Google hävitti tietoja ja kuvia

Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
31
Muijan puhelin otti hiukan vettä sisuksiinsa ja on nyt kuivumassa. Otti vanhan puhelimen käyttöönsä hetkeks, kunnes haki kaupasta uuden.
Nyt uudella puhelimella tsekattuna google-tililtä on hävinny osa salasanoista, puolen vuoden kuvat ja osa yhteystiedoista. Tarkennuksena, niin Google-kuvissa teki juuri edellisenä päivänä kuvakollaasia, joten kyllä ne kuvat on ilmeisesti sinne pilveen menneet. Kai... Tililtä niitä ei enää ainakaan löydy.
Ehdotuksia/tietoa miten kannattaisi toimia? Koittanu ettiä tietoja netistä, mut en oo kyl mitään järkevää keinoa löytänyt/päässyt suoraan keneltäkään kysymään (googlelta).
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Muijan puhelin otti hiukan vettä sisuksiinsa ja on nyt kuivumassa. Otti vanhan puhelimen käyttöönsä hetkeks, kunnes haki kaupasta uuden.
Nyt uudella puhelimella tsekattuna google-tililtä on hävinny osa salasanoista, puolen vuoden kuvat ja osa yhteystiedoista. Tarkennuksena, niin Google-kuvissa teki juuri edellisenä päivänä kuvakollaasia, joten kyllä ne kuvat on ilmeisesti sinne pilveen menneet. Kai... Tililtä niitä ei enää ainakaan löydy.
Ehdotuksia/tietoa miten kannattaisi toimia? Koittanu ettiä tietoja netistä, mut en oo kyl mitään järkevää keinoa löytänyt/päässyt suoraan keneltäkään kysymään (googlelta).
Ei Google ole mitään hävittänyt. Todennäköisesti se vaimosi puhelin ei ole synkannut niitä kuvia sun muuta sinne pilveen. Syytä tuohon on vaikea arvailla, mutta ei se mitenkään ennenkuulumatonta ole, että synkkaus ei toimi tai käyttäjä tallettaa kuvat jonnekin sellaiseen paikkaan, josta automatiikka ei niitä synkkaa. Sama juttu yhteystietojen kanssa, eli myös niissä pitää osata itse valita että tallettaa ne oikealle tilille. On jokaisen omalla vastuulla tarkistaa, että kaikki toimii. Ja se kuvakollaasin tekeminen ei takaa mitään, kun voihan sen tehdä myös paikallisista kuvista.

Jos sitä vanhaa luuria ei saa tulille millään tavalla, niin eipä asialle ole ikävä kyllä mitään tehtävissä.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
146
Jatkossa entistä tarkempi varmuuskopiointi käyttöön eli tarkistus että tiedot todella löytyy pilvestä tai muualta. Itse aina tarkistan että tiedot ovat pilvessä koska en täysin luota automaattisiin ratkaisuihin.
 

Mawe

Thread Killer
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
738
Jollekin paikalliselle nyrkkipajalle luuri kuivamaan?
Eikös ne kuvat muuten mene Driveen nykyisin?
Eli katsonut pilvestä minne viimeisimmt kuvat mennyt?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jollekin paikalliselle nyrkkipajalle luuri kuivamaan?
Eikös ne kuvat muuten mene Driveen nykyisin?
Eli katsonut pilvestä minne viimeisimmt kuvat mennyt?
Joo, Google Drivessähän ne ovat, mutta aloituksessa sanottiin, että sieltä puuttuisi kuvien lisäksi yhteystietoja ja muutakin, eli tuskin on synkkaus toiminut yhtään mihinkään.
 

Mawe

Thread Killer
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
738
Joo, Google Drivessähän ne ovat, mutta aloituksessa sanottiin, että sieltä puuttuisi kuvien lisäksi yhteystietoja ja muutakin, eli tuskin on synkkaus toiminut yhtään mihinkään.
Minulla hävisi viime luurin vaihdon yhteydessä Outlookin tiedot, jota käytin normaalisti.
Oli viimeinen pisara, aiemminkin hävittänyt tietoja ja löytyy netistä juttua kohtuullisesti.

Ja on tuo Googlekin tehnyt samaa, ei tullut kaikki numerot vaikka olisi pitänyt.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Minulla hävisi viime luurin vaihdon yhteydessä Outlookin tiedot, jota käytin normaalisti.
Oli viimeinen pisara, aiemminkin hävittänyt tietoja ja löytyy netistä juttua kohtuullisesti.

Ja on tuo Googlekin tehnyt samaa, ei tullut kaikki numerot vaikka olisi pitänyt.
Kaikissa tapauksissa mitä minä olen nähnyt, on syynä ollut se että ei ole huomattu sen oletustilin vaihtuneen ja tietoja onkin talletettu väärään paikkaan. Sitten kun luuri vaihtuu, eivät uudemmat tiedot tietenkään siirry mukana, kun ne eivät ole siellä tilillä joka uuteen puhelimeen liitetään.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Minulla hävisi viime luurin vaihdon yhteydessä Outlookin tiedot, jota käytin normaalisti.
Oli viimeinen pisara, aiemminkin hävittänyt tietoja ja löytyy netistä juttua kohtuullisesti.

Ja on tuo Googlekin tehnyt samaa, ei tullut kaikki numerot vaikka olisi pitänyt.
Ei ne mihinkään häviä, jos ne tiedot on sinne pilveen mennyt. Luultavasti sinulle oli ne outlookin tiedot vain siellä vanhassa puhelimessasi (jos samaa tiliä käytit ja ei silti löytynyt).
 

Mawe

Thread Killer
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
738
Kaikissa tapauksissa mitä minä olen nähnyt, on syynä ollut se että ei ole huomattu sen oletustilin vaihtuneen ja tietoja onkin talletettu väärään paikkaan. Sitten kun luuri vaihtuu, eivät uudemmat tiedot tietenkään siirry mukana, kun ne eivät ole siellä tilillä joka uuteen puhelimeen liitetään.
Mielestäni ei ollut omalla kohdalla, ainakaan noissa Outlookin hävittämissä, varuilta kirjoitin yhteystietoja Outlookin osoitekirjan kautta netissä.
Ja minulla on SIMillä jotain vanhoja tietoja jotka kyllä osuu silmiin näkyvästi niin pitäisi niistäkin huomata jos vaihtunut oletustallennus.

Oli niin tai näin, ei pitäisi yksinään vaihtua. :darra:

Aika paljon noita on ja löysin jonkun MS:n tahon joka myönti ongelman, en kyllä enää jaksa sitä kaivaa. :btooth:
 

Mawe

Thread Killer
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
738
Ei ne mihinkään häviä, jos ne tiedot on sinne pilveen mennyt. Luultavasti sinulle oli ne outlookin tiedot vain siellä vanhassa puhelimessasi (jos samaa tiliä käytit ja ei silti löytynyt).
Tottakai voi olla UE, tosin Lumiasta Androidiin meno toimi kun taas Android - Android ei.
Ei sinällään haittaa, kun onhan ne tallessa muuallakin, esim. CSV:nä koneella.
Mutta uutta luuria käyttöönottaessa ei pitäisi kyllä minkään yhteystiedon tyhjentyä täysin. :btooth:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Jollekin paikalliselle nyrkkipajalle luuri kuivamaan?
Eikös ne kuvat muuten mene Driveen nykyisin?
Eli katsonut pilvestä minne viimeisimmt kuvat mennyt?
Joo, Google Drivessähän ne ovat, mutta aloituksessa sanottiin, että sieltä puuttuisi kuvien lisäksi yhteystietoja ja muutakin, eli tuskin on synkkaus toiminut yhtään mihinkään.
Google kuvat sovelluksessa minulla ainakin menee kuvat talteen. Drivessä ei ole yhtäkään kuvaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Google kuvat sovelluksessa minulla ainakin menee kuvat talteen. Drivessä ei ole yhtäkään kuvaa.
Minä olen pitänyt sitä Driveä vähän niinkuin yleisnimikkeenä kaikille Googlen tallennuspalveluille, mutta noilta osin se onkin näköjään muuttunut pari vuotta sitten.

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jotkut laitteet uppailee pilveen vain WLAN-yhteyksillä.
Sittenkin löytyy ratkaisu asetuksista. Lumiat ovat olleet ainoita laitteita, joissa siihen ei voinut vaikuttaa ja niissäkin se puute vissiin korjattiin lopulta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom