GU10-polttimoista

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Tässä langassa voisi keskustella yleensäkin GU10-kantaisista polttimoista.

Itse tässä mietiskelen että onko GU10-kantaan oikein muita polttimotyyppejä kuin spottimalliset? Mielestäni joskus olen jossain nähnyt "hehkulampputyylisiäkin" polttimoita. Kaipailisin jotain vähän enemmän ympärivalaisevaa mallia, valaisin kun on sellaista mallia että sellaisetkin polttimot kävisivät hyvin. Ainakaan nopeasti vilkuiltuna ei muita kuin spotteja löytynyt ainakaan kotimaan markkinoilta, lähinnä on halogeenispottia, ESL-"spottia" ja ledispottia tarjolla. Tietty toinen vaihtoehto olisi valaisimen kantojen vaihtaminen jos sattuu onnistumaan tai sitten koko valaisimen vaihto mutta kun muuten tuo tuuletinvalaisin olisi juuri passeli kyseiseen tilaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
388
ostin kokeeksi ikean ledi lampun halogeenin tilalle. Eli nyt on 8 lampun himmennettävässä systeemissä muut haloja ja kaksi lediä. Ledit surisee mutta toimii hyvin. Eteisessä on jussi led säädin ja philipsin ledit, nekin surisee hiukan kovemmalla teholla muttei kovin äänekkäästi. Mikä neuvoksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
ainakin itse tullut hommattua ebaystä jotain 6w ledi polttimoita 120asteen valo keilalla ja on kyllä ihan jees valoteho ja ei ole spottimainen.

esim. Bioledex KADO 5W LED Spot GU10 450Lm 120° Warmweiß 2700K Strahler Spotlampe 293 | eBay
Tuokin on ehkä hieman liian spottimainen mun makuun. Muistelisin että yksi nykyisistä polttimoista olisi 120 asteen keilalla mutta käytännössä ainakin kyseisessä yksilössä avauskulma on oikeasti lähempänä 90 astetta ja laidoilla valoteho on heikko. Kuten jo aikaisemmin mainitsin, muistelisin joskus nähneeni sellaisiakin yksilöitä joissa ei ole mitään rajaavaa heijastinta vaan valoa lähtee joka suuntaan poislukien kannan varjostama alue. Itseasiassa taisin googlella löytääkin aiemmin yhden mallin mutta se oli jossakin ulkomaisessa nettikaupassa joka toimittaa vain firmoille ja vain isompia eriä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 127
Kiinalaisissa verkkokaupossa on niitä kanta-adaptereita joilla saa e27 kantaisen lampun GU10:n tilalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Kiinalaisissa verkkokaupossa on niitä kanta-adaptereita joilla saa e27 kantaisen lampun GU10:n tilalle.
Hmm... tuollaista voisi miettiä. Tosin, E27 vaikuttaa vähän isolta kannalta jos adapterilla tuollaisen toteuttaa, varmaankin vastaavia löytyy myös E14-kannalle. Tuo ratkaisu toisi polttimovalikoimaan aika paljon lisää.

edit:
Näköjään GU10-E14 -adaptereitakin löytyy. Sellaisilla saisi ehkäpä järkevät polttimot tuohon valaisimeen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 016
Viestejä
4 189 182
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom