Ratkaistu GTA V crashaa latausruutuun

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
129
Terve.
Muksulla pöytäkoneessa GTA V. Toiminut aiemmin ok, mutta tilttasi ja sen jälkeen ei aukea peli enää. Käynnistyy latausruutuun tai introon taimikälieneekään (ruudussa R (Rockstar) ja tähtiä) ja jää jumiin. Hetken päästä peli sammuu ja paluu työpöydälle. Mitään virheilmoituksia ei tule.

Ollaan kokeiltu virusohjelman disablointi ja pelin uudelleen asennus. Jotain settings filun poistoa kokeilin myös. Nämä eivät auttaneet.

Edit. peli ladattu Epic Gamesiltä ja käynnistyy Rockstar launcherin kautta jos tällä jotain merkitystä.

Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsiä?
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
685
Testaa vanhempia näytönohjaimen ajureita. Dokumentteista uudelleen nimeä rockstar games-gta v hakemisto (save tiedostot profiles hakemistossa). Varmista, että modit on varmasti pois päältä, laucher tiedostot +mod hakemisto pois (pelin hakemistosta). Rockstar laucherista start argumentit pois (jos jotain). Testaa argumenteilla"-safemode"/"-UseMinimumSettings".

Niin ja onko jotain muita ohjelmia samaan aikaan käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 666
Mulla oli joskus joku halpis konsoliohjain USB:llä kiinni koneessa ja se teki aina noin.. kesti hetken löytää syyllinen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 268
Tsekkaa Reliability history (Luotettavuushistoria), jos sinne olisi jäänyt jotain logia kaatumisesta, toinen on katsoa Event viewer (Tapahtumienvalvonta), jonka logien luku on vähän hankalampaa...
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
149
Mulla oli joskus joku halpis konsoliohjain USB:llä kiinni koneessa ja se teki aina noin.. kesti hetken löytää syyllinen.
tarvitse edes olla halppis usb-ohjain, ihan M$ ohjain aiheutti pari vkoa sitten pään vaivaa tyttären pelikoneessa.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 278
Näitä GTA V:n crashaamisa on vuosien saatossa ollut mitä moninaisimmista syista. Yleensä kaikki ovat liittyneet GTA:han tulleisiin päivityksiin tai Nvidian ajurien yhteensopivuuden puutteisiin GTA:n kanssa.

Näillä olen itse taklannut ko. ongelmia
- Kokeile vanhempia näytönohjaimen ajureita. Puhdas asennus
- Tee launcherissa integrityn verifiointi: Settings, Grand Theft Aut V, Verify game file integrity
- Jos koneella on kellotusasetuksia cpu:lla tai näytönohjaimella, niin kokeile perus/tehdasasetuksilla
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
129
Kiitos vinkeistä, arvostan!

Kokeilin noita kaikkia ja viimeisenä latasin Nvidian sivuilta uusimmat ajurit ja asensin ne.
Sillä alkoi toimii :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 408
Viestejä
4 236 364
Jäsenet
71 206
Uusin jäsen
Jocn Rock

Hinta.fi

Ylös Bottom