Gigabyte AB350 Gaming 3 hapettuma

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
Lähetin Gigabyte GA-AB350 Gaming 3 emon takuuseen, kun ei tullu näyttöön enää kuvaa. Jimms huomattiin, että emossa on pieni hapettuma, ja eikä mene takuuseen. Tämä mua ihmetyttää miten emo voi muka hapettua, vaikka minulla ei ole nestejäähdytystä, eikä ole emon päälle kaatunut mitään nestettä. :confused:

AMP-UP piirin vieressä oleva pintaliitoskomponentissa näyttäisi olevan pikkuinen hapettuma.
Jimms lähetti tämän kuvan minulle.
IMG 20180620 114017
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
44
Hommaa isopropyylialkoholia (elektroniikan puhdistukseen) esim apteekista ja kasta pumpulipuikko siihen, hinkkaa varovasti paskat pois komponentin päältä. Jos esim komponenttien alla saattaa olla tavaraa niin hanki uusi hammasharja (pehmeä harjas) ja kasta se alkoholiin, sillä saa hyvin irti mutta älä käytä liikaa voimaa.

ota tietenkin virta pois ja cmos patteri ennenkun alat hinkkaan
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
617
Ota yhteyttä kunnan kuluttajaneuvojaan. Älä tee mitään emolle itse. Liikkeellä on todistustaakka
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
262
Näissä asioissa kannattaa olla myös yhteydessä valmistajaan.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
En nyt voi tehdä emolle mitään, kun emo on nyt Jimmsillä. Jos maksan 50e saisin emon takaisin, mutta ei taida olla kannattava, kun vika ei välttämättä edes johdu tuosta hapettuneesta osasta. Bios on 2 kertaa mennyt emosta jostain syystä. Ekalla kerralla sain backup bios pelastettua. Viikko myöhemmin ja bios taas meni, ja tällä kerralla backup bios ei lähtenyt käyntiin.

Pitää vielä kysyä Gigabyteltä tuosta hommasta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Vaikea tuon kuvan perusteella sanoa onko tullut kosteutta vai emon osa vuotanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
700
Eipä tuo välttämättä ole edes mitään hapettumaa ja emo tuskin tilttaa kokonaan jos audiopuolella on jotain pientä vuotovirtaa.
Ihan kusetustahan tuo Jimmsin touhu on. Valmistajalle tuo pitäisi lähettää tutkittavaksi.
Itse taistelisin tuon emon takaisin itselleni ilman 50 euron ryöstämistä ja lähettäisin valmistajalle. Tai vaihtoehtoisesti Jimms lähettäisi sen valmistajalle.

Teoriassa alkujaan viallinen audioelko voisi kusta allensa ja tuon yhden alunen hieman siltä näyttääkin, mutta kyseessä todennäköisemmin pöly tms.
Litku ei valu ylöspäin ja koteloa ei liene käytetty ylösalaisin tai vaakatasossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
Jimms kyseli Gigabyteltä, ja Jimms tuli viestiä, Gigabyte evää takuun epäilevät osa on hapettunu. No voihan vittu. Ei sitten nähtävästi voi mitään. :mad:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
700
No tietää ainakin pysyä erossa Nigabyten raudasta, jos takuupolitiikka on tuo. "Kuvassa näkyy jotain. Takuu evätty!"
Varsinkin jos tuo elko on kussut allensa, miltä se kuvassa hieman näyttää, mutta ihan omin silmin tuo pitäisi nähdä, jotta voisi arvailla enemmän.
Todennäköisesti rotta on käynyt kusemassa emolevylle.
Jimssiltä olen muutenkin vältellyt kaikein takuukriittisen tilaamista, joten suositelen muillekin.

Oletettavasti tiilikorjausta oli testattu ensimmäiseksi? Nuo näköjään sontivat biosinsa ihan randomilla. Ilmeisesti muillakin hapettumaa...
Gigabyte AM4 B350 Gaming 3 Dead again, causes? - [Solved] - Motherboards
[GUIDE] Forcing backup BIOS on Gigabyte motherboards. | Overclockers Forums

1. Shut your PC down
2. Hold the power AND the reset button for about 10 sec, than release.
3. Backup BIOS should kick in anytime soon now.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
No tietää ainakin pysyä erossa Nigabyten raudasta, jos takuupolitiikka on tuo. "Kuvassa näkyy jotain. Takuu evätty!"
Varsinkin jos tuo elko on kussut allensa, miltä se kuvassa hieman näyttää, mutta ihan omin silmin tuo pitäisi nähdä, jotta voisi arvailla enemmän.
Todennäköisesti rotta on käynyt kusemassa emolevylle.
Jimssiltä olen muutenkin vältellyt kaikein takuukriittisen tilaamista, joten suositelen muillekin.

Oletettavasti tiilikorjausta oli testattu ensimmäiseksi? Nuo näköjään sontivat biosinsa ihan randomilla. Ilmeisesti muillakin hapettumaa...
Gigabyte AM4 B350 Gaming 3 Dead again, causes? - [Solved] - Motherboards
[GUIDE] Forcing backup BIOS on Gigabyte motherboards. | Overclockers Forums

1. Shut your PC down
2. Hold the power AND the reset button for about 10 sec, than release.
3. Backup BIOS should kick in anytime soon now.
Ekalla kerralla kun bios ei postannut. Tein tuon backup bios toiminnon, ja emo toimi taas. Viikko myöhemmin ja taas emo ei postannut. Tällä kertaa backup bios ei lähtenyt käyntiin.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Itsellä sama emolevy ja samoja ongelmia ettei kuvaa tule. Myyjäliike testannut ja todennut toimivaksi...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 014
Viestejä
4 192 044
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom