Google julkaisi odotetut Pixel 2- ja Pixel 2 XL -älypuhelimet

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448



Google julkaisi odotusten mukaisesti uudet Pixel 2- ja Pixel 2 XL -älypuhelimet. Varsinainen julkaisutilaisuus pidettiin San Franciscossa, mutta tilaisuus on katsottavissa myös livestreamina YouTuben kautta.

Pixel 2 on varustettu 5,2-tuumaisella 1920x1080-resoluution OLED-paneelilla ja se tulee saataville kolmessa värivaihtoehdossa: Kinda Blue, Just Black ja Clearly White. Pixel 2 XL rakentuu puolestaan 6-tuumaisen 2880x1440-resoluution P-OLED-näytön ympärille ja tulee saataville Just Black- ja Black & White -väreissä.

Aiemmat huhut pätevät uusiin Pixel-malleihin käytännössä täysin. Mukana on HTC U11 -puhelimesta tutut paineen tunnistavat reunat, Pixel 2 muistuttaa enemmän perinteistä muotoilua, kun Pixel 2 XL:ssä on liki koko etupuolen hyödyntävä näyttö. Myös stereokaiuttimet ovat mukana kuten suurin osa viimeisistä vuodoista lupasikin.



Kuvat: GSMArena

Pixel 2- ja Pixel 2 XL -puhelimet kätkevät alumiinirunkonsa sisään tämän hetken huippurautaa, eli Qualcommin Snapdragon 835 -järjestelmäpiirin, jonka parina on 4 Gt muistia ja 64 tai 128 Gt tallennustilaa. Monen pettymykseksi 3,5 millimetrin kuulokeliitäntää ei ole mahdutettu mukaan. Puhelimet ovat IP67-suojattuja vedeltä ja pölyltä. Sormenjälkilukija on sijoitettu puhelimen taakse ja sen kehutaan olevan markkinoiden nopein.

Googlen mukaan uusien Pixel-puhelinten kamera nettoaa DXOMark-testissä tuloksekseen 98 pistettä, mikä on korkein miltään älypuhelimelta tähän asti. Puhelinten optisella ja elektronisella kuvanvakaimella varustetun takakameran tarkkuus on 12 megapikseliä ja sen rinnalla on Googlen kehittämä uusi Pixel Visual Core -kuvaprosessori. Kilpailijoiden puhelimet rakentavat kuviin vakuuttavia syvyysefektejä kahden kamerasensorin avulla, mutta Googlen ratkaisussa kaikki 12 megapikseliä ottavat kuvasta sekä vasemman että oikean kuvakulman, jonka avulla se kykenee tekemään saman yhdellä sensorilla.

Googlen uudet Pixel-puhelimet saapuvat aluksi Australiaan, Kanadaan, Saksaan, Intiaan, Isoon-Britanniaan ja Yhdysvaltoihin. Pixel 2 on hinnoiteltu 649 dollariin ja XL-malli 849 dollariin peruskonfiguraatioissaan. 128 Gt:n tallennustilalla varustetut mallit kustantavat 100 dollaria enemmän kuin perusversiot. Puhelinten ennakkotilaukset alkavat välittömästi.

Google @ YouTube

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:

xof

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
120
Jepulis, nyt alkaa Googlellakin olemaan gadgetti puolella laajaa valikoimaa. En ole pitkällä tikulla mätään omenaan koskenut enkä koske.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Umpisurkea tuo Pixeleiden saatavuus. Ikävästi vain muutamassa maassa myydään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Umpisurkea tuo Pixeleiden saatavuus. Ikävästi vain muutamassa maassa myydään.
No jaa, Suomihinnat olis kuitenkin niin älyttömät, että ei kukaan järkevä niitä osta. Ikävä on Nexus -laitteiden aikaa ja niiden järkevää hinnoittelua. Ei mikään ihme että 1+5 keikkuu myyntilistojen kärjessä. Nokia 8 on myös varsin järkevä vaihtoehto. SGS8:aa myydään myös välillä 500e pintaan esim. Saksan Amazonissa.
Luuleeko ihmiset oikeasti, että puhelin on jotenkin parempi jos se maksaa 500 €:n sijasta 1000 €?

Edit. Alkoipa nyt jotenkin oikeesti korpeamaan tää touhu. Kiinasta saa samoilla spekseillä, mutta oikealla tuplakameralla jossa OIS, 6 GB:n RAMilla ja 128 GB:n tallennustilalla puhelimia hintaan 390 € + mahd. verot jos jää tulliin (yht. 485 €). Toisin sanoen Googlen logo puhelimessa maksaa vähintään 400 €. Kyllä joku oikeesti nauraa partaansa ja hykertelee tyytyväisenä, kun porukka se vaan ostaa sitä enemmän puhelimia, mitä korkeammalle hinnat viitsitään nostaa.


Sitten vielä joku "#madebygoogle", vaikka puhelimet on HTC:n ja LG:n valmistamat. Voi hyvää päivää sentään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
93
Olisi kyllä ollut kiva saada Suomeenkin näitä. No ehkä Pixel 3 sitten.

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
35
Siellä olikin jo USB-3,5mm adapteri Googlen kaupassa ja hintaa kymmenen dollaria enemmän kuin Applen vastaavalla. Ei tästä typeryydestä jaksa edes enää suuttua.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 403
Tuo stereo kaiuttimet näytön katselusuuntaan on parasta noissa. Muuten en tajua tuota puhelinta. Yksi kamera (ei zoom, ei laajakuva, DOF-simulaatio pragaa, kuten yksikameraisissa yleensäkin), 4G RAMia, 64Gt flash, ei 3.5mm kuuloketta, ei paras akkukapasiteetti (vaikka kuulokeliitin jätettiin pois), ei IP68, ei muistikorttia, ei AI-kiihdytystä sirulla, ei mitään erikoista video-ominaisuuksissa, lisämuisti on hinnoiteltu aivan törkeästi, huono saatavuus. Ja näistä kompromisseista huolimatta hinta on silti korkea. En ymmärrä. Noilla ominaisuuksilla hinnan pitäisi olla mielestäni lähempänä 500€ kuin 850€ (vrt. mitä saat Xiaomi, OnePlus, Oppo, Vivo, Huawei).

Jos haluaa vanilla Android UI:n ja kuukausittaiset päivitykset, niin tarjolla on myös Nokiaa, Xiaomia, jne. Edullisemmin ja tai paremmilla ominaisuuksilla (miinus nuo stereokaiuttimet).

Noh, eipä tarvitse harkita, kun saatavuus/hinta Suomessa ovat kuitenkin mitä ovat.

Itse veikkaan, että Mate 10 (Pro) pyyhkii pöytää loppuvuoden julkaisuissa....
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 403
Ei langatonta latausta, ei kauppoja.
Hei, avaatko mulle, langatonta latausta käyttämättömälle, että mikä siinä viehättää? En halua inttää, että se ei ole hyvä, vaan ymmärtää mikä siinä on hienoa.

Itse kun katson, niin näen vain huonot puolet: kalliit laturit, epästandardit (tosin Qi nyt parantaa), hitaampi latausaika ja sitten pitää hankkia kalliita latureita useampaan paikkaan, jos on mobiilityöntekijä, kuten itse (itse en ainakaan mitään Qi-latausalustoja alkaisi raahaamaan mukanani). Toki varmasti voi ladata myös usb-c:n kautta, eli onhan tuo lisää, eikä mitään pois.

Kyllähän siinä jotain hienoa täytyy olla, kun niin moni sitä fanittaa. Halualaisin ymmärtää, että mikä se asia on?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
^ Itse kyllä diggasin heittää yöksi alustaan. Eipä siinä muuta ihmeellistä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Hei, avaatko mulle, langatonta latausta käyttämättömälle, että mikä siinä viehättää? En halua inttää, että se ei ole hyvä, vaan ymmärtää mikä siinä on hienoa.

Itse kun katson, niin näen vain huonot puolet: kalliit laturit, epästandardit (tosin Qi nyt parantaa), hitaampi latausaika ja sitten pitää hankkia kalliita latureita useampaan paikkaan, jos on mobiilityöntekijä, kuten itse (itse en ainakaan mitään Qi-latausalustoja alkaisi raahaamaan mukanani). Toki varmasti voi ladata myös usb-c:n kautta, eli onhan tuo lisää, eikä mitään pois.

Kyllähän siinä jotain hienoa täytyy olla, kun niin moni sitä fanittaa. Halualaisin ymmärtää, että mikä se asia on?
Langattoman latauksen idea ei liene korvata langallista latausta, vaan täydentää sitä. Esim työpöydällä ei tarvitse kaivella johtoja vaan laittaa luurin latautumaan vaikka näytön jalustalle, jos siihen on integroitu lataustoiminto (Samsungilla ainakin taisi olla tällaisia näyttöjä?). Samoin esim nukkumaan mennessä ei tarvitse piuhoja kaivella luuriin, vaan voi laskea sen yöpöydällä olevalle latausalustalle josta se on helposti napattavissa mukaan (ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun itellä on tullut töpseliä myöten mukana kaikki kun aamulla nappaa luurin käteen)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Hei, avaatko mulle, langatonta latausta käyttämättömälle, että mikä siinä viehättää? En halua inttää, että se ei ole hyvä, vaan ymmärtää mikä siinä on hienoa.

Itse kun katson, niin näen vain huonot puolet: kalliit laturit, epästandardit (tosin Qi nyt parantaa), hitaampi latausaika ja sitten pitää hankkia kalliita latureita useampaan paikkaan, jos on mobiilityöntekijä, kuten itse (itse en ainakaan mitään Qi-latausalustoja alkaisi raahaamaan mukanani). Toki varmasti voi ladata myös usb-c:n kautta, eli onhan tuo lisää, eikä mitään pois.

Kyllähän siinä jotain hienoa täytyy olla, kun niin moni sitä fanittaa. Halualaisin ymmärtää, että mikä se asia on?
Langattoman latauksen idea ei liene korvata langallista latausta, vaan täydentää sitä. Esim työpöydällä ei tarvitse kaivella johtoja vaan laittaa luurin latautumaan vaikka näytön jalustalle, jos siihen on integroitu lataustoiminto (Samsungilla ainakin taisi olla tällaisia näyttöjä?). Samoin esim nukkumaan mennessä ei tarvitse piuhoja kaivella luuriin, vaan voi laskea sen yöpöydällä olevalle latausalustalle josta se on helposti napattavissa mukaan (ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun itellä on tullut töpseliä myöten mukana kaikki kun aamulla nappaa luurin käteen)
Jep, ja meillä on Ikean yöpöydät, joissa on sisäänrakennettuna langaton latauspiste. Ei tarvi edes mitään erillistä telakkaa tohon pöydälle. Tosi kätevä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
208
Hei, avaatko mulle, langatonta latausta käyttämättömälle, että mikä siinä viehättää? En halua inttää, että se ei ole hyvä, vaan ymmärtää mikä siinä on hienoa.
Langaton lataus käytännössä poistaa itseltäni tarveen ajatella latausta ja akkukestoja ylipäätään. Tulet kämpille, heität puhelimen pöydälle/telineeseen ja se on siinä. Ei johtoja, ei säätämistä, ei "oho, akku vähissä" tilanteita, ei hajonneita laturiportteja. Lähtiessäsi vain nappaat puhelimen mukaan. Ei tarvetta irroitella piuhoja luurista ja seinästä.

Ei tuo maailmaasi mullista, mutta näin puhelinevoluution kannalta on se mielestäni huomattavasti konkreettisempi edistysaskel kuin inkrementaalinen resoluution/muistin/suorituskyvyn kasvu. Todella kiusallista maksaa uudesta luurista tonnia että pääsee ottamaan askelia taaksepäin.
 

xof

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
120
Ei tainnu mennä googlella nyt ihan putkeen tuo homma mitä uutisia seurannut. Harmi sinänsä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 336
Viestejä
4 157 587
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom