Google julkaisi uuden Pixel Tag -paikantimen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Google julkaisi tänään uusien puhelinten ja kellojen lisäksi myös Pixel Tag -paikantimen. Pienikokoinen esimerkiksi avaimenperään sopiva tagi hyödyntää Googlen Find Hubia ja auttaa sen kautta löytämään hukassa olevat avaimet. Jos käyttäjä on Bluetoothin ja UWB:n kantaman ulkopuolella, hyödyntää Find Hub muita Android-laitteita salatuin yhteyksin hukattujen tavaroiden paikallistamiseksi.

google-pixel-tag.jpg

Pixel Tag on IP67-suojattu pölyltä ja vedeltä ja se on varustettu kaiuttimella, joka helpottaa paikallistamista entisestään. Se toimii myös päinvastaiseen suuntaan, eli hukassa oleva puhelin on helppo löytää painamalla Tagista löytyvää nappulaa, joka saa puhelimen soittamaan merkkiääntä.

Pixel Tag tukee Ultra-Wideband-yhteyksiä sekä Bluetooth 6.0:n Bluetooth Channel Sounding -teknologiaa. Sen CR2032-kolikkopariston luvataan kestävän jopa vuoden ja olevan helposti käyttäjän itsensä vaihdettavissa.

Pixel Tag saapuu myyntiin 11. marraskuuta ja sen veroton suositushinta Yhdysvalloissa on 29 dollaria. Neljän Tagin paketin suositushinta on puolestaan 99 dollaria.

Lähde: Keep tabs on your valuables with Google Pixel Tag

Vaikuttaa muuten aika vastaavalta kuin Samsungin tagi, mutta tämä toimii Googlen Find Hubissa, jolla on periaatteessa enemmän käyttäjiä kuin Samsungin Smart Thingsillä. Ei väliä, jos käyttää vain lähihakua eli kämpän sisällä olevia tavaroita, mutta jos oikeasti hukkaa jotain, on mahdollisimman laaja verkosto hyvä olla, että sijainti päivittyykin. Pitääpä seurailla josko nämä eksyisi Suomeenkin jossain vaiheessa.

Minulla on ollut Samsungin tagi, ja se oli hieno. Nyt on pixel 9a, niin tämä sopisi minulle täydellisesti - jos find network on tarpeeksi suuri. Kun Apple + Samsung on ne kovat pelurit, niin mitenköhän hyvin tämä toimii?

Samsung tagi siis toimi jossain hevon kuusessa ulkomailla myös.

Minulla on ollut Samsungin tagi, ja se oli hieno. Nyt on pixel 9a, niin tämä sopisi minulle täydellisesti - jos find network on tarpeeksi suuri. Kun Apple + Samsung on ne kovat pelurit, niin mitenköhän hyvin tämä toimii?

Samsung tagi siis toimi jossain hevon kuusessa ulkomailla myös.
Tämä toimii kaikissa Androideissa, joissa on Googlen palvelut mukana (ja ne ovat myös mukana itse Find Hub verkossa tietenkin)

Statistiikka

Viestiketjuista
314 703
Jäsenet
84 877
Uusin jäsen
KPaul

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom