Genelec G one + F one + yamaha WXC-50 kytkentä

Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
15
Kovalla googlettamisella ei tuntunut löytyvän tietoa tästä. Eli itsellä laitteet mitkä otsikossa. Miten piuhat kannattaisi laittaa? Tällä hetkellä kaiutinpari -> F onelle ja sieltä yamahaan. Eniten itseä mietityttää tuo subbari, kun olen sen kytkenyt myös tuohon yamahaan, eli kannattaako se jättää kytkemättä ja antaa vain olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 527
Jos haluat käyttää vahvistinta jakosuotimena niin sitten laitat vahvistimen pre-outeista piuhat satelliiteille ja sub outista subbarille. Jos haluat käyttää subbarin jakosuodinta niin sitten laitat vahvistimen pre-outeista subiin ja subin ulostuloista satelliiteille.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
15
Ok, ja mitä eroa näillä on? Itsellä kokemus nolla tälläisitä asioista. Tavoitteena saada siis niin sanotusti kaikki irti geneleceistä. Pitääkö tässä(kin) kuunnella vain itse ja todeta kumpi on parempi omaan korvaan? Tässä puntaroin kumpi parempi. Eli jos subbari kiinni yamahassa niin kannattaisi myös kaiuttimetkin laittaa suoraa yamahaan? Tai pelkästään subbariin, ilman että kytkee subbaria yamahaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 527
Omista mieltymyksistähän tuo on paljolti kiinni että kummasta tykkää. Jos katsoo paljon monikanavaääniraidalla varustettuja elokuvia niin silloin kannattaa laittaa subbari suoraan vahvistimeen, jotta LFE-ääniraita toistuu oikein.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
71
Tuli itse hommattua tismalleen sama G1+F1+WXC50 setup. Tietokoneen kajareina.

Tutustuin perusteelisesti Yamahan valikoihin ja sieltä ei löydy juurikaan muuta kuin levelin säätö subille, joka löytyy toki potikkana myös itse subista. Monesti paremmista vahvistimista löytyy myös viiveiden ja jakotaajuuden säätö. Tässä niitä ei ole, eikä edes kerrota jakotaajuutta subille, eikä myöskään sitä leikkaako jakotaajuus kajareilta alimmat pois. Oletan että koko kaista menee, koska sitä ei voi erikseen valita.

Toistaiseksi puuttuu johdot signaalin vetämiseen subin kautta. Ottaen huomioon tuon vahvarin rajalliset säädöt, olen melko varma että subin kautta saa paremmin integroitua setin yhteen. Subin kautta vain alimmat taajuudet suodattuu subille ja yli 85Hz kaiuttimille.

@Mauno123 Yamaha tukee vain PCM signaalia (stereo). Mitään erillistä LFE kanavaa ei ole, koska Dolby Digital / DTS yms koodekki ei ole tuettuna. Subbarin lähtö on siis suodatus pääkanavista.

Genelec suosittelee subille optista signaalia streamerista. Kts manuaalit. Sisäinen DAC hoitaa signaalin analogisena eteenpäin kajareille. Varmaan olisi hyvä vaihtoehto ja tuossa tulee samalla sähköinen erotus (50Hz hurinat), mutta miinuksena ei taida F One/Two auto power toimia optisella (en ole vielä kokeillut)?

Edit: Täällä tuosta ISS ominaisuudesta. Eli myös optinen/coax pitäisi auto-power toimia.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 165
Viestejä
4 210 189
Jäsenet
71 023
Uusin jäsen
markus_huomo

Hinta.fi

Ylös Bottom