (60)
+ Edullinen
+ Wireless
- Ei nuolinäppäimiä
- Orcish layout
3. Drop ALT (65)
+ Nuolinäppäimet
+ Hot swap eli täysin muokattavissa mielialan mukaan
- Orcish layout
- Kallis
4. Durgod Hades 68
+ Paras build googlettelun perusteella
- Orcish layout
- Kallis
Saa jakaa kokemuksia näistä, kehua, haukkua ja ehdottaa muutakin. Kuitenkin mielellään perustelujen kera.