Itse törmäsin tänään seuraavnlaiseen Googlen toilailuun:
Kun maksoin aiemmin puhelimessa sovellusostoksen kortilla, tallentui kortti automaattisesti Googlen Payments-palveluun. Itse en ainakaan mitään ilmoitusta tästä huomannut. Tänään sitten olin lisäämässä luottokorttiani Paypaliin niin huomasin, että Chrome tarjoutui automaattisesti täyttämään kortin tiedot. Minulla ainakin on esim. sellainen teoreettinen riski, että lapset pääsevat koneelleni, joten tällaista tilannetta en tietenkään halua.
Yritin sitten mennä Chrome automaattisen täytön asetuksista poistamaan korttini tietoja. Tämäpä ei onnistu, koska asetuksissa oleva linkki johtaa Google Wallet palveluun, joka ei toimi ilmeisesti Suomessa. Selain jäi jumiin redirecting-ikkunaan. Google Walletin kautta sitten pääsin Google-maksukeskukseen, josta onnistuin korttini poistamaan. Nyt kuitenkin tilanne on se, että jos haluan uudestaan puhelimellani maksaa jotain kortilla, se tallentuu uudestaan automaattisesti. Myöskään automaattisen täytön asetuksista ei saa valittua erikseen, että korttien tietoja ei automaattisesti täytettäisi.
Onko kellään tietoa, onko muita vaihtoehtoja kuin automaattisen täytön poistaminen kokonaan / Chromen käyttämisen lopettaminen? Nopea googletus ei paljoa jeesannut