Testejä näytönohjainten pelisuorituskyvystä on netti pullollaan, mutta ainkin itse olisin kaipaillut enemmän tuloksia/vertailuja koskien hyötykäyttöä. Tässä muutama yksittäinen tulos, toivottavasti jollekin pähkäilevälle voisi olla apua.
Järjestelmä:
Emo: ASUS Z170-A
Prossu: i7-6700K
Muistia: 48GB DDR4
Näyttis: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4G VS Palit Jetstream Geforce RTX 2070
______________________________________________________________________
Blender 2.8 Forest – Win10 - Nvidia Studio 431.86 – CUDA – no CPU
EEVEE 3840*2160
Sampling 200
22 frames (PNG)
___________________________________________________________
Blender 2.8 Classroom – Win10 - Nvidia Studio 431.86 – CUDA – no CPU
CYCLES GPU compute 3840*2160
Sampling 100
2 frames (PNG)
Tässä jännää se, että todellakin renderöinti kesti pidempään, kun käyttöön otti asetuksista myös CPU:n. Voi kyllä johtua myös "tiilien" koosta.
_______________________________________________________
DaVinci Resolve 16.1b2 – Win10
Render 4K-timeline → Youtube 1080p (H.264)
katso liitettä 280248
Järjestelmä:
Emo: ASUS Z170-A
Prossu: i7-6700K
Muistia: 48GB DDR4
Näyttis: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4G VS Palit Jetstream Geforce RTX 2070
______________________________________________________________________
Blender 2.8 Forest – Win10 - Nvidia Studio 431.86 – CUDA – no CPU
EEVEE 3840*2160
Sampling 200
22 frames (PNG)
___________________________________________________________
Blender 2.8 Classroom – Win10 - Nvidia Studio 431.86 – CUDA – no CPU
CYCLES GPU compute 3840*2160
Sampling 100
2 frames (PNG)
Tässä jännää se, että todellakin renderöinti kesti pidempään, kun käyttöön otti asetuksista myös CPU:n. Voi kyllä johtua myös "tiilien" koosta.
_______________________________________________________
DaVinci Resolve 16.1b2 – Win10
Render 4K-timeline → Youtube 1080p (H.264)
katso liitettä 280248