GPS seuranta autoon

Nämä ovat niitä kysymyksiä mitä jokaisen pitää kysyä itseltään. Minua henkilökohtaisesti ei haittaa jos Kiina seuraa minun Ladaa. Mutta voin ymmärtää jos se jotain häiritsee.

Kiinasta halvalla seuranta vai lännestä tupla hinnalla. Jokainen hoitaa miten tykkää.

Edit. Lännestä tripla hinnalla.

Nostetaan.

Halpa ja omalla akulla oleva GPS/GNSS trackeri pitäisi löytää. Ei tarvitse olla reaaliaikainen, voisi olla vaikka SMS:llä herätettävä, jotta akun kesto olisi hyvä.

- Pieni
- Akku (tai voi sille kaveriksi myös pienen akkupaketin tehdä tai powerbank kaveriksi)
- Pitkä akunkesto, silloin kuin se odottelee paikannuksen käynnistämistä

AirTagit jo käytössä ja tulevassa laitteessa ei itsessään ole akkua johon se tulee.

Nyt saisi sopivasti Elisa prepaidejakin 6€ saldolla 2,9€, niin niitä voisi liittymänä käyttää.

Edit: SMS:llä paluupostina koordinaatitkin varmaan riittäisi, mutta tuo yllä oleva Traccar myös alkoi kiinnostamaan.
Itse tuli jossain kohtaa hommattua Sinotrack ST-901AL paikantimia ja liitettyä prepaid sim-kortilla Traccariin ja oma traccar serveri kotiin pyörimään. Huono puoli tuossa laitteessa on, että laitteen oma akkukesto on aika huono ja sen takia nämä viritykset olenkin tehnyt laitteisiin joissa on oma akku, esim. autoon. Jonkun verran säätämistä tuossa oli, mutta nuo ovat toimineet paikantamiseen paljon paremmin kuin esim. älypuhelimen jaettu sijainti. Sijainnin päivityksen taajuuden pystyy säätämään ja virtojen päälle kytkemiseen laitteen saa reagoimaan esim. tihentämällä sijainnin päivitystä. Käyttökustannuksetkaan eivät päätä huimaa, ensin 6kk jälkeen piti 10€ ladata saldoa ja sen jälkeen vuoden päästä uudelleen, jotta liittymä pysyy aktiivisena. Huonona puolena tuossa tietenkin on, että jos joku saa sen prepaidin puhelinnumeron selville tai sattuu siihen soittamaan, niin laite jakaa sijaintinsa soittajalle tekstiviestillä automaattisesti. Tämän vissiin saisi poistettua lisäämällä liittymään puhelimitse (maksullista tietenkin) estoja.

Statistiikka

Viestiketjuista
309 081
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom