• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

GTA VI (2025) (Playstation 5, Xbox Series X/S)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyi vielä tuo kaksi vuotta sitten vuotanut video, äsken oli redditissä tuosta pidempi versio missä aloittivat kahvilan ryöstämisestä. Rockstar-redditin moderaattorit otti videon pois aika nopeasti. Noh video lähti mutta keskustelu jäi.

Löytyi vielä tuo kaksi vuotta sitten vuotanut video, äsken oli redditissä tuosta pidempi versio missä aloittivat kahvilan ryöstämisestä. Rockstar-redditin moderaattorit otti videon pois aika nopeasti. Noh video lähti mutta keskustelu jäi.

Näyttää ihan yhtä kömpelöltä hahmojen ohjaus/ohjaaminen/liikkuminen kuin GTA vitosessakin. Vaikka vitonen on ollut sarjan edellisosiin selkeä parannus, niin se GTA kolmosen tönkköys sieltä taustalta pilkistää. Mutta eipä kai mistään vuosia ennen pelin julkkaria julkaistavasta vuodosta kannata mitään lopullisia johtopäätöksiä vetää.

Hurja päivä kuitenkin syksyllä, kun GTA 6 saapuu.

Varmasti kuitenkin hienoa ajella ja chillata maisemissa. Ei niillä tehtävillä ennenkään näissä, tai onlinessa, ole merkitystä. Oleminen siellä skenessä yms se pääasia.

Näyttää ihan yhtä kömpelöltä hahmojen ohjaus/ohjaaminen/liikkuminen kuin GTA vitosessakin. Vaikka vitonen on ollut sarjan edellisosiin selkeä parannus, niin se GTA kolmosen tönkköys sieltä taustalta pilkistää. Mutta eipä kai mistään vuosia ennen pelin julkkaria julkaistavasta vuodosta kannata mitään lopullisia johtopäätöksiä vetää.

Hurja päivä kuitenkin syksyllä, kun GTA 6 saapuu.
Muistaakseni väittivät keskusteluissa että video alpha-konsepti tasoa vasta missä skenaarioita kehitellään, eli lopputulos on varmasti ihan muuta sujuvuudeltaan, kun työstävät loppuun.

Tuskin jaksat, jos kerran ei ole 3,4, tai 5 napostellut. Luulempa että kehityssuunta pysyy samana. Itse olen pelannut peruspelit 1,3,4 ja 5, luulen että 6 menee kanssa helposti kerran läpi.

Olisihan se ihan mahdollista, että gameplayta olisi esim. hahmon liikkumisen (jalkaisin) ja ampumisen suhteen saatu vähän sulavammaksi. Itselläni GTA:ssa ehkä eniten tökkii noilta osin tönkköys. Itse kun en ole alkuunkaan "autoihmisiä", niin esimerkiksi pelkkä ajelu ei sinällään sytytä.

Juu, veikkaisin että kutosessa on aika samanlaiset pelimekaanikat kuin vitosessakin plus kaikkea pientä lisää. Todennäköisesti peliä pelataan eri päähahmoilla kuten edellisessäkin. Tai ainakin se oli ihan hauska idea, veikkaisin että tässäkin. Ampuminen ja ajaminen lienee samanlaista. Mitä nyt päättelin vuotaneesta karkeasta alpha-videosta.
Saas nähdä julkaistaanko 2025.
Mun mielestä vitosen huonoin asia on tuo useammalla hahmolla pelaaminen ja valitettavasti taitaa kutosessa jatkua.

Toivottavasti tähän tulee samantyylinen ajo mikä GTA 4. Itse ainakin tykkään, että autot painaa ja ne on ohjattavuudelta jossain määrin todentuntuisia. Tietysti V:ssä Franklikin spessu ominaisuus helpotti vielä entisestään ajoa.

Toivottavasti tähän tulee samantyylinen ajo mikä GTA 4. Itse ainakin tykkään, että autot painaa ja ne on ohjattavuudelta jossain määrin todentuntuisia. Tietysti V:ssä Franklikin spessu ominaisuus helpotti vielä entisestään ajoa.
Itse taas toivon että se olisi jotain 4:n ja 5:n väliltä.

Mielestäni 4:ssa oli liian "laivamainen" fysiikka, ja taas toisaalta 5:ssa oli liian RC-auto ohjattavuus. Mutta eiköhän sieltä tule jotain todella hyvää, en usko että kukaan oikeastaan pettyy.

Mul on tälle pelille kaksi toivetta. Antaisivat edes 40hz-modin 120hz näytöille / töllöille, koska 60hz modia tuskin tulee edes PS5 Pro:lle. Toisekseen toivon myös, että peli on yhtä överiksi vedetty kuin aiemmatkin. Se on se, mikä tekee GTA:n.

Sitä kyllä aina yllättyy et miten jengi vetää johtopäätöksiä lopullisesta tuotteesta vuonna 2022 vuodetun videon perusteella samalla kun pelin julkasu on 3v päästä aikasintaan, todennäkösimmin 4v päästä koska kyllähän tälle nyt parit delayt pitää saada.

Tai siis näin mä ainakin haluaisin kuvitella et osattais ajatella ihan omilla aivoilla se et vuodettu materiaali 3-4v ennen julkasua ei todnäk anna realistista kuvaa lopullisesta tuotteesta, mutta ei sit vissiin. Ne kyllä näyttää pelikuvaa siinä vaiheessa kun se on siinä kondiksessa että sitä kannattaa näyttää. Eikä mua henkkoht sekään oikeen kiinnosta kun tiiän et jokatapauksessa joutuu ostamaan tän heti julkasussa ja arvioimaan sit ite et mitä 12v tauko edellisestä osasta on tuottanut. Melkeen kiinnostas jopa laittaa vaan laput silmille ja olla kattomatta mitään trailereita enää, menee sit sokeena sisään kun aika koittaa.

Tämän pelin kohdalla ei tarvitse liikaa miettiä. Päätös on helppo.

60fps = ostoon
30fps = ei ostoon

Kunhan joskus tulee PC:lle ja voi pelata kaverin kanssa onlinea, niin sopii minulle. Yksinpeliä en 5:ssa jaksanut tuntia pidempään, mutta onlinea pelasin joku pari sataa tuntia. Ajelu kaupungilla eri keleissä oli ihan helvetin upeaa fiilistelyä. Pelihän tulee 100% sisältämään vielä enemmän haikortteja/sharkcardeja kuin mitä vitosessa, koska tuolla tekivät ns. vitusti rahaa. Saa nähdä kuinka paljon hyppivät silmille.

Omasta puolesta peli saa flopata ja firma mennä konkkaan sen jälkeen miten Vitosen jälkeen ovat kohdelleet muita IP:eitään. (Näinhän ei tietysti tule käymään, koska consoomerit jne.)

Statistiikka

Viestiketjuista
263 724
Jäsenet
75 241
Uusin jäsen
Nikk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom