GTX 1080 komponenttikartta

Liittynyt
01.08.2022
Viestejä
15
Tosiaan tämmöinen pieni happy little accident kävi tuossa. Katti otti ja kusi koneen päälle ja luulin saaneeni kaiken putsattua ja pelastettua komponentit mutta selvisikin että vähän oli jäänyt näytönohjaimen päälle ja oli päässyt syövyttämään ja nyt ei näyttis enää toimi. Onko olemassa jotain komponenttikarttaa että näkisi mitä komponenttejä mihinkin paikkaan näytönohjaimeen kuuluu tai jotain firmaa joka järkevään hintaan voisi korjata? Kyseessä gtx 1080
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 816
Lyhyesti vastaten ei ole kytkentäkaavioita tai piirilevykuvia. Paras betsi on löytää romukortti samanlaisella piirilevyllä ja poimia siitä mitä tarvii.

Mikä on kortin malli, mulla on hyllyssä jokunen korjaamattomasti mäsä 1080
 
Liittynyt
01.08.2022
Viestejä
15
Lyhyesti vastaten ei ole kytkentäkaavioita tai piirilevykuvia. Paras betsi on löytää romukortti samanlaisella piirilevyllä ja poimia siitä mitä tarvii.

Mikä on kortin malli, mulla on hyllyssä jokunen korjaamattomasti mäsä 1080

Kyseessä siis Asus ROG STRIX GeForce GTX 1080 A OC

Tuota miettinytkin jos löytyisi romukortti jostain ja siitä osat. Toivottavasti löytyy!
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 835
Liian uusi käyttäjä, ei pysty lähettämään yksityisviestejä.

Mutta ite ongelmaan, luulen että tuo kortti on menetetty tapaus, tuskin kukaan ulkopuolinen ainakaan järkihintaan sitä korjaa. Käytettyjen korttien markkinoilla noin 200 euron hintaluokassa nuo liikkuu.

Olen iloisesti yllättynyt jos tuosta vielä toimivan kortin saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 816
Liian uusi käyttäjä, ei pysty lähettämään yksityisviestejä.

Mutta ite ongelmaan, luulen että tuo kortti on menetetty tapaus, tuskin kukaan ulkopuolinen ainakaan järkihintaan sitä korjaa. Käytettyjen korttien markkinoilla noin 200 euron hintaluokassa nuo liikkuu.

Olen iloisesti yllättynyt jos tuosta vielä toimivan kortin saa.
Höps, kyllä tuo kuntoon saadaan.

Höh, tökkää sitten mailia vaikka niin eikhän se siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2022
Viestejä
15
Selvä. Pessimisti ei pety ;)
Nykypäivän kertakäyttökulttuuri on vaan semmosta, että kun työ on niin pirun kallista > Takuunalaiset laitteet nakataan tutkimatta roskikseen ja annetaan hyllystä uusi tilalle.
Tätähän se meinaa olla, siksi olenkin iloinen jos tuon vielä korjattua saan! Postaanpas vaikka tietoa sitten jos tulee korjatuksi ja pelittää :D
 
Liittynyt
01.08.2022
Viestejä
15
Selvä. Pessimisti ei pety ;)
Nykypäivän kertakäyttökulttuuri on vaan semmosta, että kun työ on niin pirun kallista > Takuunalaiset laitteet nakataan tutkimatta roskikseen ja annetaan hyllystä uusi tilalle.

Ehythän siitä vielä tuli! Vähän oli alusta syöpynyt ja meinas olla ongelmia saada komponentti tarttumaan mutta kyllä se kiinni sitten saatiin vielä. Onneksi oli vain yksi komponentti mikä oli hajonnut. Saa nähdä sitten että toimiiko kuukauden vai vuoden :lol:

Tätäkin kautta Kizmolle vielä iso kiitos!
 

Liitteet

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 808
Actually Hardcore Overclocking YouTube "Buildzoid" kanavalla aika paljon näyttisten korjauksia jos kiinnostaa katsella:

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6
Lainaan ketjua saman asian tiimoilta, mikä komponentti on kyseessä ja onko kenelläkään rikkinäisesessä kortissa vastaavaa? Oman kortin komponentin pinnassa tosin lukee 100 C68 (kuva netistä)
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Lainaan ketjua saman asian tiimoilta, mikä komponentti on kyseessä ja onko kenelläkään rikkinäisesessä kortissa vastaavaa? Oman kortin komponentin pinnassa tosin lukee 100 C68 (kuva netistä)
Tähän kannattaa laittaa valmistaja kortin malli. Netin kuvassa on vielä kai GTX 1060.

Komponentin vieressä on Cnumero , niin se on kondensaattori.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 816
poweripuolen suodatuksen polytantaali, kortti aika varmasti toimii ilmankin sitä.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
804
Niin siis piirilevyissä se Cnumero on komponentin järjestysluku. Kyseessä siis kondensaattori kyllä (en tosin katsonut itse kuvaa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Niin siis piirilevyissä se Cnumero on komponentin järjestysluku. Kyseessä siis kondensaattori kyllä (en tosin katsonut itse kuvaa).
C on capacitor, numero on järjestyluku. Siellä on myös muita kirjaimia, kuten Q ja U - ja niiden perässä vastaavat järjestysluvut.

Tässä kaikkien kondensaattorien päällä oli 100, joka lienee mallisarja/valmistajan merkintä ja sen lisäksi C50 tai C68 . Tuo päällä oleva numero ei ole järjestysnumero, se on tod.näk. kapasitanssi. Katsoin myös kuvat.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
804
C on capacitor, numero on järjestyluku. Siellä on myös muita kirjaimia, kuten Q ja U - ja niiden perässä vastaavat järjestysluvut.

Tässä kaikkien kondensaattorien päällä oli 100, joka lienee mallisarja/valmistajan merkintä ja sen lisäksi C50 tai C68 . Tuo päällä oleva numero ei ole järjestysnumero, se on tod.näk. kapasitanssi. Katsoin myös kuvat.
Juu toki jos itse komponentissa lukee tuo niin sitten on arvo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6
Tähän kannattaa laittaa valmistaja kortin malli. Netin kuvassa on vielä kai GTX 1060.

Komponentin vieressä on Cnumero , niin se on kondensaattori.
kortin valmistaja oli vähän hämärän peitossa, voitetun pakettikoneen mukana tuli tuo. Acer Predator G3.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 542
Viestejä
4 203 308
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom