GTX 970 SLI, Silta on kiinni mutta linkkiä ei synny

Liittynyt
21.03.2018
Viestejä
50
Päivitin juuri palikkaa koteloon,
i5 7600k,
Asus strix Z270-H gaming,
2x GTX 970, EVGA/MSI

Nyt on alla fresh win 10 pro ja kokeiltu siltaa molemmissa "sormissa". Silta otettu edellisen emon (MSI P67A-GD55 B3) paketista ja on käyttämätön.
Voiko tuo silta olla rikkinäinen vai missä muualla voi olla vikaa?






:edit:
Tuli kokeiltua kortit ristiin rastiin, ei vaikutusta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.03.2018
Viestejä
50
Hmm, nuo tarkat mallit ovat siis EVGA GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0 (04G-P4-2978-KR) ja MSi GeForce GTX 970 GAMING 4G (GTX-970-GAMING-4G). Ei auttanut kortti kerrallaan asentelut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Multa saattaisi löytyä ylimääräinen ja käyttämätön Sli-silta, voisin tuon sulle lähettää, vaikka perus kirjeellä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Tuota SLI:tä voisi kokeilla vaikka win7 ja vanhempien ajurien kanssa, koskematta rautaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Fläsää kortteihin sama bios. Jos ei toimi, niin voi olla sillasta kiinni. Muutenkin SLI:llä kannattaa olla samat kellot korteissa, helpottaa vähän frame timeja, kun ne kortit renderöivät lähes kaikissa peleissä vuorotellen.

Edit: Tai siis renderöivät toki samanaikaisesti, mutta ruudut valmistuvat vuorotellen. Kuitenkin :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
915
Melkeen voisin väittää että sillassa ois vika. Joskus muinoin 8800GT ja GTX260 SLI-seteissä oli eri valmistajan eri kelloilla pyörivät kortit ilman ongelmia. Kai olet testannut kortteja myös yksittäin, ettei toinen ole viallinen?
 
Liittynyt
21.03.2018
Viestejä
50
Tuota SLI:tä voisi kokeilla vaikka win7 ja vanhempien ajurien kanssa, koskematta rautaan.
Tämä ei ole tällä hetkellä mahdollista, tai en jaksaisi ruveta partitioimaan, eikä taida olla enää w7 mediaa tallessa.

Fläsää kortteihin sama bios. Jos ei toimi, niin voi olla sillasta kiinni. Muutenkin SLI:llä kannattaa olla samat kellot korteissa, helpottaa vähän frame timeja, kun ne kortit renderöivät lähes kaikissa peleissä vuorotellen.

Edit: Tai siis renderöivät toki samanaikaisesti, mutta ruudut valmistuvat vuorotellen. Kuitenkin :D
Kuinkas tuo fläshäys onnistuu gpu:lle?

Melkeen voisin väittää että sillassa ois vika. Joskus muinoin 8800GT ja GTX260 SLI-seteissä oli eri valmistajan eri kelloilla pyörivät kortit ilman ongelmia. Kai olet testannut kortteja myös yksittäin, ettei toinen ole viallinen?
On testattu, toimivat molemmat erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
EI valmistajalla tai kelloilla oletettavasti ole merkitystä. Itsellä oli MSI:n 980GTX ja Nvidian Refu 980GTX. Tottakai ne toimi omilla taajuuksillaan mutta hitaamman kortin mukaan. Itsellä oli sellainen Asus brändätty 2-way Silta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Ei ainakaan 3 vuotta sitten ollut väliä eri kelloilla kun itsellä oli 970 SLI, juurikin pientä heittoa oli kelloissa mutta tämä ei vaikuttanut mihinkään.
Kyllä se kiistatta vaikuttaa ihan sitä kautta, miten SLI toimii. Jos toinen kortti on nopeampi, saa se framensa aiemmin valmiiksi. Tosin ero on vain muutamia prosentteja, eikä välttämättä ole silmin havaittavissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Pienellä heitolla tuskin on eroa kuin paperilla
Yleensä joo, mutta frametime-heittely on multi-GPUn toiseksi suurin ongelma lisääntyneen input lagin jälkeen. Kellojen eroavaisuus korostaa ongelmaa hieman. Toki herkkyys molemmille ongelmille on hyvin yksilöllistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Viimeksi kesällä oli multi-GPU (290 CF) ja veikkaan että enemmän paskat skillit kuin mahdollinen stutteri oli kuolemien syynä :D

Frametimeistä en ole koskaan perustanut vaan asetukset vaan oltava sillä tasolla ettei fps tipu pumpum-peleissä alle sadan, viime aikoina tullut pelattua FF XV:tä jossa pätkäisyt lähinnä PC-portin yleinen ongelma; singleplayereissä satunnaiset dropit ei niin vakavia. Ja tää ihan yhdellä 980 Ti:llä.
Tää menee jo helkkarin off-topiciksi, mutta kokeilen kepillä jäätä. SLI lähes tuplaa inputlagin grafiikkapuolen osalta, toki se ei vaikuta hiireen tahi näyttöön. Esimerkiksi 50fps tapauksessa pitää suoltaa ulos frame 20ms välein - yhdellä GPU:lla se puskee sen siihen vähän alle kahteenkymmeneen millisekuntiin. SLI:llä renderöinti vuorotellaan, joten yksittäinen GPU voi käyttää reilu tuplat aiemmasta varatusta ajasta pelkkään numeronjauhantaan. Lopputulemana on smoothi 100fps, mutta input lag vastaa normaalia ~50fps. Detaljit menevät mulle liian monimutkaisiksi, kun mukana on prossan käskytystyö näyttiksille ja pelaajan käpistelemät välineet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 120
Viestejä
4 196 220
Jäsenet
70 852
Uusin jäsen
tofu

Hinta.fi

Ylös Bottom