GTA VI (19.11.2026) (Playstation 5, Xbox Series X/S)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Minä melkein näkisin että GTAVI:sta tulee PS6/X2 series painotukset ennen PC:tä kuten oli GTAV kohdalla.

GTAV PS3/X360 julkaisu oli 2013 syyskuu, PS4/X1 2014 marraskuu ja sitten PC huhtikuu 2015, alunperin GTAV PC version piti ilmestyä samaan aikaan PS4/X1 kanssa marraskuu 2014 mutta se viivästyi sattuneesta syystä.
Ite ostin pelin vain kahdesti X360 ja PC mutta jotkut osti pelin jopa kolmesti tai ehkä jotkut jopa neljästi jos PS5/Xseries.

PC version omistajat saivat EE version sitten ilmaiseksi jos oli tilillä OG en tiedä saiko konsoli pelaajat myös..

Kun ottaa huomioon miten monelta osin GTA V oli downgrade kun peli siirtyi eteenpäin xbox360/ps3 originaaleista niin ei välttis kannata edes odotella sitä pc-versiota. Julmetusti ihan pieniä yksityiskohtia ja kikkoja puuttuu kokonaan uudemmista, autot käyttäytyvät erilailla, 1st person kuvakulma aiheutti kompromisseja, autojen vahinkoa rajattiin huomattavasti, väriskaala ja kontrasti on huonompi uudemmissa versioissa, liikenteen sun muun spawnauksia oli säädetty monilta osin huonommaksi ja vaikka ja mitä. Itsehän tyytyväisenä pelailin ps3-version läpi, ja kyllä vähän siitä fiiliksestä ja tunnelmasta puuttuu uudemmista versioista vaikka niitäkin olen aika paljon pelaillut.

Viimeksi muokattu:
Kun ottaa huomioon miten monelta osin GTA V oli downgrade kun peli siirtyi eteenpäin xbox360/ps3 originaaleista niin ei välttis kannata edes odotella sitä pc-versiota. Julmetusti ihan pieniä yksityiskohtia ja kikkoja puuttuu kokonaan uudemmista, autot käyttäytyvät erilailla, 1st person kuvakulma aiheutti kompromisseja, autojen vahinkoa rajattiin huomattavasti, väriskaala ja kontrasti on huonompi uudemmissa versioissa, liikenteen sun muun spawnauksia oli säädetty monilta osin huonommaksi ja vaikka ja mitä. Itsehän tyytyväisenä pelailin ps3-version läpi, ja kyllä vähän siitä fiiliksestä ja tunnelmasta puuttuu uudemmista versioista vaikka niitäkin olen aika paljon pelaillut.
Väittäisin, että uudemmissa versioissa on paljon enemmän hyvää kuin huonoa verrattuna tuohon vanhimpaan. Puuttuvat tai muuttuneet asiat ovat sellaisia, ettei 95% pelaajista välitä niistä ollenkaan tai edes noteeraa niitä erityisemmin.

Itse olen pelannut tuota PS3:lla, PS4:llä ja PC:llä. PS3 versio oli ylivoimaisesti huonoin versio lähes kaikin tavoin tarkasteltuna. Toki siinä on jotain pieniä yksityiskohtia, mitä olisi toivonut uudempiin versioihin, mutta uudemmissa versioissa on niin paljon hyvää verrattuna siihen, ettei niitä jää lopulta kaipaamaan.

Minä melkein näkisin että GTAVI:sta tulee PS6/X2 series painotukset ennen PC:tä kuten oli GTAV kohdalla.

GTAV PS3/X360 julkaisu oli 2013 syyskuu, PS4/X1 2014 marraskuu ja sitten PC huhtikuu 2015, alunperin GTAV PC version piti ilmestyä samaan aikaan PS4/X1 kanssa marraskuu 2014 mutta se viivästyi sattuneesta syystä.
Ite ostin pelin vain kahdesti X360 ja PC mutta jotkut osti pelin jopa kolmesti tai ehkä jotkut jopa neljästi jos PS5/Xseries.

PC version omistajat saivat EE version sitten ilmaiseksi jos oli tilillä OG en tiedä saiko konsoli pelaajat myös..
Jos uusi sukupolvi olisi tulossa vuoden päästä GTA VI:n julkaisusta, kuten oli GTA V:n kohdalla, niin ennustuksesi voisi hyvinkin osua. Tällä hetkellä kuitenkin näyttää siltä, että uudet konsolit saapuvat markkinoille aikaisintaan kaksi vuotta GTA VI:n julkaisun jälkeen, joten pidän täysin mahdollisena, että PC-versio julkaistaan siinä välissä.

Tässä kannattaa huomioida että teknisesti PC porttaus on nykyään paljon helpompaa kun konsolit on PC rautaa. Toki rockstar voi silti viivästyttää PC julkaisua jos ovat sitä mieltä että se maksimoi tulot.

GTA 6:n ennakon myötä noin 50€. On kyllä noussut jo ennen sitäkin.

Joo, muistelin vaan 7:lla alkavaa summaa joskus julkaisun aikoihin.

Jääny PS5:lla pelaaminen niin vähälle nykyään, että pelataan nyt tällä 22 malilla, ellei black fridayssa tule jotain hyvää tarjousta.

Odottaako moni PC versiota? Itselläni ei ole mitään konsolia eikä aikaa pelatakaan. Mutta miettinyt että josko ostaisi PS5 tai sitten PS6 ehkä tai PC jossain vaiheessa.

Josko muistien hinta ongelmatkin hellittöisivät vaikka joskus 3 vuoden päästä tms ja olisi tämä julkaistu jo PC:lle.
En varsinaisesti odota mutta aion pelata pc:llä tämän vaikka konsoli löytyykin.

Väittäisin, että uudemmissa versioissa on paljon enemmän hyvää kuin huonoa verrattuna tuohon vanhimpaan. Puuttuvat tai muuttuneet asiat ovat sellaisia, ettei 95% pelaajista välitä niistä ollenkaan tai edes noteeraa niitä erityisemmin.

Itse olen pelannut tuota PS3:lla, PS4:llä ja PC:llä. PS3 versio oli ylivoimaisesti huonoin versio lähes kaikin tavoin tarkasteltuna. Toki siinä on jotain pieniä yksityiskohtia, mitä olisi toivonut uudempiin versioihin, mutta uudemmissa versioissa on niin paljon hyvää verrattuna siihen, ettei niitä jää lopulta kaipaamaan.
Juu varmaan useimpien kanssa on näin, itse olen sen verran kummajainen että tuo sterilisaatio häiritsee jopa enemmän kuin paska reso tai alhainen fps. :D

Itselle GTA v oli niin paha pettymys kun kaiken hypen jälkeen sitä kokeilin.
En siis odota liikoja tästäkään.

Meitä varmasti on moneen junaan näiden kanssa, itsella ei GTA pelit ole kiinnostaneet ennen kuin GTA V tuli ostettua silloin PS3:selle

"
Rockstar Games julkaisee odotetun Grand Theft Auto VI:n PlayStation 5:lle ja Xbox Series X/S:lle 19. marraskuuta 2026. PC-version julkaisupäivää ei kuitenkaan ole vieläkään kerrottu.

Vuosina 2003–2014 Rockstar Gamesilla työskennellyt entinen tuottaja John Ricchio arvioi Kiwi Talkz -podcastissa, ettei PC-julkaisun viivästyminen johdu siitä, että yhtiö suhtautuisi kielteisesti PC-pelaamiseen. Hänen mukaansa kyse on ennen kaikkea kehitysresurssien ja ajan kohdentamisesta.

Ricchion mukaan Rockstar on jo pitkään noudattanut toimintamallia, jossa pelit kehitetään ensin konsoleille. Tällöin kehittäjät tietävät tarkasti, millaiselle laitteistolle peli optimoidaan. PC:llä sen sijaan laitteistokokoonpanot vaihtelevat huomattavasti, mikä tekee testaamisesta ja optimoinnista selvästi työläämpää.

– Kehitysaika ja budjetti suunnataan yleensä ensin konsoliversioihin rajallisten resurssien vuoksi, Ricchio sanoo.

Hänen mukaansa pelin rakentaminen ensin tehokkaalle PC-laitteistolle ja sen jälkeen sovittaminen konsoleille on usein vaikeampaa kuin päinvastainen lähestymistapa. Konsolien asettamista rajoituksista liikkeelle lähteminen helpottaa kehitystä, minkä jälkeen peliin voidaan myöhemmin lisätä esimerkiksi näyttävämpiä grafiikkaominaisuuksia PC-versiota varten.

Ricchio kertoi myös, että ensimmäisestä Red Dead Redemptionista tehtiin toimiva PC-versio jo varhaisessa kehitysvaiheessa. Rockstar päätti kuitenkin olla viimeistelemättä sitä, koska kehitysresurssit haluttiin suunnata Grand Theft Auto V:n tekemiseen. Hänen mukaansa ratkaisu oli liiketoiminnallinen eikä kohdistunut mitään pelialustaa vastaan.

– Kyse ei ollut siitä, ettemme välittäisi PC:stä. Pohdittavana oli, kannattaako aikaa käyttää PC-version viimeistelyyn vai GTA V:n kehittämiseen, Ricchio sanoo.

Rockstar on aiemminkin julkaissut peliensä PC-versiot konsolijulkaisujen jälkeen. Grand Theft Auto V saapui PC:lle noin puolitoista vuotta PlayStation 3- ja Xbox 360 -versioiden jälkeen, ja Red Dead Redemption 2 hieman yli vuotta myöhemmin. Ensimmäinen Red Dead Redemption julkaistiin PC:lle vasta vuonna 2024 eli 14 vuotta alkuperäisen konsolijulkaisun jälkeen.

Ricchion kommentit perustuvat hänen omiin kokemuksiinsa yhtiössä eivätkä edusta Rockstar Gamesin virallista kantaa."

Vaikka varmasti osatotuutta on tuossakin mutta en jaksa uskoa että pelillä jolla on kuuden tai viiden AAA pelin budjetti kärsisi resurssipulasta jos muutkin devit pystyvät tekemään PC versiota konsolien rinnalla.

Taino RDR2 kokeneena taitaa Rockstarin budjetti mennä suurinosa niihin pieniin detaileihin mitä ei muissa peleissä ole vielä tänäpäivänäkään.

Twitter ja youtube aina uuden pelin kohdalla vertailua RDR2 kanssa, ehkä marraskuun jälkeen kaikkia pelejä verrattaan GTAVI ja annettaan RDR2 päästä hyvin ansaitulle eläkkeelle.

Joo ei mullakaan hirmuisesti iskeneet enää gta4 tai 5, ja ton gta 5 sai jo ilmaiseksi epicistä.
Sen sijaan vice city ja sand andreas tuli hakattua paljon. EHkä noista sai peliähkyä, ei siinä hyviä pelejä, mutta jotenkin vaan kun kokeili muita pelejä niin sitten ei enää saanut palattua noiden paliin ja molemmissa story on kesken, toki on jonkin verran pelattuna.
Toisaalta pelannu perse kii penkissä palworldia ja eihän sekään kaikille iske :)

Tässä on vähän itellä dilemmana se, että ostaako heti PS5:lle tämän, vai odotteleeko PC versiota.

Ensiajatus on ostaa PS5:lle, sikäli mikäli PC versio tulee yli vuoden myöhemmin.
Mutta jos se tuleekin esim. parin kuukauden sisällä, niin siinä saattaisi itelle tulla vähän se tunne että meni satanen "puoliksi hukkaan".

Eli siis rasittavinta tilanteessa on epätietoisuus, että kuinka ne haluaa viivytellä sen kanssa. Olen 100% varma että PC versio on tälläkin hetkellä toimintakuntoinen.

Tässä on vähän itellä dilemmana se, että ostaako heti PS5:lle tämän, vai odotteleeko PC versiota.

Ensiajatus on ostaa PS5:lle, sikäli mikäli PC versio tulee yli vuoden myöhemmin.
Mutta jos se tuleekin esim. parin kuukauden sisällä, niin siinä saattaisi itelle tulla vähän se tunne että meni satanen "puoliksi hukkaan".

Eli siis rasittavinta tilanteessa on epätietoisuus, että kuinka ne haluaa viivytellä sen kanssa. Olen 100% varma että PC versio on tälläkin hetkellä toimintakuntoinen.
Meikäläinen on kallistumassa PC-version odotteluun, koska PC fiksumpi vain-digitaalisena saatavalle kalliille pelille. Toki pelin arvostelut ja PS5 Pro -version tiedot saattaa vaikuttaa vielä päätökseen, tarjouksista puhumattakaan.

No ei kyllä todennäköisesti tule PC-versio parin kuukauden sisällä, vaan kestänee ainakin vuosi.

Statistiikka

Viestiketjuista
311 165
Jäsenet
83 995
Uusin jäsen
konnajml

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom