Gigantti perustaa Giga Mobiili -operaattorin - liittymämyynti on nyt alkanut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Verkkokauppa ketjusta jatkoa
Gigantti ja DNA (Telenor) molemmat Norskeja, niin sieltä odottaisin tulevan.
Eiköhän se tule olemaan DNA.

Traficomin toisen viranomaisasiakirjan mukaan DNA on luovuttanut maaliskuussa Giga Mobiilille matkaviestinverkon numeroita.

DNA:han tosiaan merkit viittaa.

Tuossa vielä kuva liittymistä jos ei jaksa juttuja lukea.

giga_mobiili.jpg

Mitäs järkeä tässä on? Hinnat kovat virtuaalioperaattoriksi.
Nämä kaikki sisältävät myös puheluiden lisäksi myös mobiilivarmenteen. Jos ja kun sitä tarvitsee, niin tämä huomioiden ainakin Arkijärki-5G -liittymän hinta vaikuttaa ihan kilpailukykyiseltä. Vai saako joltakin toiselta operaattorilta vastaavaa edullisemmalla?

Nämä kaikki sisältävät myös puheluiden lisäksi myös mobiilivarmenteen. Jos ja kun sitä tarvitsee, niin tämä huomioiden ainakin Arkijärki-5G -liittymän hinta vaikuttaa ihan kilpailukykyiseltä. Vai saako joltakin toiselta operaattorilta vastaavaa edullisemmalla?
Telia on tuota mobiilivarmennetta mainostanut itselle monta kertaa ja ei maksa mitään, mutta mitä tarkastin heidän liittymä tarjontaa, niin yli 30e/kk näköjään heidän halvin 300M 5G liittymä. Ja tarjouksessa tuo hinta tällä hetkellä.

Niin, mikä sitten on mobiilivarmenteen arvo? Nythän esim. Moilla sitä ei ole mahdollista saada, että kannattaisiko maksaa esim. Teliasta 10 euroa enemmän kuussa jos haluaisi sen saada.

Niin, mikä sitten on mobiilivarmenteen arvo? Nythän esim. Moilla sitä ei ole mahdollista saada, että kannattaisiko maksaa esim. Teliasta 10 euroa enemmän kuussa jos haluaisi sen saada.
Elisalla on tainnut olla lisähinta pari euroa kuussa - nyt on ymmärtääkseni jo osassa liittymistä mukana (onko sitten leivottu sisään hintaan, en tiedä). Arvon määrittelee toki jokainen itse.

Jokainen tavallaan, mutta minulle se on ensisijainen tunnistusmenetelmä kaikkialle. Se toimii myös silloin, kun pankin palvelu ei toimi. En haluaisi olla ilman. Meillä on kaikilla perheenjäsenillä Elisan nopea 5G-liittymä hintaan 27,90€/kk ja se sisältää myös mobiilivarmenteen (+jotain tietoturvaturhakkeita).

Joo no mulla on Moi jotain 14e/kk ja tarvittaessa 4 eri pankin varmenteet, niin en ole hirveästi nähnyt tarvetta mobiilivarmenteelle.

Lisäksi arvostan Moilla sitä, että asiointi-/yritysnumeroihin soitettaessa MPM on 5,5 snt/minuutti, kun muilla operaattoreilla se on 16,9snt/minuutti Elisalla, 18snt/minuutti Telialla, 17,1snt/minuutti DNA:lla ja Giga Mobiililla.

Toki jos Mobiilivarmenteen saisi Moilla vaikka sitten 2,01 eurolla kuussa (minkä se maksaa DNA:lla) niin saattaisin ottaa.

Viimeksi muokattu:
Kalliilta kuulostaa, varsinkin kun itsellä on käytössä Moi Mobiilin 4G, eli käytännössä tuo Perusjärki. Ja laskut on välillä luokkaa 12 euroa ja maksimissaan saman verran kuin tuo 24,99 eur.

Eivät lähteneet tosiaan listahinnoilla haastamaan kilpailijoitaan. Kiinnostavaa nähdä tuleeko sieltä myöhemmin jotain kunnollisia diilejä kamppisten myötä vai että oliko tämä nyt sitten tässä.

Joo no mulla on Moi jotain 14e/kk ja tarvittaessa 4 eri pankin varmenteet, niin en ole hirveästi nähnyt tarvetta mobiilivarmenteelle.

Lisäksi arvostan Moilla sitä, että asiointi-/yritysnumeroihin soitettaessa MPM on 5,5 snt/minuutti, kun muilla operaattoreilla se on 16,9snt/minuutti Elisalla, 18snt/minuutti Telialla, 17,1snt/minuutti DNA:lla ja Giga Mobiililla.

Toki jos Mobiilivarmenteen saisi Moilla vaikka sitten 2,01 eurolla kuussa (minkä se maksaa DNA:lla) niin saattaisin ottaa.
Se Moin halvin liittymä on rajoitettu nopeudeltaan (150mbps), eikä se sisällä myöskään rajatonta puhetta/viestejä. Myös EU-roamingin datamäärä on siinä tosi alhainen.

Moin kaikki vaihtoehdot on listattu alla olevassa kuvassa. Kaikissa on rajoituksia, eikä mihinkään näistä saa mobiilivarmennetta. Kuten sanoin, jokainen tavallaan, mutta mielestäni on vähän hassua verrata ominaisuuksiltaan melko erilaiseen liittymään pelkästään kuukausihinnan perusteella.

1757332901750.png

Telia on tuota mobiilivarmennetta mainostanut itselle monta kertaa ja ei maksa mitään, mutta mitä tarkastin heidän liittymä tarjontaa, niin yli 30e/kk näköjään heidän halvin 300M 5G liittymä. Ja tarjouksessa tuo hinta tällä hetkellä.
Maksaahan ne vaikka mitä jos netistä katselee hintoja, mutta todelliset hinnat eri juttu.

Jos menee vaikka Poweriin myyjän juttusille, että anna tarjoukset kaikkien operaattoreiden 5G/300 liittymistä niin tuskin joutuu mistään maksamaan virallista hintaa.

Kuten sanoin, jokainen tavallaan, mutta mielestäni on vähän hassua verrata ominaisuuksiltaan melko erilaiseen liittymään pelkästään kuukausihinnan perusteella.
Edelleen jos liittymä täyttää mun kaikki tarpeet ja maksaa keskimäärin 15 euroa kuukaudessa (viimeisen vuoden laskujen keskiarvo sis. kk-maksu ja kaikki käyttö), niin minusta on vähän hassua lähteä edes vastaamaan pohdintaani kannattaako liittymästä maksaa 10+ euroa enemmän kuussa sen takia että saisi mobiilivarmenteen.

Ja usko pois olen tehnyt vertailut ja minun käytölläni DNA:n, Telian tai Elisan liittymä maksaisi keskimäärin yli 30 euroa kuussa.

Ja tiedän kyllä että liittymässäni on 100Mbps maksiminopeus mutta se ei minua haittaa yhtään. En oikein keksi mitä voisin kännykälläni tehdä jossa suuremmasta nopeudesta olisi merkittävästi hyötyä. Ainoa teoreettinen hyöty voisi olla että jos olisin jossain tien päällä ja pitäisi ladata joku iso ohjelmisto tai päivitys läppärille. Tällainen tilanne tulee vastaan ehkä kerran 5 vuoteen.

Statistiikka

Viestiketjuista
286 332
Jäsenet
79 178
Uusin jäsen
Majaexpert

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom