• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Google Pixel 8a 5g 128GB, Elisa & Gigantti, 399 euroa

Parin päivän kokemuksella kaipaamaan jää alert slideria ja latausnopeutta. Ainakin kun verrokkina oli 4 vuotta vanha oneplus 8t. Toki toivottavasti hitaampi latausnopeus näkyy vuosien päästä vähemmän kuolleena akkuna. Muuten kaikki onkin huomattavasti parempaa. Elisan huono kuuluvuuskaan kotona ei johtunut Elisasta vaan puhelimesta.

Samoja fiiliksiä epäilisin itsellekin ilmaantuvan (vaihdossa sattumalta juuri Oneplussan 8T:sta. Kiinnostaisi kuulla mitä on nuo kaikki muu, joka on huomattavasti parempaa :) ?

• Tykkää
Reactions: Hcc
Samoja fiiliksiä epäilisin itsellekin ilmaantuvan (vaihdossa sattumalta juuri Oneplussan 8T:sta. Kiinnostaisi kuulla mitä on nuo kaikki muu, joka on huomattavasti parempaa :) ?

Yleinen responsiivisuus kaikessa käytössä parempaa. Menee varmaan osittain 90hz->120hz hypyn piikkiin. Sormenjälkitunnistin toimii paremmin. Kuten sanottua antenni tuntuu toimivan paremmin. Näyttö on huomattavasti kirkkaampi, mikä parantaa ulkona käyttöä. Muut meneekin sitten käyttiksen piikkiin. Asetuksista löytyi mahdollisuus estää nfc:n käyttö näyttö lukittuna. Google payn käyttäjänä ihan kiva ettei alle 50e ostoksia voi tehdä luurilla pelkästään näytön herättämällä, jos joku puhelimen sattuu varastamaan. Toinen mukava on lukitusnäytön koko ruudun kokoinen kello.

Ainoa iso ongelma alkuun oli, ettei keskinapilla päässyt esim sovellus valikosta pois vaan piti käyttää ns peruutanappia. Sekin korjaantui jo android 15 päivityksessä. Toisena puhelin on aika kolkon ja liukkaan tuntuinen, kun tilattu suojakuori ei ole saapunut. Toki liukkaalta 8t:kin tuntui ilman suojakuorta ja yllätyin minkä väristä puhelinta vein vaihtoon, kun olin jo kerennyt unohtaa luurin värin, koska käytössä aina suojakuori.

Nyt kyllä kyrsii kun muutama viikko sitten ostin vaimolle 8a:n 549€ hinnalla, kun sai 100€ hyvitystä jostain vanhasta rutkusta. Enpä silloin arvannut, että Google heittää näin ylihyvän kamppiksen 🥴

Asetuksista löytyi mahdollisuus estää nfc:n käyttö näyttö lukittuna. Google payn käyttäjänä ihan kiva ettei alle 50e ostoksia voi tehdä luurilla pelkästään näytön herättämällä, jos joku puhelimen sattuu varastamaan.
Tämä ei ole nykyään enää ongelma muutenkaan, kun kaikki ostokset pitää vahvistaa summasta riippumatta. Lukitulla puhelimella ei siis voi ostaa mitään.

Edit.
Tosin en ole testannut voiko lukitulla luurilla ostaa alle 50e ostoksia, jos on juuri hetkeä aiemmin käyttänyt lukitusta auki sormenjäljellä tai class3 kasvotunnistuksella. Jos voi, niin se selittäisi tarvetta tuolle asetukselle.

Viimeksi muokattu:
Kävin hakemassa Pixel 9:n 539€ dnalta. Vähän tuntuu pieneltä, kun entinen oli Nokia G50. Todella nopea wifi tossa ainakin on kun sain 911/724 speedtestillä. Tekoälyyn tutustuminen vielä kesken

Pixel 9 > Pixel 8a, eikä tuosta ole tällä kampanjalla mitään epäselvyyttä. Sen sijaan kampanjan ulkopuolella 8a on voittaja hintalaatu-vertailussa.
Nyt olis operaattoreilla oiva tilaisuus laskea vielä vähän 8a:n hintaa niin olis järkeä vertailussa :D

Eilen Gigantissa eivät suostuneet vastaamaan Elisan Pixel 9 128 GB -kanta-asiakastarjoukseen, mutta tänään DNA:lla suostuivat (heillä hintatakuu, joten ei tullut poikkinaista sanaa). Vaihtoon laatikon pohjalta löytynyt n. 8v vanha LG G4 ja DNA:n liittymänvaihdolla päälle lisäaleja. Loppujen lopuksi maksoin Pixelistä, panssarilasista ja suojakuoresta 859 euroa ja tästä 400 euron luvattiin palautuvan tilille ensi viikon mittaan. Jos nyt saan vaimon vanhan luurin vielä tähän myytyä alta pois, niin tästä tuli aivan poskettoman halpa keikka.

Eilen Gigantissa eivät suostuneet vastaamaan Elisan Pixel 9 128 GB -kanta-asiakastarjoukseen, mutta tänään DNA:lla suostuivat (heillä hintatakuu, joten ei tullut poikkinaista sanaa). Vaihtoon laatikon pohjalta löytynyt n. 8v vanha LG G4 ja DNA:n liittymänvaihdolla päälle lisäaleja. Loppujen lopuksi maksoin Pixelistä, panssarilasista ja suojakuoresta 859 euroa ja tästä 400 euron luvattiin palautuvan tilille ensi viikon mittaan. Jos nyt saan vaimon vanhan luurin vielä tähän myytyä alta pois, niin tästä tuli aivan poskettoman halpa keikka.
Myyjästä nämä aina kiinni, kun DNA:lla suoraan ehdoissa "Vertailussa ei huomioida mahdollisia kanta-asiakastarjouksia", eli ei olisi pitänyt tuon mukaan edes antaa samaan hintaan.

Myyjästä nämä aina kiinni, kun DNA:lla suoraan ehdoissa "Vertailussa ei huomioida mahdollisia kanta-asiakastarjouksia", eli ei olisi pitänyt tuon mukaan edes antaa samaan hintaan.

Nyt on Datatronicilla Pixel 9:lle suora tarjoushinta 885€, josta tuskin tulee mutinoita. Tarkoitus olisi lähteä Giganttii kaupoille näinä päivinä. Linkki

Gigantin ja muiden lähtöhinta 949€ näyttää olevan linjassa googlen oman viestinnän kanssa, mutta muualla mentäneen alhaisemmalla. Saksassa näyttäisi olevan 899€ julkaisuhinta. Kaikki nämä numerot tulevat varmasti putoomaan kun mallit vahenevat. Nyt kyllä jos Gigantista saa 885€ (hintatakuu) - 400€ (vaihtohyvitys) = 485€ - oman puhelimen vaihtoarvo niin hyvä diili!

• Tykkää
Reactions: |le
Nyt on Datatronicilla Pixel 9:lle suora tarjoushinta 885€, josta tuskin tulee mutinoita. Tarkoitus olisi lähteä Giganttii kaupoille näinä päivinä. Linkki

Gigantin ja muiden lähtöhinta 949€ näyttää olevan linjassa googlen oman viestinnän kanssa, mutta muualla mentäneen alhaisemmalla. Saksassa näyttäisi olevan 899€ julkaisuhinta. Kaikki nämä numerot tulevat varmasti putoomaan kun mallit vahenevat. Nyt kyllä jos Gigantista saa 885€ (hintatakuu) - 400€ (vaihtohyvitys) = 485€ - oman puhelimen vaihtoarvo niin hyvä diili!
Datatronicilla oli tuo hinta viime viikollakin. Siellä ei vaan ole sitä -400€ kampanjaa, joten siihen hintaan eivät Gigantilla todennäköisesti vastaa yrittämälläkään (kokemusta on). Sen sijaan Elisan 899€ on mennyt minulla ja muutamilla muiillakin läpi, kuten oli aiemmin puhetta.

Viimeksi muokattu:
Datatronicilla oli tuo hinta viime viikollakin. Siellä ei vaan ole sitä -400€ kampanjaa, joten siihen hintaan eivät Gigantilla todennäköisesti vastaa yrittämälläkään (kokemusta on). Sen sijaan Elisan 899€ on mennyt minulla ja muutamilla muiillakin läpi, kuten oli aiemmin puhetta.

Okei.. olin itse ymmärtänyt asian niin, että ensin tehdään hintatakuukorjaus, sitten vasta vaihtohyvitys (400e lisäosalla). Eli hintatakuu muokkaisi sitä lähtöhintaa alemmaksi. Tämän kuvan sain myös myyjän kanssa asioidessa (Turku Skanssin Gigantti) ja minulla taas ei mennyt Elisaan vertaaminen läpi, koska "ei ole julkisessa netissä linkkiä minkä voisin tähän laittaa".

Ei mun talous näihin kymppeihin kaadu, mutta jos on olemassa PARAS diili, niin kyllä sen eteen voi vähän hikoilla.

Okei.. olin itse ymmärtänyt asian niin, että ensin tehdään hintatakuukorjaus, sitten vasta vaihtohyvitys (400e lisäosalla). Eli hintatakuu muokkaisi sitä lähtöhintaa alemmaksi. Tämän kuvan sain myös myyjän kanssa asioidessa (Turku Skanssin Gigantti) ja minulla taas ei mennyt Elisaan vertaaminen läpi, koska "ei ole julkisessa netissä linkkiä minkä voisin tähän laittaa".

Ei mun talous näihin kymppeihin kaadu, mutta jos on olemassa PARAS diili, niin kyllä sen eteen voi vähän hikoilla.
Gigantti ei enää tarjoa mitään virallista hintatakuuta, joten voivat toimia näissä myyjästä riippuen vähän miten huvittaa. Siinä pitää olla asiakkaassakin vähän myyntimiehen vikaa, että saa esitettyä kaupassa asiat itselleen edullisimmalla tavalla. :D

Viimeksi muokattu:
Ei jaksanut kikkailla sen enempää Gigantista tuli haettua 939e ja Oneplus onesta 405e hyvitystä :lol: Tuohon kuoret vielä parilla kympillä. Ei jaksanut muutaman kympin vuoksi vääntää niin hintaa jäi sitten se 534e luurille.

Elisalle ei ois edes kelvannut tuo luuri vaihdossa ja DNA:lla oli niin nuivaa asiakaspalvelua, että mieluummin maksaa muutaman kympin enemmän, että saa parempaa palvelua.

Tuohon hintaan vaikuttaa kyllä oikein hyvälle. Päädyin ottamaan porcelean värillä. Sai heti mukaan. Mustaa ois pitänyt tovi odotella. Liittymää vaihtamalla ois vissiin saanut muutaman kympin pois vielä.

Onhan tuo ihan eri verrattaen Nord 2 mikä jää nyt vara luuriksi. Alunperin olin tuota 8A:ta katsellut seuraavaksi luuriks,i mutta ei tuolla hintaerolla kyllä enää tuntunut järkevälle.

Viimeksi muokattu:
Täälläkin vaihtui OP 8T Pixel 9:ään. DNA:lla vaihtotarjous toimii siten, että laitteen vastaanottopäivästä on 30 vuorokautta aikaa viedä vanha puhelin DNA myymälään. Hyvityksen kanssa Pixelille jäi hinta siis 470 euroa.
Vaikka puhelin ei ole kuin hieman pienempi kuin 8T, kokoero tuntuu käytössä selvästi. Ensimmäinen kerta kun puhelin vaihtui pienempään!
Suojakuori tähän on pakko hommata, puhelin on TODELLA liukas (niin kuin lähes kaikki uudet puhelimet).
Parin päivän perusteella olen tyytyväinen puhelimeen. Ei tuota paljon ole ehtinyt näppäilemään mutta 7 vuoden päivitystuki ja 3 vuoden laitetakuu DNA:lta auttoi osatopäätöksessä.

Jos joku jäi empimään tuon Pixel 9 vaihtohyvitystarjouksen kanssa ja ketju on vielä seurannassa niin Elisa on tiputtanut asiakasetuhintaa toiset 50,- ja kuten pari muutakin täällä sain minäkin Gigantin price matchaamaan. Pixelille jäi siis hintaa 444,- kun vaihdokista sai minimi hyvityksen. Tämä siis voimassa vielä tänään.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 472
Jäsenet
75 436
Uusin jäsen
MuumiEU

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom