Häiriötä kuvassa

Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
72
Mistä johtuu, että kuva särähtelee ja värähtelee windowsissa, mutta ei pelissä?

Jonkin aikaa jo vaivannut, mutta kun cs toimii niin ei ole tullut selviteltyä sen tarkemmin. Uskoakseni vielä olisi takuita jäljellä niin nyt olisi vielä hyvä aika laittaa kuntoon.

Windowsissa kuva tökkii aina
Pelin alkuvalikossa satunnaisesti
Pelissä ei muistaakseni ikinä
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Onko kyse näytöstä jossa on hyvin korkea virkistystaajuus? Jotain tyyliä 144Hz tai yli? Tulisi mieleen, että Windowsissa käytössä on maksimivirkistystaajuus kun GPU kuormaa ei ole. Pelin valikoissa kuormaa on jo hiukan ja kun taajuus laskee häiriö vähenee ja pelissä kone ei jaksa puskeä enää näytön täyttä virkistystaajuutta joten ongelma ei tule enää esiin.

Tuota voi oikeastaan testata vain kokeilemalla sitä näyttöä jossain toisessa koneessa. Jos se esiintyy sielläkin, niin joko näyttö tai sen kaapeli on rikki. Jos se näyttö toimii toisessa koneessa homma mennee näytönohjaimen puolelle
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
72
Haa, näyttöä en osannutkaan epäillä tällaisessa ajoittaisessa häiriössä, kiitos! Se on 144hz. Pitääpä testaa tota ensimmäisenä.

Ihan mutuna oletin, et winukassa menisi emolevyn gpulla ja pelissä varsinaisella gpulla. Silloin emolevyn kortissa olisi saattanut olla jotain häikkää..
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
72
Jep, ratkaistu!

60 hertzillä ei mitää häiriöitä ja kun vaihdoin takasin 144hz ja näytön asetuksista game modin fps-tilasta gamer1 valinnalle niin näyttäisi homma rokkaavan. Kiitoksia vielä avusta!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 945
Mulla on näytönohjaimena Radeon 7790 ja se on yhdistetty televisioon ja monitoriin full hd -tarkkuudella ja 60 hz taajuudella kumpaankin.

Television kuva välillä "räpsähtelee", ei jatkuvasti, mutta silloin tällöin... Olisiko näytönohjain jotenkin sökönä vai voiko tämä mitenkään olla esimerkiksi ajuriongelma tms? Olen kokeillut eri johtoja ja eri liittimiä sekä televisiossa että näytönohjaimessa, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta eikä myöskään sillä, onko HDR päällä vai pois.

Vanhan telkkarin aikaan se ei tätä tehnyt eikä uudenkaan kanssa aluksi, mutta nyt tekee aika usein...

Lisättäköön, että television kuva ei räpsähtele muussa käytössä paitsi tietokoneeseen kytkettynä.

PS. Tajusin juuri, että mulla on käytännössä aina Chrome-selain täydellä näytöllä televisioruudulla, joten saattaa tietysti siihenkin liittyä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Mulla on näytönohjaimena Radeon 7790 ja se on yhdistetty televisioon ja monitoriin full hd -tarkkuudella ja 60 hz taajuudella kumpaankin.

Television kuva välillä "räpsähtelee", ei jatkuvasti, mutta silloin tällöin... Olisiko näytönohjain jotenkin sökönä vai voiko tämä mitenkään olla esimerkiksi ajuriongelma tms? Olen kokeillut eri johtoja ja eri liittimiä sekä televisiossa että näytönohjaimessa, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta eikä myöskään sillä, onko HDR päällä vai pois.

Vanhan telkkarin aikaan se ei tätä tehnyt eikä uudenkaan kanssa aluksi, mutta nyt tekee aika usein...

Lisättäköön, että television kuva ei räpsähtele muussa käytössä paitsi tietokoneeseen kytkettynä.

PS. Tajusin juuri, että mulla on käytännössä aina Chrome-selain täydellä näytöllä televisioruudulla, joten saattaa tietysti siihenkin liittyä...
Villi veikkaus ajuriongelmaan, tuossa hiljattain HTPC-käytössä ollut vanha Radeon käyttäytyi kympin kanssa juuri tuolla lailla, eli jollain käyttiksen hakemalla vanhalla ajurilla kuva säpsähteli ja esiintyi artefakteja.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 945
Kyseessä saattoi olla niinkin yllättävä syypää kuin bluetooth-ajuripaketti, mutta pitää vielä tutkailla...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 817
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom