Google Family Link ei toimi (ei rajoita uuden puhelimen käyttöä)

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
15
Google Family Link ollut jo muutaman vuoden käytössä lasten Android laitteissa ja se on toiminut riittävän hyvin.
Nyt kuitenkin tuli ylitsepääsemättömän oloinen ongelma uusien puhelimien kanssa (2kpl Motorola G 5G Plus), joihin kumpaankin Family Link asentui ongelmitta. Se ei kuitenkaan saa kerättyä sovellusten käyttötietoja (mikä ohjelma ja kuinka kauan). Eikä puhelimia saa lukittua edes "Lukitse nyt" valinnalla, vaikka lapsen puhelimen Family Link:stä katsottuna näkyy, että "Laite lukittu".

Olen asentanut omaan ja lasten puhelimiin Family Linkin jo pari kertaa ilman vaikutusta asiaan.

Onko ideoita? Googlen haulla löytyy vain yleisiä käyttöohjeita ja pitkiä viestiketjuja, jossa todetaan sama ongelma, mutta ei ratkaisua.
Oikein sylettää nuo "Gold Product Expert" kaltaisten tukihenkilöiden kädenlämpöiset ohjeistukset ja sen jälkeen häviäminen ketjusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
109
Mulla tuli kanssa juuri pojalle Motorolan puhelin ja aivan sama ongelma. Eli liittyy nyt jotenkin motorolaan. Sen huomasin että sovellus kyllä kerää tiedot (voi katsoa lapsen puhelimesta) mutta se ei lähetä niitä eteenpäin.

Onko sinulle selvinnyt homma vielä?
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
109
Tämä ratkesi.
Ongelma oli siinä että lapsen tunnus oli "järjestelmän valvoja" tittelillä. Kun asensin puhelin uusiksi ensin omalla google tunnuksella ja sitten lisäsin lapsen toiseksi käyttäjäksi niin kaikki alkoi toimia. Ilmeisesti family link ei voi käskyttää järjestemän valvojaa niin paljoa että toiminnot toimisi...
 
Liittynyt
28.05.2021
Viestejä
1
Tämä ratkesi.
Ongelma oli siinä että lapsen tunnus oli "järjestelmän valvoja" tittelillä. Kun asensin puhelin uusiksi ensin omalla google tunnuksella ja sitten lisäsin lapsen toiseksi käyttäjäksi niin kaikki alkoi toimia. Ilmeisesti family link ei voi käskyttää järjestemän valvojaa niin paljoa että toiminnot toimisi...
Saitko miten uudelleen asennettua puhelimen? Sama ongelma täällä eikä pääse mitään tekemään lapsen käyttäjällä.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
15
Tämä ratkesi.
Ongelma oli siinä että lapsen tunnus oli "järjestelmän valvoja" tittelillä. Kun asensin puhelin uusiksi ensin omalla google tunnuksella ja sitten lisäsin lapsen toiseksi käyttäjäksi niin kaikki alkoi toimia. Ilmeisesti family link ei voi käskyttää järjestemän valvojaa niin paljoa että toiminnot toimisi...
Ei ole ratkennut "itsestään", mutta selvästi sama ongelma kuin sinulla. En keksinyt miten tuon oman käyttäjän saisi järjestelmänvalvojaksi ilman uudelleen asennusta ja se ei oikein innosta...
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
109
Ei vissiin saakaan muuten... Eikä tuokaan ihan ongelmaton ratkaisu ole, esim poika ei voi nyt itse käynnistää puhelinta uudestaa koska kirjautuu aina uudelleen käynnistyksen jälkeen valvojana sinään.
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
109
Puhelien saa uudelleen asennettua ainakin vanhemman familylink sovelluksesta. Sieltä löytyy kohta "tehdasasetusta palautus lapsen puhelimeen"
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
138
Saakos puhelinta muutettua family linkin lapseksi ilman että asentaa kaikkia sovelluksia uusiksi? Ei anna lisätä family link -tiliä kun minun tili on jo puhelimessa. Jos poistan omani niin varmaan puhelin lähtee omalta pöydältä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 516
Vanha ketju mutta nosto kun itsellä sama ongelma enkä löydä ratkaisua:
Lapselle vaihtui uusi puhelin ja tuo family linkin "lapsilukko" sovellus ei asentunut loppuun vaan jäi bootloopiin.

Nyt osa toiminnoista ei toimi, akun % näkyy mutta esim puhelinta ei voi sulkea etänä eikä puhelin kerää käyttötietoja sovelluksista.

Lapsilukko sovellusta ei voi poistaa että voisin asentaa sen uudelleen.
Lasta ei voi poistaa family linkistä. (Yritetty sekä vanhemman puhelimesta että desktop versiosta)

Ja lapsi ei ole mikään "järjestelmän valvoja" ainakaan tuolla family linkissä vaan ihan tavallinen "valvottu".
En tiedä missä muualla voisi olla "järjestelmän valvoja"

Apuja mitä voisi kokeilla?
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
109
Onko puhelin asennettu vain lapsen google tilillä, ettei ole muita tilejä rinnakkain? En nyt millään muista mikä minun ongelman ratkaisi. Olikohan niin että kun google kysyy erilaisia lupia tietojen lähettämiseen niin ne pitää sallia. Eli normaalisi itse en salli mitään ylimääräistä, mutta tässä niin piti tehdä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 516
Onko puhelin asennettu vain lapsen google tilillä, ettei ole muita tilejä rinnakkain? En nyt millään muista mikä minun ongelman ratkaisi. Olikohan niin että kun google kysyy erilaisia lupia tietojen lähettämiseen niin ne pitää sallia. Eli normaalisi itse en salli mitään ylimääräistä, mutta tässä niin piti tehdä.
Lapsen puhelimessa vain yksi google tili asennettuna.

Missä kohtaa Google kysyy noita lupia tietojen lähettämiseen, sen lapsilukko sovelluksen asennuksessako?
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
109
Olikohan kun tilillä kirjautuu ensikertaa puhelimeen (?) Kai niitä jostain pääsee myöhemminkin muuttamaan...
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
11
Nyt minulla sama ongelma. Puhelimena Redmi Note 10 5G. Yritin kikkailla poikani saamia Google Play -lahjakortteja käyttöön hänen ollessa 10 -vuotias, mutta eipä onnistunut sekään ja nyt ei onnistu enää tämäkään. Viheliäinen systeemi kyllä näin amatöörille.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
Sama ongelma alkoi täälläkin. Ei reagoi "etäohjakseen" enää ollenkaan, eli ei saa avattua tai lukittua etänä. Ongelma alkoi yhtäkkiä, eli ei ole uusi puhelin, eikä tili. Myöskään mitään päivityksiä ei tehty

Ja ei mitään hajua miten korjattaisiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 516
Mä jouduin poistamaan koko tilin family linkistä (poistaa myös kaiken datan ja yhteystiedot google tililtä, ei pelkästään puhelimestao_O)
Ja tekemään asennuksen uudelleen, nyt toimii mutta aika raskas homma tehdä kaikki uudestaan.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
11
Sama ongelma alkoi täälläkin. Ei reagoi "etäohjakseen" enää ollenkaan, eli ei saa avattua tai lukittua etänä. Ongelma alkoi yhtäkkiä, eli ei ole uusi puhelin, eikä tili. Myöskään mitään päivityksiä ei tehty

Ja ei mitään hajua miten korjattaisiin.
Ongelma poistui täällä kun kirjauduin pojan luurilla ulos hänen tilistään ja takaisin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 679
Viestejä
4 188 652
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom