Google tilille lisätty/ilmestyi random puhelinnumero

Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
210
Tämmöseen törmäsin eilen, että joku lisäsi puhelinnumeron mun google tilille. Erikoista vaikka kaksivaiheinen todentaminen käytössä eikä mitään ilmoitusta siitä tullut. Myöskään tilillä ei näy mitään epäilyttävää toimintaa/uusia kirjautumisia.
Onneksi olin puhelimen äärellä niin kerkesin välittömästi poistaa numeron kun ilmoitus tuli ja vaihtaa salasanan.
Miten on mahdollista, että joku voi päästä mun tunnukselle ilman mun puhelinta, josta pitäisi kirjautuminen aina vahvistaa. Vähän nyt jänskättää vaikka tuntuu, että kaikki tarvittava on tehty.

Fonecta ei näytä puhelinnumerolle mitään eli joku prepaid todennäköisesti kyseessä.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 269
Tämmöseen törmäsin eilen, että joku lisäsi puhelinnumeron mun google tilille. Erikoista vaikka kaksivaiheinen todentaminen käytössä eikä mitään ilmoitusta siitä tullut. Myöskään tilillä ei näy mitään epäilyttävää toimintaa/uusia kirjautumisia.
Onneksi olin puhelimen äärellä niin kerkesin välittömästi poistaa numeron kun ilmoitus tuli ja vaihtaa salasanan.
Miten on mahdollista, että joku voi päästä mun tunnukselle ilman mun puhelinta, josta pitäisi kirjautuminen aina vahvistaa. Vähän nyt jänskättää vaikka tuntuu, että kaikki tarvittava on tehty.

Fonecta ei näytä puhelinnumerolle mitään eli joku prepaid todennäköisesti kyseessä.
Kannattaa tarkistaa Googlen asetuksista missä laitteissa on aktiivinen istunto tms, siis missä kirjautuminen päällä. Voi olla joku vanha laite päätynyt vääriin käsiin.
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
210
Kannattaa tarkistaa Googlen asetuksista missä laitteissa on aktiivinen istunto tms, siis missä kirjautuminen päällä. Voi olla joku vanha laite päätynyt vääriin käsiin.
Ei tosiaan siellä listallakaan näkynyt outoja laitteita
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 269
Ei tosiaan siellä listallakaan näkynyt outoja laitteita
Ihme juttu. Yksi mahdollinen selitys on että jollakulla on salasanasi ja sen lisäksi pääsy laitteelle, jonka olet merkinnyt luotetuksi, ts. kaksivaiheista tunnistusta ei vaadita. Joka tapauksessa sen verran ihme juttu että kannattaa ilma muuta vaihtaa salasana äkkiä ja miksei olla yhteydessä Googleen, jos vaikka joku vastaisi.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Onneksi olin puhelimen äärellä niin kerkesin välittömästi poistaa numeron kun ilmoitus tuli ja vaihtaa salasanan.
Siis mikä ilmoitus tuli? Ei oo nyt android laitetta käytössä, mut en muista että yhteystiedon lisäämisestä olisi muille laitteille mitään ilmoituksia tullut googlelta.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Siis mikä ilmoitus tuli? Ei oo nyt android laitetta käytössä, mut en muista että yhteystiedon lisäämisestä olisi muille laitteille mitään ilmoituksia tullut googlelta.
Oiskohan tarkoittanu tilinpalautus puhelinnumeroa, vai mikä se "Recovery phone" nyt suomeksi onkaan?
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Oiskohan tarkoittanu tilinpalautus puhelinnumeroa, vai mikä se "Recovery phone" nyt suomeksi onkaan?
Nii joo, nyt ymmärsin ku luin uudestaan viestin. Ts. joku muokkas hänen tilitietoja.

Tarkistaisin @Terzzi ainaki nämä
https://myaccount.google.com/device-activity
https://myaccount.google.com/notifications
https://myaccount.google.com/connections

Fonecta ei näytä puhelinnumerolle mitään eli joku prepaid todennäköisesti kyseessä.
Entä googlaus/kukasoitti?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
830
Tämmöseen törmäsin eilen, että joku lisäsi puhelinnumeron mun google tilille. Erikoista vaikka kaksivaiheinen todentaminen käytössä eikä mitään ilmoitusta siitä tullut. Myöskään tilillä ei näy mitään epäilyttävää toimintaa/uusia kirjautumisia.
Onneksi olin puhelimen äärellä niin kerkesin välittömästi poistaa numeron kun ilmoitus tuli ja vaihtaa salasanan.
Miten on mahdollista, että joku voi päästä mun tunnukselle ilman mun puhelinta, josta pitäisi kirjautuminen aina vahvistaa. Vähän nyt jänskättää vaikka tuntuu, että kaikki tarvittava on tehty.

Fonecta ei näytä puhelinnumerolle mitään eli joku prepaid todennäköisesti kyseessä.
Etkä ole myynyt tai vienyt mitään vanhaa Android laitetta kierrätettäväksi?
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
210
Nii joo, nyt ymmärsin ku luin uudestaan viestin. Ts. joku muokkas hänen tilitietoja.

Tarkistaisin @Terzzi ainaki nämä
https://myaccount.google.com/device-activity
https://myaccount.google.com/notifications
https://myaccount.google.com/connections



Entä googlaus/kukasoitti?
Kaikki nuo käyty läpi eikä mitään erikoista löytynyt. Olinpa typerä. Näemmä mun mobiilinetin numero lisääntyny tonne itsekseen. En tiedä mitenkä google oli sen lisännyt, kun en itse ole sillä mitään tekstiviestiä hyväksynyt tai numeroa mihinkään laittanut. Case closed mut olipa erikoinen ja pienen paniikinpoikasen sai mussa aikaseksi.
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
210
Oiskohan tarkoittanu tilinpalautus puhelinnumeroa, vai mikä se "Recovery phone" nyt suomeksi onkaan?
Oli ihan tonne yhteystietoihin lisännyt eikä recovery numeroksi. Tosiaan case closed. Onneksi ei ollut mitään hälyttävää, mutta kaikkea sitä voikaan sattua. Hyviä tipsejä onneksi tuli tännekkin vastaisuuden varalle jos näin sattuisi uudestaan käymään
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
210
Siis mikä ilmoitus tuli? Ei oo nyt android laitetta käytössä, mut en muista että yhteystiedon lisäämisestä olisi muille laitteille mitään ilmoituksia tullut googlelta.
Olin tosiaan mun omalla puhelimella kun yhtäkkiä tuli vaan push notificationi siitä, että tietoihisi on lisätty puhelinnumero. Sen avaamalla pääsi suoraan omiin googlen yhteystietoihin ja sieltä numeron poistettua.
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
210
Olisiko jollain laitteella tuo numeron automaattivahvistus päällä?

Jaa katohan. Ei ainakaan nyt ole päällä ku sillo kirjauduin ulos kaikilta tileitä ja vaihdoin salasanan. En missään nimessä haluaisi lisätä mitään mobiililaajakaistojen numeroita tonne kun tuntuu jatkuvasti niitten numerot vaihtuvan ku seikkailee operaattoreiden väliä. Jossain vaiheessa varmaan sitten tullu joku ilmotus ja saattanut vahingos hyväksyä tietämättä mitä mahto ilmoituksessa lukea. Kiitos tästäkin infosta. Tänne tuli pitkälti nyt kaikki linkit mitä käydä läpi jos tulee ongelmia google tilin kanssa
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 268
Viestejä
4 231 375
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom