Googlen Chromecast-laitteisiin iski outo todennusongelma

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Googlen 2. sukupolven Chromecasteihin ja Chromecast Audio -laitteisiin on iskenyt todennusongelma, joka estää sisällön toiston kyseisillä laitteilla. Virheilmoituksen mukaan laite on epäluotettava ja sen laiteohjelmisto voisi olla vanhentunut.

1741658256728.png

Google on tietoinen ongelmista ja kertoo korjauksen olevan jo työn alla. Ihmisiä kehotetaan välttämään laitteen palautusta tehdasasetuksille. Mikäli palautus on jo tehty, tulee käyttäjän jäädä odottelemaan Googlelta ohjeita laitteen toimintakuntoon palauttamiseksi myöhemmin.

Lähteet: Chromecast (2nd gen) and Audio cannot Cast in 'Untrusted' outage [U], A strange error is making Chromecast devices unusable for many users (Updated: Don't factory reset), Reddit - Dive into anything, Kuva: @JesseR

Tästä kirjoitettiin jo eilen aamulla Iltalehdessä. Toki siellä ei ollut tuota hauskaa Chromepötköä. Google tai Bing ei löytänyt koko asiaa.

Mua jäi mietityttämään että onko se Chromecast vai Chromestack. Vai joku ChromeSDK? Chromestack tuntuisi luontevammalta mutta netistä ei löydy juuri mitään asiasta, joten se ei ehkä ole olemassa.

Pötkylä meillä käytössä päivittäin, nyt innolla odotellaan että milloin lähtee taas toimimaan.

Hyvin tuo esiin kuinka on kiva että laitteet on netissä, mutta tämmöistä voi sitten myös sattua käyttäjän toimista riippumatta.

Muutama päivä sitten Xboxille tuli insider-päivitys joka vetäisi konsolin tehdasasetuksille päivityksen jälkeen, onkohan yhteyttä...
:sholiday:

Mua jäi mietityttämään että onko se Chromecast vai Chromestack. Vai joku ChromeSDK? Chromestack tuntuisi luontevammalta mutta netistä ei löydy juuri mitään asiasta, joten se ei ehkä ole olemassa.
Chromecast on laite, Google Cast on protokolla ja Google Cast SDK on kirjasto.

Joku käyttänyt 10v voimassa olevaa sertifikaattia "väliaikaisesti" ja lopullisen ratkaisun voi tehdä myöhemmin?

Minäkin heti hätähousuna ensimmäisenä palautin tehdasasetuksille kun ei pelittänyt, saa nähdä joutuuko sitä vaan ostamaan sitten uudemman sukupolven tilalle

Minäkin heti hätähousuna ensimmäisenä palautin tehdasasetuksille kun ei pelittänyt, saa nähdä joutuuko sitä vaan ostamaan sitten uudemman sukupolven tilalle
No ei taatusti, kyllä Google homman hoitaa tavalla tai toisella kun itse mokasivat

Itse olen todennut että paljon fiksumpaa hankkia "standalone" android boxi, näitä kun saa chromecastin hinnoillakin. Tälläisessä android tikussa/boksissa kun on myös suoraan chromecast tuki, eli voi samalla tavalla peilata (tai toistaa) kaiken puhelimesta, mutta sen lisäksi sitä pystyy käyttämään ilman puhelinta ja laittamaan esimerkiksi mainoksettomia youtubeja, musiccia yms striimausohjelmia.

Itse aikoinaan hankin Nokia streamin boxin, siihen kun saa ethernetin kiinni ja hyvin jo vuosia toiminut eikä ole tarvinnut mainoksia katsella ikinä.

Itse olen todennut että paljon fiksumpaa hankkia "standalone" android boxi, näitä kun saa chromecastin hinnoillakin. Tälläisessä android tikussa/boksissa kun on myös suoraan chromecast tuki, eli voi samalla tavalla peilata (tai toistaa) kaiken puhelimesta, mutta sen lisäksi sitä pystyy käyttämään ilman puhelinta ja laittamaan esimerkiksi mainoksettomia youtubeja, musiccia yms striimausohjelmia.
Alkoi kiinnostamaan pöytämallinen android boxi, mutta mikä olisi käyttökelpoinen malli esim? Olisiko hyvä olla ethernet liitännällä varustettu. Hobby Hallissa aika edullisia mutta...

Alkoi kiinnostamaan pöytämallinen android boxi, mutta mikä olisi käyttökelpoinen malli esim? Olisiko hyvä olla ethernet liitännällä varustettu. Hobby Hallissa aika edullisia mutta...

Tuolta ketjusta lisäinfoa, mutta alkaen noin 50€ maksaa sellaiset boksit joissa netflix-sertit ym viralliset androidtv/googletv käyttikset.
Halvimmat kiinan boksit kannattaa jättää suosiolla ostamatta.

Mitä tahansa kiinanboxia ei kannata hommata.

Itse aikoinaan hankin Nokia streamin boxin, siihen kun saa ethernetin kiinni ja hyvin jo vuosia toiminut eikä ole tarvinnut mainoksia katsella ikinä.
Niin eihän Chromecast-nimisiä laitteita enää edes myydä, ja viimeinen tuolla nimellä myyty laite oli ihan täysiverinen Android TV -laite kaukosäätimineen. Aikoinaan (10 vuotta sitten kun nämä uutisen laitteet julkaistiin) Chromecast maksoi muistaakseni 40 euroa eikä siihen hintaan olisi todellakaan saanut mitään järkevää standalone-laitetta.

Niin eihän Chromecast-nimisiä laitteita enää edes myydä, ja viimeinen tuolla nimellä myyty laite oli ihan täysiverinen Android TV -laite kaukosäätimineen. Aikoinaan (10 vuotta sitten kun nämä uutisen laitteet julkaistiin) Chromecast maksoi muistaakseni 40 euroa eikä siihen hintaan olisi todellakaan saanut mitään järkevää standalone-laitetta.

Totta. Itse aikoinaan myös ostin chromecastin koska oli vielä "tyhmä" telkka ja siihen aikaan ei tosiaan ollut vielä android boxeja/tikkuja pahemmin. Oiskohan nVidian eka shieldi jo ollut, en ole varma, mutta se taas maksoi luultavasti 5x enemmän kuin tuollainen 20€ Chromecästi.

Nykyään vaikka televisiot on "fiksuja", mutta niiden käyttikset on täynnä mainoksia, oli se sitten Tizen tai vaikka LG:n androidi. En omaa Tizen telkkaa edes pitä internetissä, tuntuu olevan täysin malwarea nuo ja ainut oikea tapa on käyttää Android boxia noiden kanssa jotka pystyy itse täysin customoida eikä tarvitse yhtään mainosta nähdä.

Toivottavasti tuo uskollinen 10v vanha 35€ pökäle tulee vielä henkiin, ettei joudu tästä AppleTV kaupoille 🤔

Statistiikka

Viestiketjuista
270 812
Jäsenet
76 662
Uusin jäsen
benq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom