Oliko paljon tunteja alla kun otit kuvat? Eilen lähti näyttö tilaukseen ja pelottavan paljon lueskellut banding-ongelmista
Hauska tarina sinäänsä siitä miten tieto lisää tuskaa. Olin jo käyttänyt näyttöä yli 1000h, en yksinkertaisesti edes kokenut noin huonoja harmaita palkkeja edes häiritseviksi, olin tyytyväinen nopeaan vasteaikaan ja värimaailmaan.

Tiesin että OLED-paneeleissa on asioita joiden kanssa täytyy elää, pahimmaksi möröksi netissä muodostunut ''flickering'' kun käyttää G-synciä. Sitä oli mulla hyvin vähän joten huokasin helpotuksesta että se ei häirinnity mua!
Yks kaveri osti 6kk myöhemmin saman näytön ja pyysi mua laittamaan kuvan omasta näytöstäni tuolla harmaalla taustalla. Olin aivan ihmeissäni kun hänen näytössään ei ollut mitään noin karuja viivoja.
Käytännössä nuo mun bandingit näkyi vaan tietyissä kohdissa peleissä seinissä jos oikeasti aloin niihin keskittymään kunnolla, jos keskityin peliin ja mitä pelissä tapahtuu niin olisin ihan hyvin voinut pärjätä sen näytön kanssa. Välillä niitä ihmettelin tietyillä nettisivuilla mutta ei ne häirinnyt mua, olin iloinen että näyttö toimi peleissä hyvin.
Tajuttuani nuo ongelmat ja paneuduttuani enempi tuohon asiaan niin laitoin heti viestiä jälleenmyyjälle ja sieltä tuli nopeasti ilmoitus että tottakai ottavat huoltoon. Nyt nähtyäni tämän uuden paneelin en voi ymmärtää miten pystyin hyväksymään nuo bandingit ensimmäisessä näytössä.. syy -> en vain yksinkertaisesti tiennyt että nuo ovat melko karut ja epänormaalit, näyttö oli silti valtava harppaus edellisestä 165hz IPS- näytöstä. Jälkikäteen erittäin tyytyväinen, sain uuden täysin käyttämättömän paneelin! Kuten mainitsin, uudessa paneelissa oli yksi hyvin näkyvä viiva vasemmassa reunassa, se hävisi kokonaan ensimmäisen pixel- refreshin jälkeen.
Tarinan opetus minulle oli se että vaikka redditissä ihmiset kauhistelee tai haukkuu tuotteita, se tuote voi silti tuottaa MINULLE iloa ja tehdä juuri MINUT tyytyväiseksi.. välittämättä mitä muut netissä kirjoittelee. Loppu hyvin kaikki hyvin. Itse en kattele elokuvia pelinäytölläni, siinä ne olisivat kyllä voineet häiritä jälkikäteen ajateltuna. Teillä on kuitenkin palautusoikeus verkosta tilatessa, älkää ainakaan tehkö päätöstä välittömästi vaan antakaa näytön tehdä pixel- refresh useamman kerran. Toivottavasti saatte mahdollisimman hyvät paneelit!
F06 firmis kannattaa ladata, aiemmin mainitussa F07 on häikkää HDR:n kanssa, sen joku mainitsikin tässä ketjussa. Itse käytän TFT- centralin asetuksia ja tilaamalla muutamalla eurolla patreonin sieltä saa ICC- tiedoston myös halutessaan.
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ojGYClAHpZE