genelecpaketti

Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
49
Morjensta kaikille.
Olisi into hankkia itselle cenelecin kaiuttimet koneeseen.
Nyt kaivattaisiin perusteltuja mielipiteitä asian tiimoilta. Sijoittaisin rahaa hankintaan 1000-2000 euroa.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 638
Genelecit kyllä sopii hyvin koneen kaveriksi. Ite ettisin käytettynä 8040/G4 parin, jos vain pöydälle hyvin mahtuu. Nuo ei pakosti tarvii subbaria. Samal hommaisin usb-dacin volumensäädöllä.
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
49
Genelecit kyllä sopii hyvin koneen kaveriksi. Ite ettisin käytettynä 8040/G4 parin, jos vain pöydälle hyvin mahtuu. Nuo ei pakosti tarvii subbaria. Samal hommaisin usb-dacin volumensäädöllä.
Kaipaisin ensisijaisesti kunnollisia kajareita koneella olemiseen. Olisi mukava hankkia sellainen paketti ettei heti harmita. Genelec vaikuttaa varmalta valinnalta kaiuttimien suhteen ettei harmita.
Se mitä lähden hankkimaan tässä arveluttaa, lompakko auki varmasti saa juuri mitä sattuu " hyvään alennus hintaan"
Oma ymmärrys rajoittuu lähinnä verkkokaupan paketteihin, se asetaa pohjan omalle suhteellisuudentajulle hinnan suhteen. Se onko ne mistään kotoisin onkin sitten se asia johon kaipaisin apua saadakseni jonkinlaisen kiintopisteeen.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Minä lähtisin Genen SAM-malleihin. Niiden tilakohtainen kalibrointi on aika kova juttu. Kun teet vaan Genen automaattikalibroinnin ohjeiden mukaan, niin sulla on stereokuva sentilleen oikein ja ylimääräiset bassokuminat korjattu veks. Perään kun opettelee käyttämään sitä softaa pikkaisen enemmän, niin voi säätää soundipuolta vielä tiukemmin omiin preferensseihin nojaten.

8330A + GLM + myöhemmin subi kylkeen, jos haluaa leffoista ja peleistä matalat jyrinät mukaan. Musassa (pl. pahin bassojytke) ja perus viihdekäytössä pärjää minusta ihan hyvin noilla ite kajareillakin. 8330A + GLM saattaa saada johonkin 1500-1600€ ja käytettyjäkin pyörii markkinoilla.

Mulla oli koneella 8330A + 7360A ja ei tietokonesysteemiltä osaa paljoa enempää vaatia. Jotain fiksua jalkaa suosittelen kajarin kaveriksi, että diskantti nousee tohon korvien korkeudelle ja pöytäheijastukset jää veks.

muoks. ja ostopäätöksen tueksi: joo, Genet maksaa, mutta on ne myös pirun hyvät :) itellä nykyään koneella luurisysteemi, mutta olkkarissa edelleen Geneä 2.1 systeemi.

toinen muoks. tuo USB-DAC oli varsin relevantti huomio ylempänä. Semmoisen joo tarvii. Kannattaa ottaa tosiaan säädettävillä ulostuloilla (= volan säädöllä) ja mielellään 3-pin XLR-lähdöillä, koska Genelecin SAM-mallit haluaa inputit sillä liittimellä. Yleensä noilla 3-pin XLR-lähdöillä varustetuista laitteista puhutaan sit balansoidusti toteutettuina laitteina (= balanced usb-dac tjsp.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Hyvä pöytäjalka + Genelec 8030C + fiksu USB-DAC, niin kyllä tuollakin pitäs pystyä ihan tyytyväisenä koneella olemaan. Tuon saanee 1,5k€ koko paketin.

Tuossa yllä sit, jos haluaa tehdä niin kuin viimeisen päälle :)
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
8040/g4 on mielestäni ehkä vähän yliampuva tietokonekaiuttimiksi, on jo fyysiseltä kooltaan melko kookkaat mutta hemmetin hyvät ja ei varmasti erillistä subia tuossa käytössä tarvitse. Komppaan kyllä kanssa kokoluokkaa 8330/8030/g3
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 638
8040/g4 on mielestäni ehkä vähän yliampuva tietokonekaiuttimiksi, on jo fyysiseltä kooltaan melko kookkaat mutta hemmetin hyvät ja ei varmasti erillistä subia tuossa käytössä tarvitse. Komppaan kyllä kanssa kokoluokkaa 8330/8030/g3
Tätä juuri eli riippuu tilasta mikä kokoluokka passeli pöydälle. Omalla musamaulla 8030 bassot jääneet hieman kevyehköksi ilman subia, niin siksi 8040 suosittelin.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Itsellä on ollut 8030A + 5040A setti jotain 14 vuotta. Daccina on halpis nuforce, käyttänyt sitä sen jälkeen kun subbarin voimakkuussäädin alkoi pykimään. Nyt pitäisi kaiuttimet huollattaa kun vähän puskee häiriöääntä ilmoille. Kannattaa hommata samalla K&M pöytäjalustat ja Genelec-adapterit, vaikka noista metallilätyistä saakin maksaa itsensä kipeäksi. Ainoa ongelma on pöytätila, tahtoo olla kortilla 35" ultrawide-monitorin kanssa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Kannattaa hommata samalla K&M pöytäjalustat ja Genelec-adapterit, vaikka noista metallilätyistä saakin maksaa itsensä kipeäksi. Ainoa ongelma on pöytätila, tahtoo olla kortilla 35" ultrawide-monitorin kanssa.
Joo, sama juttu oli itellä, että ultra wide -monitorin kanssa meinas käydä tila ahtaaksi. Mut noi on todella tukevat, noilla se kajari on kiinteästi kiinni jalassa, eikä takuulla putoa mihinkään ja noilla saa myös säädettyä kallistuksen just sellaiseksi kuin tarvii, että kyllä nuo minusta ovat ihan hintansa väärtikin.

Tossa halvempi vaihtoehto: https://www.stpaulssound.fi/sps-sms18-monitoritelinepari/p/978205/, vois varmaan periaatteessa mennä kolmoskokoisen Genenkin kanssa, mutta kyllä minä sen hintaiselle kajarille kunnon jalan ostaisin, ettei oo kajari lattialla jonkun vahingon takia.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Jep, 6010't sai ruuvattua tuohon jalustan kierteeseen mutta vähän epätukeva se oli. 8030:sta puhumattakaan. Näin jo mielessäni kuinka kissa kaataisi 8030:n tohon Macbookin näppäimistön päälle :speechless: Mut kunnon jalustan kanssa tuollaista pelko ei ole.

Toinen vaihtoehto olisi lattiatelineet ja asemointi pöydän taakse, mutta silloin ei mistään lähikentästä enää voitaisi puhua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 708
Kannattaa hankkia sen kokoiset, että voi suunnata kohti kuulijaa.


Tuollaista ihan konkreettisesti. Sitten subwoofer, jos alkaa tuntumaan siltä..

Eli joku bundle, jossa on laadukas DAC ja esivahvistin, niin hyvä tulee.

--

Geneleccejä haettiin, mutta itse ostaisin tuollaiset:

Sitten optisella kiinni tietokoneeseen. Tai oikeastaan mitkä vaan optisella sisääntulolla varustetut 500€ aktiivit, esim.

..mutta m20 kaunihimpi. Näistä ei hirveästi enempää, kun menee OT:ksi jos Genelecit on päätetty hankkia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Kysyjän kannattaa ehkä huomioida, että jos tänne nyt ruvetaan linkkaamaan kaikenlaisia geneerisiä viihdekaiuttimia, niin 1) niitä ei ole todennäköisesti tehty lähikenttäkuunteluun, mitä sen kajarin pitäs työpöydällä naaman edestä kuunneltuna olla ja 2) siihen hommaan ei oikeasti ole hirveästi Geneleciä parempaa kaiutinta. Ainakaan yhtään edullisempaan hintaan. Vastaavan laadun ammattikajaria on kyllä, mutta tuppaavat olemaan ihan samoissa hinnoissa tai kalliimpia.

muoksista. ja tuo Node on olkkarissa kiva, itelläkin on, mutta tietokonepöydällä minusta aivan turha, kun siinähän on kone auki, mistä voi streamata musat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 708
Kysyjän kannattaa ehkä huomioida, että jos tänne nyt ruvetaan linkkaamaan kaikenlaisia geneerisiä viihdekaiuttimia, niin 1) niitä ei ole todennäköisesti tehty lähikenttäkuunteluun, mitä sen kajarin pitäs työpöydällä naaman edestä kuunneltuna olla ja 2) siihen hommaan ei oikeasti ole hirveästi Geneleciä parempaa kaiutinta. Ainakaan yhtään edullisempaan hintaan. Vastaavan laadun ammattikajaria on kyllä, mutta tuppaavat olemaan ihan samoissa hinnoissa tai kalliimpia.

muoksista. ja tuo Node on olkkarissa kiva, itelläkin on, mutta tietokonepöydällä minusta aivan turha, kun siinähän on kone auki, mistä voi streamata musat.
Tunnustan, linkkasin pari, kun nyt tuntuu Genelec-pakotukselta. Geneleceissä on pari ongelmaa edelleen:
1) Vain RCA-tulot (tms. analogiset tulot), näillä saa amatööri maalenkin pahimmassa tapauksessa ja muita häiriöitä/pörinää
2) Hinta, halvemmalla saa melkein vastaavat.. Nuo on tarkoitettu osissa studiojärjestelmää kasaaville, eivätkä ole sellainen all-in-one, joka voisi ehkä soveltua paremmin. Tai mistä minä tiedän, jos AP haluaa koota järkevän studiokokonaisuuden, niin siitä vaan, ei Genelecit käytössä happane. Hinnankin voi väittää olevan halpa, jos nuo ovat käytössä 10 vuotta
3) DAC/preAmp, jonka nuo vaatii käytännössä hyvään toistoon..

Ovat kyllä laadukkaat ja suomalaiset, josta voi antaa lisäpisteitä, mutta yli tonnia en maksaisi tietokonekaiuttimista.
Minulla siis itsellä Edifier Luna halvat (150€) multimediakaiuttimet, mutta jos haluan laadukkaampaa, käytän kuulokkeita. Itsellä on lähinnä se tilaongelma ja en usko, että G3 isommat menee pöydälle. Olen nähnyt ja kuullut niitä livenä. Lisäksi minullakin on niitä kavereita, joilla on Genelecit. Juuri siksi en usko, että niiden ostaminen kannattaa, mutta heidän puolestaan voin sanoa, että ovat noilla sitten kestäneet kauan, kun itse ostelen/rakennan uudet kauittimet 3-5v välein kotiteatteriini.

--

Jotta ei menisi ihan taas Geneleceistä vääntämiseksi, siinä Monkey Banana Turbo 5 Black.:

Siellä ollaan taas 500€ budjetissa ja se on hyvä paikka olla.

edit: ehkä sittenkin nämä:

Apinassa on kai coax input, ja edelleen tärkeintä on se decouplaus, että sähköhäiriöt ei mene suoraan koneesta kaiuttimille. Tämä on helpointa kun on optinen johto / DAC.

--

Geneleceille edelleen se esivahvistin/DAC ja työkaverilla on tonnin Oppo, niin tässä(kin) näkee, millaisia kuluja nuo aiheuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
^ niin, tässä on nyt ketju, jonka kysyjä on avannu kyselläkseen Genelecien ostamisesta. Laita sinne yleiseen kaiutinketjuun nuo jutut, jos Genet hirveästi ahdistaa. Täällä ne vaan sotkee. Vielä kun tuo informaatiokin tuossa yllä tietyiltä osin ihan päin seiniä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 708
^ niin, tässä on nyt ketju, jonka kysyjä on avannu kyselläkseen Genelecien ostamisesta. Laita sinne yleiseen kaiutinketjuun nuo jutut, jos Genet hirveästi ahdistaa. Täällä ne vaan sotkee. Vielä kun tuo informaatiokin tuossa yllä tietyiltä osin ihan päin seiniä..
Kyllä kauittimet kannattaa suunnata kohti kuulijaa, jos siitä puhut. Jos et, niin sinä täällä sotket asioita. Viimeiset suositukset on lähikenttämonitoreita, jotka on samassa segementissä niiden Ceneleccejen kanssa , joita AP etsi. Jo tämä antoi vähän viitettä, että ei ole tarkasti perillä, mitä haluaa.

Oma kiintopisteeni on, että noita saa melkein vastaavia 500€ hintaluokassa, siihen voi suhteuttaa omat hankintansa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Tunnustan, linkkasin pari, kun nyt tuntuu Genelec-pakotukselta. Geneleceissä on pari ongelmaa edelleen:
1) Vain RCA-tulot (tms. analogiset tulot), näillä saa amatööri maalenkin pahimmassa tapauksessa ja muita häiriöitä/pörinää
Suuntaamisesta ei ollu kyse, vaan pyörittelin päätäni jo tästä lähtien, että sää tuut Genelecin ostamisesta avattuun ketjuun avautumaan, kun Genelec-pakotus ahdistaa :D Ja heti seuraavana nuo Genelecin liitännät on ihan skeidaa.

Enkä jaksa muutenkaan tätä autistista hifiketjujen vänkäämistä, että mulle riittää tästä. Toivottavasti kysyjä sai haluamansa informaation tai tulee vielä kysymään lisää, jos jäi avoimia asioita. Eikä nää ylimääräiset sonnat sotke liikaa.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 632
Itse lähtisin kasaamaan genelecin sam monitoreilla kokonaisuutta, glm on oikein kiva ja mittaukset ajamalla saat stereokuvan täsmälleen kuuntelupaikalle, jos glm:n muokkaama oletussaundi ei miellytä, sitä on helppo muokata suoraan softasta. Itse lähtisin ehkä 8340 tai käytettynä vanhempaa 8240. Tuolle esim daciksi audiolabin mdac plus, joka itselläni käytössä niin vikaan et voi mennä. Voit kytkeä kaiuttimet analogisesti xlr:llä, tai digitaalisesti aes/ebulla. Atacaman tai jonkun muun laadukkaan merkin jalustat vielä, jotka nostavat diskantin korvan korkeudelle niin kyseessä on todella laadukas kokonaisuus, Mielestäni nuo mallit eivät tarvitse subwooferia kaveriksi, mutta sekin olisi helppo integroida kokonaisuuteen, riippuu hyvin paljon minkälaista musiikkia aloittaja kuuntelee, olisiko subwooferille tarvetta vaiko ei.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 638
Itse lähtisin kasaamaan genelecin sam monitoreilla kokonaisuutta, glm on oikein kiva ja mittaukset ajamalla saat stereokuvan täsmälleen kuuntelupaikalle, jos glm:n muokkaama oletussaundi ei miellytä, sitä on helppo muokata suoraan softasta. Itse lähtisin ehkä 8340 tai käytettynä vanhempaa 8240. Tuolle esim daciksi audiolabin mdac plus, joka itselläni käytössä niin vikaan et voi mennä. Voit kytkeä kaiuttimet analogisesti xlr:llä, tai digitaalisesti aes/ebulla. Atacaman tai jonkun muun laadukkaan merkin jalustat vielä, jotka nostavat diskantin korvan korkeudelle niin kyseessä on todella laadukas kokonaisuus, Mielestäni nuo mallit eivät tarvitse subwooferia kaveriksi, mutta sekin olisi helppo integroida kokonaisuuteen, riippuu hyvin paljon minkälaista musiikkia aloittaja kuuntelee, olisiko subwooferille tarvetta vaiko ei.
Ei taida nuo vaan mahtua mitenkään aloittajan 1000-2000€ budjettiin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
dataaja95 tais muutenkin kirjoitella jotain olkkarisettiä ajatellen. Atacamalla on ihan hyviä jalkoja, mullakin on ollut moiset, mutta ei ne minun käsittääkseni kyllä edes tee pöytäjalkoja.

Tuo subbari vai ei on minusta eniten siitä kiinni haluaako ne inframurinat peleistä ja leffoista mukaan vai ei. Jos kyllä, niin kaikki pöytäkajarit tarvii subin ja on tiettyä musaa, jossa isommatkin kajarit jättää pääsääntöisesti informaatiota toistamatta (vaikka nyt Massive Attack ja Teardrop).

Mut tuo edellinen alkaa valumaan jo syvemmälle hifisuohon. Kolmoskokoinen Gene on kyllä oikeasti jo vakuuttava kajari puolen metrin päässä naamasta kuunneltuna ja toistoa voi jatkaa myöhemmin subilla, jos sellaiselle kokee tarvetta.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Itsellä on Genelecin pikkuiset g twot työhuoneessa ja olen näihin ollut kyllä kohtuu tyytyväinen. Näin läheltä kuunneltuna en ole jäänyt kaipaamaan subia ollenkaan.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Tunnustan, linkkasin pari, kun nyt tuntuu Genelec-pakotukselta. Geneleceissä on pari ongelmaa edelleen:
1) Vain RCA-tulot (tms. analogiset tulot), näillä saa amatööri maalenkin pahimmassa tapauksessa ja muita häiriöitä/pörinää
2) Hinta, halvemmalla saa melkein vastaavat.. Nuo on tarkoitettu osissa studiojärjestelmää kasaaville, eivätkä ole sellainen all-in-one, joka voisi ehkä soveltua paremmin. Tai mistä minä tiedän, jos AP haluaa koota järkevän studiokokonaisuuden, niin siitä vaan, ei Genelecit käytössä happane. Hinnankin voi väittää olevan halpa, jos nuo ovat käytössä 10 vuotta
3) DAC/preAmp, jonka nuo vaatii käytännössä hyvään toistoon..

Ovat kyllä laadukkaat ja suomalaiset, josta voi antaa lisäpisteitä, mutta yli tonnia en maksaisi tietokonekaiuttimista.
Minulla siis itsellä Edifier Luna halvat (150€) multimediakaiuttimet, mutta jos haluan laadukkaampaa, käytän kuulokkeita. Itsellä on lähinnä se tilaongelma ja en usko, että G3 isommat menee pöydälle. Olen nähnyt ja kuullut niitä livenä. Lisäksi minullakin on niitä kavereita, joilla on Genelecit. Juuri siksi en usko, että niiden ostaminen kannattaa, mutta heidän puolestaan voin sanoa, että ovat noilla sitten kestäneet kauan, kun itse ostelen/rakennan uudet kauittimet 3-5v välein kotiteatteriini.

--

Jotta ei menisi ihan taas Geneleceistä vääntämiseksi, siinä Monkey Banana Turbo 5 Black.:

Siellä ollaan taas 500€ budjetissa ja se on hyvä paikka olla.

edit: ehkä sittenkin nämä:

Apinassa on kai coax input, ja edelleen tärkeintä on se decouplaus, että sähköhäiriöt ei mene suoraan koneesta kaiuttimille. Tämä on helpointa kun on optinen johto / DAC.

--

Geneleceille edelleen se esivahvistin/DAC ja työkaverilla on tonnin Oppo, niin tässä(kin) näkee, millaisia kuluja nuo aiheuttaa.
Ihan totta tämäkin.

Omat kaiuttimet on saatu geneleciltä "ilmaiseksi" erään yhteistyön perusteella, joten seuraava mielipide kannattaa ottaa suolan kanssa: itse en rehellisesti ostaisi genelecejä jos en tiedä mitä olen ostamassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 708
Suuntaamisesta ei ollu kyse, vaan pyörittelin päätäni jo tästä lähtien, että sää tuut Genelecin ostamisesta avattuun ketjuun avautumaan, kun Genelec-pakotus ahdistaa :D Ja heti seuraavana nuo Genelecin liitännät on ihan skeidaa.

Enkä jaksa muutenkaan tätä autistista hifiketjujen vänkäämistä, että mulle riittää tästä. Toivottavasti kysyjä sai haluamansa informaation tai tulee vielä kysymään lisää, jos jäi avoimia asioita. Eikä nää ylimääräiset sonnat sotke liikaa.
Ok, olen vaan oikeasti sitä mieltä, että Genet tarvitsevat preamp/DAC:in ja niiden kytkeminen suoraan emolevyn audio out:iin voi aiheuttaa ongelmia.
En usko, että Genelecissä on tehty ihmeitä, niin olen muutaman kerran tuolla Ongelmat-alueella auttanut aktiivikaiuttimien (tai ihan vaan PC-multimediakaiuttimien) muodostettua kyseisen ground loopin ja alettua pörisemään. Siitä pääsee DAC:illa tai kalliimmalla isolaattorilla, mutta joillekin ihmisille se tulee, kun kodin sähköt on vedetty sillä tavalla.
Sitten sitä ääntä tulee eri vahvistusasteilla, niin paras tapa saada varsinkin pitkä matka linjatasoista ääntä on ostaa se esivahvistin/dac. Ei välttämättä näy tietokonekäytössä, mutta tunnen ihmisiä, joilla on Genelecit olohuoneessa.

..ja sitten tosiaan, itse ehdottelin noita 500€ all-in-one settejä, niin pakko minun oli tämä puute (ei integroitua DAC) nostaa esille. Ei noissa bluetoothiakaan ole, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tietokonekäytössä. Pahimmassa tapauksessa vanhempi bluetooth = huonompi ääni.

--

Mitä ainakin itse toivoisin, olisi, että et ottaisi hernettä nenään, kun sanoin mielestäsi ilkeästi suosikkivalmistajastasi - vaan perustelisit minulle ja AP:lle, mistä niissä maksetaan? Sinulla selvästi on tästä tietoa.

Lisäksi olet kalibroinut kaiuttimesi mikin kanssa. Se on sitä seuraavalle tasolle nostamista. PC:llä tosin voi myös käyttää geneeristä mikkiä ja tätä:

Veikkaisin, että valitsemasi tie on helpompi.

--

Myös Geneleccejä olen ehdotellut ja aina bundlessa, jossa on joku DAC mukana. Minusta tuntuu, että AP nyt haluaa meidän myyvän hänelle Genelecit; kertovan, että teit hyvän ostoksen ja taputella selkään. Mikään ei kuitenkaan ole täydellistä ja tuossa on joku vertailupiste, johon voi verrata omaa ostostaan. Tosiaan sinä tai joku toinen vähemmän suuttunut Genelecien omistaja voisi omaa settiään nyt kehua ja kertoa sen eduista ehdottamaani 500€ perussettiä vasten.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 632
dataaja95 tais muutenkin kirjoitella jotain olkkarisettiä ajatellen. Atacamalla on ihan hyviä jalkoja, mullakin on ollut moiset, mutta ei ne minun käsittääkseni kyllä edes tee pöytäjalkoja.

Tuo subbari vai ei on minusta eniten siitä kiinni haluaako ne inframurinat peleistä ja leffoista mukaan vai ei. Jos kyllä, niin kaikki pöytäkajarit tarvii subin ja on tiettyä musaa, jossa isommatkin kajarit jättää pääsääntöisesti informaatiota toistamatta (vaikka nyt Massive Attack ja Teardrop).

Mut tuo edellinen alkaa valumaan jo syvemmälle hifisuohon. Kolmoskokoinen Gene on kyllä oikeasti jo vakuuttava kajari puolen metrin päässä naamasta kuunneltuna ja toistoa voi jatkaa myöhemmin subilla, jos sellaiselle kokee tarvetta.
Nyt on pakko myöntää, että en atacaman pöytäjalustoista tiedä sen tarkemmin. Itselläni olivat 1032C atacaman lattiajalustoilla, joten oletin firman tekevän myös pöytäjalustoja pienemmille geneleceille. Varsinkin digitaalisten genelecien kanssa voi upota hifistelyn suohon oikein kunnolla glm säätöineen ja kytkentöineen, jossa tulee mukaan mutec3+usb, mutta tämä on sitten puhdasta säätämistä ja testailua, ei välttämätöntä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Nyt on pakko myöntää, että en atacaman pöytäjalustoista tiedä sen tarkemmin. Itselläni olivat 1032C atacaman lattiajalustoilla, joten oletin firman tekevän myös pöytäjalustoja pienemmille geneleceille. Varsinkin digitaalisten genelecien kanssa voi upota hifistelyn suohon oikein kunnolla glm säätöineen ja kytkentöineen, jossa tulee mukaan mutec3+usb, mutta tämä on sitten puhdasta säätämistä ja testailua, ei välttämätöntä.
Joo, mulla oli 8351A niillä Atacaman 60cm jaloilla, mutta ei niillä minusta ole kuin noita lattialle tarkoitettuja isompia jalkoja. Tuo aikaisemmin mainittu K&M:n jalka se melkein tarvii olla, jos hyvän (ja myös niillä kajareille tarkoitetun) jalan haluaa.

Toki jos haluaa askarrella, niin siellä Genen isopodin (eli sen kumijalan pohjassa oli muistaakseni kierteet, että saahan noi kiinni melkein mihin vaan jalkaan, kun poraa levyyn reiän / reikiä ja vetää kierteistä kiinni.

Vähän ikävä jäi noita isompia kaksiteitä, itellä vaan oli S360. Tilan mahdollistaessa ehkä uusiksi vielä joskus.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 632
Joo, mulla oli 8351A niillä Atacaman 60cm jaloilla, mutta ei niillä minusta ole kuin noita lattialle tarkoitettuja isompia jalkoja. Tuo aikaisemmin mainittu K&M:n jalka se melkein tarvii olla, jos hyvän (ja myös niillä kajareille tarkoitetun) jalan haluaa.

Toki jos haluaa askarrella, niin siellä Genen isopodin (eli sen kumijalan pohjassa oli muistaakseni kierteet, että saahan noi kiinni melkein mihin vaan jalkaan, kun poraa levyyn reiän / reikiä ja vetää kierteistä kiinni.

Vähän ikävä jäi noita isompia kaksiteitä, itellä vaan oli S360. Tilan mahdollistaessa ehkä uusiksi vielä joskus.
Mitä pidit s360:stä ja minnkälainen setti tuolloin muuten oli käytössä, menikö kytkentä täysin digitaalisesti ja mitkä genet nykyään tulilla. Löytyy näemmä geneleciltä itseltäänkin pöytäjalusta ainakin isommille 8000 sarjan kaiuttimille.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Mitä pidit s360:stä ja minnkälainen setti tuolloin muuten oli käytössä, menikö kytkentä täysin digitaalisesti ja mitkä genet nykyään tulilla. Löytyy näemmä geneleciltä itseltäänkin pöytäjalusta ainakin isommille 8000 sarjan kaiuttimille.
Toi on pohjimmiltaan K&M:n jalka, jonka varmaan löytää esim. Thomannilta niiden omalla tuotekoodilla, jos tilanne ei oo parin, kolmen vuoden takaisesta muuttunut. En oo ihan varma, että meneekö ne Genen adapterilevytkin ihan vaan jonkun standardin mukaan.

Ainakin se isoimmille Oneseille ja esim. S360:lle tarkoitettu lattiajalka kannattaakin tilata Thomannilta K&M -merkkisenä, niin säästää muistaakseni useamman satkun. Noihin Gene-brändättyihin lätkäistään kotimaan jälleenmyyjillä kiva pikku preemio, vaikka ovat siis vaan noita K&M:n yleisesti myynnissä olevia jalkoja.

S360:stä, niin olihan se vaikuttava kajari. Toimi viihdekäytössä oikein mainiosti ja tykkäsin myös visuaalisesti. Hifimielessä sanoisin, että tarvii isomman ja akustisesti hyvän tilan toimiakseen oikeasti kunnolla. Se kompressiodiskantti saattaa olla vähän rasittava kaikuisassa tilassa ja noista lähtee sen verran bassoa, että menee kyllä pienemmässä tilassa minusta vaan muhjuksi, vaikka koittaa GLM:llä lanata. Mut on fiiliskin sit oikeassa tilassa vähän erilainen tuolla kymppituuman basarilla ja kompressiodiskantilla kuin alumiininappidiskantilla ja esim. noilla Onesien ovaalibassoilla.

Nykyään 8351B ja 7370A. Edelleen paska tila, mutta ehkä noi vielä joku päivä pääsee laittaan kunnolla johonkin kunnolliseen tilaan :D Toki, ihan mielellään minä oon noiden kanssa leffat kattonu, pelit pelannu ja musatkin kuunnellu.

Digitaalisesti on ollu vedettynä kaikki Genet. Mulla on tuommonen virtalähteeltään hifihuuruissa päivitetty Node2i, jonka kautta menee telkkari kajareille ja Nodesta vaan impedanssimuuntimen läpi signaali kajariin ja toisesta kajarista toiseen. Vola GLM:n kautta sillä Genen kakella. Tokko muuttuu, ellen keksi ruveta jotain monikanavaleffasysteemiä pykäämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
49
Tunnustan, linkkasin pari, kun nyt tuntuu Genelec-pakotukselta. Geneleceissä on pari ongelmaa edelleen:
1) Vain RCA-tulot (tms. analogiset tulot), näillä saa amatööri maalenkin pahimmassa tapauksessa ja muita häiriöitä/pörinää
2) Hinta, halvemmalla saa melkein vastaavat.. Nuo on tarkoitettu osissa studiojärjestelmää kasaaville, eivätkä ole sellainen all-in-one, joka voisi ehkä soveltua paremmin. Tai mistä minä tiedän, jos AP haluaa koota järkevän studiokokonaisuuden, niin siitä vaan, ei Genelecit käytössä happane. Hinnankin voi väittää olevan halpa, jos nuo ovat käytössä 10 vuotta
3) DAC/preAmp, jonka nuo vaatii käytännössä hyvään toistoon..

Ovat kyllä laadukkaat ja suomalaiset, josta voi antaa lisäpisteitä, mutta yli tonnia en maksaisi tietokonekaiuttimista.
Minulla siis itsellä Edifier Luna halvat (150€) multimediakaiuttimet, mutta jos haluan laadukkaampaa, käytän kuulokkeita. Itsellä on lähinnä se tilaongelma ja en usko, että G3 isommat menee pöydälle. Olen nähnyt ja kuullut niitä livenä. Lisäksi minullakin on niitä kavereita, joilla on Genelecit. Juuri siksi en usko, että niiden ostaminen kannattaa, mutta heidän puolestaan voin sanoa, että ovat noilla sitten kestäneet kauan, kun itse ostelen/rakennan uudet kauittimet 3-5v välein kotiteatteriini.

--

Jotta ei menisi ihan taas Geneleceistä vääntämiseksi, siinä Monkey Banana Turbo 5 Black.:

Siellä ollaan taas 500€ budjetissa ja se on hyvä paikka olla.

edit: ehkä sittenkin nämä:

Apinassa on kai coax input, ja edelleen tärkeintä on se decouplaus, että sähköhäiriöt ei mene suoraan koneesta kaiuttimille. Tämä on helpointa kun on optinen johto / DAC.

--

Geneleceille edelleen se esivahvistin/DAC ja työkaverilla on tonnin Oppo, niin tässä(kin) näkee, millaisia kuluja nuo aiheuttaa.
Kiitokset mielenkiinnosta aiheelle.
On hyvä saada keskustelua muista harkinnan arvoisista laitteista.
Hinta on toki oleellinen asia, mutta eniten harmittaa jos ostaa nuukana omat tarpeet alittavat laitteet.
Toivottavasti tämä keskustelu aiheesta päätyy muisen hankintoja harkitsevien silmiin ja auttaa heitä.
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
49
Viestejä lukiessa aloin ymmärtämään ettei se laitteiden ostaminen ole kuin osa projektia.
Se miten saan laitettua laitteet jotenkin järkevästi saadakseni niistä täyden ilon irti on haaste.
Pöytä 160x100cm, pöydällä on kone ja kaksi näyttöä.
Sivuilla ei ole seiniä ja talossa on elämiä.
Pöydän vasemmalla puolella on oviaukko ja vasemmalla puolella kissapuu.
Helposti vapaa asennuspaikka olisi seinä pöydän edessä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Geneleceihin löytyy seinäasennussettejä. Olen myös nähnyt jollain käyttäjällä pöydän kanteen kiinnitetyn, olikohan joku monitorivartta vastaava, johon Genet kiinnitettiin niillä omilla adapterilevyillä. Olivat sit asemoitu muistaakseni alaspäin kallistettuina monitorien yläpuolelle tjsp.

Jos on ahdas tila, niin kannattaa kanssa kattoa, mikä kajari siihen fiksusti menee, eikä niin kuin minä, että aina liian isot :D

Vaihtoehdoista jos puhutaan, niin itelläkin ollut ajatuksena homma taas kunnon monitorit työ- / tietokonepöydälle, jossa harrastelen samalla musahommat. Viimeisimpänä kävi kääntymässä Adamin T7V:t, mutta nuo eivät ainakaan ole sinne päinkään niin tarkat, mitä Genet. Huomattava ero yläkerran resoluutiossa. Eivätkä muutenkaan samalla sivulla ominaisuuksissa jonkun Genen 8330A:n kanssa.

Itellä ollu vaihtoehtona IK Multimedian iLoud MTM (n. 400€ kappale), Neumannin KH80 (n. 500€ kappale) ja sit Genen 8030C tai 8330A. Jos samaan aikaan käynnissä oleva kitaraprojekti ei söis budjettia, niin en miettis hetkeäkään ottaisinko noi SAM-sarjat Genet, mutta pikkaisen säästääkseni saatan käyttää noita ekoja testissa himassa, koska eipä noista palstoilla pyörimällä tai speksejä kattomalla tiedä. Ite pitää kuulla omassa käyttöympäristössä ja käyttötarkoituksessa.

muoks. Genejä on hyvin jälleenmyyjillä kuultavissa ja kannattaa tosiaan käydä ite kuuntelemassa, niin tietää suunnilleen mitä on ostamassa.
 

J_Gaming

Premium-jäsen
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
147
Viestejä lukiessa aloin ymmärtämään ettei se laitteiden ostaminen ole kuin osa projektia.
Se miten saan laitettua laitteet jotenkin järkevästi saadakseni niistä täyden ilon irti on haaste.
Pöytä 160x100cm, pöydällä on kone ja kaksi näyttöä.
Sivuilla ei ole seiniä ja talossa on elämiä.
Pöydän vasemmalla puolella on oviaukko ja vasemmalla puolella kissapuu.
Helposti vapaa asennuspaikka olisi seinä pöydän edessä.
Genelec tarjoaa poikkeuksellisen hyvän valikoiman erilaisia kiinnitysratkaisuja & jalkoja. Kuten @pappatech aiemmin mainitsi, niin kannattaa sitten ostaa K&M vastaava ref tarvike suoraan isolta Saksalaiselta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 708
Geneleckään ei pysty fysiikan lakeja muuttamaan, niin katsoisin sellaiset, että ne saa suunnattua kohti kuuntelupistettä. Muuten yläpää menee käytännössä ohi korvien, kun kaiuttimet on liian kovassa kulmassa suhteessa kuuntelupisteeseen.

Siinä randomin Seas-diskantin taajuusvaste:
1667150669428.png

30 astetta ja alkaa vaimentua 10KHz kohdalla vähän ja 15KHz kohdalla pahasti.
60 astetta ja kaikki on huonommin.

Tämä on yleistä. Kaikki diskantit tekevät näin. Niin asennuksessa äänenlaadun maksimoimikseksi se kulma on alle 30 astetta suhteessa kuulijaan.

--

Itse ostaisin semmoiset, että mahtuu pöydälle, tai sitten laittaisin seinälle, niinkuin on ehdoteltu. Liian isot on hankala sijoitttaa.
Isompi koko tuo vaan paremman bassotoiston ja enemmän ulottuvuutta alapäässä, niin joku kompromissi on varmaan tehtävä koon, budjetin ja sijoittelun mukaan.

--

Genelecit edelleen on audiojärjestelmän osa, niin suosittelen katsomaan noita telineitä , DAC:eja ja jopa johtoja heti kauppaan mukaan - ja suunnittelemaan hankintaa täällä. Muuten voi jäädä toisto halutusta.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Oisko noihi jotaki linkkii tjsp?
Jestas sentään, ketju on spämmätty jollain kaiutinsuosituksilla... Mutta asiaan. Ei nuo niin kalliita ollutkaan kuin muistin, Isopodit tais tulla kaiuttimen mukana.

 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
6010A ovat riittäneet hyvin tietokone käytössä.
Riittää toki jos ei isompaa ole kokeillut. Itsellä oli aikaisemmin 6010:t, sitten kun päivitin pöydälle 8030:t niin kyllä maailma avautui ihan eri tavalla. Todella päräyttävä kaiutin ja nimenomaan lähikentässä.

Geneleccien hinta on varmaan kaksinkertaistunut siitä kun itse ostin, nyt ei olisi varaa samanlaiseen nautintoon. Mutta onneksi nämä ovat pitkäikäisiä.
 
Liittynyt
26.05.2022
Viestejä
160
Jestas sentään, ketju on spämmätty jollain kaiutinsuosituksilla... Mutta asiaan. Ei nuo niin kalliita ollutkaan kuin muistin, Isopodit tais tulla kaiuttimen mukana.

Kiitti! :tup:
Ja joo, isopodit tulee valmiiks kajarien mukan ja niitten alla kajarin pohjas on mikkijenkanen reikä, et periaattees toi pelkkä eka vois riittää mut sit menettäis kallistuksen eli sikäli toi adapteri o iha tarpeelline, vaikkaki kallis ku mikä.
 
Liittynyt
26.05.2022
Viestejä
160
Geneleceihin löytyy seinäasennussettejä. Olen myös nähnyt jollain käyttäjällä pöydän kanteen kiinnitetyn, olikohan joku monitorivartta vastaava, johon Genet kiinnitettiin niillä omilla adapterilevyillä. Olivat sit asemoitu muistaakseni alaspäin kallistettuina monitorien yläpuolelle tjsp.
Sil oli varmaan iha tavallises monitorivarres tollanen:
 
Liittynyt
26.05.2022
Viestejä
160
Toki jos haluaa askarrella, niin siellä Genen isopodin (eli sen kumijalan pohjassa oli muistaakseni kierteet, että saahan noi kiinni melkein mihin vaan jalkaan, kun poraa levyyn reiän / reikiä ja vetää kierteistä kiinni.
Se isopodi on iha vaa pelkkä kumilätkä minkä voi liu'uttaa veke... Siellon mikkijenkanen reikä kajarin pohjas jos sen haluu lattiaständiin tjsp laittaa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Se isopodi on iha vaa pelkkä kumilätkä minkä voi liu'uttaa veke... Siellon mikkijenkanen reikä kajarin pohjas jos sen haluu lattiaständiin tjsp laittaa.
Joo, tiedän tuon isopodin periaatteen, mulla on ollu noita alumiinimunia useampaa eri mallia.

En oo ite asiassa tullu kurkanneeksi kajarin alle tuohon mikkijengaan liittyen, eikä oo tullu koskaan mieleenkään asentaa omiani niin (näyttää visuaalisesti hirveältä ainakin mun päässäni), mutta niin kuin tuossa pari viestiä ylempänä, missä näkyy tuo yksi adapterilevy nystyröineen kulmissa, niin ne voi asettaa jalustalle myös isopodien avulla.
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
49
Mutuni kaiuittimien suhteen alkaa muodostumaan Genelec 8030 ympärille. Lattiajaloilla pöydän viereen olisivat tulossa. Näyttöjen koko ja se miten ne pöydälle haluan rajoittavat kaiuttimien sijoittamista. Ei ollut 8030 oikein valmista pakettia, DAC:in nämä tarvitsevat. Olisiko arvon raadilla tarjota jalkaa ja DAC:ia?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Mutuni kaiuittimien suhteen alkaa muodostumaan Genelec 8030 ympärille. Lattiajaloilla pöydän viereen olisivat tulossa. Näyttöjen koko ja se miten ne pöydälle haluan rajoittavat kaiuttimien sijoittamista. Ei ollut 8030 oikein valmista pakettia, DAC:in nämä tarvitsevat. Olisiko arvon raadilla tarjota jalkaa ja DAC:ia?
Jalasta on kyllä ihan mahdoton sanoa näkemättä tuota tilaa ja setuppia. Niitä Genen / K&M:n jalkoja käyttämällä ei voi mennä vikaan, mutta että mikä malli se pitäs olla riippuu hirveästi siitä, miten sulla on se systeemi siellä.

Parhaiten ne kajarit toimii tosiaan tossa naaman edessä ja oikeasti lähellä, ja jos liikaa levität niitä kajareita sivuille, niin sulla saattaa jäädä stereokuvaan sit aukko keskelle, että sitä kannattanee miettiä, kun tota systeemiä hahmottelee. En oo tosin koskaan tullu testanneeksi, miten paljon noita Genejä kestää levittää niin, että stereokuva pysyy vielä koherenttina.

DAC:eista löytyy tuolta omasta langastaan tietoa (plus tietty näihin ketjuihin kuuluva hifiautismi päälle), hifiharrastajien palstaa voi kanssa lukea, mutta jos ei tarvii olla kakea, niin Topping E30 (luokkaa riittävä) -> Topping E50 (balansoitu) -> Topping D30 pro (balansoitu ja tuolla mukavimmalla liittimellä Genen kanssa). Kaikkein konkreettisin ero noiden kanssa lienee siinä, millasta signaalikaapelia tarvit kytkeäksesi nuo kajareihin. Ekassa pitäs olla RCA - 3-pin XLR (ei siis balansoitu kytkentä), tokassa TRS (eli 6,3mm plugi) -> 3-pin XLR ja vikassa perus 3-pin XLR - XLR.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
129
Sopivista lattiajalustoita en osaa sanoa, itsellä kun on Genelec M030 kaiuttimien alla IsoAcousticsin pöytäjalustat.
DAC Puolella iFi Audio ZEN DAC V2 on halvahko vaihtoehto ja jos haluaa "bassobuustia", niin sitä saa yhdellä napin painalluksella.
Huonona puolena on sitten vähäiset liitännät, järjetön USB 3 A liitin (mukana vain nysä johto) ja balansoitu lähtö on Pentaconn (harvinaisempi ja kalliimpi).
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
76
Genelec 8050 -pari ollut pc-pöytäkaiuttimina nyt vuodesta 2014 lähtien ja paritettu DSpeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core:n kanssa.

Kaiuttimet soivat vaivattomasti millä tahansa volyymilla ja missään vaiheessa ei ole tuntunut, että tulipa ostettua liian isot kajarit lähikenttäkuunteluun. Sopivat mainiosti myös pelaamiseen, ei erityisesti edes kuulokkeita kaipaa vaikka löytyykin Sennheiser HD800s:t.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Meikäläinen bongas Torilta Genelecin 1029A -parin, joista tein kaupat. Tarvii laittaa St. Paulsista ostetut JBL:t takas (tai käytännössä vaan jättää noutamatta). Joku aktiivisempi tekis varmaan pikku vertailun, mutta en taida ite jaksaa :D

Noi on siis 8030A:n edeltäjät. Mukavasti virtanappi ja vola tuossa mallissa etupaneelissa. Mukavoittaa käyttöä omassa setupissa paljonkin, ettei tarvii ronkkia kajareiden taakse. Piti ihan laittaa Genelle postia, että vieläkö huoltavat noita, jos nyt sattuis tulemaan jotain, kun kajareilla rupeaa olemaan jo ikää. Vaikka näyttivätkin olevan siistissä kunnossa, uutena hankitut ja yhdellä omistajalla siistissä kotikäytössä olleet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 708
Jalasta on kyllä ihan mahdoton sanoa näkemättä tuota tilaa ja setuppia. Niitä Genen / K&M:n jalkoja käyttämällä ei voi mennä vikaan, mutta että mikä malli se pitäs olla riippuu hirveästi siitä, miten sulla on se systeemi siellä.

Parhaiten ne kajarit toimii tosiaan tossa naaman edessä ja oikeasti lähellä, ja jos liikaa levität niitä kajareita sivuille, niin sulla saattaa jäädä stereokuvaan sit aukko keskelle, että sitä kannattanee miettiä, kun tota systeemiä hahmottelee. En oo tosin koskaan tullu testanneeksi, miten paljon noita Genejä kestää levittää niin, että stereokuva pysyy vielä koherenttina.

DAC:eista löytyy tuolta omasta langastaan tietoa (plus tietty näihin ketjuihin kuuluva hifiautismi päälle), hifiharrastajien palstaa voi kanssa lukea, mutta jos ei tarvii olla kakea, niin Topping E30 (luokkaa riittävä) -> Topping E50 (balansoitu) -> Topping D30 pro (balansoitu ja tuolla mukavimmalla liittimellä Genen kanssa). Kaikkein konkreettisin ero noiden kanssa lienee siinä, millasta signaalikaapelia tarvit kytkeäksesi nuo kajareihin. Ekassa pitäs olla RCA - 3-pin XLR (ei siis balansoitu kytkentä), tokassa TRS (eli 6,3mm plugi) -> 3-pin XLR ja vikassa perus 3-pin XLR - XLR.
Balansoitu on paras, mutta noin lyhyillä vedoilla (1.5m??) ja häiriölähteen puuttuessa, niin eiköhän siinä riitä ihan RCA.

Mutta.. tuolta saa ehdottamasi DAC:in:

Itsellä on Topping E30 jossain, ei mitään pahaa sanottavaa. DAC-ketjussa voivat tietää enemmän, mutta tässä oli ihan konkreettisesti hyviä ehdotuksia joka hintaluokassa.

edit:
Ja jos metri riittää (ja RCA), niin:

Myös se johto, jolla liität DAC:in tietokoneeseen, mutta se pitäisi tietää liitäntätapa.. Tai tulee mukana.

Oikeastaan, johtoja kannattaa katsoa sitten, kun olet valinnut DAC:in..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 237
Olisiko arvon raadilla tarjota jalkaa ja DAC:ia?
Olisi. Jaloiksi 2kpl Gravity SP 3202. Löytyy myös pöytä-malleja mutta lattiamalli on aina paras jos niille löytyy tilaa, painoraja ei tule vastaan sen kokoisissa kaiuttimissa jotka niiden lautasille sopivat. Gravity SP 3202 VT on sama mutta kallistettavalla lautasella.

DACiksi RME ADI DAC FS tai peräti Benchmark DAC3/HGC

Budjettivaihtoehto DACsta voisi olla taas DSPeaker Anti-Mode X2 jossa on ilmeisesti parempi DAC kuin edellisessä Dual Core mallissa, ei sillä että lähtötaso oli mitenkään päätähuimaava. Myös balansoidut lähdöt uupuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
49
Jalasta on kyllä ihan mahdoton sanoa näkemättä tuota tilaa ja setuppia. Niitä Genen / K&M:n jalkoja käyttämällä ei voi mennä vikaan, mutta että mikä malli se pitäs olla riippuu hirveästi siitä, miten sulla on se systeemi siellä.

Parhaiten ne kajarit toimii tosiaan tossa naaman edessä ja oikeasti lähellä, ja jos liikaa levität niitä kajareita sivuille, niin sulla saattaa jäädä stereokuvaan sit aukko keskelle, että sitä kannattanee miettiä, kun tota systeemiä hahmottelee. En oo tosin koskaan tullu testanneeksi, miten paljon noita Genejä kestää levittää niin, että stereokuva pysyy vielä koherenttina.

DAC:eista löytyy tuolta omasta langastaan tietoa (plus tietty näihin ketjuihin kuuluva hifiautismi päälle), hifiharrastajien palstaa voi kanssa lukea, mutta jos ei tarvii olla kakea, niin Topping E30 (luokkaa riittävä) -> Topping E50 (balansoitu) -> Topping D30 pro (balansoitu ja tuolla mukavimmalla liittimellä Genen kanssa). Kaikkein konkreettisin ero noiden kanssa lienee siinä, millasta signaalikaapelia tarvit kytkeäksesi nuo kajareihin. Ekassa pitäs olla RCA - 3-pin XLR (ei siis balansoitu kytkentä), tokassa TRS (eli 6,3mm plugi) -> 3-pin XLR ja vikassa perus 3-pin XLR - XLR.
Matkaa tulisi noin 80 cm puoleensa.
Toki jos koneen ottaisi pois pöydältä ja laittaisi näytöt nippuun, sitten pöydälle mahtuisi kaiuttimet.
Talossa eläimiä, pitäisi keksiä koneelle oma standi ettei ala tekemään robotti-imurin hommia.
Pitänee alkaa kartoittamaan totisemmen vaihtoehtoja kun työkiireet helpottavat.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
216
Matkaa tulisi noin 80 cm puoleensa.
Toki jos koneen ottaisi pois pöydältä ja laittaisi näytöt nippuun, sitten pöydälle mahtuisi kaiuttimet.
Talossa eläimiä, pitäisi keksiä koneelle oma standi ettei ala tekemään robotti-imurin hommia.
Pitänee alkaa kartoittamaan totisemmen vaihtoehtoja kun työkiireet helpottavat.
Mulla on työpöydällä Genelecin 8020 omilla/K&M L-jalustoilla, etäisyyttä noin 75cm elementin keskeltä-keskelle, kuunteluetäisyys noin 10cm enemmän, stereokuva toimii hyvin. Pöydän alle kiinnitettävä teline myös hyvä vaihtoehto jos haluaa koneen pois lattialta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 681
Matkaa tulisi noin 80 cm puoleensa.
Toki jos koneen ottaisi pois pöydältä ja laittaisi näytöt nippuun, sitten pöydälle mahtuisi kaiuttimet.
Hetkinen, niin siis 80cm sun jakkaralta molempiin suuntiin? Kuulostaa aikas leveältä kuuntelukolmiolta, mutta riippuu tietysti siitäkin, kuinka kaukana edessä päin ne kajarit on. Genellähän on niiden verkkosivuilla ohjeita oikeaoppiseen kajareiden asetteluun. Ne kannattaa vilkaista ja niiden aspa vastailee kanssa todella nopsaan, jos haluaa jotain spesifimpää infoa.

Tuossa aikaisemmin mainittu RME:n ADI-2 FS on kyllä loistopeli. Jos ostaa noita Genelecin analogimalleja, esim. sen 8030X, eikä omista mitään erillistä huonekorjainta, niin tuolla ADI-2:lla on tosi näppärä säätää esim. pikkaisen laskeva vaste. Voi tehdä soundista aika paljon miellyttävämmän kuunnella, jos on kovin kaikuisa tai paljaspintainen huone. Tai nappaista bassoista jollain vähän jyrkemmällä filtterillä korostumaa veks, kun vaan osapuilleen tietää, millä taajuudella korostuma(t) on (perushuoneessa tyypillisesti jossain 40-50hz tienoilla).

Kuulokehommiinkin tosi pätevä laite, että tuota voi kyllä suositella DAC:iksi täysin varauksetta, jos menee budjettiin. Loistava manuaali ja kakekin tulee laitteen matkassa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 711
Viestejä
4 319 884
Jäsenet
72 096
Uusin jäsen
Rima123

Hinta.fi

Ylös Bottom