Gigabyte Z77N-wifi Wlan päivitys

Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Otsikon mukaista....

Olen tässä ajatellut päivittää emoni wifi korttia. Nykyinen kortti on Intelin 2230 HMC kortti.

Intel® Centrino® Wireless-N 2230, Single Band Product Specifications

ja olen päivittämässä sitä Intelin 7260 HMC korttiin. Näitä kun saa alle 20€ aliexpressistä.

Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 Product Specifications


Onko kukaan tehnyt vastaavaa ja onnistuuko tälläinen vaihto? Mitään erityisiä ajureita tai softaa edeltäväkään kortti ei kaipaa toimiakseen. En myös usko, että työpöytä emoissa on mitään firmisblokkeja.

EDIT: ehdin jo tilata tuon kiinasta, katsotaan mitä käy....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 943
Kyllä noille kummallekin on omat ajurinsa olemassa, jotka tuolta tukisivulta ovat ladattavissa.
Molemmat ovat PCIe kortteja, joten toimivat kyllä, vaikka vähän vanhoja ovatkin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Juu, kiinanmaalta ei tunnu löytyvän oikein uudempaa sopuhinnalla....en viitsi maksaa 60€ tuosta kun en oikein kokoaikaisesti tarvii...9€ toimitettuna kiinasta ihan kiva että saa ton 5GHz 800+mbps nopeuden käyttöön.

Taitaa myös modernimmat wlan kortit olla jotain muuta form factoria kuin HMC? Ja liitinstandarkikin taitaa olla M2 8xxx ja 9xxx korteissa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Uusi kortti saapui. Eli kyseessä intelin AC 7260. Kortti asentui ilman mitään häslinkiä, windows 10 osasi itse asennella ajurin. Bonuksena tässä tuli liimattavat antennit, jotka normaalisti on läppärin kuoressa kiinni. Sai kätevästi tohon etumaskin taakse liimattua ne piiloon ja nyt on päässy ulkosista antenneista eroon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
Uusi kortti saapui. Eli kyseessä intelin AC 7260. Kortti asentui ilman mitään häslinkiä, windows 10 osasi itse asennella ajurin. Bonuksena tässä tuli liimattavat antennit, jotka normaalisti on läppärin kuoressa kiinni. Sai kätevästi tohon etumaskin taakse liimattua ne piiloon ja nyt on päässy ulkosista antenneista eroon.
Oliko antennit pakko laittaa kiinni? Eikö läppärin omat toimineet enään. Saisiko kuvaa miltä näyttää :eek:

Olisiko uudempi Intel esim. Intel 9260 ollut kalliimpi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 943
Oliko antennit pakko laittaa kiinni? Eikö läppärin omat toimineet enään. Saisiko kuvaa miltä näyttää :eek:

Olisiko uudempi Intel esim. Intel 9260 ollut kalliimpi?
Tuossa ei kai ollut läppärin wlan verkkokortin päivityksestä vaan ihan WiFin sisältävän pöytäkoneen emon päivityksestä.
Kuvan saat Googlaamalla tyypillä AC 7260.

Kysyjälle, onko havaittavissa mitään nopeuseroa aikaisempaan?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 679
Viestejä
4 188 652
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom