Google Play elokuvien vuokraus hinnat tuntuu kovilta (3,99€)

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Tuossa älykkään telkkarini valikoita selailin ja siellä on vuokrattavana noita elokuvia.
Vuokrahinta 3,99€ ja ostohinta 9,99€

Tuli vaan mieleen että DVD/BR lainahinnatkaan eivät tainneet olla Makuunissa välttämättä noin kovia? Välistäveto on siis kasvanut aikalailla.

Fyysisten liikkeiden kustannukset henkilökunta+vuokra yms lienee hivenen kovempaa luokkaa kuitenkin kuin näiden streamaus vuokraus palveluiden. Eli kun vertaa siihen, niin onhan tuo streamaus-vuokraus hintataso aika kova.

Tuli vaan mieleen!
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Välistäveto :D Normaali bisnes ei ole mitään välistävetoa.

Vuokraa ja katso elokuva Watsonin Makuunista.

tarkoitinkin että se välistäveto tai siis palvelun KATE on moninkertaistunut noista Makuuni ajoista kun käytiin itse hakemassa levy tai kasetti sieltä hyllystä. Kun luulisi että kehityksessä mentäisiin päinvastaiseen suuntaan.

0,99€ vuokraisin tuolta Googlelta mielelläni 4K elokuvia mutta en minä mitään vitosta ala maksamaan, ja varmaan monella muullakin peruspenalla on nuo hinnat liian korkeita.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
tarkoitinkin että se välistäveto tai siis palvelun KATE on moninkertaistunut noista Makuuni ajoista kun käytiin itse hakemassa levy tai kasetti sieltä hyllystä. Kun luulisi että kehityksessä mentäisiin päinvastaiseen suuntaan.

0,99€ vuokraisin tuolta Googlelta mielelläni 4K elokuvia mutta en minä mitään vitosta ala maksamaan, ja varmaan monella muullakin peruspenalla on nuo hinnat liian korkeita.
Ahaa eli pelkkä kate vaikuttaa tuotteiden hintoihin? Toi sun 0,99€ heitto osottaa että et ymmärrä liiketoiminnasta yhtään mitään. Ja muistahan itkeä vielä suomalaisten palveluiden Googlea korkeammista hinnoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
Tai sitten tämä asia onkin niin päin, että kivijalkavuokraamot ovat käyneet kilpailemaan hinnoilla streemauspalveluita vastaan. Tosin makuunilla on molemmat palvelut.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Ahaa eli pelkkä kate vaikuttaa tuotteiden hintoihin? Toi sun 0,99€ heitto osottaa että et ymmärrä liiketoiminnasta yhtään mitään. Ja muistahan itkeä vielä suomalaisten palveluiden Googlea korkeammista hinnoista.
Ymmärrän sen verran että siitä fyysisen optisen levyn tai kasetin valmistuksesta muodostuu huomattavasti suuremmat kustannukset kuin netissä streamaamisesta. Ja siitä että tarvitaan nuo fyysiset tilat ja henkilökunta sinne asiakasta palvelemaan jne.

Selitä mulle nyt sitten rautalangasta vääntäen miksi näiden streamien vuokrahinnat on entisiä fyysisiä tallenteita korkeammat, kun kerran tiedät? Älä pidä tietoa itselläsi, vaan opeta meitä muitakin?

Suomessa noiden palveluiden korkeampia hintoja jonkin verran selittää varmaan joku arvonlisävero, toki tuo vero on about joka valtiossa mutta Suomessa hivenen korkeampi. Tuskin Google noista muita verotuloja Suomeen hirveästi maksaa, kuten emoyhtiöillä ei tapana taida olla.

Katselin jonkun trailerin, ei ollut muuten suomalaista tekstitystä trailerissa ainakaan.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ymmärrän sen verran että siitä fyysisen optisen levyn tai kasetin valmistuksesta muodostuu huomattavasti suuremmat kustannukset kuin netissä streamaamisesta. Ja siitä että tarvitaan nuo fyysiset tilat ja henkilökunta sinne asiakasta palvelemaan jne.

Selitä mulle nyt sitten rautalangasta vääntäen miksi näiden streamien vuokrahinnat on entisiä fyysisiä tallenteita korkeammat, kun kerran tiedät? Älä pidä tietoa itselläsi, vaan opeta meitä muitakin?

Suomessa noiden palveluiden korkeampia hintoja jonkin verran selittää varmaan joku arvonlisävero, toki tuo vero on about joka valtiossa mutta Suomessa hivenen korkeampi. Tuskin Google noista muita verotuloja Suomeen hirveästi maksaa, kuten emoyhtiöillä ei tapana taida olla.

Katselin jonkun trailerin, ei ollut muuten suomalaista tekstitystä trailerissa ainakaan.
No et näköjään ymmärrä. Jonkun levyn pääoma on muutamia kymmeniä senttejä isolle firmalle ja serverit ei todellakaan ole ilmaisia. Hyvin mahdollista että asia on juuri päin vastoin mitä väität. Siitä 5€ hinnasta joku levyjen hankkiminen on ollut aivan murto-osa. Luuletko että oikeuksien haltija antaa levittää omaisuuttaan ilmaiseksi koska "ei tarvi fyysistä mediaa"?

En voi selittää koska näin ei ole. Noiden striimien hinnat ovat alemmat kuin vuokralevyjen hinnat. On noita makuuneja ja filmtowneja olemassa vieläkin. Mene katsomaan jos et usko.

Joo Suomessa on korkeat verot ja Googlekaan ei taida veroja kiertää.

Oikeasti avasin etusivun ja hinnat ovat uutuusleffoille paljon halvemmat kuin olivat koskaan levyille :D Ja sit kun lasket inflaation mukaan niin noi on suorastaan halpoja.

Hacksaw Ridge - Movies on Google Play

All prices include VAT.
Laitan tähän vielä kaappauksen jenkkien valikoimasta niin näet että Suomessa on näköjään täysin kilpailukykyiset vuokrahinnat.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
No et näköjään ymmärrä. Jonkun levyn pääoma on muutamia kymmeniä senttejä isolle firmalle ja serverit ei todellakaan ole ilmaisia. Hyvin mahdollista että asia on juuri päin vastoin mitä väität. Siitä 5€ hinnasta joku levyjen hankkiminen on ollut aivan murto-osa. Luuletko että oikeuksien haltija antaa levittää omaisuuttaan ilmaiseksi koska "ei tarvi fyysistä mediaa"?

En voi selittää koska näin ei ole. Noiden striimien hinnat ovat alemmat kuin vuokralevyjen hinnat. On noita makuuneja ja filmtowneja olemassa vieläkin. Mene katsomaan jos et usko.

Joo Suomessa on korkeat verot ja Googlekaan ei taida veroja kiertää.

Oikeasti avasin etusivun ja hinnat ovat uutuusleffoille paljon halvemmat kuin olivat koskaan levyille :D Ja sit kun lasket inflaation mukaan niin noi on suorastaan halpoja.

Hacksaw Ridge - Movies on Google Play



Laitan tähän vielä kaappauksen jenkkien valikoimasta niin näet että Suomessa on näköjään täysin kilpailukykyiset vuokrahinnat.

No en kyllä tiennyt että niitä fyysisiä leffoja edes enää kukaan vuokraa. Joskus kävin makuunista ostamassa karkkia.

Googlella ne serverit on jo valmiiksi olemassa joten mitään erityisiä lisäkustannuksia siitä heille ei muodostu noin marginaalisesta toiminnasta. Noiden leffojen osuus kaistasta + tilasta on promillen miljoonasosa Googlen servereistä.

Ja todellakin monikansalliset yhtiöt tekevät verosuunnittelua eli suomeksi kiertävät veroa. Mene katsomaan vaikka jos et usko. Esimerkkinä nyt joku McDonalds, Mehiläinen yms näitä riittää.

Olkoot miten vaan mutta hinnat ovat törkeitä. Miksi edes on SD ja HD erikseen, naurettavaa. Ja 4,99€ HD leffasta on naurettavaa, lienee vielä 1080p eli vanhentunutta sekin jo.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
No en kyllä tiennyt että niitä fyysisiä leffoja edes enää kukaan vuokraa. Joskus kävin makuunista ostamassa karkkia.

Googlella ne serverit on jo valmiiksi olemassa joten mitään erityisiä lisäkustannuksia siitä heille ei muodostu noin marginaalisesta toiminnasta. Noiden leffojen osuus kaistasta + tilasta on promillen miljoonasosa Googlen servereistä.

Ja todellakin monikansalliset yhtiöt tekevät verosuunnittelua eli suomeksi kiertävät veroa. Mene katsomaan vaikka jos et usko. Esimerkkinä nyt joku McDonalds, Mehiläinen yms näitä riittää.

Olkoot miten vaan mutta hinnat ovat törkeitä. Miksi edes on SD ja HD erikseen, naurettavaa. Ja 4,99€ HD leffasta on naurettavaa, lienee vielä 1080p eli vanhentunutta sekin jo.
Okei. No täällä Helsingissä on paljonkin vuokraamoja.

Mistä sä tiedät niiden kulurakenteesta? Nyt saat leffat halvemmalla kun ennen kotoa lähtemättä. Mikä tässä nyt on vääryys?

Siirtohinnottelu ei kai VAT:n maksamiseen liity. Toisaalta Suomen vuokrahinnat on halvat joten olisit vaan tyytyväinen.

No ei ole vaan aika edulliset. Full HD on nykyajan standardi joten ei siinä ole mitään vanhentunutta. Mikä sulla tässä nyt on pointti? Googlen pitäis antaa sulle ilmaiseksi 4K-sisältöä koska oot vaan niin hyvä jätkä?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Kerrataan:

-hinnat halventuneet
-tarjolla 4K lisämaksusta(?)
-monta eri palvelua mistä valita mieleisin
-tarjonta laajentunut
-perinteisiä vuokraamoja on olemassa jos nettiin ei uskalla laittaa luottokorttinsa tietoja

Mutta tässä kaikessa on joku ongelma koska hinnat eivät ole 0€/leffa?
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Okei. No täällä Helsingissä on paljonkin vuokraamoja.

Mistä sä tiedät niiden kulurakenteesta? Nyt saat leffat halvemmalla kun ennen kotoa lähtemättä. Mikä tässä nyt on vääryys?

Siirtohinnottelu ei kai VAT:n maksamiseen liity. Toisaalta Suomen vuokrahinnat on halvat joten olisit vaan tyytyväinen.

No ei ole vaan aika edulliset. Full HD on nykyajan standardi joten ei siinä ole mitään vanhentunutta. Mikä sulla tässä nyt on pointti? Googlen pitäis antaa sulle ilmaiseksi 4K-sisältöä koska oot vaan niin hyvä jätkä?

4K matskua kattelen paljon Netflixistä se on muistaakseni 11,90€/kk ja kaikki loput onkin 1080p eli tuota vanhaa suttua. Neljän ruudun Netflix vielä. Tai neljä ruutua on pakko ottaa että toimii UHD eli 4K

En minä ilmaiseksi mitään halua. Hinnoittelu tuntuu vaan mielestäni aika kovalta joka ainakin allekirjoittaneen estää noita vuokraamasta. Ja streamin "ostaminen" maksaa näköjään yhtä paljon kuin Bluray levytkin kaupassa, onhan se aika hullua. Jossain Prismassa myydään Bluray leffoja, siihen leffa osaston neliömetreihin mahtuu sellainen läjä serveri räkkejä että mahtuu moneen kertaan koko maapallon historian kaikki televisio ja elokuvatuotanto digitaalisesti.

Lisäksi näiden streamien laatu on huonompaa kuin fyysisten tallenteiden. Kun ne pitää pakata aika piukkaan.

Ainoa asia missä olet oikeassa on se että minä olen hyvä jätkä.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Kerrataan:

-hinnat halventuneet
-tarjolla 4K lisämaksusta(?)
-monta eri palvelua mistä valita mieleisin
-tarjonta laajentunut
-perinteisiä vuokraamoja on olemassa jos nettiin ei uskalla laittaa luottokorttinsa tietoja

Mutta tässä kaikessa on joku ongelma koska hinnat eivät ole 0€/leffa?

Mulla on Steamissa ja Netflixissä luottokortin tiedot eli ei tässä mistään sellaisesta kyse ole.
Terveisin hyvä jätkä.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
4K matskua kattelen paljon Netflixistä se on muistaakseni 11,90€/kk ja kaikki loput onkin 1080p eli tuota vanhaa suttua. Neljän ruudun Netflix vielä. Tai neljä ruutua on pakko ottaa että toimii UHD eli 4K

En minä ilmaiseksi mitään halua. Hinnoittelu tuntuu vaan mielestäni aika kovalta joka ainakin allekirjoittaneen estää noita vuokraamasta. Ja streamin "ostaminen" maksaa näköjään yhtä paljon kuin Bluray levytkin kaupassa, onhan se aika hullua. Jossain Prismassa myydään Bluray leffoja, siihen leffa osaston neliömetreihin mahtuu sellainen läjä serveri räkkejä että mahtuu moneen kertaan koko maapallon historian kaikki televisio ja elokuvatuotanto digitaalisesti.

Lisäksi näiden streamien laatu on huonompaa kuin fyysisten tallenteiden. Kun ne pitää pakata aika piukkaan.

Ainoa asia missä olet oikeassa on se että minä olen hyvä jätkä.
No eipä muilla ole mitään ongelmaa. Ehkä sun pitää mailata Palo Altoon ja kertoa että antavat ilmaiseksi jutut sulle.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Taisit Kaizer juuttua tuohon keksimääsi ilmaiseksi-ulkiukkoon.

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla, että digitaalisen levittämisen kustannukset on pakko olla isolle, ennestään alalla olevalle toimijalle, murto-osa verrattuna fyysisiin videovuokaamoihin. Minkälaisia katteita otetaan ennen näitä tahoja ja minkälaisia sopimuksia on taustalla, sitä harva meistä tietää.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Taisit Kaizer juuttua tuohon keksimääsi ilmaiseksi-ulkiukkoon.

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla, että digitaalisen levittämisen kustannukset on pakko olla isolle, ennestään alalla olevalle toimijalle, murto-osa verrattuna fyysisiin videovuokaamoihin. Minkälaisia katteita otetaan ennen näitä tahoja ja minkälaisia sopimuksia on taustalla, sitä harva meistä tietää.
Täysin alakoulutasoista arvailua. Tuotteet hinta koostuu vähän muustakin kuin jonkun fyysisen levyn tuotannosta. Ei ole ollut ikinä merkittävä osa sitä mitä maksat vuokraamossa. Ja onneksi noi digitaaliset palvelut on tosi halpoja, halvempia kuin fyysiset vuokraamot :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
No on sulla argumentointityyli... Onko tämä sieltä yläkoulusta?

Siis hetkinen. Argumentoitko nyt itseäsi vastaan? Sen fyysisen kappaleen mukana kulkee sen fyysisen liikkeen kaikki kustannukset, tietenkin.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
No on sulla argumentointityyli... Onko tämä sieltä yläkoulusta?

Siis hetkinen. Argumentoitko nyt itseäsi vastaan? Sen fyysisen kappaleen mukana kulkee sen fyysisen liikkeen kaikki kustannukset, tietenkin.
Nii en tiiä mikä sellasen liikevaihto on mutta joku opiskelijatyttö ja 800€/kk tilat on aika nopeesti kuitattu. Noi Playn hinnat on näköjään älyttömän halvat nyt jo. Ja toki kukaan taloudesta ymmärtävä tietää että verottaja on ainoa "joka vetää välistä". Sori jos ei kommarien ulina kauheasti nyt nappaile. Parempaa palvelua halvemmalla ei riitä vaan ilmaseks pitäis saada koska "onhan niillä ne serverit jo". HUHHUH
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Saako Google Playsta 4K-elokuvia vielä Suomessa? Ei näy koneella eikä telkkarissa kuin yhdet hinnat vuokraukselle ja ostolle, eikä mitään mainintaa missään minkälaatuista videota olisi tarjolla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Kunno Kaiser Soze-ketju.:darra:

Onhan nuo online vuokrat kohtuu tyyriin tuntuisia. Itse kun vuokrasin leffoja liikkeestä, oli aina joku 4 leffaa viikoksi 10€-paketti olemassa ja sitä käytin viikottain vuosia. 2-3€ on itsellekin sellainen hinta, millä viitsisin vuokrata epävarmojakin leffoja. 5€ alkaa ollajo turhan lähellä koko dvd:n ostamista leffasta riippuen.
 
Viimeksi muokattu:
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Ei tuo 5€ hd-leffasta ole paha, sillä vuokrissa on huomattavasti tuoreempi ja parempi valikoima kuin kuukausimaksullisissa. Itselle tosin riittää ne vanhemmat ja roskemmat leffat mitä kuukausimaksuilla saa. Pari uutuutta tulee vuokrattua, kun paikallinen teatteritarjonta on rajallinen ja hetkellinen. Vähemmän hätäiset mielenkiintoiset elokuvat saa vuoden sisään <7e bluray.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
2000 -luvun alussa Oulussa paikallinen kioski vuokrasi leffoja euro per dvd (myös uutuudet) ja nyt ei voi streamin yli vuokrata leffaa samaan hintaan mitenkään. Näin se kehitys kehittyy.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
451
Kyllähän tuo 5 euroa on kallis nykyisin, kun makuunissakin uutuus bluray maksaa sen 4e ja viimeksi kun kävin, niin tarttui 3 kympillä. Eli yksittäisen hinta on enää 3,33e kappale, joka on jo uutuus elokuvaksi erittäin halpa.

Tietysti turha verrata edes nykyisiin elokuvateatterien hinnoitteluihin, joissa pitää maksaa uutuuselokuvista 12€-15€. Tämä kun pitäisi maksaa koko perheeltä 40-50€, niin mieluummin odotan puoli vuotta ja katsotaan kotona.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
En kyllä elokuvateattereita vetäis tähän mukaan...
Itse ainakin maksan leffateatterissa varmaan lähinnä siitä, että pääsen kotoo "tekeen jotain muuta" välillä, kun ei oikeen muukaan kaupunkiaktiviteetti nappaa, niin käyn sitten eukon kanssa leffassa, vaikka maksaakin sen lähes 30e/laaki. Poikkeuksena jotkut harvat (ehkä kerran vuodessa) äärimmäisen kiinnostavat leffat, jotka halua nähdä isolta kankaalta ja pian (makuni on sellainen, että näissä leffoissa ei mitään teinijonnejakaan käy joten saa katsoa rauhassa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 050
Kyllähän toi välillä on houkuttanut mutta toistaiseksi br:n parempi laatu saa asioimaan filmtownissa. Hinta kuitenkin melko sama.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Noiden vuokrauspalveluiden tarkoitus on varmaankin maksimoida tehdyn rahan määrä.

Veikkaisin, että suurimmalle osalle ihmisistä nettivuokrapalvelu on huomattavasti miellyttävämpi ja täten siitä ihan mielellään maksetaan enemmän. Jos nettivuokrauspalvelu pudottaa HD-leffan hintaa 5 -> 4e, niin vuokrausten määrä ei todennäköisesti kasva 25%. Ne joille femma on liikaa, on myös 4e liikaa.

Saati jos vuokrausten hinta pudotetaan 5 -> 1e, niin vuokraajia ei todellakaan ilmaannu viisinkertaista määrää.

Ainoa syy itselleni käytää kivijalkapalvelua olisi se, että siellä voisi paradoksaalisesti olla parempi tai ainakin eri valikoima kuin nettipalveluissa. iTunesit, Google playt ja vastaavat ovat yllättävän suppealla valikoimalla, vaikka suostuisi tuon vitosen maksamaankin. Toisalta jos Makuuni sinne valikoimiinsa jonkun leffan hommaa, niin se lähtökohtaisesti siellä aika pitkään myös pysyy. Nettivuokraamoissa taas valikoimia pyöritetään tuottoja maksimoiden ja yritetään työntää uusien leffojen hypeä puskemalla niitä aikaisempia osia jatkoleffojen julkaisun alla jne.

Eipä sillä, kivijalat ovat kadonneet kokonaan täältä. Menivät konkkaan jokunen vuosi sitten, joten vaihtoehdot ovat rajalliset.

Niin kauan kuin tekijänoikeudet ovat nykyisenkaltaiset, hinnat asetetaan sille tasolle millä oikeudenhaltijat uskovat maksimoivansa pitkän aikavälin tuottonsa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Itse kyllä uskoisin, että 5 -> 3e voisi hyvinkin tuplata käytön. Mutta kai ne paremmin tietää statistiikkansa avulla, kuin minä mutuni.
5e x 4 leffaa viikossa tekee 80 euroa kuukaudessa, liian kallista omaan makuun, joten tyydyn katsomaan jotain paskaa netflixeistä yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Saati jos vuokrausten hinta pudotetaan 5 -> 1e, niin vuokraajia ei todellakaan ilmaannu viisinkertaista määrää.
Ei varmaankaan, mutta kyllä moni vuokraisi vitosella ennemmin viisi leffaa kuin yhden. Tai enemmänkin.

Mitä tuohon palveluun tulee, niin kerran olen kokeillut kun oli joku alennus. 1,25 euroa oli HD leffa (Sully) 48 tuntia oli aloituksesta aikaa se katella. Ihan toimiva palvelu. Itse en muuten juurikaan vuokraile elokuvia, joten hinnalla ei niin väliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Itse kyllä uskoisin, että 5 -> 3e voisi hyvinkin tuplata käytön. Mutta kai ne paremmin tietää statistiikkansa avulla, kuin minä mutuni.
5e x 4 leffaa viikossa tekee 80 euroa kuukaudessa, liian kallista omaan makuun, joten tyydyn katsomaan jotain paskaa netflixeistä yms.
Niin. Minä autan teleoperaattoreita pyörittämään noita leffavuokrauspalveluita työkseni ja ihan kokemuksesta tiedän, että siellä tutkitaan hyvin tarkasti markkinointikampanjoiden vaikutusta myyntiin ja asiakkaiden käytökseen. En itse tee tuota analyysi-hommaa, vaan autan pelkästään teknisissä toteutuksissa. Olen kyllä 100%:sen varma, että jos olisi pienintäkään epäilystä siitä että hintojen puolitus kolminkertaistaisi käytön, sitä testattaisiin heti.

Pikemminkin väittäisin, että markkina on suhteellisen saturoitunut. Ihmisillä ei ole niin paljon vapaa-aikaa, että hintojen lasku voisi pidemmällä aikavälillä lisätä myyntiä paljonkaan.

Briteistä nuo leffavuokrausketjut menivät nurin pari vuotta sitten. Saksassakaan niitä ei tullut vastaan. Veikkaisin katoavan piakoin suomestakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 050
Filmtownillahan ainakin oli joskus kuukausijäsenyys muistaakseni 30 € / kk. Joku rajoitus oli kuinka monta ensi iltaa sai kerralla ottaa mutta muuten taisi olla vapaata. Nyt en enää löytänyt mainintaa tuosta ainakaan nettisivuilta.

Edit: on näköjään vieläkin 17,95 € / kk.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Sekä Makuuni että Filmtown taitaa olla nykyään karkkikauppoja, jossa myös vuokrataan leffoja ja irtokarkeissa on varmasti aika hyvä kate sekä volyymi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
Onko UHD-materiaalia vielä saatavissa Suomessa? Nopealla vilkaisulla ei ole kuin HD- ja SD-versioita saatavilla niin oston kuin vuokran yhteydessä.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Jees, pitää tsekata tuokin. Tarkoitin tässä vain Google Play:tä otsikon mukaisesti.
Aa okei. Tässä on taidettu keskustella muistakin palveluista :D Mut tuu ihmeessä kertomaan tänne jos löydät jostain muualtakin UHD:ta.

VPN päällä tuolla tarjotaan kyllä Spider Mania 4K:na.
upload_2017-11-24_14-40-42.png
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Minusta nuo uutuusleffojen vuokrahinnat on ihan ok tuolla, mutta vanhemmat leffat on ylihinnoiteltuja. Esim. uusimman Pirates of the Caribeanin vuokra on 4€ ja vanhoista saa pulittaa 3€ kpl. Ovat kuitenkin jo tuollaista Netflix kamaa ikänsä puolesta. Varmaan löytyisivät jostain alelaarista ihan fyysisenä kiekkona tuolla hinnalla.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
En nyt jaksanut alkaa ensimmäistä postausta enempää lukemaan mutta kertokaahan:

A) Miten hemmetissä joku kehtaa pyytää digitaalisesta vuokrausesta noin kovaa hintaa? Asiallinen vuokraushinta 4K leffalle olisi todellakin 0,99€/vuokraus johon hintaan itsekin ryhtyisin käyttäjäksi. Tosin tällöinkin ongelmana olisi laillisten palveluiden umpisurkea tarjonta.

Mistä tuo hinta muodostuu? En yhtään ihmettele jos ei vuokrausbisnes pyöri.

B) Kuka oikeasti maksaa SD-laadulla 3,99€ vuokran? Toivottavasti ei kukaan ja kuluttaja äänestää jaloillaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
FandangoNow'ssa (jenkkien palvelu) taitaa nuo HDX- tai UHD-vuokrat maksaa 8 dollaria, joka on kyllä todella järkkyhinta. Toinen asia: Pystyykö noita Google Play -elokuvia lataamaan katsottavaksi? Koska jos miettii jenkki-VPN:n kautta katsovansa UHD-striimiä, niin lähtökohta on jo aika huono laadukkaalle katseluelämykselle.

Jos Makuunista tai Filmtownista pystyisi vuokraamaan UHD-levyjä, niin kävisin varmasti hakemassa 4-5 euron hintaan, koska UHD-kiekoilla se laatu on kuitenkin huomattavasti parempaa kuin noissa striimeissä.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Koska jos miettii jenkki-VPN:n kautta katsovansa UHD-striimiä, niin lähtökohta on jo aika huono laadukkaalle katseluelämykselle.
Miksi olisi?

upload_2017-11-24_15-55-9.png


Allekirjoitukseni VPN tarjoilee tollasia lukemia ja en käynyt edes valitsemassa parasta serveriä.

A plan that supports streaming in Ultra HD. You can check which plan you're currently on or upgrade your plan at netflix.com/ChangePlan. A steady internetconnection speed of 25 megabits per second or higher.
Netin mukaan toikin on vain suositus. Oikea bitrate ois jossain 15 paikkeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
En nyt jaksanut alkaa ensimmäistä postausta enempää lukemaan mutta kertokaahan:

A) Miten hemmetissä joku kehtaa pyytää digitaalisesta vuokrausesta noin kovaa hintaa? Asiallinen vuokraushinta 4K leffalle olisi todellakin 0,99€/vuokraus johon hintaan itsekin ryhtyisin käyttäjäksi. Tosin tällöinkin ongelmana olisi laillisten palveluiden umpisurkea tarjonta.

Mistä tuo hinta muodostuu? En yhtään ihmettele jos ei vuokrausbisnes pyöri.

B) Kuka oikeasti maksaa SD-laadulla 3,99€ vuokran? Toivottavasti ei kukaan ja kuluttaja äänestää jaloillaan.
Itselleni 4e/leffa on ihan asiallinen hinta. Maksan mielelläni enemmän kuin vuokraamosta vuokratessa käyttömukavuuden ja ajansäästön takia. Ja kunnon laitteilla vaihtoehto olisi 15 euron leffalippu. Veikkaan että kyllä maksavia asiakkaita löytyy tuohonkin hintaan. Ja Googlen tavoite on msksimoida tuotot. Vielä kun UHF-tarjonta kasvaisi.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Itselleni 4e/leffa on ihan asiallinen hinta. Maksan mielelläni enemmän kuin vuokraamosta vuokratessa käyttömukavuuden ja ajansäästön takia. Ja kunnon laitteilla vaihtoehto olisi 15 euron leffalippu. Veikkaan että kyllä maksavia asiakkaita löytyy tuohonkin hintaan. Ja Googlen tavoite on msksimoida tuotot. Vielä kun UHF-tarjonta kasvaisi.
Tämä. Noi hinnat on kyllä mietitty kohdalleen hyvin tarkasti. Esim Youtube pyörii isolla tappiolla joten jokainen voi miettiä kannattaisiko 0,99€-leffat. Jengillä tuntuu vieläkin olevan asennetta että kaikki digitaaliset tuotteet pitää saada joko ilmaiseksi tai hyvin halvalla. Tosiasiassa sen fyysisen levyn valmistus ja jakelu on äärimmäisen halpaa. Silti jengi maksoi, rahan arvon muutos huomioon otettuna, muistaakseni 5-6€ leffoista muutama vuosi sitten. En muista kenenkään ulisseen tollasesta hinnasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Miksi olisi?



Allekirjoitukseni VPN tarjoilee tollasia lukemia ja en käynyt edes valitsemassa parasta serveriä.


Netin mukaan toikin on vain suositus. Oikea bitrate ois jossain 15 paikkeilla.
Sinulla on erittäin hyvä netti ja VPN-palvelu. Lähtökohta on siksi huono, että kaikki eivät tarjoa tasaisesti ja nopeasti toimivaa yhteyttä, kun puhutaan USA-Suomi-välisistä yhteyksistä. Esim. Freedome itselläni heittelee paljon nopeuksissa ja jenkkien kohdalla saattaa välillä tarjoilla kolmasosaa netin nopeudesta. Täytyy kyllä harkita tuota AirVPN:ää noin yleiskäyttöön, jos se toimii niin hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Aikaisemminkin oon kertonut että maksoin vuokratessa dvd:stä 1e ja uutuudet 2e, myöhemmin jopa kaikki 1e per leffa. Tästä on aikaa joku 15v, että siihen nähden 4e per leffasta on kyllä aikamoista riistoa. Ehkä voisin itse maksaa 2e per vuokraus jos olis vähintään bluray tasoista matskua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
Aikaisemminkin oon kertonut että maksoin vuokratessa dvd:stä 1e ja uutuudet 2e, myöhemmin jopa kaikki 1e per leffa. Tästä on aikaa joku 15v, että siihen nähden 4e per leffasta on kyllä aikamoista riistoa. Ehkä voisin itse maksaa 2e per vuokraus jos olis vähintään bluray tasoista matskua.
Sitten jää leffat katsomatta. Ellei sitten turvaudu warettamiseen, joka onkin keskimäärin laitonta. Tämä vain kertoo, että maksuhalukkuudessa on aika isot suhteelliset erot. Mulle on aivan se ja sama, maksaako leffa 2e vai 5e, eikä hinta juuri vaikuta kulutukseen. Musta on loistavaa, että videovuokraamot siirtyvät nettiin. Se yksinään on lisännyt kulutustani.

En myös ymmärrä, mitä jou 15v takainen hinta liittyy mihinkään. Kahvikuppikin maksoi tosi vähän 80-luvulla.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Sitten jää leffat katsomatta. Ellei sitten turvaudu warettamiseen, joka onkin keskimäärin laitonta. Tämä vain kertoo, että maksuhalukkuudessa on aika isot suhteelliset erot. Mulle on aivan se ja sama, maksaako leffa 2e vai 5e, eikä hinta juuri vaikuta kulutukseen. Musta on loistavaa, että videovuokraamot siirtyvät nettiin. Se yksinään on lisännyt kulutustani.

En myös ymmärrä, mitä jou 15v takainen hinta liittyy mihinkään. Kahvikuppikin maksoi tosi vähän 80-luvulla.
No, ennen myytiin fyysisiä tuotteita joiden valmistus, logistiikka jne maksoi. Nyt myydään diginä eli kaikki tälläiset kulut saadaan minimoitua. Jos hinta on tällöin korkeampi kuin fyysisellä niin joku ottaa välistä paljon. Joko se on myyjä tai sitten ahne tekijänoikeusteollisuus.

Äänestän jaloillani ja olen vuokraamatta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 485
Viestejä
4 192 679
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom