Gtx 980ti näytöt pimeäksi kesken kaiken?

KtK

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
424
Teki jännän tempun kone kesken pelaamisen tossa pari päivää sitten. Yht'äkkiä päänäyttö pimeäksi ja sen jälkeen myös toinen näyttö. Päänäyttö 27" on displayportissa ja toinen näyttö 24" hdmi:ssä.

Resetoinnin jälkeen ei displayportin näyttöä löytynyt millään.
lopulta guuglettamalla löytyi vinkki ,mikä auttoi. Näytöstä virrat pois vähäksi aikaa ja sen jälkeen taas oli näyttö/displayport kehissä.

Ei ollut edes 980ti kellotettuna tossa vaiheessa ja prosun ja näyttiksen lämmöt alhaiset (msi afterburner kakkosnäytöllä) Dead island riptided (definitive edition) pelatessa.

Tosi hämärä sessio?? Nyt toimii taas ihan millä vaan pelillä/tai benchmarkilla ja paljon rajummillakin rasituksilla.

Onko jollain tullut vastaavaa tilannetta. Displayport oli sekoamisen jälkeen pois pelistä ,kunnes näytön virrat oli pois vähän aikaa. Muuten ei saanut näyttöä windowsissa enabloitua päälle millään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Minullakin joskus harvoin nykyiseen näyttöön tulee yllättäen musta ruutu n. sekunniksi, yleensä netin selaamisen aikana, mutta voi olla pelkkää sattumaa. Ainoastaan
kerran tapahtui muutaman minuutin kuluttua koneen käynnistymisestä jolloin ei edes selain ollut vielä pyörimässä. Tapahtumalokeihin ei jää mitään epäilyttävää
eikä näytönohjaimen ajureita oltu päivitetty tietämättäni. Itse epäilen että tämä näyttö saattaa olla herkempi jännitteiden vaihtelulle, siitä päättelin koska kerran
myrskyn aikana verkon jännitteet heittivät vähän ja jotkut herkemmät kodin laitteet boottasivat uudelleen mutta ei itse tietokone, ainoastaan näyttö(käynnistyi uudelleen).
Voi olla näytönohjainkin syyllinen mutta toimii muuten ihan moitteetta. HDMI-liitin käytössä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
Oliskohan tässä klassinen displayport kaapeli ongelma jossa 20-pinni on kytketty? (Displayport kaapeleissa ei kuuluisi olla pinni 20 kytketty mutta niinpä ne vain välillä on).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Mulla tekee kans toi gtx 960 samaa, et mustaksi vetää ruudun hetkeksi nettiä selatessa. Olen pähkäillyt et mahtaa olla jotain tekemistä hd:n kanssa. Yleensä juuri silloin kuvaruudussa joku video alkaa pyörimään jossain
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 115
Viestejä
4 196 041
Jäsenet
70 850
Uusin jäsen
kalmari69

Hinta.fi

Ylös Bottom