• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut GZR Progressiv-e CF 23 täysjousto-sähköpyörä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mahead
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
690
Tuote: GZR Progressiv-e CF 23 täysjousto-sähköpyörä
Tarjoushinta: 2999,99 e
Normaalihinta: 4999,99 e
Kauppa: Verkkokauppa.com
Voimassa: 30.9.2024 tai kunnes erät myyty loppuun
Linkki: Katso haulla GZR Progressiv-e CF 23 löytyvät tuotteet! (S, M ja L -runkokoot)
Promokoodi: -

Kommentti tarjouksesta:
Tämä oli tarjouksessa aiemmin 3699,99 e -hinnalla tähän päivään asti, ja tänään lähti vielä 700 e hinnasta pois. Mitä selvittelytyötä tein, komponenttien hinta/laatu-suhde oli hyvä jo aiemmalla tarjoushinnalla, tähän hintaan tuskin vastaavaa löytyy. Merkkipyörät vastaavilla osilla hinnat on pääosin reippaasti enemmän. Ei kevein sähköpyörä, muttei painavinkaan. Boschin moottori ja iso akku (750 Wh), smart system -versio mahdollistaa päivitykset itse. Molemmat jouset toimii ilmalla. GZR on Verkkokauppa.comin oma merkki, mutta pyörä on rakennettu yhteistyössä italialaisen Atalan kanssa. Rungossa on jopa heidän tarransa.

Omat fiilikset lyhyen koeajon perusteella: laadukkaan tuntuinen runko, hyvät jarrut, kelvolliset vaihteet. Hissitolppa ajaa asiansa, mutta siitä ehkä tuli vähän hinnat alkaen -olo. Satula toimii, hyvät gripit. Avustus on miellyttävä, eco-moodissa pyörä tuntuu yllättävän paljon luomupyörältä. Muissa moodeissa moottorin avustuksen tuntee selvemmin. Moottori oli ehkä hiukan äänekkäämpi kuin odotin, mutta ääneen tottui nopeasti. Kulku kivikossa ja juurakossa oli pehmeää ja varsin miellyttävää jäykkäperäiseen läskipyörään verrattuna.

Verkkokaupassa 24 kk kuluton ja koroton maksuaikamahdollisuus 30.9. asti. Aiemmin suunnitelmani oli ostaa jokin vastaavanlainen pyörä sitten kun firma saa pitkään ja hartaasti puuhatun pyöräedun lanseerattua, mutta ale + kuluton ja koroton maksuaika tarjosi mielestäni vähintään yhtä hyvät edut ilman haittoja. Toki vakuutus jää omalle vastuulle tässä ratkaisussa.

Itse ostin (ja asensin) lisäksi lokasuojat: SKS Mudguard Mudrocker Rear 27,5" - 29" takalokasuoja, musta 37,99 ja SKS Mudguard Mudrocker Front 27,5" - 29" etulokasuoja, musta 33,99 . Kannattaa huomioida, että kovin paljon noiden kanssa ei jää ylimääräistä tilaa renkaille.

Ja näiden lisäksi vaihtajan korvake: GZR Progressiv-e CF vaihtajan korvake, varaosa 29,99 (30 e on aika riistohinta, mutta eipä tuon kanssa oikein ole vara nirsoilla).

Itse käytän entuudestaan löytyvää erillistä valoa, mutta sähköjärjestelmän kanssa oikean adapterin ostamalla on yhteensopiva Light 5 -lampun kanssa: Katso haulla light5 löytyvät tuotteet! . Ymmärsin että valonapin käyttöönotto vaatii kuitenkin valtuutetussa huollossa pyörähtämistä. Valostoressa samat valot myynnissä muutaman kympin halvemmalla.

Tarjouksessa myös alumiinirunkoiset versiot. Hyvä hinta niilläkin, mutta osasarjat on halvempia, akut hitusen pienempiä ja kierrejouset edessä. Niihin nähden muutaman satasen hintaerolle saa paljon vastinetta.
 
Liian painava. Alle ja noin 20kg täysjoustosähkärien markkina kasvaa vauhdilla ja mielestäni näiden painavien ’traktorien’ ostamiselle ei juuri ole perusteita.
 
Aiemmin suunnitelmani oli ostaa jokin vastaavanlainen pyörä sitten kun firma saa pitkään ja hartaasti puuhatun pyöräedun lanseerattua, mutta ale + kuluton ja koroton maksuaika tarjosi mielestäni vähintään yhtä hyvät edut ilman haittoja.
Työsuhdepyörä voi olla siis myös Ale-hintainen. Eli jokaisen kannattaa itse arvioida haluaako sitoutua maksamaan tällaista pyörää 36kk työnantajalle jolloin sen saa vastavuoroisesti vielä tätä tarjousta merkittävästi halvemmalla
 
Liian painava. Alle ja noin 20kg täysjoustosähkärien markkina kasvaa vauhdilla ja mielestäni näiden painavien ’traktorien’ ostamiselle ei juuri ole perusteita.
Alle 20kg sähkäreissä on merkittävästi vähemmän vääntöä moottorissa puhumattakaan pienistä akuista. En oikein nää niiden ostamiselle perusteita.
 
Fillarifoorumilla ihan hyviä kommentteja tuon edeltävästä mallista
verrokkina pitänee olla joku toinen/vastaava tuolla Bosch:n isolla (750Wh) akulla oleva oleva pyörä, kun ulkomuistista vedettynä tuo uusi 750Wh akku on liki 1kg painavampi kuin 625Wh akku ja yli 1,5kg. painavampi kuin 500Wh akku.
Verokkina nyt tässä vähän 700+Wh pyöriä:

Rocky Mountain Altitude Powerplay (720Wh) ~25kg
Specialized Turbo Levo (700Wh) ~23kg
Trek Rail (750Wh) ~24 kg
Canyon Spectral:ON (720Wh) ~23kg
Scor 4060 Z LT (720Wh) ~22kg
 
Se on mitä haluaa, minä en tykännyt ~25kg sähköläskistä, omiin ajoihin se oli aivan liian kankea. Mieluummin ajan 13kg luomu 29er jäykkäperällä. Tarvitseeko 85Nm vääntöä myöskään, minä en tarvinnut, Shimano E7000:n 60Nm oli aivan riittävästi jopa tuohon läskiin.
 
Alle 20kg sähkäreissä on merkittävästi vähemmän vääntöä moottorissa puhumattakaan pienistä akuista. En oikein nää niiden ostamiselle perusteita.
Uudessa Orbea Risessa esim täydet 85Nm väännöt EP801 moottorista ja 600 ja 800Wh akut. DJI / Avinox uutuus taas jopa 120Nm ja 800Wh. Molemmat alle 20kg.
 
Orbea Rise H30 pääsee aika lähelle, vaikkakin tämä malli on karvan yli 20kg. 4190€ esim nyt täällä. Korjasin luonnollisesti väitettä kevytsähkäreiden tehosta yleisesti.

 
Orbea Rise H30 pääsee aika lähelle, vaikkakin tämä malli on karvan yli 20kg. 4190€ esim nyt täällä. Korjasin luonnollisesti väitettä kevytsähkäreiden tehosta yleisesti.

Viime vuoden malli, jossa saatavuutta ainoastaan XL-koossa, hyvä verokki siis.
 
Osaako joku sanoa, että miten tuon pyörän hiilikuituinen suojakansi on irroitettavissa ? tarviiko siihen joku mutteri pyörittää auki ennen kuin pääsee akkuun käsiksi vai miten sen toimii ?
 
Osaako joku sanoa, että miten tuon pyörän hiilikuituinen suojakansi on irroitettavissa ? tarviiko siihen joku mutteri pyörittää auki ennen kuin pääsee akkuun käsiksi vai miten sen toimii ?
Ilmeisesti* niin, että avaimella käännetään lukko auki ja sitten painetaan kannessa olevaa lukitusklipsua alaspäin, ja kansi irtoaa. Mutta muttereita ei siis tarvitse aukoa.

*) En onnistunut lyhyellä ähräämisellä sitä irrottamaan, koska klipsu vaikutti olevan hyvin tiukassa. Tästä valitettiin arvosteluissakin. En tiedä pitäisikö avainta kääntää yhtäaikaa klipsun painamisen kanssa, vai ensin avaimella lukko auki ja sitten klipsu. Ohjeita en tietenkään ole lukenut.
 
Alkuperäisen valmistajan mallistosta lähin pyörä taitaa olla tämä (pienillä osamuutoksilla):

Whistle B-Rush C6.4
Runko näyttäis muutaman geometriatiedon vertailun perusteella samalta. Jos joku googlaa tämän perusteella arvosteluja, niin osasarjan puolella eroja löytyy ainakin seuraavista:
  • Takaiskari
  • Eturatas (Verkkokauppa.comin tuotetiedoissa oli muuten FSA 36T, mutta ainakin mulla on FSA 34T)
  • Kammet
  • Vaihdevipu
  • Jarrut
  • Takapakka
  • Navat
  • Hissitolppa
  • Satula
  • Renkaat
  • Näyttö

 
Muistelen että tämä malli on testattu taannoin Fillarilehdessä. Kiinnostuneiden kannattanee etsiä ja lukaista testi.
 
Tekniikan Maailma 2A/2024
Hyvää: viimeistely, koko voimapaketti
Huonoa: paino, jousitus tahmaa kylmässä

Tuossa TM:n testipyörässä on eri keula mitä verkkokaupan tuotetiedoissa nyt.

TM: Marzocchi Bomber Z2 140mm
Vkauppa: Rockshox 35 Gold 150mm

Normaalihintaan ei mikään erikoinen mutta perus ok suoritus. Tällä tarjoushinnalla mielestäni todella hyvä diili ja jos yksittäinen komponentti alkaa hiertämään niin vaihto onnistuu kyllä.
 
Olisikohan tässä aineksia ympärivuotiseksi yleisfillariksi vai onko liian overkill?
 
Olisikohan tässä aineksia ympärivuotiseksi yleisfillariksi vai onko liian overkill?
Ympärivuotista yleisfillaria minäkin tästä haen, ja mietin samaa että meneekö overkilliksi. Mutta kävin eilen tuolla kaupassa, ja kyllä se pyörätielläkin oli heittämällä mukavin fillari jolla olen ajanut (avustus ja jousitus, tekee kuoppien ja katukivien ja tietöiden ylittämisestä mukavampaa).

Aion kuitenkin ajella tällä myös maastossa, ja talvella myös läskipyörälläkin. Ja kesällä fiilisten mukaan cyclocrossilla.
 
Ympärivuotista yleisfillaria minäkin tästä haen, ja mietin samaa että meneekö overkilliksi. Mutta kävin eilen tuolla kaupassa, ja kyllä se pyörätielläkin oli heittämällä mukavin fillari jolla olen ajanut (avustus ja jousitus, tekee kuoppien ja katukivien ja tietöiden ylittämisestä mukavampaa).
Kiitos, rohkaistuin tilaamaan kun L-koon saatavuus rupesi sulamaan silmissä. Fillarilehden testissä oli mainittu "Yleiskäyttöön pyörää etsivälle kuskille GZR rastittaa monta tärkeää ruutua.". Menee sähköpotkulauta ja vanha Kona tämän tieltä myyntiin :tup:
 
Riittääköhän 150mm joustoa yleisfillariksi.. :smoke: Ei sillä, teki mieli itsekin ostaa leluksi, vaikka mieluummin ajan jatkossakin nykyisillä akustisilla fillareilla. Päädyin lopulta samaan tulokseen kuin täällä olleen Elisan tarjousdronen kanssa, ei ole käyttöä. Olihan tuo ihan houkuttava paketti ns. entry level maasturiksi.
 
Mielenkiintoinen käsitys yleisfillarista jos kuvittelee sen olevan käytännössä sähköprätkä
 
Mitenköhän kyseinen pyörä vertautuu tähän: Orbea Rise H30 2024 Iceberg Grey/Moondust Blue Gloss - IBKSport your cycling shop, joka kanssa hyvässä alessa ja vain muutaman satasen kalliimpi? Pienenmpi akku sekä vähän vähemmän vääntämä moottori, mutta samalla kevyempi.
Tuo Orbea on ns. kevyt sähköpyörä, jossa tavoiteltu kevyempää painoa pienemmällä akulla yms. GZR on ns. täyssähköpyörä.

Hyvä pyörä tuo Orbea tuohon hintaan.
 
Käyttökokemusta on samantyylisestä fillarista. Täysjousto pitkällä joustomatkalla ja isolla akulla. Menee myös kaupungissa yleisfillarina moitteetta, käytännössä sähköavustus poistaa kaikki täysjouston huonot puolet ja järeilläkin maastorenkailla helppo pitää 25 km/h nopeutta asfaltilla.
 
Orbea Rise H30 pääsee aika lähelle, vaikkakin tämä malli on karvan yli 20kg. 4190€ esim nyt täällä. Korjasin luonnollisesti väitettä kevytsähkäreiden tehosta yleisesti.


Erikoista että mainitsee löytyvän parempia alle 3000€ hinnalla ja laittaa samalla linkkiä tuotteeseen, jonka hinta onkin 4190€. En ymmärrä miksi ignoorata kommentit joissa kysellään linkkiä alle 3000€ tuotteeseen ja seistä sanojensa takana.

Tuota linkkaamaasi 4190€ Orbea H30 2023 mallia löytyy melkein tonnin halvemmalla 2024 mallina, johon joku laittoikin linkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenköhän kyseinen pyörä vertautuu tähän: Orbea Rise H30 2024 Iceberg Grey/Moondust Blue Gloss - IBKSport your cycling shop, joka kanssa hyvässä alessa ja vain muutaman satasen kalliimpi? Pienenmpi akku sekä vähän vähemmän vääntämä moottori, mutta samalla kevyempi.

Tuohon kun saisi vielä toimimaan tuon 10% alen tippuisi hinta 3059,10 euroon + 45€ postit, mutta kassalla sanoo ettei toimi tuotteen kanssa, tarkista kampanjan ehdot (missään ei ole linkkiä ehtoihin):

Offer Orbea 2024 10% Discount.
Coupon code: orbea10

En tiedä pitääkö lainkaan paikkansa?
2023 malli 18kg
2024 malli 22kg

Hemmetin vaikeaa tuntui olevan merkitä pyörän painoa tuoteselosteisiin, jota hehkutetaan useaan otteeseen tuotekuvauksissa. Nuokin painot poimittu lopulta Google Veikkauksista.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240922-092451_Opera.png
    Screenshot_20240922-092451_Opera.png
    155,6 KB · Luettu: 60
Orbeaa sai tosiaan houkuttelevaan hintaan. Jos sitäkin saisi kuluttomalla 24 kk diilillä niin olisin varmaan jo tilannut. Tämä GZR ei kertakaikkiaan miellytä silmää ja siksikin jäi hankkimatta.

Arkipyöränä sähköinen täysjousto on (painosta riippumatta) oikein mukava. Muutaman vuoden sellaisen omistin ja ainoa miinus oli että huoltojen hinnat olivat ehkä hieman tyyriimpiä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä GZR ei kertakaikkiaan miellytä silmää ja siksikin jäi hankkimatta.
Tuo ulkonäkö ei kyllä itseänikään viehättänyt, halvemmat versiot olisivat olleet omaan silmään nätimmän näköisiä. Onneksi livenä vähän parempi kuin kuvissa.

Alkuperäinen satula lähti jo vaihtoon, tilalle hyväksi havaittu ja monen pyörän kautta kiertänyt Brooksin B17 nahkajakkara. Tuon vaihtamisen myötä pyörästä meni viimeinenkin kipupiste, vaikka ulkonäkö jakanee entistä enemmän mielipiteitä.
 
Saiko joku jotain käyttöohjetta tuon muistikun lisäksi tähän pyörään lainkaan ?
 
Saiko joku jotain käyttöohjetta tuon muistikun lisäksi tähän pyörään lainkaan ?
Ei tullu mulle ainakaan. Jousitukselle aloituspaineita ja -asetuksia katsoin Rockshoxin Trailhead-appsilla. Tai no, lähinnä etuiskarille, koska suositusten näkemiseksi iskari pitää rekisteröidä, ja takaiskarin sarjanumero jää asennettuna piiloon. Takaiskarin kohdalla kuitenkin löytyi jostain yllättävän toimiva nyrkkisääntö, että oma paino paunoina (?, se jenkkien käyttämä suure, yksikkönä lbs) kertoo suoraan iskariin pumpattavan psi-lukeman.

Rungon mutterit kiristin momenttiin niistä kohdin, joissa momenttilukema oli merkitty ruuvin yhteyteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom