• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Gigabyte MO27Q28G (2560x1440, 280Hz - WOLED), Proshop, 489,90 €

Tuote: GIGABYTE MO27Q28G (2560x1440 - 280Hz - WOLED)
Tarjoushinta: 489,90 €
Normaalihinta: 639,00 €
Kauppa: Proshop
Voimassa: 31.7.2026 asti, rajoitettu erä
Linkki:27" GIGABYTE MO27Q28G - 2560x1440 - 280Hz - WOLED | Varastossa

Kommentti tarjouksesta:
4. sukupolven WOLED-paneelilla varustettu näyttö Suomen hintahistorian tähän mennessä halvimmalla hinnalla. Mattapaneeli glossyn sijaan, mutta ilmeisesti Gigabyte onnistunut ihan hyvin tämän osalta.

//edit. nakkisormilla lipsahti typo otsikkoon, 280hz kyseessä ;)

Itse ostin kyseisen näytön julkaisutarjouksesta. Ensimmäisessä näytössä oli tosi pahat grey bandingit. Lähetin kuvat ja sain Gigabyten huollosta uuden näytön takuuseen. Uudessa näytössä huomattavasti parempi paneeli ja kuva vääristää kieltämättä hieman, tuskin edes näen pelatessa/työpöytäkäytössä noita ''viivoja'' Tuossa ensimmäisessä näytössä näin harmaat palkit peleissä kun oli tummia alueita.

Vasemmalla eka näyttö, oikealla uusi takuuseen vaihdettu näyttö.

WhatsApp Image 2026-07-16 at 00.50.24.jpegWhatsApp Image 2026-07-16 at 00.51.56.jpeg

Tämä on eka OLED- pelinäyttö itselleni. Olen todella tyytyväinen, jonkin verran valoisa huone niin tuo kevyt mattapinta tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Ei ole kokemusta QD-OLED paneeleista.

Edit: huomiona vielä että uudessa näytössä oli yksi näkyvä viiva vasemmalla puolella, se hävisi kokonaan ensimmäisen pixel refreshin jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Tilasin myös tarjouksen tultua näytön ja eilen hain postista.

Käyttöön ottaessa oli näytössä aivan törkeät bandingit, erityisesti harmaalla taustalla oli näyttö yhtä viirua, mutta näkyivät vähän joka taustalla läpi.

Tykittelin kuitenkin HDR-videota sisäänajona näytöllä useamman tunnin ja pelailin pelejä, sitten ensimmäinen pixel clean ja lähes kaikki viirut katosivat. Nyt oikein tyytyväinen!

Tilasin myös tarjouksen tultua näytön ja eilen hain postista.

Käyttöön ottaessa oli näytössä aivan törkeät bandingit, erityisesti harmaalla taustalla oli näyttö yhtä viirua, mutta näkyivät vähän joka taustalla läpi.

Tykittelin kuitenkin HDR-videota sisäänajona näytöllä useamman tunnin ja pelailin pelejä, sitten ensimmäinen pixel clean ja lähes kaikki viirut katosivat. Nyt oikein tyytyväinen!
Eikö näihin voinut uudempaa firmistäkin ajaa vai onko se jo ajettuna tehtaalta uusimpaan?

Itsekin päädyin hankkimaan tämän, alkuviikosta varmaan saan postissa. No risk no reward, ja eka OLED kun ovat tulleet hinnassa alaspäin sen verran että vihdoin tohtii ostaa ja kiinnipalamiset on jo taaksejäänyttä aikaa, qd-oledissa häiritsee se ajatus että musta näyttää purppuralta päivisin ellei saa tilaa tarpeeksi pimennettyä, joka ei elokuvaa katsellessa haittaa yhtään koska leffaa vartenhan sitä nyt tykkää huoneen pimentää muutenkin. Mutta koneella pelatessa tms harvoin tulee mitään pimentämistä tehtyä. Näissä tandemeissa häiritsisi se että jos ne palkit on näkyvissä kokoajan kaikella materiaalilla. Useimmat lähteet sanovat kyllä että ne palkit näkyvät vain hyvin rajatulla materiaalilla, eli harmaa tasainen tausta jossa ei ole muuta liikettä.
VA paneeleiden suurkuluttaja olen ollut tähänasti joten odotukset on kovat.

Eikö näihin voinut uudempaa firmistäkin ajaa vai onko se jo ajettuna tehtaalta uusimpaan?

Itsekin päädyin hankkimaan tämän, alkuviikosta varmaan saan postissa. No risk no reward, ja eka OLED kun ovat tulleet hinnassa alaspäin sen verran että vihdoin tohtii ostaa ja kiinnipalamiset on jo taaksejäänyttä aikaa, qd-oledissa häiritsee se ajatus että musta näyttää purppuralta päivisin ellei saa tilaa tarpeeksi pimennettyä, joka ei elokuvaa katsellessa haittaa yhtään koska leffaa vartenhan sitä nyt tykkää huoneen pimentää muutenkin. Mutta koneella pelatessa tms harvoin tulee mitään pimentämistä tehtyä. Näissä tandemeissa häiritsisi se että jos ne palkit on näkyvissä kokoajan kaikella materiaalilla. Useimmat lähteet sanovat kyllä että ne palkit näkyvät vain hyvin rajatulla materiaalilla, eli harmaa tasainen tausta jossa ei ole muuta liikettä.
VA paneeleiden suurkuluttaja olen ollut tähänasti joten odotukset on kovat.
Joo, sen ajoin ensitöiksi. Netissä kirjoteltiin, että F07 ei kannata asentaa, vaan F06. HDR:n kanssa ongelmia tossa uusimmassa päivityksessä, mutta ilmesesti resetillä sen voi saada toimimaan ihan ok. Pitää kattoa, jos sen asentelee jossain vaiheessa myös, kun perehtyy vielä lisää kokemuksiin.

Nyt noita harmaita raitoja ei näy ollenkaan käytössä. Hyvä tuuri kävi tämän yksilön kanssa.

Itse ostin kyseisen näytön julkaisutarjouksesta. Ensimmäisessä näytössä oli tosi pahat grey bandingit. Lähetin kuvat ja sain Gigabyten huollosta uuden näytön takuuseen. Uudessa näytössä huomattavasti parempi paneeli ja kuva vääristää kieltämättä hieman, tuskin edes näen pelatessa/työpöytäkäytössä noita ''viivoja'' Tuossa ensimmäisessä näytössä näin harmaat palkit peleissä kun oli tummia alueita.

Vasemmalla eka näyttö, oikealla uusi takuuseen vaihdettu näyttö.

WhatsApp Image 2026-07-16 at 00.50.24.jpegWhatsApp Image 2026-07-16 at 00.51.56.jpeg

Tämä on eka OLED- pelinäyttö itselleni. Olen todella tyytyväinen, jonkin verran valoisa huone niin tuo kevyt mattapinta tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Ei ole kokemusta QD-OLED paneeleista.

Edit: huomiona vielä että uudessa näytössä oli yksi näkyvä viiva vasemmalla puolella, se hävisi kokonaan ensimmäisen pixel refreshin jälkeen.
Oliko paljon tunteja alla kun otit kuvat? Eilen lähti näyttö tilaukseen ja pelottavan paljon lueskellut banding-ongelmista :D

Oliko paljon tunteja alla kun otit kuvat? Eilen lähti näyttö tilaukseen ja pelottavan paljon lueskellut banding-ongelmista :D
Hauska tarina sinäänsä siitä miten tieto lisää tuskaa. Olin jo käyttänyt näyttöä yli 1000h, en yksinkertaisesti edes kokenut noin huonoja harmaita palkkeja edes häiritseviksi, olin tyytyväinen nopeaan vasteaikaan ja värimaailmaan. :D Tiesin että OLED-paneeleissa on asioita joiden kanssa täytyy elää, pahimmaksi möröksi netissä muodostunut ''flickering'' kun käyttää G-synciä. Sitä oli mulla hyvin vähän joten huokasin helpotuksesta että se ei häirinnity mua!

Yks kaveri osti 6kk myöhemmin saman näytön ja pyysi mua laittamaan kuvan omasta näytöstäni tuolla harmaalla taustalla. Olin aivan ihmeissäni kun hänen näytössään ei ollut mitään noin karuja viivoja.
Käytännössä nuo mun bandingit näkyi vaan tietyissä kohdissa peleissä seinissä jos oikeasti aloin niihin keskittymään kunnolla, jos keskityin peliin ja mitä pelissä tapahtuu niin olisin ihan hyvin voinut pärjätä sen näytön kanssa. Välillä niitä ihmettelin tietyillä nettisivuilla mutta ei ne häirinnyt mua, olin iloinen että näyttö toimi peleissä hyvin.

Tajuttuani nuo ongelmat ja paneuduttuani enempi tuohon asiaan niin laitoin heti viestiä jälleenmyyjälle ja sieltä tuli nopeasti ilmoitus että tottakai ottavat huoltoon. Nyt nähtyäni tämän uuden paneelin en voi ymmärtää miten pystyin hyväksymään nuo bandingit ensimmäisessä näytössä.. syy -> en vain yksinkertaisesti tiennyt että nuo ovat melko karut ja epänormaalit, näyttö oli silti valtava harppaus edellisestä 165hz IPS- näytöstä. Jälkikäteen erittäin tyytyväinen, sain uuden täysin käyttämättömän paneelin! Kuten mainitsin, uudessa paneelissa oli yksi hyvin näkyvä viiva vasemmassa reunassa, se hävisi kokonaan ensimmäisen pixel- refreshin jälkeen.

Tarinan opetus minulle oli se että vaikka redditissä ihmiset kauhistelee tai haukkuu tuotteita, se tuote voi silti tuottaa MINULLE iloa ja tehdä juuri MINUT tyytyväiseksi.. välittämättä mitä muut netissä kirjoittelee. Loppu hyvin kaikki hyvin. Itse en kattele elokuvia pelinäytölläni, siinä ne olisivat kyllä voineet häiritä jälkikäteen ajateltuna. Teillä on kuitenkin palautusoikeus verkosta tilatessa, älkää ainakaan tehkö päätöstä välittömästi vaan antakaa näytön tehdä pixel- refresh useamman kerran. Toivottavasti saatte mahdollisimman hyvät paneelit! :)

F06 firmis kannattaa ladata, aiemmin mainitussa F07 on häikkää HDR:n kanssa, sen joku mainitsikin tässä ketjussa. Itse käytän TFT- centralin asetuksia ja tilaamalla muutamalla eurolla patreonin sieltä saa ICC- tiedoston myös halutessaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ojGYClAHpZE

Viimeksi muokattu:
Tässä vielä havainnekuvat omasta dimmingistä.

Ottaessa näyttö käyttöön (90% grayscale):

1000045943.jpg

Firmwaren päivityksen ja kahden pixel cleanin jälkeen:

1000045944.jpg

Kamerassa näkyy tässä jälkimmäisessä kuvassa haaleita viiruja, mutta silmällä katsottuna näitä ei kuitenkaan näy.

Suosittelen siis kunnon sisäänajoa näytölle ja aikaa kalibroinnille, ennen kuin tekee lopullisen tuomion oman näytön hyvyydestä tai huonoudesta.

Tuossa ilmeisesti vain 15W USB-C:stä? Onko yhdessäkään 27" OLEDissä edes 65W jotta saisi läppärin kiinni?

Tässä vielä havainnekuvat omasta dimmingistä.

Ottaessa näyttö käyttöön (90% grayscale):

1000045943.jpg

Firmwaren päivityksen ja kahden pixel cleanin jälkeen:

1000045944.jpg

Kamerassa näkyy tässä jälkimmäisessä kuvassa haaleita viiruja, mutta silmällä katsottuna näitä ei kuitenkaan näy.

Suosittelen siis kunnon sisäänajoa näytölle ja aikaa kalibroinnille, ennen kuin tekee lopullisen tuomion oman näytön hyvyydestä tai huonoudesta.
Niin taisit päivittää F05 -> F06 vai oliko tehtaalta tullessa vielä aiempi versio sisällä?

Tuossa ilmeisesti vain 15W USB-C:stä? Onko yhdessäkään 27" OLEDissä edes 65W jotta saisi läppärin kiinni?
tuommosen tiedonmurusen bongasin yksi päivä kun katselin arvosteluita: Gigabyte MO27Q28G Review

Eli rtings on tehnyt arvostelun näytöstä ja tuohon kommenttiin on tullut vastaus rtings ylläpidolta että tietty asetus päällä saisi sen 65W PD, keskustelu aiheesta jatkuu muutaman kommentin verran tuon jälkeen. Alkuperäisellä rtings arvosteluvideolla siis ei mainita mitään tuosta 65W pätevyydestä.

Suunnitelmissa siirtyä ensimmäistä kertaa 1440p (sekä OLED) näyttöön vanhan 1080p IPS sijaan. Onko tämä hyvä hinta-laatu näyttö vai onko edullisempiakin tarjouksia odotettavissa?

Suunnitelmissa siirtyä ensimmäistä kertaa 1440p (sekä OLED) näyttöön vanhan 1080p IPS sijaan. Onko tämä hyvä hinta-laatu näyttö vai onko edullisempiakin tarjouksia odotettavissa?
Trendi on ollut kovalla kädellä halpenemaan päin viimevuosina, eiköhän ne vielä halpune lisääkin. Tässä kohtaa oli vaan niin hyvä tarjous että oli pakko toimia. Kohtahan se tulee syksy ja mustaperjantait ja cybermondayt ja muut sellaset. Ehkä kannattis odottaa, ehkä ei.
Edit: Ja uudet qd-oled paneelityypit.

tuommosen tiedonmurusen bongasin yksi päivä kun katselin arvosteluita: Gigabyte MO27Q28G Review

Eli rtings on tehnyt arvostelun näytöstä ja tuohon kommenttiin on tullut vastaus rtings ylläpidolta että tietty asetus päällä saisi sen 65W PD, keskustelu aiheesta jatkuu muutaman kommentin verran tuon jälkeen. Alkuperäisellä rtings arvosteluvideolla siis ei mainita mitään tuosta 65W pätevyydestä.
Kiitos! Eli ihan jees. Ja tuli maksettua vuosi rtingsillekin vihdoin.

Onko kukaan tätä tai tällaista käyttänyt (myös) työkäytössä? Mietityttää vähän tuo "ok" Office-käyttö ja tekstin tarkkuus. Tosin niin yksilöllistä että varmaan kokemukset eivät välttämättä ole edes niin hyödyllisiä. Nykyinen näyttö on U2520D ja OLED kiinnostaisi tilalle, sillä rtings:llä Text Clarity 7.5 (tosin vanha methodology), Gigabytellä 6.5. Toisaalta haluaisin ennen kaikkea parempikontrastisen, kirkkaamman ja vähemmän heijastuksia, mikä auttaisi luettavuutta myös.

Jos sais kaikki parhaat puolet kaikista... Dell U2725QE olis mainio töihin, mutta musta ei mustaa, HDR-kuva ei ole yhtä hyvä jne... no, pitää katsella vähän mittoja ja painoja myös tässä. Ja jos tarjous menee ohi niin eipä tarvitse sitten taas hetkeen miettiä.

Mattapinnoitteen takia ei vielä uskaltanut laittaa tilaukseen.

Onko kellään omakohtaista kokemusta onko paljonkin eroa matta vs. kiiltävä pinta esim. yksityiskohtien tarkkuuden ja tekstin luettavuuden osalta näissä WOLED-paneeleissa?

Kiitos! Eli ihan jees. Ja tuli maksettua vuosi rtingsillekin vihdoin.

Onko kukaan tätä tai tällaista käyttänyt (myös) työkäytössä? Mietityttää vähän tuo "ok" Office-käyttö ja tekstin tarkkuus. Tosin niin yksilöllistä että varmaan kokemukset eivät välttämättä ole edes niin hyödyllisiä. Nykyinen näyttö on U2520D ja OLED kiinnostaisi tilalle, sillä rtings:llä Text Clarity 7.5 (tosin vanha methodology), Gigabytellä 6.5. Toisaalta haluaisin ennen kaikkea parempikontrastisen, kirkkaamman ja vähemmän heijastuksia, mikä auttaisi luettavuutta myös.

Jos sais kaikki parhaat puolet kaikista... Dell U2725QE olis mainio töihin, mutta musta ei mustaa, HDR-kuva ei ole yhtä hyvä jne... no, pitää katsella vähän mittoja ja painoja myös tässä. Ja jos tarjous menee ohi niin eipä tarvitse sitten taas hetkeen miettiä.
Satunnaiseen työkäyttöön myös tämän näytön itse ostin, toki suurimmaksi osaksi peli- ja multimediakäyttöön. Siirryin itse vanhasta 144hz IPSistä tähän. Alkuun näytti selkeästi huonommalta tekstit kuin vanhassa IPSissä, tosin luulen, että oli tekemistä tuolla näytön alun dimmingillä ja kalibroitumattomuudella. Nyt kun olen jokusen päivän käyttänyt ja näyttö on asettunut, niin näyttää mielestäni ihan kelvolliselta perus tekstin pyörittelyyn ja muuhun satunnaiseen työkäyttöön omiin tarpeisiin.

Oma käyttösuhde on varmaan 85% pelailu yms. viihdekäyttö ja 15% työkäyttö. Omassa käytössä juuri passeli näihin tarpeisiin. Jos olisi 50/50 suhteella työkäytössä ja multimediahommissa, niin ehkä harkitsisin muuta näyttöä. Tai sitten hommaisin erillisen IPS-kakkosnäytön työhommiin.

IMG_4058.jpg

Tuolta näyttää oma, 5 tuntia alla ja 1 pixel refresh. Vasemmassa laidassa ainut omin silmin nähtävä viiva jonku uskoisi ajan myötä paranevan.

Näyttö muuten oikein hyvä, ainoastaan värit vaikuttaa hieman lämpimiltä vs. edellinen IPS-paneeli

IMG_4058.jpg

Tuolta näyttää oma, 5 tuntia alla ja 1 pixel refresh. Vasemmassa laidassa ainut omin silmin nähtävä viiva jonku uskoisi ajan myötä paranevan.

Näyttö muuten oikein hyvä, ainoastaan värit vaikuttaa hieman lämpimiltä vs. edellinen IPS-paneeli
Itsellä oli täysin sama viiva, lähti yhden päivän ja yhden pixel refreshin jälkeen.

Näytöllä nyt 14 tuntia takana ja 3 pixel refreshiä tehty. Oikein tyytyväinen omaan näyttöön, vaikka ennen kolmatta pixel refreshiä oli vielä selkeitä harmaaraitoja. Nekin ovat nyt lähteneet oikeastaan kaikki näkyvät. Oikeassa laidassa edelleen yksi viiva mutta katsotaan jos sekin lähtisi vielä pois.

Tavallisessa käytössä huomasin harmaaraidat varsinkin Discordin käyttöliittymässä, mutta sieltäkin sai onneksi kokomustan taustan laitettua niin nyt näyttää sekin OLEDilla oikein makoisalta :thumbsup:

Ja tosiaan harmaa väri on näytössä vähän "rakeinen" mutta taitaa olla kaikissa vähän tällainen ja sen nyt huomaa oikeastaan vain tätä testiä tehdessä.

PXL_20260803_045721785.jpg

Näytöllä nyt 14 tuntia takana ja 3 pixel refreshiä tehty. Oikein tyytyväinen omaan näyttöön, vaikka ennen kolmatta pixel refreshiä oli vielä selkeitä harmaaraitoja. Nekin ovat nyt lähteneet oikeastaan kaikki näkyvät. Oikeassa laidassa edelleen yksi viiva mutta katsotaan jos sekin lähtisi vielä pois.

Tavallisessa käytössä huomasin harmaaraidat varsinkin Discordin käyttöliittymässä, mutta sieltäkin sai onneksi kokomustan taustan laitettua niin nyt näyttää sekin OLEDilla oikein makoisalta :thumbsup:

Ja tosiaan harmaa väri on näytössä vähän "rakeinen" mutta taitaa olla kaikissa vähän tällainen ja sen nyt huomaa oikeastaan vain tätä testiä tehdessä.

PXL_20260803_045721785.jpg
Tosi hyvä!

Eipä tää taida enää olla tarjouksessa, mutta nyt hetken jälkeen oma kokemukseni:

En ole vielä katsellut mitään testikuvia jotka paljastaisivat ne raidat, enkä siis ole mitään pixel cleaneja tehnyt. Youtube videoissa joita katselen teatteritilassa usein tulee harmaat palkit sivuille joista olen yrittänyt bongata jotain poikkeavaa mutta en ole nähnyt mitään selkeätä raitaa joka tulisi esille aina. Muutenkin tuntuu että peruskäytössä jos en tietäisi nuista harmaaraidoista, en tulisi koskaan niistä tietämään vastaisuudessakaan. Ehkä jokin tekstinkäsittelyohjelma johon olen varta vasten taustan muokannut näyttämään aina sopivasti harmaalta?

Discordin käyttöliittymässä on jotain harmaaraitoja? Ehkä, jos laitan sen fullscreen ja keskityn oikein kunnolla niin voi näkyä jotain. Mutta edelleen jos en tietäisi mitään niin en keskittyisi koko asiaan niin tiukasti että silmä ehtisi harjaantua näkemään jotain värivaihtelua siinä.
Tää taas voi olla sitäkin että mulle tuli suotuisa paneeli jossa on hyvin mietona tää efekti. Mutta en sanois että on mitenkään merkityksellinen jos tää siis on keskiarvopaneeli. Puhelimella otetut kuvat taas korostaa kaikkia virheitä. Usein myydessäni tavaraa eteenpäin en huomaa mitään värivirheitä tai naarmuja tavaroissa yms ennenkuin olen puhelimella siitä ottanut kuvan, samoin myös kaikki pölyhiukkaset joita paljas silmä ei erota, näkyy niin ihmeellisesti puhelimen ottamassa kuvassa. Kumma juttu sinänsä.

Vastaisuudessa mielelläni ostelen WOLED näyttöjä jos ne on palautettu asiakaspalautuksena/b-stock tästä syystä. Voin kuvitella kuinka porukka ensimmäisenä ottaa tuollaisen grayscale kuvan esille ja päättää samoin tein palauttaa näytön nähdessään sen paljastaman kuvan.

Enemmän itseäni huoletti se purppuraan vääntyvä sävy paneelin pinnassa jos on kirkkaampi tila, jonka myös näen tämän paneelin kanssa, mutta ei sekään liiaksi häiritse tämän kanssa. Toinen asia mikä oledeissa häiritsi etukäteen on kirkkauden puute, mutta herrajee tää menee reilusti kirkkaammalle kuin mun qled tv, ei häiritse enää.

EDIT: kappas vain, Jimmsillä on outlet MO27Q28G hintaan 469€, toki kuolleen pikselin kera.

Viimeksi muokattu:
Ainut "vika" jonka olen huomannut, on että näyttö ei lähde itsestään päälle kun käynnistän koneen. Täytyy siis aina laittaa manuaalisesti päälle. Kakkosnäyttö kyllä lähtee normaalisti päälle käynnistyksen yhteydessä.

Onko joku löytänyt tähän että mikä asetus tähän vaikuttaa? Kaikki johdot yms. on oikein kiinnitetty.

Ainut "vika" jonka olen huomannut, on että näyttö ei lähde itsestään päälle kun käynnistän koneen. Täytyy siis aina laittaa manuaalisesti päälle. Kakkosnäyttö kyllä lähtee normaalisti päälle käynnistyksen yhteydessä.

Onko joku löytänyt tähän että mikä asetus tähän vaikuttaa? Kaikki johdot yms. on oikein kiinnitetty.
Ei oo mulla moista vikaa, käytätkö hdmi vai dp?

Mulla DP ja täytyy kans käynnistää aina erikseen näyttö, emolevyn valkoinen valo palaa jos en käynnistä näyttöä ennen konetta. Yksi näyttö käytössä vaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
312 870
Jäsenet
84 388
Uusin jäsen
RetKiKimppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom