Grillit & grillaus

Onko nuo laadukkaita?

'Valmistusmaa
Kiina
Takuu
Takuu 2 vuotta/Garanti 2 år"
15 vuotta
Aluminivaluosat - Ruostumaton teräs pohja - Kupu, ruostumaton teräs - Kupu, emaloitu - Paistopinnat, ruostumaton teräs

10 vuotta, tämän jälkeen 50 % alennus viidenteentoista vuoteen asti
Pohjapolttimot, ruostumatonta terästä

5 vuotta, tämän jälkeen 50 % alennus viidenteentoista vuoteen asti
Rasvapelti, ruostumaton teräs - Paistopinnat, posliiniemaloitu valurauta - Takapoltin, infrapuna, Polttimet, keraaminen infrapuna (poislukien kehys)

Kaksi vuotta
Muut osat, poislukien patterit ja lamput

Weberin isolla pallolla menty nyt vuosia mutta kiinnostaisi tuollainen offset smoker tyylinen pömpeli mutta en oikein keksi (vielä) mitään järkevää syytä tuon hommaamiseen. Voiko tuossa poltella koivuklapeja (kuorettomana) jos haluaa niitä käyttää?
No itse hommasin tuollaisen Cellon offsetin joka on tuossa hintaluokassa ns. jykevämmästä päästä. Tullut modattua sitä kyllä aika reippaasti, mutta nyt se on saatu sellaiseen happeen, että pysyy lämmöt tasaisena. Eli voidaan sanoa, että teknisesti se nyt "ok". Kokkaaminen onkin sitten ihan eri taitolaji :D Vaatii huomattavasti enemmän aktiivisuutta kuin esim. kamado, koska offsetiksi tuo on pieni ja voit ihan suoraan unohtaa isojen klapien heittämisen sinne. Pieniä erittäin kuivia puita 15-20min välein. VAIKKA on hiilipeti alla. Voin sanoa, että on oma juttunsa.

Polttamiseen voit käyttää lehtipuita ja tosiaan koivun kohdalla niin ellet halua pikanttia makua niin kuori pitää kuoria pois. Itse käyttänyt nyt haapaa, koska sitä on tuossa jokunen kuutio... Kokkaamisesta en pysty sen pahemmin vielä okein sanomaaan, kuin että yksi kassleri oli ihan täydellinen juhannuksena (12h) ja sitten tein kanaa tässä yhdessä vaiheessa ja oli kitkerää kuin mikäkin (bad smoke), tosin miksi niin on vielä vähän mysteeri kun samalla tapaa tein. Muutenkin kesän aikataulut/sateet mahdollisti oikeastaan vain tuon masiinan saamisen grillauskuntoon.

Out of the box niin voi kyllä olla epeli laite käyttää :D (en edes kokeillut).

Summasummarum:

- Vaatii ihan hemmetisti aktiivisuutta ja hyvää kuntoa oluen juomiseen (menee hetki...)
- Polttaa ihan hemmetisti polttoainetta vs. kamado. Siis ihan hemmetisti.
- lämmönsäätö on haastavaa varsinkin halvemmilla/ilman modauksia (ongelma ei ole vain tuli vaan myös itse lämmönjakautuminen grillissä)
- Se on aika iso (pienenäkin). Oma painaa tällä hetkellä sen 100kg+
- Jos grillaus on vain sellaista viikonloppuhauskaa niin en hankkisi. Pitää olla tahtotila jo vähän next level, että tuon kanssa haluaa säätää.
- Kyllähän sinne mahtuu tavaraa varsinkin jos saa lämmönjakautumisen kuntoon niin koko grilli on grillausalaa. Itse hankin tuon juuri sen takia, että saan sinne paljon ja isoa. Pieneen kamadoon kun ei saa mitään pitkää fiksusti eikä oikein isoja määriäkään. Tosin suurin osa grillauksesta on kolmihenkiselle perheelle niin ei tuota ongelmia, koska kyllä sinne kahden perheen edestä saa kamaa mahtumaan. Sitten onkin tosin seinä vastassa. Offsetillä ruokkii kokonaisen työmaan (talkootyöt...aijai kohta lapio heiluu kavereilla).
- se kasseri ja sen bark oli 6/5. Kana oli 1/5. Kamadon kanssa en ole ikinä ryssinyt makua, tän kanssa onnistui kyl :)

Voit polttaa sitä pelkästään klapeilla, mutta tosiaan on sitten vielä aktiivisempaa ja mitä tuossa nyt tutkinut niin pieni offset toimii parhaiten kun pistää hiilipedin alle ja heittelee sitten pieniä puita päälle sitä mukaa kun palavat. Hyvän savun hallinta on se juttu noilla pienillä puilla. Seuraavaksi koitan tehdän samalla tapaa kuin kamadolla, että hiiliä sisään ja savustuspaloja sinne sekaan. Jos saisi tuota aktiivisuuden määrää vähän laskettua.

”Ongelma” ratkaistu ja Rogue 425-2 lähti tilaukseen Prismasta Napoleon kaasugrilli Rogue 425-2 | Prisma.fi-verkkokauppa 721,65€ oli ihan käypä hinta. Onko kukaan kokeillut Napoleonin hiilikaukaloa Napoleon hiilikaukalo kaasugrilliin | Prisma.fi-verkkokauppa
Ratkaisin omankin grillipulmani hankkimalla saman grillin verkkokauppa.com:sta. Myymälässä oli vielä 1 kpl laatikossa, jonka sai tuolla 699€ hinnalla mitä se maksaa netissä. Bonusten jälkeen hinta olisi ollut jopa hieman alle prismassakin (Napoleon Rogue R425-2 kaasugrilli 699,00), mutta verkkokauppa sattui olemaan matkanvarrella

Kiitokset takuuehtoja avanneille. Katsoin ensin vain mitä prisma sanoi tiedoissaa, eikä grillit muuten ole tuttuja niin tuo 2v näytti aika huonolta takuulta: onneksi nyt pitäisi olla laatupeli :cool:

Sanokaas jotain hyviä rubbeja/mausteita yms. Poppamiehet tiedän ja noi yleisimmät, mutta enemmän tosiaan hakusessa sellaista, mitä malliin pitää tilata suoraan amazonista jne. Itsekkin tehnyt paljon ja löytyy luottomausteet, mutta vähän ns. ideat/inspis loppu niin kaipailisin joitain hyväksi havaittuja. Ettei tarvis turhaan kaappia täytellä jollain surkeilla mausteilla. Just malliin sellaisia, että 10v grillaillut ja sitten löyty perfecto mauste ja siitä lähtien käytetty aina.

Sanokaas jotain hyviä rubbeja/mausteita yms. Poppamiehet tiedän ja noi yleisimmät, mutta enemmän tosiaan hakusessa sellaista, mitä malliin pitää tilata suoraan amazonista jne. Itsekkin tehnyt paljon ja löytyy luottomausteet, mutta vähän ns. ideat/inspis loppu niin kaipailisin joitain hyväksi havaittuja. Ettei tarvis turhaan kaappia täytellä jollain surkeilla mausteilla. Just malliin sellaisia, että 10v grillaillut ja sitten löyty perfecto mauste ja siitä lähtien käytetty aina.

Sanoisin, että tuo ei ehkä ihan ole se threadi kun kyseessä on nimenomaan grillisetit. Toki tuonnekkin minulla on jotain sanottavaa, että hyvä kun linkkasit :)

Onko täällä kukaan tehnyt possun ribsejä tekniikalla savustus + sous vide + pinnat?

Mietin olisko huomenna laiska ja savustais vaikka 1h ja sen jälkeen vakumois sous videen joko 24h tai 48h:ksi.

Sais savun makua ja varmasti pehmeen, eikä liene pitäis kuivua?

Toinen vaihtoehto toki, että savustaa ja sen jälkeen uuniin joko folioon tai butcheriin.

3 kg on short ribsejä, joita vois työstää. Weberin pallossa se haaste, jos kokonaan tekee sillä, että tahtoo vähän epätasaisesti tulla.

Onko täällä kukaan tehnyt possun ribsejä tekniikalla savustus + sous vide + pinnat?

Mietin olisko huomenna laiska ja savustais vaikka 1h ja sen jälkeen vakumois sous videen joko 24h tai 48h:ksi.

Toinen vaihtoehto toki, että savustaa ja sen jälkeen uuniin joko folioon tai butcheriin.

3 kg on short ribsejä, joita vois työstää. Weberin pallossa se haaste, jos kokonaan tekee sillä, että tahtoo vähän epätasaisesti tulla.
Sous vide on vähän turha steppi. Jos sulla on aikaa savustaa tunti ja käärästä ja lämmittää 2h niin saat kolmessa tunnissa kerralla valmista.

Ribsi-keskusteluun sen verran, että olin laiska ja tein viime viikolla 2h ribsit Weberissä. Lämmöt 150-170°. Yllätyin miten hyviä tuli. Edes kalvoja en jaksanut poistaa.

Jos haluat tehdä ns. valmiiksi vaikka johonkin juhliin niin tämä on hyvä tapa, ei tarvtise kuin lämmittää tunteroinen grillissä ja takuu hyvää. Weberin pallolla olen tehnyt muutoin ja low&slow onnistuu tasainen tulos jos sellaista kaipaa. Itse painan melko kuumalla savulla tunnin, sitten folioon voin ja ruokosokerin kera tunti pari ja lopuksi pinnat oman maun mukaan

Tuli sitten low & very slow versio...:
Tein sitten loppupeleissä siten, että 2h weberissä savua matalalla lämmöllä. Kannen mittari näytti 120-130C.
Sitten käärin Butcherin paperiin ja uuniin 140C ja annoin olla, niin pitkään, että tuntu että rupeaa olemaan rakenne hyvä ja irtoaa liha luista.
Noh, olivat loppupeleissä 6h tuolla uunissa, ennenku oli pehmee. En tiiä blokkaako tuo butcheri jotakin vai mikä siinä on, että minulla kestää noissa lihoissa reilusti enemmän ku kenellään muulla :interested: :confused:
Sama homma ollut brisketin kanssa kun uunissa tehnyt loppuun, että meinaa seuraava yö ennättää tulla.

Lopputulos oli kyllä makoisa ja erityisesti rasvasta tuli suussa sulavaa, en oo tuommoseen rasvaan päässytkään ribsien kanssa aikasemmin..

PS. Nuo oli Cittarista joku Tammisen 3kg Panosvyö tarjous ribsit, jotka vissiin leikattu baby backeiksi. Oli muuten melko paljon luun palasia irrallaan, onneksi ei kellään hampaat menny.. Ei jatkoon siis raaka-aineena tuo versio.

20260808_194323.jpg

Tein sitten loppupeleissä siten, että 2h weberissä savua matalalla lämmöllä. Kannen mittari näytti 120-130C.
Sitten käärin Butcherin paperiin ja uuniin 140C ja annoin olla, niin pitkään, että tuntu että rupeaa olemaan rakenne hyvä ja irtoaa liha luista.
Noh, olivat loppupeleissä 6h tuolla uunissa, ennenku oli pehmee. En tiiä blokkaako tuo butcheri jotakin vai mikä siinä on, että minulla kestää noissa lihoissa reilusti enemmän ku kenellään muulla :interested: :confused:
Sama homma ollut brisketin kanssa kun uunissa tehnyt loppuun, että meinaa seuraava yö ennättää tulla.

Lopputulos oli kyllä makoisa ja erityisesti rasvasta tuli suussa sulavaa, en oo tuommoseen rasvaan päässytkään ribsien kanssa aikasemmin..

PS. Nuo oli Cittarista joku Tammisen 3kg Panosvyö tarjous ribsit, jotka vissiin leikattu baby backeiksi. Oli muuten melko paljon luun palasia irrallaan, onneksi ei kellään hampaat menny.. Ei jatkoon siis raaka-aineena tuo versio.

20260808_194323.jpg
aloita nyt vaikka sillä että ensin uunissa foliossa. folioon kaljaa tai vettä tai siideriä, voita ja mausteita. siellä pari tuntia kiehumassa ja lopuksi grillissä pinnat kiinni semi kuumalla sivutulella. sit ääntä kohti.

aloita nyt vaikka sillä että ensin uunissa foliossa. folioon kaljaa tai vettä tai siideriä, voita ja mausteita. siellä pari tuntia kiehumassa ja lopuksi grillissä pinnat kiinni semi kuumalla sivutulella. sit ääntä kohti.
Voihan niitä kattilassakin keittää, mutta tää ketju on grillausta varten.

Katsotko uunin lämmön lämpömittarista vai uunin lämmönsäätönupikasta? Ainakin meidän vanhassa uunissa saattaa olla lämpömittarilla mitattuna 30 astetta viileämpää kuin mitä uunin lämmönsäätönupilla on asetettu. Uudet/laadukkaammat uunit on tietty varmaan tarkempia tässä

Testasin grillissä pienen lohipalan ja tulikin ihan hyvä eikä ollenkaan kuiva. Meaterissa hälytysrajana 50 astetta. Pitäisikö jatkossa pistää toisinpäin tai suoraan liha hiilloksen päälle ilman foliota että saisi paahteisempaa pintaa? Nyt se oli tuolla reunassa n. 10min folion päällä.

1786814819397.png

Savu tarttuu raakaan lihaan, jos savun makua haluaa, niin ensin heitettävä savuun. Sillä tein tuon kätisesti.

Savu tarttuu raakaan lihaan, jos savun makua haluaa, niin ensin heitettävä savuun. Sillä tein tuon kätisesti.
No heitä sinne savuun sitten tunniksi alkuun. En tiedä miksi sinun piti edes kommentoida kun ohje oli kaverille joka ei meinaa saada ribsejä onnistumaan.

Mulla kanssa ollut vähän säätöä tuon butchers paperin kanssa ja olen melkein sitä mieltä, että jotta se toimis hyvin niin sen lihan pitää olla oikein kunnolla rasvaista. Niin kuin siis KUNNOLLA. Että heti kun on vähän vähemmän rasvaa niin folio on parempi.

Toki itsellä parhaat ribsit tuli joskus kun en käyttänyt kumpaakaan :D Toki en voi sanoa, että olisin mitenkään hyvä ribsien kanssa. Taito, jota pitäisi vähän enemmän harrastaa. Syy miksi en ole niin paljoa tehnyt niin johtuu ihan siitä, kun itsellä tuo acorn junior kamado niin ellei vedä kahteen kerrokseen yhtä ribsiä niin eihän se sinne mahdu :D Nyt tosin se offsetti tuolla niin alkaa olemaan tarpeeksi pinta-alaa. Toki siinä laitteessa sitten oma oppiminen...

Butchers paperissa on sellanen homma, että se itse paperi pitää voidella rasvalla. Jos se paperi on kuivaa, niin se päästää vesihöyryn läpi, jolloin esim tollaset ribsit on todella pitkään "stallissa" ja siksi kypsyminen ottaa niin kauan.

No heitä sinne savuun sitten tunniksi alkuun. En tiedä miksi sinun piti edes kommentoida kun ohje oli kaverille joka ei meinaa saada ribsejä onnistumaan.
Lainasit kyllä Herou8 viestiä niin varmaan siksi kommentoi takaisin.

Ite käyttänyt tuota keittämistä kun sillä saa nopeiten valmista. Ehkä uuni olisi parempi mutta näillä mennään.

Kellään tämän tyyppisistä kokemuksia ?

Minä veikkaan, että ihan huuhaata.

Ei siis mitään kokemusta.

Oon testaillu useampia ja toi malli on aika susi. Parempiakin on esim. https://www.amazon.de/-/en/Leebein-Adjustable-Interchangeable-Waterproof-Resistant/dp/B0GK8TCN64/ toimii tosi hyvin kylmälle ritilälle.

Minä veikkaan, että ihan huuhaata.

Ei siis mitään kokemusta.
Tämän objektiivisen "vertailun" jälkeen veikkaan kyllä minäkin niin:
1787508649877.png
Siis eihän kukaan nyt 30 minuuttia hinkkaa ritilää käsiharjalla. :D Ja teräsharjan harjakset "sulaa helposti", kun tuon muoviharjakset mukamas ei...

Tuo "Wires in food" on ainut järkevä pointti tämän puolesta, mutta... jos omistaa porakoneen ja haluaa tuollaista kokeilla, niin kannattaa hankkia vaikka tämä: SW Harjasetti porakoneelle | Karkkainen.com verkkokauppa . Bonuksena porakoneessa on enemmän ärpeeämmiäkin!

Ei sillä, tää on näköjään niin kätevä vekotin että puhdistaa samalla myös ritilän alapuolelta.
1787508960080.png

Vai moottoroitu harja. Kaikkea sitä.
En olisi edes kuvitellut että tuollalisellekin on tarvetta. Eihän tuo putsaus nyt manuaaliharjalla vie kuin hetken. Jaksaako noi edes pyörittää jos painaa kovaa ?

Muutaman euron harjoja tokmannilta ja krematoriomoodi grilliin niin puhdasta tulee,

Itse olen saanut tällä grillin puhtaaksi todella helposti: Weber grilliharja kolmio 30 cm | Motonet Oy
Heti grillauksen päätyttyä, kun ritilät on vielä kuumat, niin rasvat ja muut lähtee helposti.
Kerran erehdyin ostamaan tuosta sen halvan kopion, ja se kesti vain hetken. Oppipahan taas ettei köyhän kannata ostaa halpaa.

Tällaisella itse nyt kolmatta kesää grilliä putsailen Scrub Daddy BBQ 4-i-1 Grilliharja | Clas Ohlson

En tiedä onko tuokaan mikään sateentekijä mutta toiminut toistaiseksi tyydyttävällä tavalla. Päitä menee omalla hiljaisella tahdilla yksi per kesä mutta jos on himogrillaaja, niin voi tulla hintavaksi.
Noi on ihan ehdottomia jos parila/muurikka. Taivaanlahja niihin. Jos taas ritilät niin tosiaan tulee aika hintavaksi kun ne päädyt hajoo, mutta kyllä niin kuin ihan pätevä laite.

Itse olen saanut tällä grillin puhtaaksi todella helposti: Weber grilliharja kolmio 30 cm | Motonet Oy
Kerran erehdyin ostamaan tuosta sen halvan kopion, ja se kesti vain hetken. Oppipahan taas ettei köyhän kannata ostaa halpaa.
Montako vuotta tämä Weberin versio kestää ?

Näissä grilliharjoissa tuntuu olevan ongelmana, että vuosi vuodelta ne tehdää yhä huonommista materiaaleista.

Itsellä nuo harjat ihan täyspannassa. Pari kertaa löytänyt säikeen pihvistä ja aika moneen otteeseen saanut kerätä niitä ritilästä (valurauta). Pitäis löytää sellainen, missä ne säikeet on juotettu itse harjaan. Joskus nähnyt sellaisia, mutta en ole nyt sen kummemmin löytänyt mistään.

Ensimmäisen taisin heittaa vuoden jälkeen pois, mutta se oli kyllä vielä ihan ok kunnossa. Se halppisversio ei toiminut edes ensimmäistä kertaa kunnolla.
Nyt on tämä kesä käytetty taas yhtä weberin, ja vielä toimii hyvin. Uskoisin että kestää vielä ensi kesänkin.

Kysyin kun etsin BB King:in vastaavalle korvaaja. Nyt on kestänyt 3v. Viimeksi kun kävin rautakaupassa, niin ei tuo Weberin tuote vaikuttanut sellaiselta, että siitä olisi laatu huokunut läpi.
Eli haussa grilliharja, joka saisi kestää sen 5v. Vinkkejä otetaan vastaan.

Itsellä nuo harjat ihan täyspannassa. Pari kertaa löytänyt säikeen pihvistä ja aika moneen otteeseen saanut kerätä niitä ritilästä (valurauta). Pitäis löytää sellainen, missä ne säikeet on juotettu itse harjaan. Joskus nähnyt sellaisia, mutta en ole nyt sen kummemmin löytänyt mistään.
Kokemuksesta olen huomannut, että Weberin harja on se, missä säikeet pysyy paikallaan. Niitä käyttäessä ei ole irtosäikeitä näkynyt ritilöissä saatikka ruuassa. Harja kannattaa myös vaihtaa parin vuoden välein uuteen.

Harjaa ei tartte oikein mihinkään. Kittilasta kestää vuosikymmenen pari eikä ole hinnalla pilattuja. Traegerin harja löytyy, mutta siinäkin metallinen scraperi mukana.

A2126_LRG.jpg

Grill_Scrapper_3

Kokemuksesta olen huomannut, että Weberin harja on se, missä säikeet pysyy paikallaan. Niitä käyttäessä ei ole irtosäikeitä näkynyt ritilöissä saatikka ruuassa. Harja kannattaa myös vaihtaa parin vuoden välein uuteen.
Jos noita terässäijeharjoja käyttää niin noi tollaset mallit missä harjakset on kierretty tonne metallikierteen väliin on ollu niitä missä itelläkin on harjakset pysyneet. Tollasella ratkasulla valitettavasti ollaan vähän "uusi vuosittain" tilanteessa ruokaturvallisuuden suhteen...

Sori, että vastaan vanhaan viestiin, mutta en kyllä itse tekisi näin. Grillauksen idea on juuri ulkona ja ehkä hyvässä seurassa.
Suosittelen, että hankit sous viden, niin sillä saa valmiiksi grilliä varten. Etukäteen valmista, niin hyvä tulee. AI:n kanssa pitää välillä jumpata, kun grillaa sitkeitä paloja, että kauan se on sous vide, mutta pyrin 2-24h aikoihin. Ja siis olen grillannut vuohenlihaa, karitsaa ja lehmää - kun halal-teurastaja niitä myy.

Sori, että vastaan vanhaan viestiin, mutta en kyllä itse tekisi näin. Grillauksen idea on juuri ulkona ja ehkä hyvässä seurassa.
Suosittelen, että hankit sous viden, niin sillä saa valmiiksi grilliä varten. Etukäteen valmista, niin hyvä tulee. AI:n kanssa pitää välillä jumpata, kun grillaa sitkeitä paloja, että kauan se on sous vide, mutta pyrin 2-24h aikoihin. Ja siis olen grillannut vuohenlihaa, karitsaa ja lehmää - kun halal-teurastaja niitä myy.
Itse en lähtökohtaisesti grillausketjussa suosittelisi sous videä. Grillissä mureuttaminen tarjoaa aika paljon enemmän mauntartuttamispotentiaalia.

Itse en lähtökohtaisesti grillausketjussa suosittelisi sous videä. Grillissä mureuttaminen tarjoaa aika paljon enemmän mauntartuttamispotentiaalia.

Tottakai. On vaan mahdollista, että on esim. taloyhtiön pihassa grillattava, ja aikaikkuna ei ole tarpeeksi iso, että saisi grillissä mureutettua. Tai sitten on ihan pieni perushiiligrilli, eikä se ole tunteja toiminnassa ilman hiilien täydentämistä.

Enkä toki mureuta kaikkea, mitä nyt noita isoja lihapaloja. Suosikkini entrecote menee grilliin ilman mitään ennakkokäsittelyä. Paitsi sen kerran , kun ostin dry aged rib eye steak luulla ja kolmen sormen paksuisena, niin se oli sous videssä, ettei varmasti mene pilalle.

Kaikkihan on mahdollista, mutta tässä keississä missä sous vide nostettiin esille ei kuitenkaan ollut kyse siitä, että grilli olisi liian pieni tms. Sattunut vain joku butchers paperin käyttövirhe ja liha stallaillut liian kauan, tai sitten uunin lämpömittari huijaa sen verran, että kypsymisessä kesti. Pointti nyt oli vaan se, että täällä on idea keskustella siitä grillaamisesta. Sous vide ketjuhan foorumilta löytyy erikseen.

Eka oli "joku harja" ja sitten sen jälkeen ollut tuo weberin ja kyllä siitäkin irtoo. Veikkaan siis, että tuo valurauta kun sen toinen puoli on vähän rosoinen niin on murhaa sille.

Harjaa ei tartte oikein mihinkään. Kittilasta kestää vuosikymmenen pari eikä ole hinnalla pilattuja. Traegerin harja löytyy, mutta siinäkin metallinen scraperi mukana.

A2126_LRG.jpg

Itsellä myös lastoja käytössä, vetää vielä lamellilaikalla tuohon kärkeen lovet mitkä täsmää ritilän kanssa niin saa todella helposti putsattua.

Täälläkin korvattu metallisäikeiset harjat pääosin alelaarista löytyneellä Big Green Eggin puukuituisella harjalla, kun ei oikein riitä luotto metallisiin muutaman säikeen jo löytäneenä. Varalla on Weberin metallisäikeinen jos pitää jotakin oikein sitkeää raaputella, mutta puhdistan pinnat sen jälkeen entistä tarkemmin. Tuo puukuituharja pitää harjaksensa vanhana vielä huonommin, mutta ne on helppo nähdä ja pehmeinä eivät aiheuta sen suurempaa tuhoa + harjasosa on helposti vaihdettavissa uuteen.

Rosteriritilään on yksi puhdistusväline yli muiden ja se on alla kuvassa olevan muotoinen harja. Sillä saa muotonsa ansiosta riittävästi voimaa ja pinta-alaa jämähtänyttä karstaa hangatessa. Ei toimi parilaan ja en osaa sanoa valuraudasta, mutta rst-ritilään toimii.
1000121106.jpg

Onko kellään kokemusta alla olevan kuvan mukaisista harjaksista? Kestääkö käyttöä ja lähteekö sonta irti?
1000121109.jpg

Rosteriritilään on yksi puhdistusväline yli muiden ja se on alla kuvassa olevan muotoinen harja. Sillä saa muotonsa ansiosta riittävästi voimaa ja pinta-alaa jämähtänyttä karstaa hangatessa. Ei toimi parilaan ja en osaa sanoa valuraudasta, mutta rst-ritilään toimii.
1000121106.jpg

Onko kellään kokemusta alla olevan kuvan mukaisista harjaksista? Kestääkö käyttöä ja lähteekö sonta irti?
1000121109.jpg
Mulla tuollaisia kaksi ja voin sanoa että lika ja palanut karsta lähtee irti.
Tosin ostin ne Temusta joten en osaa sanoa kuvassa olevista mitään.

Minun omissa on 3 harjaspötkylää, eikös tossa ekassa ole vain 2?

Mielestäni tuo on ensimmäinen on 90 astetta väärässä kulmassa. Hyvin varmaan uppoaa väleihin ja saa puhdasta. Mutta jos harja osa on 90 astetta eri kulmassa, kädessä on urakkatyökalu jolla putsaus ei kestä kauaa.

Alimmaista vastaavan ostin keväällä Tokmannin tarjouksesta. Hyvin on kestänyt! Mutta ei sillä puhdasta saakaan, koska se vain liukuu eikä tartu karstaan. En suosittele!

Mielestäni tuo on ensimmäinen on 90 astetta väärässä kulmassa. Hyvin varmaan uppoaa väleihin ja saa puhdasta. Mutta jos harja osa on 90 astetta eri kulmassa, kädessä on urakkatyökalu jolla putsaus ei kestä kauaa.
Olen eri mieltä. Minulla on ollut useita juurikin poikittain olevia harjoja ja niillä ei karsta lähde, jos on hyvin palanut kiinni. Tuolla aiemmassa viestissä kuvaamallani harjalla lähtee. Tosin sillä joutuu enemmän harjaa luonnollisesti käyttämään.

Alimmaista vastaavan ostin keväällä Tokmannin tarjouksesta. Hyvin on kestänyt! Mutta ei sillä puhdasta saakaan, koska se vain liukuu eikä tartu karstaan. En suosittele!
Kiitos, arvokas tieto. En siis tuollaista edes harkitse.

Itse olen käyttänyt ihan tavallista kaarevaa kapeaa teräsharjaa (3,99€) hiiligrillin kanssa. Ei niitä piikkejä oikein voi mihinkään jäädä kun ei ole parilaa kuten monissa kaasugrilleissä vaan kaikki moska ja irtoavat karvat putoaa hiilille. Huonona puolena on lyhyt varsi joten meinaa näpit välillä palaa, mutta tuollainen harja irrottaa lian helposti ja kestänyt useita vuosia jo. Voisin kuvitella että samalla lailla Weberinkin harja irrottaa lian, mutta on kalliimpi ja pidempivartinen. :)

1787663269228.png

Eipä ole pelletti aleja näkynyt hetkeen. Kesällä oli -10% mutta se oli aika naurettava. Viime syksynä näihin aikoihin motonetista sai -20%, mutta hyllyt oli tyhjät kun ehdin ja sain vain mesquittia.
Tilasin jostain hyvin hämärästä nettikaupasta 40kg omenapellettiä. Kauppa muka suomalainen, rahat lähti singaporeen ja paketti jostain keskieuroopasta. Hyvin yllättynyt olen jos ikinä mitään saapuu. Herkkänä liipaisemaan Mastercardille valitusta. Jos tulee niin halpoja oli kun 1,2e/kg.

Statistiikka

Viestiketjuista
314 730
Jäsenet
84 886
Uusin jäsen
danzku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom