Tärkeä GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimien myynti (PÄIVITETTY 28.1.2022)

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Myyt käytetyn ja käyttämäsi tuotteen edullisemmin kuin itse maksoit, jos ei onnistu tuolla ohjeella, vaan täytyy saivarrella ja esittää tyhmää niin ei tarvitse täällä myydä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Mua just huvitti katsella kun oman näyttiksen hinta on noussut Jimmsillä 150 euroa. Ajattelin että tuota outoa sääntöä voisi aika näppärästi tulla kritisoimaan tarjoamalla sitä myyntiin euron alle nykyisen hinnan. Ei siitä kukaan edes 50 euroa varmasti maksaisi yli mun maksamaani, mutta saisi kyllä aika nopeasti pitkän ketjun aiheesta jos voisin sääntöjen puitteissa pokkana pyytää 149 euroa voittoa.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Myyt käytetyn ja käyttämäsi tuotteen edullisemmin kuin itse maksoit, jos ei onnistu tuolla ohjeella, vaan täytyy saivarrella ja esittää tyhmää niin ei tarvitse täällä myydä.
Otan vastauksen esimerkiksi asiakaspalvelukoulutuksiin :x3: juu, taidanpa myydä muualla joka tapauksessa

Kun ketjua lukee, niin ei ole asia ollut selkeä edes ylläpidolla. Ja kun katsoo myynnissä olevia näyttiksiä, niin eipä taida olla vieläkään
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Myyt käytetyn ja käyttämäsi tuotteen edullisemmin kuin itse maksoit, jos ei onnistu tuolla ohjeella, vaan täytyy saivarrella ja esittää tyhmää niin ei tarvitse täällä myydä.
"Jatkossa linjauksena on, että näytönohjaimen myyntihinta täytyy olla alhaisempi kuin nykyinen hinta ostopaikassa. " pääjehun aloitusohjeistus tässä ketjussa ei oikein nyt täsmää ylläolevan kanssa :cry: mutta eiköhän se ole tärkeintä, että joku tietää :thumbsup:

Palvelun selkeys on taitolaji ja palaute on mahdollisuus parantaa palvelua. Mutta se vaatii hieman nöyryyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
99
"Jatkossa linjauksena on, että näytönohjaimen myyntihinta täytyy olla alhaisempi kuin nykyinen hinta ostopaikassa. " pääjehun aloitusohjeistus tässä ketjussa ei oikein nyt täsmää ylläolevan kanssa :cry: mutta eiköhän se ole tärkeintä, että joku tietää :thumbsup:

Palvelun selkeys on taitolaji...
Aloituksen tekstissä on kuitenkin 14.1. tehty lisäys, joka sanoo näin: "Päivitys 14.1.
Koska näköjään trokaajia löytyy näidenkin ohjeistuksen jälkeen ties mitä kiertoteitä niin tiedoksi, että selkeät trokausyritykset tullaan poistamaan".

Suomeksi: Ostit kortin milloin tahansa, on myymäsi kortin hinnan oltava vähemmän kun mitä sinä maksoit siitä. On toki epärealistista, että kukaan myisi marraskuussa ostamaansa korttia 300 euroa halvemmalla nyt, kun mitä siitä saisi muualla, mutta poikkeusiakin löytyy. Olen samaa mieltä siitä, että uusi muokkaus saattoi sekottaa tilannetta entisestään, mutta säännöt ja niiden muotoilu on täysin ylläpidon käsissä ja päätettävissä. Tähän mennessä ei olla puututtu siihen, saako ostaja maksaa nykyisen hinnan käytetystä jonka vuoksi omassakin ostoilmoituksessa on erikseen maininta, että ostan nykyiseen (käytetyn-) hintaan oli kortti alunperin ostettu millä hinnalla tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Koko sotku näytönohjain kaupassa foorumilla on ylläpidon kokemattomuutta. On aivan turha käyttäjiä syyllistää, jos ylläpito ei kykene selvään viestintään. "selkeä trokaus" on erittäin hyvä esimerkki viestinnästä, mikä kertoo lukijasta riippuen eriasiaa. Mutta juu eiköhän tämä riitä tästä aiheesta. Oppiminen on itsetutkiskelun taival mikä vie aikansa organisaatiolta. Joskus jopa niin kauan, ettei oppimista kerkeä tapahtua.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Olen muutes kiinnittänyt huomiota, että eniten trokaamisesta höpöttää ne jotka ei tee kauppaa foorumilla ;)
Mitähän tämä nyt taas tarkoitti? Jos minua tarkoitat kuten viestiäkin lainasit niin itse en ole trokaamisesta puhunut sen enempää kuin mitä eilen viestissäni sitä sanoo käytin.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
722
"Jatkossa linjauksena on, että näytönohjaimen myyntihinta täytyy olla alhaisempi kuin nykyinen hinta ostopaikassa. " pääjehun aloitusohjeistus tässä ketjussa ei oikein nyt täsmää ylläolevan kanssa :cry: mutta eiköhän se ole tärkeintä, että joku tietää :thumbsup:

Palvelun selkeys on taitolaji ja palaute on mahdollisuus parantaa palvelua. Mutta se vaatii hieman nöyryyttä.
Edelleen nämä säännöt ovat minusta todella sekavat. Aluksi maksimihinta oli nykyinen hinta ostopaikassa. Sen jälkeen sitä muutettiin ja hinta piti olla alhaisempi kuin kuitissa. Mutta sen jälkeen tulleissa viesteissä (15.1.) ylläpito taas toteaa:

"pyynti kun on 2100€ niin on alle uuden hinnan ostopaikassa."

kun kysyttiin, että onko ok myydä 2100 eurolla marraskuussa 1850 eurolla ostettua korttia, joka nyt maksaa uutena 2179,90 euroa.

Myöskin 14.1. linjattiin seuraavaa:

"Lähtökohtaisesti ostokuitin hinta, mutta jos se ei ole järkevästi tiedossa niin sitten ostopaikan hinta."

Entä jos on ostanut kortin Torista tonnilla, koska halvemmalla niitä nyt vaan ei saa, mutta kuitissa lukee kuitenkin se 740 euroa? Mitä enemmän näitä sääntöjä tehdään, sen enemmän niihin tulee kaikkea hämärää tulkintaa, lisäpykäliä ja ristiriitaa.

Ylläpito toki määrittää säännöt ja niiden mukaan eletään, mutta mun täytyy ihan rehellisesti myöntää, että mä en vieläkään tiedä, että mihin hintaan saisin myydä tällä foorumilla Asus TUF 3080 OC kortin, joka tilaushetkellä maksoi 740 euroa ja joka nyt maksaa Jimmsissä 1030 euroa.

Selkeä trokaaminen on kiellettyä, mutta onko tuollaisen myyminen tässä markkinatilanteessa vaikka 800 eurolla trokaamista, jos se on kuitenkin merkittävästi halvempi kuin uusi kaupassa ja fakta nyt on se, että siellä kaupassa ei ole ensimmäistäkään 3080 korttia myynnissä.

Tuli mieleen sellainen todella villi ajatus. Mitä jos ylläpito vaan keskittyisi enemmän artikkelien kirjoittamiseen ja antaisi ostajan ja myyjän ihan keskenään päättää, että millä hinnalla ketäkin täällä kauppaa tekee. Aika paljon turhaa työtä jäisi pois, kun ei tarvisi olla jatkuvasti päivittämässä näitä sääntöjä ja tarkistamassa myynti-ilmoituksia.

Tiedän että meillä on rakas suhde naapurimaahan, missä aina joku muu päätti yksilön puolesta kaiken, eikä itse tarvinnut ottaa mitään vastuuta mistään, mutta ei se ylhäälltä määritetty hintasäännöstely sielläkään toiminut, niin kai sitä markkinataloutta voisi ainakin kokeilla myös täällä :)
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Edelleen nämä säännöt ovat minusta todella sekavat. Aluksi maksimihinta oli nykyinen hinta ostopaikassa. Sen jälkeen sitä muutettiin ja hinta piti olla alhaisempi kuin kuitissa. Mutta sen jälkeen tulleissa viesteissä (15.1.) ylläpito taas toteaa:

"pyynti kun on 2100€ niin on alle uuden hinnan ostopaikassa."

kun kysyttiin, että onko ok myydä 2100 eurolla marraskuussa 1850 eurolla ostettua korttia, joka nyt maksaa uutena 2179,90 euroa.

Myöskin 14.1. linjattiin seuraavaa:

"Lähtökohtaisesti ostokuitin hinta, mutta jos se ei ole järkevästi tiedossa niin sitten ostopaikan hinta."

Entä jos on ostanut kortin Torista tonnilla, koska halvemmalla niitä nyt vaan ei saa, mutta kuitissa lukee kuitenkin se 740 euroa? Mitä enemmän näitä sääntöjä tehdään, sen enemmän niihin tulee kaikkea hämärää tulkintaa, lisäpykäliä ja ristiriitaa.

Ylläpito toki määrittää säännöt ja niiden mukaan eletään, mutta mun täytyy ihan rehellisesti myöntää, että mä en vieläkään tiedä, että mihin hintaan saisin myydä tällä foorumilla Asus TUF 3080 OC kortin, joka tilaushetkellä maksoi 740 euroa ja joka nyt maksaa Jimmsissä 1030 euroa.

Selkeä trokaaminen on kiellettyä, mutta onko tuollaisen myyminen tässä markkinatilanteessa vaikka 800 eurolla trokaamista, jos se on kuitenkin merkittävästi halvempi kuin uusi kaupassa ja fakta nyt on se, että siellä kaupassa ei ole ensimmäistäkään 3080 korttia myynnissä.

Tuli mieleen sellainen todella villi ajatus. Mitä jos ylläpito vaan keskittyisi enemmän artikkelien kirjoittamiseen ja antaisi ostajan ja myyjän ihan keskenään päättää, että millä hinnalla ketäkin täällä kauppaa tekee. Aika paljon turhaa työtä jäisi pois, kun ei tarvisi olla jatkuvasti päivittämässä näitä sääntöjä ja tarkistamassa myynti-ilmoituksia.

Tiedän että meillä on rakas suhde naapurimaahan, missä aina joku muu päätti yksilön puolesta kaiken, eikä itse tarvinnut ottaa mitään vastuuta mistään, mutta ei se ylhäälltä määritetty hintasäännöstely sielläkään toiminut, niin kai sitä markkinataloutta voisi ainakin kokeilla myös täällä :)
Ylläpidon sekava linja johtuu siitä, että ei ymmärretä win/win periaatetta oikein. Nyt on menty pelkästään ostaja edellä, vaikka kauppa syntyy oikeasti myyjän ja ostajan suhteesta. Elämä on :coffee:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Edelleen nämä säännöt ovat minusta todella sekavat. Aluksi maksimihinta oli nykyinen hinta ostopaikassa. Sen jälkeen sitä muutettiin ja hinta piti olla alhaisempi kuin kuitissa. Mutta sen jälkeen tulleissa viesteissä (15.1.) ylläpito taas toteaa:

"pyynti kun on 2100€ niin on alle uuden hinnan ostopaikassa."

kun kysyttiin, että onko ok myydä 2100 eurolla marraskuussa 1850 eurolla ostettua korttia, joka nyt maksaa uutena 2179,90 euroa.

Myöskin 14.1. linjattiin seuraavaa:

"Lähtökohtaisesti ostokuitin hinta, mutta jos se ei ole järkevästi tiedossa niin sitten ostopaikan hinta."

Entä jos on ostanut kortin Torista tonnilla, koska halvemmalla niitä nyt vaan ei saa, mutta kuitissa lukee kuitenkin se 740 euroa? Mitä enemmän näitä sääntöjä tehdään, sen enemmän niihin tulee kaikkea hämärää tulkintaa, lisäpykäliä ja ristiriitaa.

Ylläpito toki määrittää säännöt ja niiden mukaan eletään, mutta mun täytyy ihan rehellisesti myöntää, että mä en vieläkään tiedä, että mihin hintaan saisin myydä tällä foorumilla Asus TUF 3080 OC kortin, joka tilaushetkellä maksoi 740 euroa ja joka nyt maksaa Jimmsissä 1030 euroa.

Selkeä trokaaminen on kiellettyä, mutta onko tuollaisen myyminen tässä markkinatilanteessa vaikka 800 eurolla trokaamista, jos se on kuitenkin merkittävästi halvempi kuin uusi kaupassa ja fakta nyt on se, että siellä kaupassa ei ole ensimmäistäkään 3080 korttia myynnissä.

Tuli mieleen sellainen todella villi ajatus. Mitä jos ylläpito vaan keskittyisi enemmän artikkelien kirjoittamiseen ja antaisi ostajan ja myyjän ihan keskenään päättää, että millä hinnalla ketäkin täällä kauppaa tekee. Aika paljon turhaa työtä jäisi pois, kun ei tarvisi olla jatkuvasti päivittämässä näitä sääntöjä ja tarkistamassa myynti-ilmoituksia.

Tiedän että meillä on rakas suhde naapurimaahan, missä aina joku muu päätti yksilön puolesta kaiken, eikä itse tarvinnut ottaa mitään vastuuta mistään, mutta ei se ylhäälltä määritetty hintasäännöstely sielläkään toiminut, niin kai sitä markkinataloutta voisi ainakin kokeilla myös täällä :)
Säännöt löytyy tämän ketjun avausviestistä eli hinta alle uuden ostopaikassa.

Minulta kysyttiin tässä ketjussa omaa mielipidettä mikä hinta pitäisi olla niin olen vastannut, että käytetty tavara alle oman ostohinnan, mutta se on minun mielipiteeni ja myyjän omantunnon kysymys, ei sääntö.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Tärkein pointti tässä on se, että tämä foorumi on ennen kaikkea keskustelu foorumi, ei kauppapaikka. Toki tähän kuuluu käytettyjen osien myynti ja vaihtelu foorumilaisten kesken.
Se, että tekee tunnuksen tänne pelkästään myynti ja osto mielessä, niin ei ole tarkoituksen mukaista edes, tosin ei kiellettyäkään.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Tärkein pointti tässä on se, että tämä foorumi on ennen kaikkea keskustelu foorumi, ei kauppapaikka. Toki tähän kuuluu käytettyjen osien myynti ja vaihtelu foorumilaisten kesken.
Se, että tekee tunnuksen tänne pelkästään myynti ja osto mielessä, niin ei ole tarkoituksen mukaista edes, tosin ei kiellettyäkään.
Lisätään tähän vielä, että kaupankäynnin prioriteetti on käytetyn tavaran kierrättäminen harrastajien kesken, ei voitonteko harrastajien kustannuksella.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
722
Säännöt löytyy tämän ketjun avausviestistä eli hinta alle uuden ostopaikassa.

Minulta kysyttiin tässä ketjussa omaa mielipidettä mikä hinta pitäisi olla niin olen vastannut, että käytetty tavara alle oman ostohinnan, mutta se on minun mielipiteeni ja myyjän omantunnon kysymys, ei sääntö.
OK. Tämä tavallaan selittää tätä ristiriitaa, mikä täällä nyt on. Mutta ymmärrät varmaan, että tässä kohtaa ei ole mahdollista toimia kaksoiroolissa, eli antaa samalla tunnuksella täysin ristiriitaisia kommentteja - vaikkakin toinen olisi annettu ylläpidon roolissa ja toinen omana mielipiteenä :)

Kuitenkin viimeksi tänään SysOp on linjannut seuraavaa.

"Myyt käytetyn ja käyttämäsi tuotteen edullisemmin kuin itse maksoit, jos ei onnistu tuolla ohjeella, niin ei tarvitse täällä myydä"

Minusta tämä ei ole vain jonkun yksittäisen käyttäjän mielipide, vaan kyllä minä ainakin käsitän tämän viestin ihan foorumin virallisena linjana, jos se sinun tunnuksella kirjoitettu.

Mutta tämä tästä. Hieno että nyt saatiin selkeä linjaus tähän sekavaan ohjeistukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Lisätään tähän vielä, että kaupankäynnin prioriteetti on käytetyn tavaran kierrättäminen harrastajien kesken, ei voitonteko harrastajien kustannuksella.
Hienoa, että tuli selkeys asiaan. Voitonteosta on tehty niin iso mörkö, että on päässyt tärkeimmäksi asiaksi vaikka näyttelee minimaallisen pientä osaa foorumilla. On unohtunut ihmisten kyky päätöksentekoon asioissa. Yksikään sääntö mitä ei kyetä valvomaan ei koskaan palvele harrastajia. Kiitoksia antoisasta keskustelusta kaikille osallisille :thumbsup:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
OK. Tämä tavallaan selittää tätä ristiriitaa, mikä täällä nyt on. Mutta ymmärrät varmaan, että tässä kohtaa ei ole mahdollista toimia kaksoiroolissa, eli antaa samalla tunnuksella täysin ristiriitaisia kommentteja - vaikkakin toinen olisi annettu ylläpidon roolissa ja toinen omana mielipiteenä :)

Kuitenkin viimeksi tänään SysOp on linjannut seuraavaa.

"Myyt käytetyn ja käyttämäsi tuotteen edullisemmin kuin itse maksoit, jos ei onnistu tuolla ohjeella, niin ei tarvitse täällä myydä"

Minusta tämä ei ole vain jonkun yksittäisen käyttäjän mielipide, vaan kyllä minä ainakin käsitän tämän viestin ihan foorumin virallisena linjana, jos se sinun tunnuksella kirjoitettu.

Mutta tämä tästä. Hieno että nyt saatiin selkeä linjaus tähän sekavaan ohjeistukseen.
Minulla on asiasta oma näkemys ja mielipide, mutta se ei tarkoita sitä että pystyisimme valvomaan asiaa käytännössä niin foorumin sääntöjen tasolla.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Säännöt kauppapaikalla on hyvät sillä muuten meno menee tori/SweClockers tyylillä eli ostaja päättää 100 prosenttisesti kaupan kulun eikä hintapyynnillä ole mitään merkitystä, näitä kun seurannut tässä on aina suuri vitutus asioida torissa puhumattakaan ruotsin pelleilymenosta jossa vapaat markkinat. Kitisijöiden määrä on aivan mikimaalinen kaikkeen täällä käytyyn kauppaan verrattuna ja todellakin toivon että ei koskaan siirryttäisi mihinkään "villi länsi"-menetelmään missä kaikki on sallittua.
Sori OT:sta, mutta menee vähän tunteisiin kun ihmiset vääntävät jo katkennutta rautalankaa kun ei näytä menevän jakeluun, ymmärrän @JukkisKukkis pointin epäselvyydestä ihan ymmärrettävä mutta en halua kauppapaikan olevan ilman ylläpidon valvontaa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Säännöt kauppapaikalla on hyvät sillä muuten meno menee tori/SweClockers tyylillä eli ostaja päättää 100 prosenttisesti kaupan kulun eikä hintapyynnillä ole mitään merkitystä, näitä kun seurannut tässä on aina suuri vitutus asioida torissa puhumattakaan ruotsin pelleilymenosta jossa vapaat markkinat. Kitisijöiden määrä on aivan mikimaalinen kaikkeen täällä käytyyn kauppaan verrattuna ja todellakin toivon että ei koskaan siirryttäisi mihinkään "villi länsi"-menetelmään missä kaikki on sallittua.
Sori OT:sta, mutta menee vähän tunteisiin kun ihmiset vääntävät jo katkennutta rautalankaa kun ei näytä menevän jakeluun, ymmärrän @JukkisKukkis pointin epäselvyydestä ihan ymmärrettävä mutta en halua kauppapaikan olevan ilman ylläpidon valvontaa.
Paljon on tosiaan tullut positiivista palautetta ja kehuja linjasta, jossa tuotteilla pitää olla selvä sitova pyyntihinta. Sen vuoksi sitten on käytössä myös muutamia muita sääntöjä (mm. pyyntihinta uutta alempi) jotka ovat käytännössä pakollisia, koska muutoin tietty käyttäjäryhmä pyrkii kiertämään sääntöjä sen minkä ehtivät. Tämä näyttisten markkinatilanne on harmillinen ja hyvin poikkeuksellinen, mutta eiköhän me tästäkin jotenkin selvitä :geek: Jos ei tämän palstan kaupantekotavat maistu, niin netistä löytyy muita vaihtoehtoja. Valtaosalle tuntuu kuitenkin maistuvan hyvin.
 
Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
302
Se, että syksyllä ostetut/tilatut RTX 3080:t myytäisiin alle kuittihinnan on sinänsä kaunis ajatus ja hieno periaate, mutta eipä noita kovin moni ole oikeasti kyseiseen hintaan täällä myynyt. En tosin ketään siitä syyllistäisi, joka ei näin tee, sillä se on aika todennäköistä, että se vaan menee jollekin hintahaukalle, joka lopulta myy sen eteenpäin +300 eurolla ja käärii voitot. Se on mielestäni joka tapauksessa positiivista, että trokaamista edes yritetään hillitä, sillä monella tuntuu olevan vähintään viisi RTX 3080 tilausta voimassa, vaikka sellainen jo löytyisi.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Mun mielestä se tämän ketjun alkuperäinen linja, eli ilmoituksen jättämishetken hintataso olisi ollut selväpiirteisyydessään hyvä. Sen näkee kuka tahansa tuotelinkistä ja sitä kautta kaikki osapuolet voi varmistua milloin tahansa siitä, että hintapyynti on asiallinen. Heti kun mennään kuittihintoihin, niin ylläpito ja kaikki kauppa-aluetta silmällä pitävät käyttäjät joutuvat arvailemaan. Tästä seuraa varmaan aikamoinen määrä kanteluviestejä, joista osa osuu oikeaan ja osa väärään. Ja ylläpito joutuu sitten arpomaan, että mikähän oli hinta kaupassa x ajanhetkellä y. Seuraa siis sekä ylimääräistä työtä että satunnaisuutta kurinpidossa. Jos joku on kiinnostunut trokaamisesta ihan tosissaan, niin se varmaan myy sitten Torissa joka tapauksessa, koska siellä ei ole mitään rajoitteita. Jos joku satunnainen tekkiläinen saa käytetystä näyttiksestään jonkun kympin enemmän kuin millä on sen ostanut, niin ei ole mun mielestä tuon vaivan arvoista koittaa niitä tapauksia kitkeä.
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
99
Ainakin oma kommentointini koski pääsiassa sitä, miten sääntö on ylipäätään muotoiltu ja eikai täällä näin paljon keskustelua aiheesta olisi, jos olisin ainoa sitä ihmettelevä.

Jos joku myy siihen alkuperäiseen hintaan täällä, se on tosi hieno asia ja nostan hattua. Mutta en myöskään tuomitse niitä, jotka myy nykyisen hinnan näkökulmasta pari kymppiä halvemmalla. Sitten taas kun myydään käytettyä tuotetta uuden hinnalla, tai jopa sen yli mulla alkaa kieltämättä kiehua. Esim tämmönen on jo törkeetä trokaamista (tori-linkki) EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra 24GB näytönohjain, ...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Mun mielestä se tämän ketjun alkuperäinen linja, eli ilmoituksen jättämishetken hintataso olisi ollut selväpiirteisyydessään hyvä. Sen näkee kuka tahansa tuotelinkistä ja sitä kautta kaikki osapuolet voi varmistua milloin tahansa siitä, että hintapyynti on asiallinen. Heti kun mennään kuittihintoihin, niin ylläpito ja kaikki kauppa-aluetta silmällä pitävät käyttäjät joutuvat arvailemaan. Tästä seuraa varmaan aikamoinen määrä kanteluviestejä, joista osa osuu oikeaan ja osa väärään. Ja ylläpito joutuu sitten arpomaan, että mikähän oli hinta kaupassa x ajanhetkellä y. Seuraa siis sekä ylimääräistä työtä että satunnaisuutta kurinpidossa. Jos joku on kiinnostunut trokaamisesta ihan tosissaan, niin se varmaan myy sitten Torissa joka tapauksessa, koska siellä ei ole mitään rajoitteita. Jos joku satunnainen tekkiläinen saa käytetystä näyttiksestään jonkun kympin enemmän kuin millä on sen ostanut, niin ei ole mun mielestä tuon vaivan arvoista koittaa niitä tapauksia kitkeä.
Noinhan se olisi järkevää. Mutta jossakin vaiheessa satunnainen kymppi tuli tärkeämmäksi, kuin palvelun joustavuus. No, sen seuraukset on ollut nähtävissä. Aikamoinen ajankäyttö mitättömän asian takia ylläpidolla...
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Noinhan se olisi järkevää. Mutta jossakin vaiheessa satunnainen kymppi tuli tärkeämmäksi, kuin palvelun joustavuus. No, sen seuraukset on ollut nähtävissä. Aikamoinen ajankäyttö mitättömän asian takia ylläpidolla...
Minusta tässä on enemmän ollut ongelmana ne muutamat sataset hinnan päällä, mitä jotkut yrittävät myydä korttejaan, mitä nyt yksikin oli ostanut gigantista ja laittanut jimssin hintapyynnin ja vetosi sitä kautta sääntöihin koska sopi hänelle paremmin. Pari kymppiä extraa "vaivanpalkka" ei ole mikään ongelma minustakaan, mutta kun kyse sadoista euroista ja ilmiselvästä sääntöjen kiertelystä, on asian kanta eri.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
"että halvemmalla myytävä kun mitä itse maksanut. Itselle tämä tuli jo selväksi mutta monelle muulle nähtävästi ei. "

Noinhan se nyt ei taida olla. Vaan ostopaikan nykyisen myyntihinnan alle. Vai olenko vieläkin ymmärtänyt väärin?
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
99
"että halvemmalla myytävä kun mitä itse maksanut. Itselle tämä tuli jo selväksi mutta monelle muulle nähtävästi ei. "

Noinhan se nyt ei taida olla. Vaan ostopaikan nykyisen myyntihinnan alle. Vai olenko vieläkin ymmärtänyt väärin?
No sit mä olen edelleen pihalla. Näin tosiaan kuvittelin asian olevan alunperin myös, mutta YP sanoi että ei. Luovutan. En pysy perässä :D
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Viestiketjun ensimmäisessä viestissä lukee sääntö, joka ei ole muuttunut mihinkään, hintapyynti alle nykyisen uuden hinnan ostopaikassa.

Pari nimimerkkiä on tässä viestiketjussa esittänyt aktiivisesti kritiikkiä linjauksesta, päivittäin myyntipalstaa käyttää tuhansia käyttäjiä.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Minusta tässä on enemmän ollut ongelmana ne muutamat sataset hinnan päällä, mitä jotkut yrittävät myydä korttejaan, mitä nyt yksikin oli ostanut gigantista ja laittanut jimssin hintapyynnin ja vetosi sitä kautta sääntöihin koska sopi hänelle paremmin. Pari kymppiä extraa "vaivanpalkka" ei ole mikään ongelma minustakaan, mutta kun kyse sadoista euroista ja ilmiselvästä sääntöjen kiertelystä, on asian kanta eri.
Mitä näihin tapauksiin sitten tulee, niin mun mielestä palstalla on jo valmiina ihan hyvä systeemi, jolla myynti-ilmoituksessa valehtelusta saa raippaa. Eli kauppiaspalautteeseen vaan negat siitä, että ilmoituksessa mainitut tiedot ei pitäneet paikkaansa. Ostaja kun näkee sen kuitin, ja tietää että oliko trokausta vai ei. Jos taas ilmoituksessa oli mainittu ostopaikaksi Gigantti, niin silloin hinnan asettaminen Jimm'sin mukaan oli vasten tuota väljintäkin sääntötulkintaa.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Mitä näihin tapauksiin sitten tulee, niin mun mielestä palstalla on jo valmiina ihan hyvä systeemi, jolla myynti-ilmoituksessa valehtelusta saa raippaa. Eli kauppiaspalautteeseen vaan negat siitä, että ilmoituksessa mainitut tiedot ei pitäneet paikkaansa. Ostaja kun näkee sen kuitin, ja tietää että oliko trokausta vai ei. Jos taas ilmoituksessa oli mainittu ostopaikaksi Gigantti, niin silloin hinnan asettaminen Jimm'sin mukaan oli vasten tuota väljintäkin sääntötulkintaa.
Niin siis juuri tuossa oli että ostettu gigantissa mikä luki ketjussa mutta käytettiin jimssin hinnoittelua koska kannatavampaa
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Viestiketjun ensimmäisessä viestissä lukee sääntö, joka ei ole muuttunut mihinkään, hintapyynti alle nykyisen uuden hinnan ostopaikassa.

Pari nimimerkkiä on tässä viestiketjussa esittänyt aktiivisesti kritiikkiä linjauksesta, päivittäin myyntipalstaa käyttää tuhansia käyttäjiä.
Oma kritiikki on ehdottomasti koskenut epäselvyyttä asiassa. Aloituksen ohje oli hyvin selkeä ja hyvä. Sitten ketjussa se sotkeentui mielipiteisiin.
 
Liittynyt
09.05.2017
Viestejä
161
Viestiketjun ensimmäisessä viestissä lukee sääntö, joka ei ole muuttunut mihinkään, hintapyynti alle nykyisen uuden hinnan ostopaikassa.

Pari nimimerkkiä on tässä viestiketjussa esittänyt aktiivisesti kritiikkiä linjauksesta, päivittäin myyntipalstaa käyttää tuhansia käyttäjiä.
Miksi minun 6800XT 998€ hintaan poistettiin vaikka sen hinta oli ilmoitushetkellä jimms 999€ Menetin sinun takiasi 100€ kun en viitsinyt torissa myydä.

Lisäys vielä: en myöskään löytänyt mistään 3080 750€:lla vaan piti se 1000€ maksaa mitä nyt maksaa uutena, oletan myös että tuosta minun kortista olisi sen ~990€ saanut
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
722
Muistelen itse nähneeni juurikin kuiteista kommenttia ylläpidolta, mutta ehkä muistan väärin. Siksi menin itsekin sekaisin.
Tämä koko epäselvyys johtui siitä, että ylläpito ohjeisti vielä tänään seuraavaa:

"Myyt käytetyn ja käyttämäsi tuotteen edullisemmin kuin itse maksoit, jos ei onnistu tuolla ohjeella, niin ei tarvitse täällä myydä."

Joka on täysin ristiriidassa alotusviestissä olevan ohjeistuksen kanssa. Mutta nyt vasta selvisi, että nämä eivät siis olleetkaan mikään virallinen linjaus, vaan ainoastaan ylläpidon henkilökohtaisia mielipiteitä, joiden painoarvo olisi pitänyt olla kuin kenen tahansa käyttäjän mielipide. Harmi vain, että tällä foorumilla ylläpidolla ei ole oikeutta sellaiseen luksukseen, kuin oma mielipide, vaan tuollainen ylläoleva kommenti noin vahvasti ilmaistuna melko herkästi tulkitaan myös ihan viralliseksi linjaksi. Ja ihan syystä.

Arvostan todella korkealle ylläpidon työtä, mutta nyt voisi kyllä nostaa reilusti käden pystyyn virheen merkiksi. Täällä useat ihmiset ovat olleen aivan ihmeissään, että millä hinnalla tuotetta oikein saa myydä. Näiden "Ei voi olla niin vaikeaa(?)." kommenttien sijaan tässä kohtaa voidaan kai voidaan todeta, että ylläpidon omina mielipiteinä esitetyt ja täysin ristiriitaiset kommentit eivät varsinaisesti ole ainakaan selventäneet tilannetta.

Mutta hieno homma, että saatiin tähän vihdoin selvyys ja jatkossa ylläpito voi keskittyä hieman tärkeämpiin asioihin, kuin tälläisen oikeasti melko turhan asian kanssa säätämiseen :) Peace out.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Miksi minun 6800XT 998€ hintaan poistettiin vaikka sen hinta oli ilmoitushetkellä jimms 999€ Menetin sinun takiasi 100€ kun en viitsinyt torissa myydä.

Lisäys vielä: en myöskään löytänyt mistään 3080 750€:lla vaan piti se 1000€ maksaa mitä nyt maksaa uutena, oletan myös että tuosta minun kortista olisi sen ~990€ saanut
"Menetin 100 euroa kun en viitsinyt torisss myydä"

Aika rehtiä syyttää ylläpitoa omasta toiminnasta. Täällähän ei ole edelleenkään pakko myydä jos säännöt ei miellytä. Sampsahan on siinä oikeassa että palstalla on tuhansia käyttäjiä ja nyt noin 5-10 ihmistä risoo kun ei voi voitolla myydä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
"Menetin 100 euroa kun en viitsinyt torisss myydä"

Aika rehtiä syyttää ylläpitoa omasta toiminnasta. Täällähän ei ole edelleenkään pakko myydä jos säännöt ei miellytä. Sampsahan on siinä oikeassa että palstalla on tuhansia käyttäjiä ja nyt noin 5-10 ihmistä risoo kun ei voi voitolla myydä.
Silti niiden on pakko aina yrittää jos vaikka menisi voitolla. Taitaa siellä yksi näyttis nytkin olla mistä varmaan ropisee muutama kymppi ainakin voittoa jos joku sen ostaa :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.05.2017
Viestejä
161
Nyt on pakko sanoa että en tajua... en vaan, vaikka miten olen tässä yrittänyt, vääntäkää nyt joku mulle tää homma rautalangasta: Miksi myyntiilmoitus 6800XT 998€ rikkoo foorumin sääntöjä ja se poistetaan jos on erikseen ilmoitettu että "Viestiketjun ensimmäisessä viestissä lukee sääntö, joka ei ole muuttunut mihinkään, hintapyynti alle nykyisen uuden hinnan ostopaikassa. " vaikka uuden hinta oli ilmoituksen tekohetkellä 999€ ostopaikassa. Tiedän että minun olisi pitänyt pitää suuni kiinni jo ihan alusta alkaen, mutta .... joku nyt pliis niin saadaan tää keissi klousattua lopullisesti,.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Nyt on pakko sanoa että en tajua... en vaan, vaikka miten olen tässä yrittänyt, vääntäkää nyt joku mulle tää homma rautalangasta: Miksi myyntiilmoitus 6800XT 998€ rikkoo foorumin sääntöjä ja se poistetaan jos on erikseen ilmoitettu että "Viestiketjun ensimmäisessä viestissä lukee sääntö, joka ei ole muuttunut mihinkään, hintapyynti alle nykyisen uuden hinnan ostopaikassa. " vaikka uuden hinta oli ilmoituksen tekohetkellä 999€ ostopaikassa. Tiedän että minun olisi pitänyt pitää suuni kiinni jo ihan alusta alkaen, mutta .... joku nyt pliis niin saadaan tää keissi klousattua lopullisesti,.
Siis korttia möit 998€ hintalapullako ja juuri TASAN SAMA malli oli 999€ hintalapulla?
EDIT: lyhyen tutkinnan jälkeen olet ilmeisesti yrittänyt myydä refumallia(oma postauksesi kuva) tuolla 998€ hinnalla, joka on powercolorin eri mallin hinta. Hintaa tuolle sinun refullesi ei enää kaupasta löydä, kun korttia ei enää saatavilla. Tässä tilanteessa ostokuitin hinta -1€ olisi oikea hinta myydä, koska uutta samaa mallia ei saa ostaa. Ylläpito/sinä voi osoittaa minut vääräksi tässä, mutta mielestäni näin nopealla katsomisella ihan aiheellinen poisto.
EDIT2: tässä vielä hinta.fi hintaseuranta sinun kortistasi, ei olla paljoa tuon 749€ yli menty ;) PowerColor Radeon RX 6800 XT - Hintaseuranta | Hinta.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.05.2017
Viestejä
161
No ehkä tuo selittää sen, mutta eipä siitä kauheasti rahallista hyötyä tullut minulle koska maksoin 110€ vielä päälle että sain haluamani 3080 joka myös ollut se ~750€ julkaisussa ja nyt 1050€ jimms
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
15
Ei pysty ymmärtää mikä tässä on niin epäselvää. Kauppapaikka tarkoitettu käytetyn tavaran myymiseen harrastajien kesken, eikä voiton tekemiseen.
:sdull:
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
käytetty on käytetty kukaan ei halua mkasaa uuden hintaa käytetystä.
koska takuu on lyhyempi.
korttia on voitu rasittaa todella reilusti jolloin käyttöikä lyhyempi.
korttia on voitu käsittellä huolimattomasti ja pauskottu pitkin seiniä.
kortti on voitu purkkaa jolloin takuu mennyt siinä.
entäs jos olet kusettaja etkä lähetä tuotetta.
suomen rikos laki on liiankin löyhä ja (suoraan sanoen rikollisten puolella)

itse en maksa käytetystä tuotteesta kun max puolet uuden hinnasta jos siinä on vielä takuuta jäljellä.
loppujen lopuks se toinen puolikas mitä maksaa llisää on pieni hinta siitä et sulla on täysin uusi tuote ja pitkä takuu.
meillä suomessa on onneks loistava osamaksu systeemi joka on todella joustava myös pieni tuloisille
 

HC91

mansplainaava setämies
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
269
Myyjän hyppysissä olevan tuotteen pakollinen hintapyyntö < tämänhetkinen tilaushinta* | alkuperäinen ostohinta**

*tuote oikeasti tilattavissa, eikä haamuna listalla
**tuotetta ei enää saatavilla

Se on hienoa jos joku kiertoon joutavan kortin myy seuraavalle alle oman hankintahinnan - kunhan kortti ei samantein päädy toriin/tmv. rapsakkaammalla pyynnillä. Jobbarit/trokarit/koijarit voisivat keskittyä vaikka käytettyihin autoihin ja jättää tämän myyntikanavan rauhaan.
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Upea shit show kyllä taas saatu aikaiseksi.

Pakotetaan myyjä ilmoittamaan alkuperäinen ostohinta myyntiketjussa ja ostaja saa ihan itse tehdä päätöksen maksaako mahdollisesti ylimääräistä vai ei.

Vaihtoehtoisesti voidaan leikkiä jotain anti-trokausta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Upea shit show kyllä taas saatu aikaiseksi.

Pakotetaan myyjä ilmoittamaan alkuperäinen ostohinta myyntiketjussa ja ostaja saa ihan itse tehdä päätöksen maksaako mahdollisesti ylimääräistä vai ei.

Vaihtoehtoisesti voidaan leikkiä jotain anti-trokausta.
Oliko jotain rakentavaakin palautetta aiheeseen vai ihan vaan tyhjänpäiväistä huutelua?
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Oliko jotain rakentavaakin palautetta aiheeseen vai ihan vaan tyhjänpäiväistä huutelua?
Pakotetaan myyjä ilmoittamaan alkuperäinen ostohinta myyntiketjussa ja ostaja saa ihan itse tehdä päätöksen maksaako mahdollisesti ylimääräistä vai ei.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Pakotetaan myyjä ilmoittamaan alkuperäinen ostohinta myyntiketjussa ja ostaja saa ihan itse tehdä päätöksen maksaako mahdollisesti ylimääräistä vai ei.
Ja tämä pakottaminen tapahtuu miten?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 436
Viestejä
4 161 739
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom